Gå til innhold

Jeg jobber på ettårsavdeling i bhg og har et spørsmål..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og ser dere ikke forskjell på skole og barnehage er dere passe dumme. På skolen må man. Man skal gå på skolen. Kanskje dere tror barnehagen er obligatorisk å ja .... Kanskje dere tror babyen må i barnehagen 7-17 ellers får den for høyt fravær og lærer for lite ! 

Anonymkode: 49c5f...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI, hvorfor har du en jobb du hater og ikke passer til? Er det fordi du er ganske dum, og ikke fikk gode nok karakterer til å komme inn på ønsket studie? 

Anonymkode: 25f5e...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller

er ungene i barnehagen for lenge

lengter de etter mamma og pappa

 er de sltine og trøtte

er de i barnehagen selv om de ikke er helt i form

sover de dårlig om nettene

 

Anonymkode: d7b78...fbf

Selvfølgelig er de lenge i barnehagen, men det gjelder di fleste barn, i de fleste landsdeler. Men dette er det foreldre stort sett må. 

Selvfølgelig lengter dem etter mamma og pappa, men!! Det er da barnehagen må ha høyere bemanning! 

Om barna er slitne å trøtte må bhg legge opp til søvn og hvile!

Er di i barnehagen om di ikke er i form blir det for det første heller unntak enn regel at dem gråter, å da skal vell bhg strengt tatt ringe foreldrene å be dem hente barna. 

Sover barna dårlig om nettene må bhg legge til rette for mer søvn i bhg. Ene sønnen min sov 2 timer i bhg, fra 11-13. Kl 14 ble han lagt for å hvile med en bok. Og ja, han var 2 år, og kun i bhg til 14.30. Men di ansatte merket at han ble sliten og lot han slappe av. 

Anonymkode: 97527...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så halvsyke barn som har sovet 2 timer skal komme i barnehagen å få legge seg, resten av dagen kan han sitte på fanget til en voksen da heller ! 

Anonymkode: 49c5f...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre: Har det klikka for dere sure drittkjerringer eller!? Makan til oppførsel på ‘’voksne’’ mennesker!!!! 
Hi skriver ingenting dømmende! Hun skriver ikke at foreldrene er dårlige foreldre fordi barna har en lang dag, hun skriver ikke at hun mistrives i jobben, hun dømmer absolutt ingen eller skriver noe dritt om foreldrene - HUN SPØR ET ENKELT SPØRSMÅL! 
 

Hvorfor i alle DAGER tilter det helt for dere kjerringer? Dere skal liksom være rollemodeller! Lære barna gode verdier og folkeskikk! At ikke dere skjemmes over dere selv!? Herreguud

Anonymkode: 8a13c...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ni ettåringer på avdelingen og alle startet i august. Ingen av dem har kortere dager enn 8.30-16. Flere av de gråter svært mye og vi gjør alt vi kan for å trygge og roe barna. Jeg ser lengre ned på siden at det nevnes ammefri, hvorfor benytter ikke mødre seg av dette?

Anonymkode: c4a91...a24

Du vet at det er en trygghet å komme tidlig og ikke komme midt inn i en lek ? 

Virker ikke som du er egnet til å jobbe i bhg. 😣

Anonymkode: 34eda...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Bruker3 skrev:

I beste fall bryr hun seg om barna. Hadde hun vært en god ansatt ville hun både klart å tenke på foreldre som allierte og skjønt at hun bare skader omdømmet til barnehageansatte ved å skrive slikt. 

Jeg leser så ofte klaging fra bhgansatre om håpløse foreldre. Disse foreldrene skjerper seg på magisk vis når barna starter i skolen. Hvor ofte leser man om lærere som klager på foreldre? Det handler nok om utdanningsnivå og yrkesstolthet 

Lærere klager da virkelig på foreldre. Men ikke ofte nok, for i likhet med stakkars hi her får de en utrolig haug med fornærmede ubrukelige foreldre som svarer.

Anonymkode: cef8b...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bruker3 skrev:

I beste fall bryr hun seg om barna. Hadde hun vært en god ansatt ville hun både klart å tenke på foreldre som allierte og skjønt at hun bare skader omdømmet til barnehageansatte ved å skrive slikt. 

Jeg leser så ofte klaging fra bhgansatre om håpløse foreldre. Disse foreldrene skjerper seg på magisk vis når barna starter i skolen. Hvor ofte leser man om lærere som klager på foreldre? Det handler nok om utdanningsnivå og yrkesstolthet 

For en utrolig nedlatende holdning du har

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at det er en trygghet å komme tidlig og ikke komme midt inn i en lek ? 

Virker ikke som du er egnet til å jobbe i bhg. 😣

Anonymkode: 34eda...12d

Komme inn i leken? Ettåringer? Hvor sammenhengende lek tror du de har, egentlig? De sysler helst for seg selv når det er frilek. Å unnskylde seg med den forklaringen din er bare flaut! 

Anonymkode: e6ed7...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Små barn har lengre og lengre dager i barnehagen. Foreldre blir mer og mer hjelpeløse ! Kjenner folk som har ammefri, men henter ikke poden likevel. Foreldre syns det er for slitsomt med barn og har de borte 9 timer selv om behovet ikke er der.  Skjønner ikke hvorfor så mange gidder få barn i det hele tatt.

Dagens foreldre setter seg selv før sine barn. De har ingen anelse på hvordan en liten kropp på 1 år er etter den 7-8-9 timen i barnehagen. Og ikke kom her å tro at en engasjert ansatt klarer å gi 1 åringen den kjærligheten den fortjener. De ansatte smiler og gjør sitt beste hver dag. Men kan love dere at de fleste biter tennene sammen og gjør sitt beste selv om man aldri strekker til. De som klarer seg best er faktisk de som gir litt blaffen. De som ikke bruker hjertet i jobben og blir sint og lei sei når den hjemmeværende moren sender den småsyke ungen i barnehagen 9 timer hver eneste dag! Omsorgsfulle ansatte sliter med å se at noen kan være så kyniske mot ungene sine. 
 

 

Anonymkode: 49c5f...520

Har du belegg for det du hevder? Generelt har vel foreldre aldri vært mer involvert enn nå. Jeg lurer på hvor i landet det er så dårlig stilt, og hva slags omgangskrets du har. Føler meg heldig som har oppegående voksne rundt barna mine, både barnehageansatte, lærere, trenere og venners foreldre. Jeg ville flyttet hvis jeg bodde et sted som var så ille. 

Anonymkode: d425f...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Anonym bruker said:

For en utrolig nedlatende holdning du har

Anonymkode: d7b78...fbf

Jeg har lite til overs for folk som klager på sånt ja. Skulle tro man ville forstå at arbeid i barnehage innebærer arbeid med barnas foreldre også.

Og ja, jeg synes det er fortvilende at man trenger null utdanning for å jobbe i bhg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Jeg har lite til overs for folk som klager på sånt ja. Skulle tro man ville forstå at arbeid i barnehage innebærer arbeid med barnas foreldre også.

Og ja, jeg synes det er fortvilende at man trenger null utdanning for å jobbe i bhg

Hi er pedagog, så du ser tydeligvis ned på de, uansett utdanningsnivå de har. Ingenting i hi sitt spørsmål fortjener personangrep og de stygge svarene hun har fått. Men hun traff tydeligvis et ømt punkt.

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bruker3 skrev:

Jeg har lite til overs for folk som klager på sånt ja. Skulle tro man ville forstå at arbeid i barnehage innebærer arbeid med barnas foreldre også.

Og ja, jeg synes det er fortvilende at man trenger null utdanning for å jobbe i bhg

Hvor får man jobb i barnehage uten utdanning? Her i kommunen må man ha minimum fagbrev i barne- og ungdomsarbeiderfaget for å jobbe i bhg. 

Det er tydelig at hi traff et ømt punkt hos deg, men din samvittighet er det bare du som kan gjøre noe med. 

Det er klart at de som jobber med barna våre gjør seg sine tanker om hvordan vi tar oss av dem. 

Anonymkode: e6ed7...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så halvsyke barn som har sovet 2 timer skal komme i barnehagen å få legge seg, resten av dagen kan han sitte på fanget til en voksen da heller ! 

Anonymkode: 49c5f...520

Nei. Halvsyke barn har ingenting i en barnehage å gjøre. Som jeg skrev over, er dem syke må dem hjem. Å sove 2 timer i løpet av natten er ikke å sove dårlig, det er å IKKE sove. Da skal også barne være hjemme. 

Hvis ungene er i ett humør og dagsform som bhg personellet ikke kjenner som vanlig, er det vell normalt å varsle foreldrene. Om foreldrene da ikke kommer eller sender med vilje syke barn i bhg må det virkelig tas opp videre. 

Men her er det snakk om på daglig basis, ikke unntak 

Anonymkode: 97527...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor får man jobb i barnehage uten utdanning? Her i kommunen må man ha minimum fagbrev i barne- og ungdomsarbeiderfaget for å jobbe i bhg. 

Det er tydelig at hi traff et ømt punkt hos deg, men din samvittighet er det bare du som kan gjøre noe med. 

Det er klart at de som jobber med barna våre gjør seg sine tanker om hvordan vi tar oss av dem. 

Anonymkode: e6ed7...bb6

Mine barn startet i bhg som 2,5, så ingen dårlig samvittighet her.

Alle ansatte i din bhg har miminum fagkrav i barne- og ungdomsarbeid. Hvor i alle dager er dette? Det er ikke min erfaring verken fra Oslo eller Bergen. Mange assistenter og vikarer uten utdanning overalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bruker3 skrev:

Mine barn startet i bhg som 2,5, så ingen dårlig samvittighet her.

Alle ansatte i din bhg har miminum fagkrav i barne- og ungdomsarbeid. Hvor i alle dager er dette? Det er ikke min erfaring verken fra Oslo eller Bergen. Mange assistenter og vikarer uten utdanning overalt 

Nei, da så, da må din erfaring være fasiten på hele landet? 

Vikarer trenger vel ikke formell utdannelse, men for å få langvarig vikariat/fast jobb må man ha relevant utdanning, ja. Vi bor i Rogaland. 

Anonymkode: e6ed7...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bruker3 skrev:

Mine barn startet i bhg som 2,5, så ingen dårlig samvittighet her.

Alle ansatte i din bhg har miminum fagkrav i barne- og ungdomsarbeid. Hvor i alle dager er dette? Det er ikke min erfaring verken fra Oslo eller Bergen. Mange assistenter og vikarer uten utdanning overalt 

Hos oss er assistentene (også de ufaglærte) fantastiske. Man trenger (heldigvis) ikke utdannelse for å gjøre en flott jobb i barnehage, så lenge pedagogene fyller kravene sine. 

Anonymkode: d425f...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må bare spørre: Har det klikka for dere sure drittkjerringer eller!? Makan til oppførsel på ‘’voksne’’ mennesker!!!! 
Hi skriver ingenting dømmende! Hun skriver ikke at foreldrene er dårlige foreldre fordi barna har en lang dag, hun skriver ikke at hun mistrives i jobben, hun dømmer absolutt ingen eller skriver noe dritt om foreldrene - HUN SPØR ET ENKELT SPØRSMÅL! 
 

Hvorfor i alle DAGER tilter det helt for dere kjerringer? Dere skal liksom være rollemodeller! Lære barna gode verdier og folkeskikk! At ikke dere skjemmes over dere selv!? Herreguud

Anonymkode: 8a13c...8ec

Interessant... Les innlegget ditt. Umodent og ikke spesielt hyggelig du heller 😣

Anonymkode: 34eda...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi er pedagog, så du ser tydeligvis ned på de, uansett utdanningsnivå de har. Ingenting i hi sitt spørsmål fortjener personangrep og de stygge svarene hun har fått. Men hun traff tydeligvis et ømt punkt.

Anonymkode: d7b78...fbf

Traff ingen ømme punkter her. Jeg har god samvittighet for å ha barnet i bhg fra kl 7- 16.30. 

Synes HI er nedlatende og ikke spesielt hyggelig. 

Anonymkode: 34eda...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo planlegge litt bedre, kanskje? 

At ettåringer ser barnehageansatte mer enn egne foreldre er selvsagt ikke det beste foe barnet. 

Og hi er i sin fulle rett til å lufte sine tanker anonymt på nettet. At du føler deg truffet og går til angrep forteller mest om deg. 

Anonymkode: e6ed7...bb6

Er det bare HI og du som har rett til å si deres mening?🤔 

Anonymkode: 34eda...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt til angrep på hi, det må jo være lov til å spørre her inne uten å få hugd hodet av seg. Men det er tydelig at det er endel som føler seg truffet siden den ene svarer surere enn den andre. At dere ikke blir flaue over dere selv

Anonymkode: d7b78...fbf

De som svarer HI negativt.... Føler deg IKKE truffet. Vi synes bare det HI sier er helt på trynet!

Anonymkode: 34eda...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Optatium skrev:

Jeg har konstant dårlig samvittighet for mine to som blir levert 7.30 og hentet 16. Lever sent en dag i uka og henter tidlig på fredager. Bedre enn det dår jeg ikke gjort det, jeg må jobbe. Bruker 30 min hver vei til jobb, så gjør en del på kveldstid når de har lagt seg. 
hjelper meg fint lite at du strør salt i såret, men jeg håper og tror (basert på tilbakemeldinger) at det ikke er helt sånn i vår barnehage. 

Hallo... Slutt med å ha dårlig samvittighet 😊❤ Barna har det bra i barnehagen 😊 Du er en god mor 😊 

Anonymkode: 34eda...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngdte begynte i august, hun var da 13 mnd. Gråt litt de fore første dagene. Etter det har hun ikke tid til å si hadet til meg når jeg går på morgenen. Hun er opptatt med skiva si. Henter henne og de forteller meg alltid at hun har smilt og ledd i hele dag. Sovet 2 timer. Barnehagen er så harmonisk, et godt sted å levere til. De får så høy score på foreldreundersøkelsen at de kom med på topp over Norges beste barnehager, av de 300 som var med var 90 prosent private. Denne er kommunal. De er helt fantastiske. 
 

Hun er e bhg i litt under 8 timer hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg faktisk HI. Har en 1 åring selv, og de er små. Det er slitsomt nok når de er slitne og du er en voksen, her er det langt færre voksne enn barn.

De som jobber og ikke får det til er det jo ikke noe å få gjort med, men kanskje noen besteforeldre kan hjelpe, noen kanskje kan jobbe redusert det første året etc. 

 

Anonymkode: b1d29...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo planlegge litt bedre, kanskje? 

At ettåringer ser barnehageansatte mer enn egne foreldre er selvsagt ikke det beste foe barnet. 

Og hi er i sin fulle rett til å lufte sine tanker anonymt på nettet. At du føler deg truffet og går til angrep forteller mest om deg. 

Anonymkode: e6ed7...bb6

OK. 
Hvordan skal vi planlegge bedre ? 
Vi har arbeidstid og vi har jobben et stykke fra der vi bor. Det er ikke jobb til alle her u bygda. Hvordan kan jeg planlegge bedre ? Da jeg drar til jobb svinger jeg innom barnehagen med barnet mitt. Da jeg er ferdig på jobb haster jeg av gårde til barnehagen for å hente han. Hvordan jeg får planlagt det bedre vet jeg ikke ... 

Anonymkode: 15e96...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...