Gå til innhold

Bilde. Bekymret!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ringe tannlegen i morgen tidlig, men kan noen si meg hva dette kan være? Finner ikke tilsvarende ved bruk av søkemotor.

Har dratt litt i kinnet på bildet, men merket er langt under hvor man biter seg i kinnet, sånn omtrent hvor kinnet møter gummen. Oppdaget det i kveld da barnet klagde ved tannpuss, og det er ikke synlig bare ved å se inn i munnen. Ikke hoven eller andre merker på utsiden av kinnet/kjaken. 

20191121_195028.jpg

Anonymkode: 1064d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som et blåmerke på innsiden? Hatt en leke eller pinne i munnen kanskje? Bra at dere skal få det sjekket.

Anonymkode: a0290...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ser ut som et blåmerke på innsiden? Hatt en leke eller pinne i munnen kanskje? Bra at dere skal få det sjekket.

Anonymkode: a0290...389

Jeg synes også det ser ut som om det har hatt noe i munnen og fått et blåmerke av det.

Men synes du bør få det sjekket uansett. Godt gjort å merke det så langt bak.

 

Anonymkode: ffea4...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker blåmerke. Hvor gammel er hun? Klarer hun å fortelle selv hva som skjedde? Det kan hende det ikke var så vondt, og at det ikke blødde (blåmerker gjør jo ikke det). Men lurt å få det sjekket!

Anonymkode: 55f9e...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er 4.5 år gammel. Hun pleier som regel og kunne fortelle svært detaljert dersom noe har skjedd, men her virket hun helt uvitende, annet enn at det hadde gjort litt vondt noen dager. Tydeligvis verre nå da siden hun ikke har nevnt noe tidligere.

Ingen smokk i bruk. Hun pleier heller ikke gå rundt med noe i munnen, men kan jo ikke gjøre rede for alt som skjer i bhg evt. 

Du som mener dette ikke er noe å gå til tannlegen for. Hvor mener du det er best å henvende seg? Lege? For i så tilfelle tenker jeg tannlegen vil foreslå nettopp dét, enten på telefon eller etter undersøkelse.

Anonymkode: 1064d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege er jo også lege. Du kan ringe og forklare at det ikke er snakk om tenner, men inne i munnen og høre der om du bør gå til tannlege eller lege. 

Anonymkode: ec29f...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tannlege? Det der har jo ingenting med tenner eller tannkjøtt å gjøre...

Anonymkode: 9ab4d...167

Tannlege kan ganske mye mer om ansiktsjelett, muskulatur, bitt, munnskader og slimhinner en akkurat bare tenner og tannkjøtt. Du må gå et par år på skolen for å bli det, og noe må de fylle de 10årene med 😉🤦‍♀️

Traumer i munn er tannlege "mat" ja, evt så henviser de videre. Godt jobbet, HI. Men jeg kan ikke svare deg på hva det er. Gi oss gjerne en oppdatering når du vet. Lykke til og god bedring 🙂 

Anonymkode: a8dab...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask oppdatering: Dette hadde ikke tannlegen sett før, og ante derfor heller ikke hva det kunne være. Røntgen ble tatt av tenner og kjeve, uten unormale funn. Ny tannlegesjekk til uken, evt. lege om det blir raskt verre. 

Anonymkode: 1064d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En rask oppdatering: Dette hadde ikke tannlegen sett før, og ante derfor heller ikke hva det kunne være. Røntgen ble tatt av tenner og kjeve, uten unormale funn. Ny tannlegesjekk til uken, evt. lege om det blir raskt verre. 

Anonymkode: 1064d...857

Jeg ville gått til lege og, ville ikke ventet

Anonymkode: e8d5d...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan se ut som et hemangiom,men bra dere skal til tannlege! 

Anonymkode: 8dcfa...a2d

Enig i at dette ser ut som et hemangiom. Var det en eldre tannlege dere gikk til? Det var mindre oralpatologi i studiene tidligere. Tok tannlegen bilder? 

Anonymkode: eed34...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at dette ser ut som et hemangiom. Var det en eldre tannlege dere gikk til? Det var mindre oralpatologi i studiene tidligere. Tok tannlegen bilder? 

Anonymkode: eed34...649

Det var samme tannlege som hun har vært hos tidligere ved 3 årskontroll, samt en skade. Det ble ikke lagt merke til noe da. Er forresten en ung tannlege, tipper i slutten av 30 årene/tidlig 40 årene et sted. 

Det ble tatt røntgen av kjeve og tenner, uten funn. 

Anonymkode: 1064d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var samme tannlege som hun har vært hos tidligere ved 3 årskontroll, samt en skade. Det ble ikke lagt merke til noe da. Er forresten en ung tannlege, tipper i slutten av 30 årene/tidlig 40 årene et sted. 

Det ble tatt røntgen av kjeve og tenner, uten funn. 

Anonymkode: 1064d...857

Ingen kliniske bilder? Jeg tipper tannlegen har navigert seg gjennom gamle notater og patologibøker til dere kommer tilbake. Dette er ikke noe man ser hver dag, men hen har definitivt hatt det i studiene (i alle fall hvis hen er utdannet i Norge). 

Anonymkode: eed34...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen kliniske bilder? Jeg tipper tannlegen har navigert seg gjennom gamle notater og patologibøker til dere kommer tilbake. Dette er ikke noe man ser hver dag, men hen har definitivt hatt det i studiene (i alle fall hvis hen er utdannet i Norge). 

Anonymkode: eed34...649

Usikker da det var min mann som var med henne. Han sa ingenting om det. 

Anonymkode: 1064d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et hemangiom så burde det jo vært synlig tidligere. det er svært sjeldent at et hemangiom debuterer etter 4-års alder.

Anonymkode: a50fe...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Etter to tannlegebesøk og ett legebesøk er vi enda ikke noe klokere. Kunne muligens være et hematom, men hun skal til enda flere undersøkelser før noe er sikkert. Ene lymfen hadde visst begynt å hovne litt. Kjenner jeg er nervøs, selv om det sikkert er helt uskyldig. Skal ta blodprøver om halvannen uker om ikke det har gitt seg eller i alle fall blitt mindre. Regner med det er snakk om blodplater og -celler det er snakk om i så fall. Gud, så dyrebare de små er! ❤

Anonymkode: 1064d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppdatering: Etter to tannlegebesøk og ett legebesøk er vi enda ikke noe klokere. Kunne muligens være et hematom, men hun skal til enda flere undersøkelser før noe er sikkert. Ene lymfen hadde visst begynt å hovne litt. Kjenner jeg er nervøs, selv om det sikkert er helt uskyldig. Skal ta blodprøver om halvannen uker om ikke det har gitt seg eller i alle fall blitt mindre. Regner med det er snakk om blodplater og -celler det er snakk om i så fall. Gud, så dyrebare de små er! ❤

Anonymkode: 1064d...857

Er det tatt blodprøver i det hele tatt? Ville ikke godtatt å vente halvannen uke var det mitt barn.

Anonymkode: 77555...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 12.15, Anonym bruker skrev:

Hvis det er et hemangiom så burde det jo vært synlig tidligere. det er svært sjeldent at et hemangiom debuterer etter 4-års alder.

Anonymkode: a50fe...834

Dette kan ikke stemme? Jeg har flere hemangiom på huden som har kommet i voksen alder og fikk beskjed av lege at dette var svært vanlig og jeg kommer sannsynligvis til å få flere med alderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...