Gå til innhold

Et problem at Agent 007 er en mann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er fortsatt mann. Det er derfor han ikke lenger får lov til å være Agent 007. Den feministiske Phoebe Waller-Bridge har nemlig lagd historien som gir rollen til Lashana Lynch. Craig deltar i rollen som en angrende synder på grunn av Metoo og ber på sine knær om å få være kjæresten til Agent 007. Når han blir snill gutt uten spor av selvtillit får han sjangs på henne. 

En feministisk våt drøm om hvor hele plottet er basert på kvinnelig styrke og makt, godt blandet med mannlig svakhet. 

Anonymkode: e81f1...61e

Lite er så sårbart som en hvit man på Internett. Dette er klippet fra Wikipedia:

 It is directed by Cary Joji Fukunaga, who co-wrote the screenplay with Scott Z. Burns and Phoebe Waller-Bridge, based on an early draft by Neal Purvis and Robert Wade.[2]

En (av fem) av de involverte i skriveprosessen er kvinne, og du tillegger henne hele æren/skylden? Er det slik at du mener hun har gjort hele jobben mens mannfolkene bare har stått og sett på? Eller kan det tenkes at disse mennene har forstått noe du ikke klarer å begripe? En mann som er trygg på seg selv mister ikke selvbildet sitt av å måtte dele med kvinner. 

Anonymkode: 3d8dd...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde plottet var at James Bond var blitt for gammel, og måtte gi agentnummeret sitt videre

Anonymkode: 3d8dd...a0c

Ja, nesten. Plottet er visst at James Bond ikke får være 007, fordi det er mest "tidsriktig" at en kvinne er det.

Craig skal gå undt å være hodestupsk forelsket i 007 og angrer sin tidligere oppførsel som inneholdt både selvtillit og egoisme. 

Etter å få tilgivelse for sine Metoo-synder og når han blir en god feminist ender kjærlighetshistorien med at han får sjangs på Agent 007.

En søt kjærlighetshistorie med en myk vingeklippet helt. Men passer kanskje mer i kategorien amerikansk kjærlighetsdrama.

Anonymkode: e81f1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nesten. Plottet er visst at James Bond ikke får være 007, fordi det er mest "tidsriktig" at en kvinne er det.

Craig skal gå undt å være hodestupsk forelsket i 007 og angrer sin tidligere oppførsel som inneholdt både selvtillit og egoisme. 

Etter å få tilgivelse for sine Metoo-synder og når han blir en god feminist ender kjærlighetshistorien med at han får sjangs på Agent 007.

En søt kjærlighetshistorie med en myk vingeklippet helt. Men passer kanskje mer i kategorien amerikansk kjærlighetsdrama.

Anonymkode: e81f1...61e

Du er så skada. 
Jeg leste om det nå. Regissøren (som er en mann) har laget tre ulike endinger, slik at ikke en gang Daniel Craig (som fortsatt er hovedpersonen) vet hva som blir utfallet. 
Kan tenke meg tre ulike endelser: Bond blir pensjonert, han dør, eller (i din selvmedlidende ånd) gifter seg med en suksessrik kvinne og blir hjemmeværende husfar i fotformsko og bakeforkle. 

Anonymkode: 3d8dd...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på dette? Jeg trodde plottet var at James Bond var blitt for gammel, og måtte gi agentnummeret sitt videre når han ble pensjonist?

Anonymkode: 3d8dd...a0c

Spiller ingen rolle. Det er vel på tide at han pensjoneres, han er antikk for lengst, men 007 kan likevel ikke bli synonymt med noe annet enn James Bond, likegyldig hva noen har skrevet i manus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, gale damen skrev:

Spiller ingen rolle. Det er vel på tide at han pensjoneres, han er antikk for lengst, men 007 kan likevel ikke bli synonymt med noe annet enn James Bond, likegyldig hva noen har skrevet i manus.

Helt enig!

Men det er akkurat det å ta Agent 007 fra James Bond og gi det til en kvinne som gjør den ultimate feministiske hevnen så søt. Særlig når Metoo blir et hovedtema.

Jeg mener det hadde vært like feil å gi tittelen Agent 007 til en annen mann.

Anonymkode: e81f1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig!

Men det er akkurat det å ta Agent 007 fra James Bond og gi det til en kvinne som gjør den ultimate feministiske hevnen så søt. Særlig når Metoo blir et hovedtema.

Jeg mener det hadde vært like feil å gi tittelen Agent 007 til en annen mann.

Anonymkode: e81f1...61e

Selvsagt - men det er da bare In-house Incel som klarer å se dette som et feministisk plott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
På 9.11.2019 den 7.12, Anonym bruker skrev:

I siste The Incredibles ble superhelt-mannen sendt på kjøkkenbenken og fikk knapt til noe. Han ble latterliggjort på samme måte som at James Bond nå ikke blir annet enn en tåpe, på grunn av at han er noe så feministisk ukorrekt som en mann.

Anonymkode: e81f1...61e

Er det latterlig å være på kjøkkenet? Blir han for jentete da? Og er det negativt å være jentete...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 7.12, Anonym bruker skrev:

Dette er jo komisk.

At Metoo og feminismen nå hindrer James Bond å være Agent 007, og at han heller ydmykes foran føttene på en kvinnelig 007 får meg til å flire. 

Selvsagt bør Wonder Woman, Captain Marvel, Black Widow og Lara Croft og andre kvinnelige helter få lov til å være det. Akkurat som James Bond bør få være Agent 007. Det er viktig for barna og ha helter av begge kjønn.

I siste The Incredibles ble superhelt-mannen sendt på kjøkkenbenken og fikk knapt til noe. Han ble latterliggjort på samme måte som at James Bond nå ikke blir annet enn en tåpe, på grunn av at han er noe så feministisk ukorrekt som en mann.

Anonymkode: e81f1...61e

Jeg har ikke sett The Incredibles, men jeg er enig i at det er en uting å latterliggjøre menn for ikke å være flinke til "kvinnesyssler". På samme måte som det bør være naturlig med kvinnelig toppleder eller gravemaskinfører bør det være naturlog med en mann som lager muffins eller er sykepleier. Vi bør ikke godta latterliggjøring av det ene mer enn det andre.

Anonymkode: 81221...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord...🙈🙄 

 

Blir vel ikke lenge før ringenes herre spilles inn på nytt med madam mim i rollen som Gandalf eller Jan Thomas i rollen som Snehvit🙈🙈🙈

Anonymkode: a9bf9...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg syntes neste James Bond burde være kvinnelig, svart, lesbisk same.

Det skulle bare mangle. Vi lever tross alt i 2020.

Anonymkode: 6292a...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et sent svar. Men du skriver stemmer ikke med virkeligheten. Det er et politisk korrekt kjør i Hollywood om dagen, noe som innebærer at mannlige filmer får en feministisk ingrediens eller at det lages remakes av filmer som i utgangspunktet hadde mannlige hovedroller (Ghostbusters, MIB, Fight Club, Batman) ingen av disse remake filmene har blitt noen suksess.

James Bond er basert på manuset til Ian Fleming og 007 er kodenavnet til agenten James Bond (så 007 er James - og ikke Jane Bond), denne filmen kommer til og bli en gigantisk flopp og den siste Bond filmen.

Anonymkode: 7f3be...d9d

Uten inntjening gidder de ikke drive politikk, du, så det der er i beste fall naivt...

Anonymkode: edf33...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...