Gå til innhold

Barnet skal begynne med regulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye vil dette mest sannsynlig påvirke vår økonomi med 70-90% refusjon? Vi har egentlig ikke rom for noe ekstra, egentlig, men skoletannlegen anbefalte regulering sterkt og hvis vi begynte nå kunne det hende barnet slapp å ha på regulering i mange år. At man kunne ordne med en skinne eller noe slikt, jeg vet ikke riktig enda. 

Selv hadde jeg regulering i 5 år (ikke samme årsak), men var umyndig så fikk ikke med meg hvordan betalingen foregikk. 

Men jeg vil gjerne forberede meg psykisk på hvordan økonomien vil bli, hvis vi f.eks. må ut med 1500 i måneden så begynner vi å slite litt.

Anonymkode: c1504...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har poden regulering og det er foreløpig planlagt å gå med det i 2 år. Det er da laget en betalingsplan som fordeles på jevne innbetalinger. For meg koster det kr 2500 i kvartalet, så liten tusenlapp pr mnd i snitt. 

Anonymkode: 76c2d...dab

Skrevet

Her sender de ut regning hver 2.mnd på ca 2000 kr. 

Anonymkode: d0559...221

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har poden regulering og det er foreløpig planlagt å gå med det i 2 år. Det er da laget en betalingsplan som fordeles på jevne innbetalinger. For meg koster det kr 2500 i kvartalet, så liten tusenlapp pr mnd i snitt. 

Anonymkode: 76c2d...dab

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her sender de ut regning hver 2.mnd på ca 2000 kr. 

Anonymkode: d0559...221

Takk for svar. Det blir vanskelig da, skal ikke ta sorgene på forskudd, men lover jo ikke godt. 

Skrevet

Mitt barn har også regulering og 75% dekning. Selv med så stor dekning, så må vi betale ca 40 000,- tilsammen. 

Anonymkode: 60f75...642

Skrevet

Uff, så kinkig. Regulering er så viktig..

Er det noen besteforeldre som kunne tenke seg å sponse regulering?

Anonymkode: 6a7ec...709

Skrevet

75% dekning her og vi må betale 18.000 kr over 1,5 år. Så ca 1000 kr i mnd. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn har også regulering og 75% dekning. Selv med så stor dekning, så må vi betale ca 40 000,- tilsammen. 

Oki, men det er vel ikke over 1 år liksom

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff, så kinkig. Regulering er så viktig..

Er det noen besteforeldre som kunne tenke seg å sponse regulering?

Anonymkode: 6a7ec...709

Ja, det er det... Nei, det tviler jeg på gitt :P

30 minutter siden, Gemini77/ skrev:

75% dekning her og vi må betale 18.000 kr over 1,5 år. Så ca 1000 kr i mnd. 

Takk for svar. Det er ganske mye da!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oki, men det er vel ikke over 1 år liksom

Ja, det er det... Nei, det tviler jeg på gitt :P

Takk for svar. Det er ganske mye da!

Nei, ikke over 1 år, men litt over 2 år. Så ganske mye ja, men det koster å ha barn.

Hilsen meg som svarte 40 000,- med 75%.

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke over 1 år, men litt over 2 år. Så ganske mye ja, men det koster å ha barn.

Hilsen meg som svarte 40 000,- med 75%.

Ikke nødvendigvis, det er mange som har barn som ikke behøver tannregulering.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg vil gjerne forberede meg psykisk på hvordan økonomien vil bli, hvis vi f.eks. må ut med 1500 i måneden så begynner vi å slite litt.

Regulering er viktigere enn mye annet, så det burde være mulig å kutte 1 500 kr i mnd. i kostnader. Kan dere kutte noe av dette: Netflix, HBO, Spotify, brus, snus/røyk, kosemat, takeaway, kaffe fra kaffebar, erstatte noen produkter med First Price e.l., kjøpe brukt i stedet for nytt?

Anonymkode: 01ea3...c7b

Skrevet

Vi har en som får maks dekningsgrad fordi han mangler tenner og må ordne dette for at ikke hele kjeven skal få feilstilling. Han har nå plate og streng nede (trukket melketennene og skal dra jekslene framover i kjeven). Jeg vet ikke helt hva sluttsummen blir, men betaler 1500 kr hver 3-4 måned i omtrent 2 år.

Anonymkode: 41f6e...8e5

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regulering er viktigere enn mye annet, så det burde være mulig å kutte 1 500 kr i mnd. i kostnader. Kan dere kutte noe av dette: Netflix, HBO, Spotify, brus, snus/røyk, kosemat, takeaway, kaffe fra kaffebar, erstatte noen produkter med First Price e.l., kjøpe brukt i stedet for nytt?

Anonymkode: 01ea3...c7b

Nei? 

Netflix, hva er det? HBO og Spotify? Er det vanlige utgifter? Snuser og røyker ikke, spiser aldri ute eller takeaway. Tro meg, jeg vrir hjernen for å finne løsninger :)

Men takk for tips! Andre ting man kan kutte som ikke er kommet på? Vi lever allerede nøkternt... 

Skrevet

Er det nødvendig med regulering?  Her er det faktisk ein som jobber på tannlege konroret som seier sjølv at unødvendig mange barn må ha regulering. Og at av og til så er det faktisk bare litt sjarmerende med litt mellomrom forann framtenna foreksempel. 

Men at det nesten er ein selfølge at alt skal fikses og foreldre ikkje tørre å sei nei 

Anonymkode: 81823...06b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det nødvendig med regulering?  Her er det faktisk ein som jobber på tannlege konroret som seier sjølv at unødvendig mange barn må ha regulering. Og at av og til så er det faktisk bare litt sjarmerende med litt mellomrom forann framtenna foreksempel. 

Men at det nesten er ein selfølge at alt skal fikses og foreldre ikkje tørre å sei nei 

Anonymkode: 81823...06b

Kryssbitt

Skrevet

Min sønn hadde kryssbitt, betalte rundt 1300 per mnd i 12 mnd, og fikk ekstraregning når han var ferdig på 3500. Man kan også be om å betale over lenger tid. Min gikk med regulering i 1,5 år. Men regulering er viktig. Kan dere ta på dere en ekstrajobb? Sette vekk feriepenger til resten, selge noe? Være besøkshjem? Støttekontakt? Vaske for noen en gang i uka?

Anonymkode: 053fc...ec9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn hadde kryssbitt, betalte rundt 1300 per mnd i 12 mnd, og fikk ekstraregning når han var ferdig på 3500. Man kan også be om å betale over lenger tid. Min gikk med regulering i 1,5 år. Men regulering er viktig. Kan dere ta på dere en ekstrajobb? Sette vekk feriepenger til resten, selge noe? Være besøkshjem? Støttekontakt? Vaske for noen en gang i uka?

Anonymkode: 053fc...ec9

Takk for forslag. Jeg er syk så nei. Mannen jobber allerede de lørdagene han kan jobbe... (i tillegg til 5-dagers arbeidsuke). 

Ja, kan seff bruke feriepenger på det. Men de får vi jo ikke før i juni. Kan jo også ønske oss penger til jul

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for forslag. Jeg er syk så nei. Mannen jobber allerede de lørdagene han kan jobbe... (i tillegg til 5-dagers arbeidsuke). 

Ja, kan seff bruke feriepenger på det. Men de får vi jo ikke før i juni. Kan jo også ønske oss penger til jul

Liker du hunder? Og har litt kunnskap/erfaring? Vet om flere som tjener litt på å passe andre sine hunder (i stedet for kennel). Da kan du jo selv velge å f.eks. bare passe små hunder. Mine svigerforeldre bruker dette en del og betaler 2500 kr uken og leverer med fôr selv.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Liker du hunder? Og har litt kunnskap/erfaring? Vet om flere som tjener litt på å passe andre sine hunder (i stedet for kennel). Da kan du jo selv velge å f.eks. bare passe små hunder. Mine svigerforeldre bruker dette en del og betaler 2500 kr uken og leverer med fôr selv.

Ja og ja, men er allergisk dessverre. Ellers hadde det vært perfekt, elsker hunder :)! Jeg kan "ingenting", hender jeg driver med håndarbeid og selger på marked, men tjener kanskje 2000 kr i året på det.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja og ja, men er allergisk dessverre. Ellers hadde det vært perfekt, elsker hunder :)! Jeg kan "ingenting", hender jeg driver med håndarbeid og selger på marked, men tjener kanskje 2000 kr i året på det.

Allergivennlige går heller ikke? Vi har tre stykk med hundeallergi i familien, men de tåler både vår hund og svigers sin, begge er allergivennlige raser.

Kan du strikke? Det kan være du kan tjene litt på dette. Vet om flere som ikke strikket selv, men ønsker seg plagg til seg selv eller barna sine. Du kan jo tilby å strikke mot en viss pris, litt ettersom størrelse på plagg og pinner. 

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Allergivennlige går heller ikke? Vi har tre stykk med hundeallergi i familien, men de tåler både vår hund og svigers sin, begge er allergivennlige raser.

Kan du strikke? Det kan være du kan tjene litt på dette. Vet om flere som ikke strikket selv, men ønsker seg plagg til seg selv eller barna sine. Du kan jo tilby å strikke mot en viss pris, litt ettersom størrelse på plagg og pinner. 

Vet ikke, men jeg er sånn at jeg er hovne i 3-4 uker etterpå og må på sterk kortisonkur for å få ned hevelsene, så tør ikke 😕

Jeg kan håndarbeid ja. Takk for tips.

Fikk vite at det blir ca 2000 kroner i måneden. Om to uker kommer det en regning på 3800 kroner. Idag betalte jeg litt over 1000 kroner.

Skrevet

3000,- annenhver måned i 2 år.  75 prosent dekning. Time Ca annen hver måned. Det vil si at den dritrike fyren får 11.000 for 30 min jobb. Forstå det den som kan!!!  Stakkars de med dårlig råd :( 

Anonymkode: bccb4...8a0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3000,- annenhver måned i 2 år.  75 prosent dekning. Time Ca annen hver måned. Det vil si at den dritrike fyren får 11.000 for 30 min jobb. Forstå det den som kan!!!  Stakkars de med dårlig råd :( 

Du kan jo ikke si han får 11.000 for 30 min jobb. Prisen er jo for hele jobben, inkludert alt utstyret som brukes, røntgen, vanlige bilder, avstøpninger osv osv fordelt ut over f.eks 2 år.

Men det er nok sant at mange av disse kjeveortopedene tjener seg rike på jobben de gjør...

Anonymkode: a9356...585

Skrevet

Ja skjønner jo det et utstyr osv. Men han har et rom fult av barn samtidig. Og han har et enormt overskudd ! Greit han skal tjene bra, men 15-20 millioner i året mens familier med lav lønn så vidt greier betale for seg ? Nei det er ikke rett 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja skjønner jo det et utstyr osv. Men han har et rom fult av barn samtidig. Og han har et enormt overskudd ! Greit han skal tjene bra, men 15-20 millioner i året mens familier med lav lønn så vidt greier betale for seg ? Nei det er ikke rett 

Wow, det er jo imponerende. 

Her var ikke kjeveortopeden på intektstoppen i kommunen engang, og den nederste der tjente ca 2 mill, så sånne beløp er det ikke på inntektssiden her i byen. 

Anonymkode: a9356...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...