Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #51 Skrevet 24. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ingenting. Jeg svarer folk her som ikke evner å forstå at folk har forskjellige livssituasjoner. SELVSAGT klarer barna det, men du vet det at enkelte voksne har jobber de skal rekke også. Vet ikke om du har hørt om det? Tjene penger til livets opphold og alt det der. Da er det ikke alle som mulighet til å bruke en time reisevei bare til og fra barnehagen, og samtidig ikke ønsker å bruke bil unødvendig. Og sparkesykkel er ikke aktuelt på vinteren. Anonymkode: efc5b...347 Da må du sette av ekstra tid til å gå? På vinter finnes det ski, akebrett/rumpebrett.. Til og med truger... Blir en 5 åring levert i bhg i vogn, er dette noe de andre barna vil se og kommentere. Anonymkode: 5b844...e46
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #52 Skrevet 24. november 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Da må du sette av ekstra tid til å gå? På vinter finnes det ski, akebrett/rumpebrett.. Til og med truger... Blir en 5 åring levert i bhg i vogn, er dette noe de andre barna vil se og kommentere. Anonymkode: 5b844...e46 Dette var min tanke, også. Jeg har aldri sett en femåring (med andre ord et barn som går i maxigruppen, og skal begynne på skolen neste høst) i vogn. Det er selvfølgelig noe annet hvis barnet er funksjonshemmet, men en frisk femåring i vogn er veldig spesielt! Og i hvert fall hvis dette er en daglig greie, til og fra barnehagen. Vår fireåring ville NEKTET å sitte i vogn. Anonymkode: c126d...ba4
Soon to be mum Skrevet 24. november 2019 #53 Skrevet 24. november 2019 (endret) 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Da må du sette av ekstra tid til å gå? På vinter finnes det ski, akebrett/rumpebrett.. Til og med truger... Blir en 5 åring levert i bhg i vogn, er dette noe de andre barna vil se og kommentere. Anonymkode: 5b844...e46 Som nevnt lengre opp her, så er det ikke slik at det er føre for bruk av akebrett, ski eller truger (🙄) eller spark langs veien på vinteren. I de fleste store byer jeg har vært i blir både veier og fortau skrapet og saltet og/eller strødd. Og nok en gang: Nøyaktig HVA er den oh! så store forskjellen på å dra en femåring etter seg sittende på akebrett og på å dytte samme barn foran seg i vogn? I mine øyne er eneste forskjellen fordommene og fordømmelsen fra mammapolitiet. Og nok en gang, for ordens skyld: Vi bruker ikke vogn til vår 5,5-åring, men jeg klarer likevel å skjønne at andre kan være i en annen situasjon enn meg. Jeg, feks, har nesten en times reisevei en vei til jobb. Om jeg skulle satt av mer tid enn jeg allerede gjør til transport til/fra bhg, så måtte vi ha stått opp senest klokken fem om morgenen for å rekke det. Det er sikkert greit for deg, men uinteressant for meg og ganske sikkert mange andre. Endret 24. november 2019 av Soon to be mum
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. november 2019 #54 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, Soon to be mum skrev: Som nevnt lengre opp her, så er det ikke slik at det er føre for bruk av akebrett, ski eller truger (🙄) eller spark langs veien på vinteren. I de fleste store byer jeg har vært i blir både veier og fortau skrapet og saltet og/eller strødd. Og nok en gang: Nøyaktig HVA er den oh! så store forskjellen på å dra en femåring etter seg sittende på akebrett og på å dytte samme barn foran seg i vogn? I mine øyne er eneste forskjellen fordommene og fordømmelsen fra mammapolitiet. Og nok en gang, for ordens skyld: Vi bruker ikke vogn til vår 5,5-åring, men jeg klarer likevel å skjønne at andre kan være i en annen situasjon enn meg. Jeg, feks, har nesten en times reisevei en vei til jobb. Om jeg skulle satt av mer tid enn jeg allerede gjør til transport til/fra bhg, så måtte vi ha stått opp senest klokken fem om morgenen for å rekke det. Det er sikkert greit for deg, men uinteressant for meg og ganske sikkert mange andre. Det er ikke fordommer og fordømmelse fra «mammapolitiet» som er kjipt, det er reaksjonene til de andre barna i barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #55 Skrevet 25. november 2019 På 23.11.2019 den 12.22, Anonym bruker skrev: En 5 åring i vogn? Nå har jeg hørt det også. De fleste vogner tåler bare 15 kg... en 5 åring veier vell mer...? Anonymkode: b4a26...96a En venninne av meg triller fortsatt sin seksåring. Av og til trilles hun til skolen, også.. Helt håpløst.. Og ja, jeg kjenner både mor og barn svært godt. Ingenting "galt" med barnet, men mor liker å dille med henne. Hun skal være den lille prinsessen hennes og tydelig behandles som en, også.. Anonymkode: 58c38...bcf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #56 Skrevet 25. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: En venninne av meg triller fortsatt sin seksåring. Av og til trilles hun til skolen, også.. Helt håpløst.. Og ja, jeg kjenner både mor og barn svært godt. Ingenting "galt" med barnet, men mor liker å dille med henne. Hun skal være den lille prinsessen hennes og tydelig behandles som en, også.. Anonymkode: 58c38...bcf Ånei, man triller virkelig ikke en 1 klassing til skolen. Det skjønner jeg ikke at ungen synes er grei heller. Håper du har sagt noe til mamma`en? Anonymkode: e14b4...f18
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #57 Skrevet 25. november 2019 45 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Det er ikke fordommer og fordømmelse fra «mammapolitiet» som er kjipt, det er reaksjonene til de andre barna i barnehagen... Men da lar man barnet gå det siste stykket da? Det fascinerer meg hvordan små ting kan gjøres til store kriser. Vogn er FY, men bil, sykkelvogn og akebrett er ok? Anonymkode: 34028...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå