Gå til innhold

Et problem at Agent 007 er en mann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Agent 007 har alltid vært James Bond, noe som har vært et feministisk irritasjonsmoment lenge.

I filmen som lages nå er manus utarbeidet av moderne feminister. De menn som har hatt jobben frem til nå har fått sparken.

Resultatet er at Agent 007 har blitt en kvinne. Se her.

I den kommende filmen vil det bli tatt et oppgjør med hvordan James Bond har feilet på Metoo og Daniel Craig angrer sin oppførsel. Han blir hodestupsk forelsket i Agent 007 og får henne etter å ha spist x-antall kameler. 

På tide, eller for dumt?

Vet noen forresten når Akepott blir en mann?

Anonymkode: e81f1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Agent 007 har alltid vært James Bond, noe som har vært et feministisk irritasjonsmoment lenge.

I filmen som lages nå er manus utarbeidet av moderne feminister. De menn som har hatt jobben frem til nå har fått sparken.

Resultatet er at Agent 007 har blitt en kvinne. Se her.

I den kommende filmen vil det bli tatt et oppgjør med hvordan James Bond har feilet på Metoo og Daniel Craig angrer sin oppførsel. Han blir hodestupsk forelsket i Agent 007 og får henne etter å ha spist x-antall kameler. 

På tide, eller for dumt?

Vet noen forresten når Akepott blir en mann?

Anonymkode: e81f1...61e

Jeg synes plottet virker minst like greit som de tidligere historiene. Manus er foreste  utarbeidet av 3 menn og en kvinne (sansynlig vis annsatt på grunn av at hun er dyktig), regisøren er mann, musikken er laget av en mann og James Bond er fortsatt mann.

Anonymkode: 81221...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film-franchiser som dette er avhengig av å tjene penger. For å tjene penger, må de tekkes publikum. At de gjør slike grep, betyr at de har gjort masse research og ser at de MÅ endre seg for å fortsatt være relevante for dagens kinopublikum. Denne filmen er altså skapt for å være populær i 2019, ikke 1989.

Jeg synes personlig plottet virker helt kurant og går gjerne og ser denne filmen. Men så fråder ikke jeg rundt munnen av tanken på at en agent 007 kan være en kvinne eller at en KVINNE har bidratt til manus (oh, the horror), heller ...

Anonymkode: e8a50...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Agent 007 har alltid vært James Bond, noe som har vært et feministisk irritasjonsmoment lenge.

I filmen som lages nå er manus utarbeidet av moderne feminister. De menn som har hatt jobben frem til nå har fått sparken.

Resultatet er at Agent 007 har blitt en kvinne. Se her.

I den kommende filmen vil det bli tatt et oppgjør med hvordan James Bond har feilet på Metoo og Daniel Craig angrer sin oppførsel. Han blir hodestupsk forelsket i Agent 007 og får henne etter å ha spist x-antall kameler. 

På tide, eller for dumt?

Vet noen forresten når Akepott blir en mann?

Anonymkode: e81f1...61e

Jeg var ikke klar over at Daniel Craig hadde skiftet kjønn

Nei, vent - det har han kanskje ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke likegodt bare sparke alle mannlige skuespillere? Verden er jo blitt helt syk

Anonymkode: 12da5...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke likegodt bare sparke alle mannlige skuespillere? Verden er jo blitt helt syk

Anonymkode: 12da5...015

Det er mye lettere for mannlige skuespillere å få roller, fordi en svært høy andel av roller med replikker menn. De tjener også villt mye mer en kvinnelige skuespillere.

At agent 007 nå er en kvinne, er bare en dråpe i havet.

Anonymkode: e8a50...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske de heller komt med nye roller og historier for å fremme kvinner, i stede for å «gjøre menn om til kvinner».

Men det blir sikkert bra med kvinnelig 007. 

Anonymkode: 76491...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gale damen skrev:

Jeg var ikke klar over at Daniel Craig hadde skiftet kjønn

Han er fortsatt mann. Det er derfor han ikke lenger får lov til å være Agent 007. Den feministiske Phoebe Waller-Bridge har nemlig lagd historien som gir rollen til Lashana Lynch. Craig deltar i rollen som en angrende synder på grunn av Metoo og ber på sine knær om å få være kjæresten til Agent 007. Når han blir snill gutt uten spor av selvtillit får han sjangs på henne. 

En feministisk våt drøm om hvor hele plottet er basert på kvinnelig styrke og makt, godt blandet med mannlig svakhet. 

Anonymkode: e81f1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er fortsatt mann. Det er derfor han ikke lenger får lov til å være Agent 007. Den feministiske Phoebe Waller-Bridge har nemlig lagd historien som gir rollen til Lashana Lynch. Craig deltar i rollen som en angrende synder på grunn av Metoo og ber på sine knær om å få være kjæresten til Agent 007. Når han blir snill gutt uten spor av selvtillit får han sjangs på henne. 

En feministisk våt drøm om hvor hele plottet er basert på kvinnelig styrke og makt, godt blandet med mannlig svakhet. 

Anonymkode: e81f1...61e

Høres ut som dette er en film du ikke trenger å kjøpe billett til. Det finnes nok av andre filmer som sikkert vil passe deg bedre. Er det ikke en Terminator-film ute nå, f.eks.?

Jeg vil derimot gjerne kjøpe billett til denne = penger i kassa til Phoebe Waller-Bridge. :) 

Anonymkode: e8a50...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke være litt mer modig og la agent 007 være en svært overvektig kvinne? Mens den mannlige helten kan være blakk og stygg?

Anonymkode: d8bd6...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil derimot gjerne kjøpe billett til denne

Anonymkode: e8a50...519

Liker du å se på at personer bli ydmyket på grunn av sitt kjønn?

En av de viktigste rammene som denne filmen er bygget rundt er Misandri (hat mot menn).

Om man lenge har irritert seg over James Bond sin høye selvtillit skjønner jeg at dette blir en søt deilig hevn gjennom Metoo-kikkerten. Nå skal menn krype på sine knær for kvinner.

Anonymkode: e81f1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på overskriften. Nei, men syntes det kan bli ett problem om han blir kvinne... Slutt å ha så dårlig selvtillit. Skjerp dere. 

Anonymkode: f7284...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker du å se på at personer bli ydmyket på grunn av sitt kjønn?

En av de viktigste rammene som denne filmen er bygget rundt er Misandri (hat mot menn).

Om man lenge har irritert seg over James Bond sin høye selvtillit skjønner jeg at dette blir en søt deilig hevn gjennom Metoo-kikkerten. Nå skal menn krype på sine knær for kvinner.

Anonymkode: e81f1...61e

Har du sett filmen? Det har nemlig ikke jeg, så fram til jeg har sett den, kan jeg ikke vite om det du hevder er sant. Synes det virker rart om en James Bond-film skulle være bygget rundt misandri. Du høres ikke helt balansert ut, så jeg tar det du skriver med en klype salt.

Anonymkode: e8a50...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er fortsatt mann. Det er derfor han ikke lenger får lov til å være Agent 007. Den feministiske Phoebe Waller-Bridge har nemlig lagd historien som gir rollen til Lashana Lynch. Craig deltar i rollen som en angrende synder på grunn av Metoo og ber på sine knær om å få være kjæresten til Agent 007. Når han blir snill gutt uten spor av selvtillit får han sjangs på henne. 

En feministisk våt drøm om hvor hele plottet er basert på kvinnelig styrke og makt, godt blandet med mannlig svakhet. 

Anonymkode: e81f1...61e

Det er 4 persomer som sammen har laget manuset. Jeg er sikker på at de 3 mennene også er dyktige. Du trenger ikke gi hele æren til den ene kvinnen, selv om hun er kjent for å være dyktig.

Anonymkode: 81221...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke at 007 har vært mann som har irritert feminister, det et vel heller hans bruk og kast-holdning til kvinner. 

Men har ikke sett det helt store feminist-engasjementet her heller.  

Jeg tipper at Hi er vår gode, gamle incel som nok en gang har funnet seg en ny mulighet til å klage over de fæle feministene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Agent 007 har alltid vært James Bond, noe som har vært et feministisk irritasjonsmoment lenge.

I filmen som lages nå er manus utarbeidet av moderne feminister. De menn som har hatt jobben frem til nå har fått sparken.

Resultatet er at Agent 007 har blitt en kvinne. Se her.

I den kommende filmen vil det bli tatt et oppgjør med hvordan James Bond har feilet på Metoo og Daniel Craig angrer sin oppførsel. Han blir hodestupsk forelsket i Agent 007 og får henne etter å ha spist x-antall kameler. 

På tide, eller for dumt?

Vet noen forresten når Akepott blir en mann?

Anonymkode: e81f1...61e

Feministisk irritasjonsmoment? 

Si meg, hvor HAR du egentlig vrangforestillingene dine fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

En av de viktigste rammene som denne filmen er bygget rundt er Misandri (hat mot menn).

Hvilken ramme syns du de 25 tidigere Bond-filmene er «bygget rundt», da? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pashla skrev:

Hvilken ramme syns du de 25 tidigere Bond-filmene er «bygget rundt», da? 🤣

Dette er jo komisk.

At Metoo og feminismen nå hindrer James Bond å være Agent 007, og at han heller ydmykes foran føttene på en kvinnelig 007 får meg til å flire. 

Selvsagt bør Wonder Woman, Captain Marvel, Black Widow og Lara Croft og andre kvinnelige helter få lov til å være det. Akkurat som James Bond bør få være Agent 007. Det er viktig for barna og ha helter av begge kjønn.

I siste The Incredibles ble superhelt-mannen sendt på kjøkkenbenken og fikk knapt til noe. Han ble latterliggjort på samme måte som at James Bond nå ikke blir annet enn en tåpe, på grunn av at han er noe så feministisk ukorrekt som en mann.

Anonymkode: e81f1...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo komisk.

At Metoo og feminismen nå hindrer James Bond å være Agent 007, og at han heller ydmykes foran føttene på en kvinnelig 007 får meg til å flire. 

Selvsagt bør Wonder Woman, Captain Marvel, Black Widow og Lara Croft og andre kvinnelige helter få lov til å være det. Akkurat som James Bond bør få være Agent 007. Det er viktig for barna og ha helter av begge kjønn.

I siste The Incredibles ble superhelt-mannen sendt på kjøkkenbenken og fikk knapt til noe. Han ble latterliggjort på samme måte som at James Bond nå ikke blir annet enn en tåpe, på grunn av at han er noe så feministisk ukorrekt som en mann.

Anonymkode: e81f1...61e

Har du sett filmen, siden du har så sterk kjennskap til den? Han er ikke nødvendigvis en tåpe bare fordi arvtakeren er en kvinne. Du har helt feil fokus. Det er ikke snakk om å ydmyke. Den neste 007 etter denne igjen er kanskje en mørk mann? Homofil? Hvem vet? Tidene endrer seg, og heldigvis endrer også mennesker seg, slik at muligheter som tidligere kun var tilgjengelig for hvite, heterofile, cis-menn nå er oppnåelig for andre også. Det handler ikke om tap av muligheter for én gruppe, men om at alle andre også får plass ved bordet. 

Anonymkode: 3d8dd...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Liker du å se på at personer bli ydmyket på grunn av sitt kjønn?

En av de viktigste rammene som denne filmen er bygget rundt er Misandri (hat mot menn).

Om man lenge har irritert seg over James Bond sin høye selvtillit skjønner jeg at dette blir en søt deilig hevn gjennom Metoo-kikkerten. Nå skal menn krype på sine knær for kvinner.

Anonymkode: e81f1...61e

Menn skal krype for kvinner, og det er å se verden gjennom "Metoo-kikkerten". Du er i grunnen såpass forstyrret at det ikke er  gøy.

Det spiller for øvrig ikke så mye hva filmmanuset sier - 007 vil aldri bli en kvinne. 006 kan være det, 009, 002 eller en av de andre, men 007 forblir James Bond, og det er en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gale damen skrev:

Menn skal krype for kvinner, og det er å se verden gjennom "Metoo-kikkerten". Du er i grunnen såpass forstyrret at det ikke er  gøy.

Det spiller for øvrig ikke så mye hva filmmanuset sier - 007 vil aldri bli en kvinne. 006 kan være det, 009, 002 eller en av de andre, men 007 forblir James Bond, og det er en mann.

Er du sikker på dette? Jeg trodde plottet var at James Bond var blitt for gammel, og måtte gi agentnummeret sitt videre når han ble pensjonist?

Anonymkode: 3d8dd...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...