Gå til innhold

Hva gjør vi med plass? I huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter barn nr 5. Vi trenger virkelig større bad og kjøkken. Skal vi utvide badet som resulterer at stuen blir veldig liten? Skal vi utvide kjøkkenet som resulterer at et stebarn ikke får beholde rommet sitt? (Stebarnet er aldri hos oss, rommet står på pynt.)

Eller skal vi flytte? Kjøpe noe? Syns det er umulig å finne et hus som passer oss. Omtrent ingen hus vi har sett på har nok soverom.. 

Eller skal vi bygge nytt?

Anonymkode: 5e8bf...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere velger å få fem barn mener jeg dere bør skafffe dere et hus med plass til alle sammen. 

Vi har fire barn og valgte bygge på huset. 

Anonymkode: d343c...eb7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om dere velger å få fem barn mener jeg dere bør skafffe dere et hus med plass til alle sammen. 

Vi har fire barn og valgte bygge på huset. 

Vi har allerede bygget på huset til maks. Er ikke mulig å bygge mer på.

Skrevet

Flere innspill?

Skrevet

Står dere så fritt økonomisk til å gjøre hva dere vil så er det vel bare å bygge nytt?

Anonymkode: 697b0...48a

Skrevet

Dere velger å få flere barn. Altså bør dere velge å ha et bosted som er tilpasset størrelsen på familien. Om dere er komfortabel med mindre stue eller st stebarnet ikke får beholde eget rom , eller om dere velger å kjøpe eller bygge må være helt opp til dere

Anonymkode: d28bf...4f1

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere velger å få flere barn. Altså bør dere velge å ha et bosted som er tilpasset størrelsen på familien. Om dere er komfortabel med mindre stue eller st stebarnet ikke får beholde eget rom , eller om dere velger å kjøpe eller bygge må være helt opp til dere

Anonymkode: d28bf...4f1

Ønsket å høre hva dere ville gjort..

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står dere så fritt økonomisk til å gjøre hva dere vil så er det vel bare å bygge nytt?

Ja. Kunne tenkt meg det... 

Skrevet

Barn kan jo også dele soverom. Antar stebarn er litt eldre, siden det sjeldent er hos dere. Så om noen år, så kan jo noen andre barn flytte inn på rommet som var stebarnet sitt. Vet ikke hvorfor dere må ha større bad. Jeg ville heller tenkt to bad.. Og da kan kanskje en del av gangen, garasje eller noe bli til et ekstra lite bad? 

Anonymkode: 16308...9e0

Skrevet

Ja. Kunne tenkt meg det... 

Hva stopper dere?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi venter barn nr 5. Vi trenger virkelig større bad og kjøkken. Skal vi utvide badet som resulterer at stuen blir veldig liten? Skal vi utvide kjøkkenet som resulterer at et stebarn ikke får beholde rommet sitt? (Stebarnet er aldri hos oss, rommet står på pynt.)

Eller skal vi flytte? Kjøpe noe? Syns det er umulig å finne et hus som passer oss. Omtrent ingen hus vi har sett på har nok soverom.. 

Eller skal vi bygge nytt?

Hvis stebarnets rom kun står til pynt, så er vel ikke valget så vanskelig? Hva mener du med "er aldri hos oss"?
Hvis det er slik at stebarnet er hos dere 1-2 ganger i året, så mener jeg dere kan bruke det rommet til noe annet.

Hvor stor aldersforskjell er det på barna deres? Mulighet for at noen kan dele rom? De 2 minste? Kan stebarnet bo inne hos en av de andre når det er på besøk? Eller er det bedre at det får deres rom de få gangene, og dere flytter inn til de andre/i stua?

Anonymkode: 6b8b7...6b2

Skrevet

Enklere dersom du sier alder på barna og hvem som er hvor ofte hos dere

Anonymkode: 16fb3...8bd

Skrevet

Ønsket å høre hva dere ville gjort..

Latt noen barn dele rom.

Anonymkode: 9adb2...539

Skrevet

Har dere bare ett bad?

Da ville jeg flyttet, for fem barn og ett bad må være et mareritt når de vokser til og ikke vil være der inne samtidig lenger...

Skrevet

Jeg ville kjøpt nytt hus. Definitivt. 

Anonymkode: 3781c...974

Skrevet

Jeg ville latt være å skaffe så innmari mange barn! I Norge har vi god tilgang på noe som heter prevensjon, det finnes en type for dere også. 

Anonymkode: b14be...5c5

Skrevet

Hvorfor trenger man større bad og kjøkken fordi man får et ekstra barn? Blir vel ikke så mange fler håndklær og kjøkkeartikler at det blir behov for det? Hvor mange soverom er det i huset?

Anonymkode: 8fb7f...aa4

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville latt være å skaffe så innmari mange barn! I Norge har vi god tilgang på noe som heter prevensjon, det finnes en type for dere også. 

Anonymkode: b14be...5c5

For seint det nå... 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor trenger man større bad og kjøkken fordi man får et ekstra barn? Blir vel ikke så mange fler håndklær og kjøkkeartikler at det blir behov for det? Hvor mange soverom er det i huset?

Vi har 5 soverom.. trenger 1 til hvis alle skal få eget rom..

Skrevet

Har dere bare ett bad?

Da ville jeg flyttet, for fem barn og ett bad må være et mareritt når de vokser til og ikke vil være der inne samtidig lenger...

Vi har 2 små bad... er utrolig trangt å få stelt ungene / badet de osv.. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis stebarnets rom kun står til pynt, så er vel ikke valget så vanskelig? Hva mener du med "er aldri hos oss"?
Hvis det er slik at stebarnet er hos dere 1-2 ganger i året, så mener jeg dere kan bruke det rommet til noe annet.

Hvor stor aldersforskjell er det på barna deres? Mulighet for at noen kan dele rom? De 2 minste? Kan stebarnet bo inne hos en av de andre når det er på besøk? Eller er det bedre at det får deres rom de få gangene, og dere flytter inn til de andre/i stua?

Anonymkode: 6b8b7...6b2

Er hos oss ca 3 ganger i året.. er ikke vanskelig for meg å bruke rommet til noe annet.. er verre for faren. Aldri i livet og stebarnet skal bruke vårt soverom.

Vi har barn mellom 2 og 13 år. Yngste er ikke født enda

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er små i utgangspunktet.. sliter med plassen...

Skrevet

Når stebarnet aldri er hos dere hadde jeg glatt brukt rommet til noe annet. 

Anonymkode: c5a35...9df

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når stebarnet aldri er hos dere hadde jeg glatt brukt rommet til noe annet. 

Anonymkode: c5a35...9df

Ja enig. Er så håpløst! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja enig. Er så håpløst! 

Jeg skjønner godt at en pappa som har sjeldent samvær med barnet sitt ønsker at rommet skal stå klart til han faktisk kommer, begynner dere bruke rommet til noe annet vil han jo slutte helt å komme... Det er barnet hans det er snakk om, som er like viktig for far som de barna dere har isammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...