Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #26 Skrevet 13. november 2019 Om dere virkelig lever nøkternt og ikke får det til å gå opp kan man kanskje søke støtte fra nav? Om det er helt nødvendig for barnet... Anonymkode: aced2...aab
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #27 Skrevet 13. november 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow, det er jo imponerende. Her var ikke kjeveortopeden på intektstoppen i kommunen engang, og den nederste der tjente ca 2 mill, så sånne beløp er det ikke på inntektssiden her i byen. Anonymkode: a9356...585 Han her tjener visst 3,4 mill i året. Han var hyggelig da Anonymkode: c1504...943
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #28 Skrevet 13. november 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om dere virkelig lever nøkternt og ikke får det til å gå opp kan man kanskje søke støtte fra nav? Om det er helt nødvendig for barnet... Anonymkode: aced2...aab Ja, kan sjekke det ut. Er sikkert noe vi kan snu og vende på, f.eks. så er jeg ferdig med julegavene til ungene for i år så har ikke den utgiften der. Anonymkode: c1504...943
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #29 Skrevet 13. november 2019 På 12.11.2019 den 17.05, Anonym bruker skrev: Nei? Netflix, hva er det? HBO og Spotify? Er det vanlige utgifter? Snuser og røyker ikke, spiser aldri ute eller takeaway. Tro meg, jeg vrir hjernen for å finne løsninger Men takk for tips! Andre ting man kan kutte som ikke er kommet på? Vi lever allerede nøkternt... Anonymkode: c1504...943 Gå gjernnom forsikringer og se om dere har noen unødvendige, og prøv å få ned prisen, sjekk andre selskaper se om det finnes billigere mobilabonnementer kan dere stramme litt inn på matbudsjettet kanskje? har du coop kort, så meld deg på brukerpanel så får du noen kroner for hver spørreindersøkelse som kan løses inn i gavekort har du trumf kort, pass på å bruke det de torsdagene du får mest poeng Anonymkode: ec4b3...067
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #30 Skrevet 13. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Gå gjernnom forsikringer og se om dere har noen unødvendige, og prøv å få ned prisen, sjekk andre selskaper se om det finnes billigere mobilabonnementer kan dere stramme litt inn på matbudsjettet kanskje? har du coop kort, så meld deg på brukerpanel så får du noen kroner for hver spørreindersøkelse som kan løses inn i gavekort har du trumf kort, pass på å bruke det de torsdagene du får mest poeng Anonymkode: ec4b3...067 Har gått gjennom mobilabonnementet for noen mnd siden, og har det billigste vi kan ha nå Ja, vi kan stramme litt inn på mat. Ja, har Trumf, får handle i morgen da:) Anonymkode: c1504...943
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #31 Skrevet 13. november 2019 Eldste ble henvist for regulering pga. overbitt. Han ønsker ikke dette selv. Det er ikke så påfallende, og han får derfor avgjøre dette selv. Jeg synes det er befriende å se tenner som ikke ser kunstig rette ut. Mellomste trenger regulering, og vil få 75% dekt. Det vil komme på ca. 25.000 til sammen. Mange som har 75% dekning, betaler det samme som de med 40% dekning. Korrigeringer tar ofte lengre tid, og krever kanskje tanntrekking osv. Det jeg stusser på med reguleringstannleger er at de får refundert etter gitte takster fra HELFO. Problemet er at de kan velge å legge sine takster høyere enn det HELFO godtar, og mellomlegget betales i sin helhet av pasienten, i tillegg til egenandelen. Fysioterapeuter og leger har ikke mulighet til å legge sine takster over det HELFO sier at egenandelen og taksten forøvrig skal være. Da er det merkelig at tannlegen kan gjøre dette. Mange kan ikke velge å vrake av behandlere, og må bare pent betale det som kreves. Anonymkode: a6c45...d7b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #32 Skrevet 13. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eldste ble henvist for regulering pga. overbitt. Han ønsker ikke dette selv. Det er ikke så påfallende, og han får derfor avgjøre dette selv. Jeg synes det er befriende å se tenner som ikke ser kunstig rette ut. Mellomste trenger regulering, og vil få 75% dekt. Det vil komme på ca. 25.000 til sammen. Mange som har 75% dekning, betaler det samme som de med 40% dekning. Korrigeringer tar ofte lengre tid, og krever kanskje tanntrekking osv. Det jeg stusser på med reguleringstannleger er at de får refundert etter gitte takster fra HELFO. Problemet er at de kan velge å legge sine takster høyere enn det HELFO godtar, og mellomlegget betales i sin helhet av pasienten, i tillegg til egenandelen. Fysioterapeuter og leger har ikke mulighet til å legge sine takster over det HELFO sier at egenandelen og taksten forøvrig skal være. Da er det merkelig at tannlegen kan gjøre dette. Mange kan ikke velge å vrake av behandlere, og må bare pent betale det som kreves. Anonymkode: a6c45...d7b Ja, dette er en som visstnok skulle være ekspert på akkurat den bittfeilen mitt barn har, så føler vi bare må velge vedkommende, fikk ham anbefalt av skoletannlegen. Tror faktisk ikke de kjenner hverandre altså Men det var rart at de kan gjøre det. Jeg synes det er rart uansett jeg at tannlegebehandling (særlig vanlig, som boring og sånne store ting) ikke dekkes på samme måte som sykehusene. Litt snålt, men jaja? Anonymkode: c1504...943
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #33 Skrevet 13. november 2019 Er det noen forsikring som dekker regulering? Tenker på yngstebarnet da, som ikke har påvist noen feil, om man kan tegne forsikring og så få det dekket om noe skulle dukke opp... Anonymkode: c1504...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå