Gå til innhold

Barnet beste. Ikke overnatting


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan jeg holde igjen overnatting med barnets beste som grunn? 

Saksforberedende møte ble det bestemt at vi i sommer skulle begynne med overnatting. Jeg har nektet begge gangene der andre partens advokat har kommet med forslag til overnatting, ellers vil dem ta det til nytt møte. 

Har far rett til å bare hente barnet i barnehagen og ha på overnatting uansett eller må han uansett vente til ny avgjørelse i saksforberedende møte? 

Anonymkode: cafd5...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, litt mye som ikke kommer frem her.

Hvor gammelt er barnet, og hvorfor mener du det er barnets beste å ikke overnatte?

Du kan risikere at det i neste møte blir bestemt at du motsetter deg normalt samvær...

Anonymkode: 9c905...a57

Skrevet

Det kommer jo an på om det du mener er barnets beste, er barnets beste, hva grunnene er

Anonymkode: 35d0f...9c4

Skrevet

Det spørsmålet du må stille deg er: hvorfor i all verden skal ikke barnet få sove hos den andre part? 

Er det overgrep eller mishandling er jo saken klar. Men om han behandler barnet bra, er det jo ikke barnets, men DINE behov..

Vil gjøre deg oppmerksom på at det i nyere tid har kommet en høyesterettsdom på dette. Der mistet mor omsorg fordi hun ikke overholdt samværene hos far.

saksforbredende møte er juridisk gjeldende. Du må ha TUNGE grunner for å holde tilbake. Det holder ikke bare at «barnet er trøtt og lei», «far har ikke samme grenser» etc, men du må bevise at barnet blir skadet hos far. 

Hvis barnet blir det, heier jeg på deg for å nekte!

men hvis barnet IKKE blir det, håper jeg du skammer deg! Ikke frata barnet mulighet til å være sammen med far.

Anonymkode: 268ad...cf1

Skrevet

Jeg vil ikke gå inn på så veldig mye mer pga redsel for igjennkjennelse. 

 

Anonymkode: cafd5...107

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge kan jeg holde igjen overnatting med barnets beste som grunn? 

Saksforberedende møte ble det bestemt at vi i sommer skulle begynne med overnatting. Jeg har nektet begge gangene der andre partens advokat har kommet med forslag til overnatting, ellers vil dem ta det til nytt møte. 

Har far rett til å bare hente barnet i barnehagen og ha på overnatting uansett eller må han uansett vente til ny avgjørelse i saksforberedende møte? 

Anonymkode: cafd5...107

Men hvorfor gikk du med på en avtale under saksforbredende møte hvis du ikke mente det var en avtale som var mulig å følge? 

Anonymkode: c358c...5ee

Skrevet

Jeg stoler ikke på barnefar. At han gir barnet det som trengs, dekker behovene og barnet kvier seg til samvær. Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Tilsynsfører har ingenting å utsette på far og barnets samspill. Jeg er uenig. 

Men soørsmålet er om far kan hente til overnatting uansett? Eller må vi vente pp ny avgjørelse? 

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg? 

Anonymkode: cafd5...107

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

 

Barnet får ikke lov av deg å sove hos far, men du forventer at det skal være like overlykkelig når det ser far som når det ser deg? Hvordan ser du for deg at de skal få "det rette båndet" egentlig?

Anonymkode: 4724d...2d9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stoler ikke på barnefar. At han gir barnet det som trengs, dekker behovene og barnet kvier seg til samvær. Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Tilsynsfører har ingenting å utsette på far og barnets samspill. Jeg er uenig. 

Men soørsmålet er om far kan hente til overnatting uansett? Eller må vi vente pp ny avgjørelse? 

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg? 

Anonymkode: cafd5...107

Hvis dette er begrunnelsen, synes jeg du skal sende ham til far.

Barn som har kontakt med begge foreldre, er lykkeligere enn motsatt. Her må du skjerpe deg! 

Anonymkode: 268ad...cf1

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stoler ikke på barnefar. At han gir barnet det som trengs, dekker behovene og barnet kvier seg til samvær. Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Tilsynsfører har ingenting å utsette på far og barnets samspill. Jeg er uenig. 

Men soørsmålet er om far kan hente til overnatting uansett? Eller må vi vente pp ny avgjørelse? 

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg? 

Anonymkode: cafd5...107

Sakkyndige er en nøytral tredjepart som ser relasjonen mellom far og barn uten å være farget av den subjektive oppfattelsen du har. Hvis sakkyndige sier ja til samvær balanserer du på en veldig tynn line hvis du nekter å følge det som ble avtalt i saksforbredense møte. Hvis din advokat ikke har advart deg mot å bryte avtalen fra saksforbredende møte så har du en advokat som ikke gjør jobben sin. Det eneste tilfellet du bør holde barnet tilbake er hvis sakkyndige støtter deg i det, og ifølge deg så gjør han ikke det. Husk også at din manglende vilje til å samarbeide og følge avtaler med stor sannsynlighet vil bli brukt mot deg i eventuelle hovedforhandlinger.

Anonymkode: c358c...5ee

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Anonymkode: cafd5...107

Du vil ikke (og lar ikke) barnet reise til far på overnatting og argumentet ditt er at de ikke har det riktige båndet? Skal du bruke det mot han for alltid da? At han ikke klarer å opprette, i dine øyne, riktig bånd, samtidig (fordi) som du nekter han å prøve og skape det båndet.. Her tror jeg det er du som må gå deg i selv.

Og skrev du ikke at dere i sommer hadde bestemt at dere skulle prøve overnatting? Da er det vel du som eventuelt må vente på en ny avgjørelse og la barnet sove hos far på de dagene som er avtalt inntil videre.. 

 

Anonymkode: 50cb1...185

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stoler ikke på barnefar. At han gir barnet det som trengs, dekker behovene og barnet kvier seg til samvær. Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Tilsynsfører har ingenting å utsette på far og barnets samspill. Jeg er uenig. 

Men soørsmålet er om far kan hente til overnatting uansett? Eller må vi vente pp ny avgjørelse? 

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg? 

Anonymkode: cafd5...107

Du prosjekterer din missnøye og uro om far over på barnet. 

Dersom det ikke er noe fare for vold eller omsorgssvikt kan du ikke nekte samvær. 

Siden du allerede har sagt ja til overnatting, saboterer du samvær. Som igjen setter deg i dårlig lys. 

Anonymkode: 71991...6ae

Skrevet

Barnet nektes samvær med far av DEG og du bruker manglende tilknytning som begrunnelse. 

Si det som det er, det er ditt beste som legges til grunn. Du har gått med på en avtale så nå driver du faktisk med samværsabotasje. Det er ulovlig, håper du får en smekk. 

Anonymkode: 4807b...b8b

Skrevet
48 minutes ago, Anonym bruker said:

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg

Har du sagt til advokaten din at du ikke skal følge avtalen dere ble enige om? 

Anonymkode: 8c95b...ebb

Skrevet

Saksforberedende møter gir vel ingen eventuelle smekk som du prater om? Det må vel opp til hovedforhandling? 

Advokaten min svarer jo dem med at det ikke blir overnatting, så advokaten er jo klar over hva jeg mener. 

Anonymkode: cafd5...107

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saksforberedende møter gir vel ingen eventuelle smekk som du prater om? Det må vel opp til hovedforhandling? 

Advokaten min svarer jo dem med at det ikke blir overnatting, så advokaten er jo klar over hva jeg mener. 

Anonymkode: cafd5...107

Godt mulig hans advokat bygger opp en sak mot deg. 

Anonymkode: 71991...6ae

Skrevet

Hvordan da? 

Anonymkode: cafd5...107

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan da? 

Anonymkode: cafd5...107

Du ødelegger for samvær på sviktende grunnlag. Ingenting av det du nevner i denne tråden er nok til å stoppe overnatting.

Du må også være veldig bevisst ditt ansvar som mamma, det å fremsnakke pappa, glede deg sammen med barnet til det skal dit osv gjør mye for barnets tilknytning til han. Merker barnet snev av motstand fra deg vil barnet speile det og selv føle motstand. Det er ditt ansvar som mamma å bygge opp tilknytningen til pappa, ikke ødelegge den.

Alt dette kan brukes mot deg.

Anonymkode: 9c905...a57

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stoler ikke på barnefar. At han gir barnet det som trengs, dekker behovene og barnet kvier seg til samvær. Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Tilsynsfører har ingenting å utsette på far og barnets samspill. Jeg er uenig. 

Men soørsmålet er om far kan hente til overnatting uansett? Eller må vi vente pp ny avgjørelse? 

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg? 

Anonymkode: cafd5...107

De grunner du nevner her er ikke nok. 

Om far bare ksn hente og ha overnatting vet jeg ikke, men dine grunner for å holde tilbake holder ikke. Her fikk ikke barna frokost/matpakker osv, gråt seg i søvn (i følge naboene) når de var hos far mm. Det var heller ikke grunn til å motsette seg samvær.

Anonymkode: 39232...452

Skrevet

Stakkars barn!! Du fratar barnet muligheten til å skape en trygg, varm og varig relasjon til PAPPAEN sin. Stygt gjort! Håper du skjemmes og at pappaen går for hovedomsorgen (og vinner). 

Én dag biter karma deg i ræva. Barnet blir større og skjønner etterhvert tegninga. Da kommer deres forhold til å bli skadelidende. Jeg syns synd på barnet DERES. 

Anonymkode: 82b89...544

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stoler ikke på barnefar. At han gir barnet det som trengs, dekker behovene og barnet kvier seg til samvær. Samt barnet er ikke like overlykkelig når det ser far som det ser meg, noe jeg ser på som at dem ikke har det rette båndet. Barnet sier nei til å reise til far. 

Tilsynsfører har ingenting å utsette på far og barnets samspill. Jeg er uenig. 

Men soørsmålet er om far kan hente til overnatting uansett? Eller må vi vente pp ny avgjørelse? 

Om sjansen er at jeg motsetter meg samvær i dems øyne, skulle ikke advokaten min advart meg? 

Anonymkode: cafd5...107

Det er du som saboterer samværet, og det kommer barnet til å hate deg for når barnet blir så stort at det skjønner hva du har gjort. Du eier ikke barnet ditt, barnet har krav på samvær med både mamma og pappa. Hvordan kan du forvente at barnet skal være overlykkelig for å reise til far, når idu nesten kke tillater at barnet er hos han?  Kan tenke meg at du snakker ned far så barnet hører det

Anonymkode: 35d0f...9c4

Skrevet

Nå har du spurt om dette minst 3 ganger, og hver gang har du fått det samme svaret. Du bør sende barnet til far. Du må sette deg selv til side og la barnet ditt få en relasjon til faren sin. Akkurat nå er det din feil at de ikke får det båndet du klager på at de ikke har. De kommer aldri til å få det heller om du fortsetter å nekte. Ikke ødelegg barnet ditt. Send det til far, si «ha det fint med pappa» og vær positiv. 

Ja, far kan hente barnet i barnehagen og ha det på overnatting slik avtalen sier. Den er juridisk bindende. 

Anonymkode: f77ad...8dd

Skrevet

Er det bindende uten hovedforhandling? 

Anonymkode: cafd5...107

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det bindende uten hovedforhandling? 

Anonymkode: cafd5...107

Er en gjort en avtale er den bindende. Muntlig som skriftlig

Anonymkode: 71991...6ae

Skrevet

Du høres ut som eksen til mannen min. Det er tragisk at det finnes flere av dere... Og den det går mest utover er barnet. 

Anonymkode: 0d05d...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...