Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Vi har en nabo som er i 70 årene. Hun har 1 sønn som bor langt unna(6timer med bil) Han er nesten aldri å besøker henne. Kommer han så er han 1 dag og reiser igjen. Dette er bare ett par ganger i året. Men å ta med seg kone og barn til Thailand, Italia og Spania hver vinterferie, høstferie, juleferie, påskeferie og sommerferie har han tid til. I dag kom hun inn hit på kaffe. Jeg spurte om hun skulle reise å besøke familien i julen, hun bruker det i noen dager før dem reiser bort 2 juledag. Men i år skulle dem reise før jul så hun kunne ikke feire jul der. Det er så trist. Jeg inviterte henne hit, men tror ikke hun vil være til bry. Men jeg skal overtale henne, alene skal hun ikke være Anonymkode: 060fb...598
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Du vet vel ingenting om dem? Kanskje hun har vært en heks mot sønnen sin, mishandlet ham gjennom hele barndommen. Anonymkode: 84aaa...954
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Hvorfor så mye dritt om sønnen? For å fremheve hvor fantastisk du selv er? Du vet jo ingenting om hvorfor sønnen gjør som han gjør, men du er jaggu snar til å dømme. Anonymkode: 0e956...a11
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Jeg har heller ikke tid til min mor. Hun bor 5 minutter unna. Jeg har ingen hjerteskjærende barndom å vise til, men vi har aldri kommet overens og jeg bruker heller tiden min med de jeg trives sammen med. Mamma furter over dette, men hun hadde hele barndommen min til å skape et nært forhold. Nå er det for seint. Vi møtes i diverse sammenhenger og det er ikke slik at vi er uvenner. Vi har bare ikke et forhold der samvær er hyggelig. Anonymkode: 176f1...30a
Gjest Antarctica Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 Ikke alle mødre fortjener besøk. Hvis du liker naboen, så hygg deg med det. Sønnen liker henne visst ikke, det er ikke din sak.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 Her inne er folk flinke til å si at engasjerte besteforeldre er en bonus og ikke en selvfølge. De er ferdige med å få barn og skylder ikke barna å hjelpe med barnebarn. Denne tankegangen må da også gjelde flere sider av livet. Det å bli født er ikke noe noen velger, og de står derfor ikke i gjeld til sine foreldre. Det er ingen selvfølge at barna skal følge opp sine eldrende foreldre. Du vet dessuten ikke noe om deres forhold. Selv er jeg oppvokst under omsorgssvikt, og har i dag ikke dårlig samvittighet når min mor må klare seg selv. I hennes nabolag og blant hennes venner, er det jeg som er slem og en dårlig datter. Anonymkode: b24f7...ed8
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 Sier som de over: du vet jo ingenting om deres forhold. Kanskje inviterer han henne til seg, men hun gidder ikke? Tror du ikke egentlig at det er enklere for henne å reise til sønnen, enn for sønnen å reise til henne? Hun er alene, han har en hel familie. Hverdagen er jo ofte hektisk. Det kan godt hende naboene til faren min sier det samme om meg. Sannheten er at faren min var gift med stemor fra helvete og det ødela mye av forholdet vårt. Vi har helt ok kommunikasjon idag, men jeg løper ikke ned dørene der.. Anonymkode: e5002...167
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 Altså, det å ha gamle foreldre samtidig som en har barn hjemme er ikke så lett. denne sønnen bor i tilegg langt unna sin mor som også sannsynligvis kan dra på besøk dit.. Min mor er 80, jeg er i full jobb og har to barneskolebarn. Føler jeg aldri strekker til helt.. Barna trenger hjelp, jobben krever noe også og mora mi sitter mye alene hjemme fordi hun er dårlig til beins. Vi inviterer henne på søndagsmiddag annenhver helg og hun er her i jula såklart, men vi bor også i samme by. Anonymkode: 07703...3ab
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Eg syns og det var rart. Godt du inviterer henne til jul❤️. Sjølv om det sjølvsagt kan vere som dei skriv over her, så treng det ikke vere det.. Mange unge innser rett og slett ikkje kor einsame ein kan bli når ein blir eldre. Og dei ser ikkje verdien med å halde eit gammalt menneske med selskap. Det er jo ikkje noko moro.... Anonymkode: b575c...dcb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 Ta en prat med henne i hverdagen. Det betyr mer enn å bli bedt til jul. Dagene kan være lange i alderdommen.. Anonymkode: 5ad2e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 Min mor skal også sitte alene på julaften. Hun kuttet oss ut for ett år siden, vil ikke ha kontakt med meg eller barnebarna. Jeg ble slått som liten og hun truet ofte med selvmord. Hun har vært jævlig stygg mot meg og min bror men er hyggelig mot andre. Hun ønsker seg visstnok nye barn også «fordi hun har ikke er noe å samle på». Anonymkode: 9346c...cd7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 Jeg er sikker på at min fars naboer sier det samme om legning min søster! vi har et helt OK forhold til vår far, ingen spesielle uoverensstemmelser. Og jeg skulle ønske vi hadde bedre kontakt. Men han viser svært liten interesse for sine barn og barnebarn. Vi bor 3-4 timer unna, og med full jobb og barn er det ikke lett å reise til han. Allikevel gjør vi det 3-4 helger i året hver. Samt høytider. Han, på sin side, som ikke har ee samme forpliktelsene, har ikke interesse av å bruke tid på å reise til oss. Det er knapt så han konmer i barnebarnas bursdager. Å delta på 17. Mai, se en fotballcup, skoleavslutninger osv orker han ikke. Han «glemte» at han hadde lovet min datter å se henne delta i et NM for 13-åringer! Han er nok en person som synes barn og ungdommer er slitsomme, som heldt vil snakke om seg og sitt og som ikke er så interessert i andres liv. Dessverre. Anonymkode: 23e0b...6a6
Gjest Antarctica Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eg syns og det var rart. Godt du inviterer henne til jul❤️. Sjølv om det sjølvsagt kan vere som dei skriv over her, så treng det ikke vere det.. Mange unge innser rett og slett ikkje kor einsame ein kan bli når ein blir eldre. Og dei ser ikkje verdien med å halde eit gammalt menneske med selskap. Det er jo ikkje noko moro.... Anonymkode: b575c...dcb Du, eldre kan selv ha et sosialt liv, altså. Hun er jo ikke akkurat sengeliggende på pleiehjem. Man kan fint møte venner og være aktiv når man er i 70-årene!
KellyTaylor Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 Er mye en ikke vet om de gamle og hvorfor de ikke får besøk av pårørende. Kan være så mangt som ligger til grunn og la det ligge. Som du skriver, inviter damen til dere for litt hygge på julaften. Hyggelig gjort av deg ❤️
Hjertefru Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta en prat med henne i hverdagen. Det betyr mer enn å bli bedt til jul. Dagene kan være lange i alderdommen.. Anonymkode: 5ad2e...f22 Det er jeg helt enig i. Kjenner mange eldre; og det siste mange vil er å være femte hjul på vogna på julaften, ihvertfall å være gjest hos en «velgjører». Min tante som er barnløs enke forklarte det så fint: Hun er vant til rolige julaftener sammen med mannen, det blir rett og slett for mye for henne med masse folk, unger ol. På julaften vil hun være hjemme, ta det rolig og minnes tidligere julaftener hun hadde sammen med onkel ❤️ Når det er sagt syns jeg godt at sønnen kunne prioritert sin mor. Men sånn er samfunnet blitt... dessuten kan det være mye du ikke vet.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 Så fint at du inviterer henne til jul. Men ikke bry deg om det andre. Du vet ikke hvorfor og har ikke noe med det. Det er alltid to sider av en sak. Anonymkode: 2e307...306
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #17 Skrevet 1. november 2019 3 timer siden, Pashla skrev: Ikke alle mødre fortjener besøk. Hvis du liker naboen, så hygg deg med det. Sønnen liker henne visst ikke, det er ikke din sak. 35 minutter siden, Pashla skrev: Du, eldre kan selv ha et sosialt liv, altså. Hun er jo ikke akkurat sengeliggende på pleiehjem. Man kan fint møte venner og være aktiv når man er i 70-årene! Måten du snakker på.. For det første, hva vet du om sønnen henne liker henne eller ikke? Kan være han har så dårlig samvittighet at han tenker på henne/ringer henne hver dag. Kan også være han ikke bryr seg katta🤷🏻♀️ Og ikke ta alle under én kam er du grei. Du vet ingenting om hennes helsetilstand. Jeg jobber i et yrke hvor jeg ser mye forskjellig blant de eldre. Der er det 90 åringer som ser ut som 60 åringer og 70 åringer som virker som 90 åringer. Er heller ikke gitt at alle som er i den alderen har så mange venner igjen. Anonymkode: 53031...213
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #18 Skrevet 1. november 2019 42 minutter siden, Pashla skrev: Du, eldre kan selv ha et sosialt liv, altså. Hun er jo ikke akkurat sengeliggende på pleiehjem. Man kan fint møte venner og være aktiv når man er i 70-årene! Jau, selvfølgeleg. Men om eg såg ungane mine berre to helgar i året pluss litt i jul så hadde eg blitt skrekkeleg lei meg. Same kor mange venner eg hadde. Så ser at å bruke einsame eldre som eksempel var dumt. Anonymkode: b575c...dcb
Gjest Antarctica Skrevet 1. november 2019 #19 Skrevet 1. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Måten du snakker på.. For det første, hva vet du om sønnen henne liker henne eller ikke? Kan være han har så dårlig samvittighet at han tenker på henne/ringer henne hver dag. Kan også være han ikke bryr seg katta🤷🏻♀️ Og ikke ta alle under én kam er du grei. Du vet ingenting om hennes helsetilstand. Jeg jobber i et yrke hvor jeg ser mye forskjellig blant de eldre. Der er det 90 åringer som ser ut som 60 åringer og 70 åringer som virker som 90 åringer. Er heller ikke gitt at alle som er i den alderen har så mange venner igjen. Anonymkode: 53031...213 Er det nicket mitt som provoserer deg, eller? Jeg har ikke snakket om denne damen, og vet like lite om henne som alle andre i tråden. Og HI forteller at hun bor hjemme, i 70-åra, pleier å besøke sønnen til jul - ergo er hun ikke sengeliggende ennå. Jeg er klar over at det fins skrøpelige gamlinger. HI sa ikke at denne var det. Og hva angår venner - vel? Det er med vennene som med sønnene, de holder kontakt hvis du selv gidder å være en god venn...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #20 Skrevet 1. november 2019 HI; synes det er kjempe fint av deg å ta henne under «vingen» din. Uansett hva som er grunnen til at han besøker henne så sjelden, om det så er en familiær grunn til det, så kan alle gjøre feil. Jeg vokste opp i et hjem fylt med vold og omsorgssvikt. Følte virkelig min mor hatet meg og at jeg var til bry for henne. Nå som voksen så har jeg forstått at hun heller ikke hadde det lett. Jeg har valgt å tilgi henne og se framover. Hun er mammaen min uansett hva, og jeg elsker henne. Jeg ser hvor glad og takknemlig hun blir hver gang jeg gjør noe for henne. Nå har vi et tettere bånd enn noen gang, og det er også fordi jeg gjør en innsats. Jeg er også besøksvenn for to eldre damer. Den ene har 4 barn som bor i umiddelbar nærhet, de er godt voksne og har voksne barn. Hun har voksne barnebarn og har også oldebarn. Datteren hennes søkte besøksvenn til henne via Røde kors fordi hun ikke har tid til henne. Hun vil prioritere andre ting. Hun er ei skikkelig god dame og alle barna har hatt en fin barndom og oppvekst. Når jeg kommer til henne kan det ha gått mange dager uten at hun har åpnet munnen med noen. Hun synes det er rart å snakke igjen, og å høre sin egen stemme. Synes det er så forferdelig trist!! Hun andre har ingen barn, kun ei søster som bor 5 timer unna. De snakker jevnlig på tlf og treffes et par ganger i året. Hun er også ensom, har ikke nære venner. Hun er redd for å være til bry for andre. Fortsett med å invitere henne, hi. Det kan gjøre så mye med et menneske❤️ Anonymkode: 53031...213
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #21 Skrevet 1. november 2019 23 minutter siden, Pashla skrev: Er det nicket mitt som provoserer deg, eller? Jeg har ikke snakket om denne damen, og vet like lite om henne som alle andre i tråden. Og HI forteller at hun bor hjemme, i 70-åra, pleier å besøke sønnen til jul - ergo er hun ikke sengeliggende ennå. Jeg er klar over at det fins skrøpelige gamlinger. HI sa ikke at denne var det. Og hva angår venner - vel? Det er med vennene som med sønnene, de holder kontakt hvis du selv gidder å være en god venn... Det at du spør meg om det er kicket ditt som provoserer sa vel egentlig alt om deg. Ikke engang verdt en diskusjon. Anonymkode: 53031...213
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #22 Skrevet 1. november 2019 Bare sånn at det er sagt etter å ha jobbet på sykehjem så var det mange med et barn eller to som aldri fikk besøk. De var veldig glad i foreldrene når de først kom, så noen er bare tafatte eller bryr seg bare ikke. Typisk kulturen vår. Unnskyld meg men her besøker man foreldrene sine 1-2 ganger i mnd. Min mann er fra Albania, og de er med sine søsken og foreldre flere ganger i uken. Sier ikke alle er sånn, men føler det er litt standarden. HI hun virker som et godt menneske som fortjener selskap♥️ Hadde hun værten kjerring hadde hun avslørt seg for lenge siden. Sønnen kommer ikke fordi moren ikke vil være til bry, og da tar han det som at hun ikke har behov for besøk. Sett mange av de. Dessverre. Anonymkode: 3c819...cf1
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #23 Skrevet 1. november 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at du spør meg om det er kicket ditt som provoserer sa vel egentlig alt om deg. Ikke engang verdt en diskusjon. Anonymkode: 53031...213 Eg tenkte i grunn det same som Pashla her, og det var meg ho svarte på over her, om at eldre fint kunne ha vener, det har ho jo heilt rett i og eg syns ikkje måten ho kommenterte det på var ufin. Anonymkode: b575c...dcb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #24 Skrevet 1. november 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare sånn at det er sagt etter å ha jobbet på sykehjem så var det mange med et barn eller to som aldri fikk besøk. De var veldig glad i foreldrene når de først kom, så noen er bare tafatte eller bryr seg bare ikke. Typisk kulturen vår. Unnskyld meg men her besøker man foreldrene sine 1-2 ganger i mnd. Min mann er fra Albania, og de er med sine søsken og foreldre flere ganger i uken. Sier ikke alle er sånn, men føler det er litt standarden. HI hun virker som et godt menneske som fortjener selskap♥️ Hadde hun værten kjerring hadde hun avslørt seg for lenge siden. Sønnen kommer ikke fordi moren ikke vil være til bry, og da tar han det som at hun ikke har behov for besøk. Sett mange av de. Dessverre. Anonymkode: 3c819...cf1 Tja, kjerringer avslører seg ikke så fort. Svigermor elsker å tegne et bilde av at ungene hennes ikke bryr seg, og hun forteller villig vekk på facebook at vi aldri er på besøk, aldri inviterer henne og at vi ikke bryr oss. Nei, vi er ikke der så ofte, og hun er heller ikke så ofte hos oss, for når vi spør om vi kan komme så er hun opptatt og når vi inviterer henne hit så har hun ikke tid. Siden pinse så har vi invitert henne 8 helger og vi har spurt om å få besøke henne det dobbelte. Hun har sagt nei alle gangene. Det samme gjør hun til mannens søsken. Hun vil gjerne ha besøk, men hun ringer på tirsdag kveld og ber oss komme på onsdag. I og med at vi er i jobb og har 3,5 timer å kjøre hver vei, så går ikke det. Da klager hun over at vi "ikke bryr oss", og at vi godt kunne ofret en feriedag på henne. Jeg tror hun gjør det med vilje, for hun liker å være martyr. Hun vil faktisk heller klage over at vi ikke kommer, enn å ha oss på besøk. Naboene hennes synes sikkert kjempesynd på henne som "har så egoistiske unger". Anonymkode: 7fac7...97c
Gjest Antarctica Skrevet 2. november 2019 #25 Skrevet 2. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det at du spør meg om det er kicket ditt som provoserer sa vel egentlig alt om deg. Ikke engang verdt en diskusjon. Anonymkode: 53031...213 Jesus på krykker... for jeg var den ENESTE i tråden som antydet at sønnen hadde sine grunner? Nei, det var noen som antydet at hun var en heks, eller hadde mishandlet ham i oppveksten. Men dem så du ingen grunn til å konfrontere. Ergo er det jeg som trigger deg fordi jeg skriver med nick. Prøv å bruk kreftene dine på å arrestere dem du syns er ufine på ordentlig, ikke bare dem du har sett deg lei på da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå