Gå til innhold

Julegave til "svigerbrors" barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 8.11.2019 den 7.20, Anonym bruker skrev:

Om blant annet å inkludere. Være varm.

Når hun ikke inviterer på middag, kan hun VISE at hun tenkte på dem ved å gi 1 felles gave. 

Og jo, jula handler til en viss grad om gaver. Å gi til og dele med andre. 

Et godt måltid og samvær kan også være en gave.

Anonymkode: c0024...727

Men nå snakker du om to forskjellige ting her. En ting er forholdet HI har til sin søster - det kan det sikkert gjøres noe med, eller kanskje ikke - det vet vi ingenting om, og det er ikke det denne tråden, eller julen handler om.  Heller ikke om HI bør invitere sin søster på middag eller ikke.

Gaver til "bonus"barn er noe helt annet.  I utgangspunktet mener jeg bestemt at det å være "bonus"barn i seg selv ikke er noen som helst grunn til å få gaver. Bonusbarn har sin egen familie som de får gaver av, og jeg er helt overbevist om at normale "bonus"barn ikke ett sekund tenker at "bonus"søsken's tante Åse bør gi gaver til dem til jul. Like lite som de tenker at deres tante Hilde burde ha gitt gaver til deres "bonus"søsken.  Hvorfor i alle dager skal HI vise at hun tenker på unger som hun ikke har noe med å gjøre og som hun ikke kjenner og antageligvis ikke tenker på heller?  Jeg tenker at det i de fleste tilfeller er helt ok for ungene også å slippe å bli så voldsomt involvert i folk de ikke har noe forhold til. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal være hyggelig og grei og involvere og ta godt i mot ungene når man er samme med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ikke kjøpt gaver om forholdet er ferskt og jeg aldri hadde møtt barna. Jeg kjøper til min søsters bonusbarn da vi har kjent de i 8 år, vært invitert i konfirmasjon og de er med på felles familiefeiringer. Neste år hadde jeg evt kjøpt en pose godis og et brettspill på deling til de. Det har jeg gjort til mine søskenbarns barn jeg sjelden treffer. 

Anonymkode: fc9dd...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...