Gå til innhold

Ville dere gått for eggdonasjon om dere ikke kunne fått fått barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Ville verken hatt egg- eller sæddonasjon. Tror jeg ville meldt meg som fosterhjem isteden. 

Anonymkode: fdbc6...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begrunn gjerne svaret.

Hi

Anonymkode: fc3a5...dc6

Vil ikke ha fremmede sine egg eller sæd inni kroppen min. Har også noen etiske sperrer mot å skulle føde noen andre sitt biologiske barn. Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. 

Å skulle ta hånd om og gi omsorg til barn som allerede er født kan jeg fint klare 

Anonymkode: fdbc6...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det er ingen menneskerett å få barn. Jeg synes det er sykt å bruke samfunnets ressurser til å dekke menneskers egoistiske behov. Hvis folk vil ha barn kan de adoptere eller bli fosterhjem. 

Anonymkode: f4094...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke ha fremmede sine egg eller sæd inni kroppen min. Har også noen etiske sperrer mot å skulle føde noen andre sitt biologiske barn. Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. 

Å skulle ta hånd om og gi omsorg til barn som allerede er født kan jeg fint klare 

Anonymkode: fdbc6...a95

Selv om det ville blitt din mann sitt biologiske barn også?

Anonymkode: fc3a5...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for meg ville det blitt helt feil. Jeg kunne aldri gitt fra meg egg heller. Jeg har veldig morsinnstinkt for eggene mine og jeg ville for alltid lurt på hvordan "mitt" barn hadde det om jeg hadde gitt fra meg et egg.

Blir litt det samme andre veien, jeg ville følt jeg hadde en annen kvinne sitt barn i min mage, veldig spesielt og ikke noe jeg ville utsatt meg for.

Jeg og mannen snakket om dette før vi prøvde få barn og var veldig enige. Fikk vi ingen biologiske ville vi blir besøkshjem, vurdere fosterhjem, men uansett knytte sterke bånd til tante/onkelbarn osv. Vi ville ikke hatt biologiske barn etter oss, men verden er full av barn vi kunne knytte andre bånd til.

Anonymkode: cce44...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det ville blitt din mann sitt biologiske barn også?

Anonymkode: fc3a5...dc6

Ja. Å skulle føde min mann og en annen dames biologiske barn blir helt feil for meg. Akkurat som det blir feil for meg å skulle føde mitt biologiske barn med en annen mann. 

Å gi omsorg og bli glad i et barn som ikke biologisk er mitt er ikke problemet. Jeg vil bare ikke føde det og på en måte late som det er vårt biologiske barn. 

Jeg har mange utfordringer med det og for meg ville ikke det være riktig. 

Anonymkode: fdbc6...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har to barn etter eggdonasjon, det har gått veldig fint. Anbefales!❤️

Anonymkode: c9861...664

Er det ikke rart? Å føde barn som ikke er dine, på en måte, men din manns og en annen kvinnes barn? 

Anonymkode: fdbc6...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Enten mitt eget barn, eller adopsjon. Ville ikke født noen andres barn, det føles bare feil! 

Hadde heller kjøpt meg hund ass.

Anonymkode: f6b62...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke hatt noen kvaler med. Genene til barna bryr jeg meg ikke om. Men å kunne ha et barn fra fødsel av, det er en utrolig gave.

Anonymkode: fb995...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Er det ikke rart? Å føde barn som ikke er dine, på en måte, men din manns og en annen kvinnes barn? 

Anonymkode: fdbc6...a95

Et barn er vel ganske mye mer enn fødselen. Siden ingen ser ut til å ha kvaler med å adoptere barn, ser jeg ikke hvorfor dette skulle være rart 

Anonymkode: fb995...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke kunnet fått barn på "vanlig" måte, og jeg hadde hatt råd til det (regner med det koster litt?), så hadde jeg absolutt gått for egg-donasjon! Rett og slett fordi jeg alltid har drømt om å gå gravid. Og, ja, jeg er 100 % sikker på at jeg hadde blitt akkurat like glad i et adoptert barn, men den drømmen om å gå gravid har alltid vært sterk hos meg. Heldigvis har jeg blitt gravid på normalt vis. 🙂

Anonymkode: b13d1...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Enten mitt eget barn, eller adopsjon. Ville ikke født noen andres barn, det føles bare feil! 

Hadde heller kjøpt meg hund ass.

Anonymkode: f6b62...b46

Men det er da ikke noen andres barn!!? 

Skjønner hva du mener, altså. Men selv om barnet ikke har dine gener, så blir det jo DITT barn!!

Anonymkode: b13d1...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg ikke kunnet fått barn på "vanlig" måte, og jeg hadde hatt råd til det (regner med det koster litt?), så hadde jeg absolutt gått for egg-donasjon! Rett og slett fordi jeg alltid har drømt om å gå gravid. Og, ja, jeg er 100 % sikker på at jeg hadde blitt akkurat like glad i et adoptert barn, men den drømmen om å gå gravid har alltid vært sterk hos meg. Heldigvis har jeg blitt gravid på normalt vis. 🙂

Anonymkode: b13d1...fba

Det er ikke det samme å være surrogatmor, som å bære på sitt biologiske barn altså. Det er jo ikke din unge.

 

Anonymkode: f6b62...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er da ikke noen andres barn!!? 

Skjønner hva du mener, altså. Men selv om barnet ikke har dine gener, så blir det jo DITT barn!!

Anonymkode: b13d1...fba

Nei, det er en annen kvinne sitt barn. Du blir på en stemor :)

Anonymkode: f6b62...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Et barn er vel ganske mye mer enn fødselen. Siden ingen ser ut til å ha kvaler med å adoptere barn, ser jeg ikke hvorfor dette skulle være rart 

Anonymkode: fb995...159

Vil du fortelle barnet at barnet har en biologisk mor? 

Ved adopsjon er det åpent at barnet er adoptert og har andre foreldre. Barnet kan få vite om sitt opphav, hvor barnet kommer fra og lære om sin kulturelle bakgrunn. 

Fosterbarn har gjerne både kunnskap, kjennskap og samvær med sine foreldre.

Vil du gjøre det med dine barn? Lære og fortelle barna om deres biologiske opphav? 

Anonymkode: fdbc6...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en annen kvinne sitt barn. Du blir på en stemor :)

Anonymkode: f6b62...b46

Sier du det til de som adopterer og?

Anonymkode: 03414...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Vil du fortelle barnet at barnet har en biologisk mor? 

Ved adopsjon er det åpent at barnet er adoptert og har andre foreldre. Barnet kan få vite om sitt opphav, hvor barnet kommer fra og lære om sin kulturelle bakgrunn. 

Fosterbarn har gjerne både kunnskap, kjennskap og samvær med sine foreldre.

Vil du gjøre det med dine barn? Lære og fortelle barna om deres biologiske opphav? 

Anonymkode: fdbc6...a95

Mine barn er egenproduserte, så problemstilling blir hypotetisk for meg. Ville ikke vært et problem å fortelle om eggdonasjon.

Just now, Anonym bruker said:

Sier du det til de som adopterer og?

Anonymkode: 03414...4b2

Godt poeng. Adoptivforeldre virker å være 'ekte' foreldre, men med eggdonasjon er du plutselig stemor, yikes

Anonymkode: fb995...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det samme å være surrogatmor, som å bære på sitt biologiske barn altså. Det er jo ikke din unge.

 

Anonymkode: f6b62...b46

JO, det er DIN unge!!

Et adoptivbarn er jo heller ikke ditt biologiske barn, men likevel DITT barn!! Det blir jo det samme! Bare at ved eggdonasjon kan mannen din være barnets biologiske far. 

Anonymkode: b13d1...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...