Gå til innhold

Gaver til utakknemlige barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke så unge barn kan straffes med å ikke kjøpe gave til dem, men hadde jeg feiret med dem hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si ifra.

Kaster de gaven i bakken og sier de ikke vil ha den med hjem hadde jeg rolig sagt noe sånt som "Når man får en gave er det vanlig å takke pent for den, men om dere ikke vil ha den kan tante ta den tilbake og heller gi den til noen andre. Gi den til meg så legger jeg den i gaveskapet og har den på lur når noen andre som vil like den har bursdag."

Forhåpentligvis blir de litt lange i maska, og det er helt greit. De er små, men de er gamle nok til å lære hva andre forventer av dem.

Anonymkode: 172c1...438

Hvorfor ikke? De vil jo ikke ha gavene alikevel, de nekter å ta de med hjem

Anonymkode: 4afeb...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gir man i julegave til barn som aldri blir fornøyde med det de får? Barna til min mann sin søster er aldri fornøyde uansett hva vi gir de. Vi spør etter ønskelister, og går utifra den når vi handler. Allikevel blir de alltid missfornøyde. De kaster gavene i gulvet, tramper, hyler, griner, nekter å ta de med hjem osv. Å takke for gavene er selvfølgelig uaktuelt. Foreldrene sier ingen ting, og jeg merker at jeg har svært lite lyst til å kjøpe julegave til de i år. Begge ungene har hatt bursdag nå i høst og det var samme problemet da, så regner ikke med de har endret seg noe voldsomt... Foreldrene sa vi bare kunne gi dem penger i år, men det har jeg heller ikke så lyst til. Føler ofte vi da må gi litt mer enn tenkt fordi det blir så synlig hvor mye vi gir for. 

Hva hadde dere gjort? Barna er fem og syv år gamle. De reagerer likt på det de får av andre også, så tror ikke det er noe galt med det vi gir de. 

Anonymkode: fca79...852

Hvorfor er det alltid andres barn som er uoppdragne og bortskjemte? Mens ens egne er snille og omsorgsfulle? Det er garantert flere versjoner av denne saken, jeg kjenner ingen foreldre som bare står og ser på at gaver kastes i gulvet. Tror dette er rimelig ensidig vinkling Ts. Er det bare det at du ikke liker dem?

Anonymkode: 704ff...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det alltid andres barn som er uoppdragne og bortskjemte? Mens ens egne er snille og omsorgsfulle? Det er garantert flere versjoner av denne saken, jeg kjenner ingen foreldre som bare står og ser på at gaver kastes i gulvet. Tror dette er rimelig ensidig vinkling Ts. Er det bare det at du ikke liker dem?

Anonymkode: 704ff...54d

Jeg har møtt på foreldre som sier at man ikke kan lære barna sine at det er galt å slå andre barn. 

Så jo, sånne møkkafolk finnes faktisk.

Anonymkode: 6b615...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? De vil jo ikke ha gavene alikevel, de nekter å ta de med hjem

Anonymkode: 4afeb...c2e

De er vant med at mamma og pappa pakker gavene sammen og tar de med hjem uansett, det kan godt hende pipa får en annen lyd når de ser at giveren faktisk tar gaven tilbake...

Jeg kan godt se for meg at en 5-åring da plutselig vil ha gaven likevel.

Anonymkode: 172c1...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det alltid andres barn som er uoppdragne og bortskjemte? Mens ens egne er snille og omsorgsfulle? Det er garantert flere versjoner av denne saken, jeg kjenner ingen foreldre som bare står og ser på at gaver kastes i gulvet. Tror dette er rimelig ensidig vinkling Ts. Er det bare det at du ikke liker dem?

Anonymkode: 704ff...54d

 Kjenner du Kongen? Har du møtt Trump? Nei? Kanskje dei ikkje finst då? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det alltid andres barn som er uoppdragne og bortskjemte? Mens ens egne er snille og omsorgsfulle? Det er garantert flere versjoner av denne saken, jeg kjenner ingen foreldre som bare står og ser på at gaver kastes i gulvet. Tror dette er rimelig ensidig vinkling Ts. Er det bare det at du ikke liker dem?

Anonymkode: 704ff...54d

 Veldig ofte dukker det opp slike svar, muligens for å provosere eller spore av debatten. Vi vet aldri om det TS spør om er riktig fremstilt, mange skriver også om på historier for å ikke bli gjenkjent. Svarene vi gir kan heller ikke brukers overfor noen som en dom så om historien er helt riktig eller ikke betyr lite. TS ønsker svar på en problemstilling og det bør vi jo kunne gi om vi har erfaring med dette eller en mening om problemstilling helt uavhengig av årsaken til at TS spurte om råd eller hvor riktig fremstilt den er

 

 

 

Anonymkode: 77cc6...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det alltid andres barn som er uoppdragne og bortskjemte? Mens ens egne er snille og omsorgsfulle? Det er garantert flere versjoner av denne saken, jeg kjenner ingen foreldre som bare står og ser på at gaver kastes i gulvet. Tror dette er rimelig ensidig vinkling Ts. Er det bare det at du ikke liker dem?

Anonymkode: 704ff...54d

Hvor har jeg skrevet at mine barn er perfekte? Eller at jeg har barn i det hele tatt? 

Anonymkode: fca79...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Veldig ofte dukker det opp slike svar, muligens for å provosere eller spore av debatten. Vi vet aldri om det TS spør om er riktig fremstilt, mange skriver også om på historier for å ikke bli gjenkjent. Svarene vi gir kan heller ikke brukers overfor noen som en dom så om historien er helt riktig eller ikke betyr lite. TS ønsker svar på en problemstilling og det bør vi jo kunne gi om vi har erfaring med dette eller en mening om problemstilling helt uavhengig av årsaken til at TS spurte om råd eller hvor riktig fremstilt den er

 

 

 

Anonymkode: 77cc6...40b

Tusen takk! ;)

Anonymkode: fca79...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt gaver til barn som trenger det og sagt det til de utakknemlige ungene der. Herregud! Man kaster ikke gaver man får i gulvet, verste jeg har hørt! Hadde fortalt dem litt om hvordan andre barn har det noen steder i verden. Og hvis de er store nok til å forstå det hadde jeg forklart hvorfor jeg ikke ønsket å kjøpe noe til dem. Hadde sagt det til foreldrene også, de må åpne øya sine! Barna mine hadde blitt fratatt alle gavene om hadde oppført seg sånn. 

Anonymkode: d9454...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville IKKE gitt de penger, da belønner dere den dårlige oppførselen. Jeg ville kjøpt noe klær, en liten Lego-boks (sånn på Nille) og en sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde tatt gavene opp fra gulvet og tatt de tilbake. Her er jo foreldrene ikke tilstede i det hele tatt...på spørsmål fra små eller store om gavene hadde jeg bare sagt at når de ikke vil ha gavene så tar jeg heller og gir de til noen som blir glad for gavene. Tenker både små og store trenger en liten lærepenge for denne oppførselen er virkelig ikke ok. 

Anonymkode: 9c3b9...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...