Gå til innhold

Når du har pynta inne, og mannen rydder det bort

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal ta frem det du hadde pyntet med. Om han da sier noe til det, så sier du noe sånt som at selvfølgelig tok du det frem igjen, det er jo ikke din feil at han er for distré til å ikke innse at du faktisk hadde gjort en innsats for å få det koseligere og pynte litt i heimen. Og så si at du regner med at hvis han mente det ikke var fint så ville han vært mann nok til å ta det opp om det virkelig var plagsomt for ham, men at det å ta hensyn til hverandre er viktig, og at han i det minste må verdsette at du prøver å gjøre noe positivt for dere.

Du tar IKKE dette negativt! Det får du ikke. Hvis du gjør det så lurer jeg på om han manipulerer deg, kjører sitt løp på andre områder i forholdet og hjemmet også? For det er virkelig ikke din feil om han gjør dumme ting. Og om han virkelig er ærlig, at han bare var så distré at han ikke tenkte på annet enn å rydde bort ting som normalt ikke står der de stod, da er det jo egentlig noe dere bør kunne le av sammen!

Anonymkode: bfe61...991

Han fikk dårlig samvittighet, og prøvde å sette det opp igjen slik det var. Men for min del var det bare verre, for det betyr at han var ærlig da han sa det så jævlig ut, men så skjønte han at jeg hadde pynta, og fikk dårlig samvittighet :P uff

Jajaaa.. det er jo ikke verdens undergang, men jeg tenkte at det er vel ikke normalt. 

Anonymkode: ef11f...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han fikk dårlig samvittighet, og prøvde å sette det opp igjen slik det var. Men for min del var det bare verre, for det betyr at han var ærlig da han sa det så jævlig ut, men så skjønte han at jeg hadde pynta, og fikk dårlig samvittighet :P uff

Jajaaa.. det er jo ikke verdens undergang, men jeg tenkte at det er vel ikke normalt. 

Jan likye drt ikke, men godtar at du bil ha det sån. Drt kan da ikke være ille. Du gjør jo drt samme med bøkene. Se på det som en kjærlighetserklæring.

Anonymkode: 69d86...0ad

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jan likye drt ikke, men godtar at du bil ha det sån. Drt kan da ikke være ille. Du gjør jo drt samme med bøkene. Se på det som en kjærlighetserklæring.

Hjelpes, hva skjedde med stavingen?

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mer pinlig at menn skal bry seg hvordan man pynter inne.  Fordomsfull? Sikkert og kunne ikle brydd meg mindre egentlig.  Min mening👍

Anonymkode: 6aeb9...279

Ja kjempepinlig. Nesten like pinlig som når kvinner bryr seg om økonomi og politikk og sånt....

Anonymkode: ac63c...259

Skrevet

Har du et «før og etter» bilde slik at vi kan vurdre det?

Anonymkode: cc1a7...fe1

Skrevet

Da trodde han det var rot da. Jeg er ikke glad i pynt. Liker ikke blomster og er fullstendig allergisk mot nips og levende lys. Jeg liker at bord er helt fri for ting (som ikke er i bruk). Derimot elsker jeg bøker og har meter på meter med bøker. De kommer i allverdens farger. Har aldri tenkt på at det er problem at de ikke matcher med resten av interiøret. Nå er bokhyllen full og ikke er det plass til flere hyller så nå krever mannen min at jeg må sortere og ta ut noen. Det kommer ikke til å bli gjort med tanke på farge.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da trodde han det var rot da. Jeg er ikke glad i pynt. Liker ikke blomster og er fullstendig allergisk mot nips og levende lys. Jeg liker at bord er helt fri for ting (som ikke er i bruk). Derimot elsker jeg bøker og har meter på meter med bøker. De kommer i allverdens farger. Har aldri tenkt på at det er problem at de ikke matcher med resten av interiøret. Nå er bokhyllen full og ikke er det plass til flere hyller så nå krever mannen min at jeg må sortere og ta ut noen. Det kommer ikke til å bli gjort med tanke på farge.

Men bra dere snakker sammen om det i det minste. Man gir og tar. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du et «før og etter» bilde slik at vi kan vurdre det?

Anonymkode: cc1a7...fe1

Nei... 

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes, hva skjedde med stavingen?

Jeg river ikke bøkene hans ut av bokhylla og setter dem i boden liksom :P

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg river ikke bøkene hans ut av bokhylla og setter dem i boden liksom :P

Nei, men han trodde det var rot. Om han hadde lagt 4 bøker på stuebordet hadde kanskje du tenkt at det var rot og sett dem i bokhyllen? Poenget er at han satte frem igjen det han ikke likte, for å glede deg. Han er glad i deg og ønsker å glede deg. Det er mye viktigere enn om dere har samme smak i pynt.

Skrevet

Det har ikke noe å si om du pynta fint eller stygt. Det er en smakssak. Hans respektløse og brå håndtering er uansett bekymringsfull. Pleier han å være sånn mot deg, eller er det et engangstilfelle?

Anonymkode: 7c56c...082

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke noe å si om du pynta fint eller stygt. Det er en smakssak. Hans respektløse og brå håndtering er uansett bekymringsfull. Pleier han å være sånn mot deg, eller er det et engangstilfelle?

Anonymkode: 7c56c...082

Definitivt ikke et engangstilfelle.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men han trodde det var rot. Om han hadde lagt 4 bøker på stuebordet hadde kanskje du tenkt at det var rot og sett dem i bokhyllen? Poenget er at han satte frem igjen det han ikke likte, for å glede deg. Han er glad i deg og ønsker å glede deg. Det er mye viktigere enn om dere har samme smak i pynt.

Han var hensynsløs og valset over andre. Akkurat som pynteputene i sofaen, dem puttet han i en haug på gulvet fordi han ikke liker dem. Så sier jeg, for å løse det: Jeg kaster dem/selger dem. Nei, det skal jeg da ikke (da får han dårlig samvittighet), men jeg vil da ikke ha en haug med puter på gulvet.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg spurt han om han er interiørkonsulent blitt?? Mannfolk skal da ikke bry seg om hvordan en pynter inne? Homsete mann!

😱😱😱😱 WHAT?? 😱😱😱😱

Anonymkode: 21885...2ac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han var hensynsløs og valset over andre. Akkurat som pynteputene i sofaen, dem puttet han i en haug på gulvet fordi han ikke liker dem. Så sier jeg, for å løse det: Jeg kaster dem/selger dem. Nei, det skal jeg da ikke (da får han dårlig samvittighet), men jeg vil da ikke ha en haug med puter på gulvet.

Ta en prat om hvordan dere skal ha det hjemme. Dere skal bo der begge to. Da må begge trives. Hans smak teller like mye som din.

Jeg hadde også hevet puter på gulvet hvis det var for mange til at jeg kunne ligge godt på sofaen. Hvor skulle jeg ellers gjøre av dem?

Hvis du troves med fler puter enn ham og han med fler bøker enn deg må dere bøi enige om hvor mye dere skal ha og hvor de skal være.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta en prat om hvordan dere skal ha det hjemme. Dere skal bo der begge to. Da må begge trives. Hans smak teller like mye som din.

Jeg hadde også hevet puter på gulvet hvis det var for mange til at jeg kunne ligge godt på sofaen. Hvor skulle jeg ellers gjøre av dem?

Hvis du troves med fler puter enn ham og han med fler bøker enn deg må dere bøi enige om hvor mye dere skal ha og hvor de skal være.

Ja, det blir åpenbart til at jeg føyer meg da, og gir opp å ha det fint. Det er ikke snakk om for mange puter, det er snakk om å ha 0 puter. så da føyer jeg meg, da.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det blir åpenbart til at jeg føyer meg da, og gir opp å ha det fint. Det er ikke snakk om for mange puter, det er snakk om å ha 0 puter. så da føyer jeg meg, da.

Hvis det er innstillingen din forstår jeg veldig hodt om han blir irritert. Snakk med ham og bli enige om hvordan dere vil ha det. Legg av deg martyrholdningen. Den blir fort gjennomskuet.

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg spurt han om han er interiørkonsulent blitt?? Mannfolk skal da ikke bry seg om hvordan en pynter inne? Homsete mann!

«Da jeg spurt han om han er interiørkonsulent blitt»😂😂😂

Anonymkode: 96c49...ff6

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere må begynne å kommunisere, det viser det du har skrevet etter dette svaret også.

Når folk sier dere må kommunisere så responderer du ikke på det, sammen med de andre eksemplene du gir, bekrefter for meg at dere ikke vet hvordan kommunisere på en ordentlig måte. Hvis dere ikke tar tak i det så spår jeg at dere enten går fra hverandre innen få år, eller at du kommer til å skrive stadig mer frustrerte tråder på nett for å få ut frustrasjon.

Denne episoden er en i en lang rekke lignende, dette er et alvorlig symptom som dere må gjøre noe med, ikke bare koste hver episode under teppet, for det blir det en uhåndterlig haug av til slutt. Problemene forsvinner ikke, dere må gjøre noe med det og begynne å kommunisere ordentlig med hverandre!

Ta tak i ekteskapet, få hjelp til å lære dere å kommunisere før dere ødelegger familien og alle gode følelser for hverandre! Tenk at parterapi og det å lære å snakke godt sammen er forebygging.

Anonymkode: bfe61...991

Skrevet

Et hjem skal være et hyggelig sted for alle de som bor der. Så dersom din pynting ser "jævlig" ut i hans øyne, får dere finne et kompromiss som begge kan trives med.

Anonymkode: 3cc78...a96

Skrevet

Hvis min mann hadde fjernet pynten min, og sagt det så jævlig ut, så hadde jeg tenkt han syntes det så helt jævlig ut. Og siden vi skal bo der begge to, så bør han få slippe å se på det. Er ikke noe å bli såret eller sur for det vel, jeg har jo ikke patent på hva alle synes er fint. 

Anonymkode: 56aee...e73

Skrevet

Har jeg våknet på 50-tallet?

Anonymkode: 8cc73...1e1

Skrevet
På 31.10.2019 den 20.04, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke trolling. Herlighet, du er sikkert den som roper troll om alt.

Det var ment som en spøk. 

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er innstillingen din forstår jeg veldig hodt om han blir irritert. Snakk med ham og bli enige om hvordan dere vil ha det. Legg av deg martyrholdningen. Den blir fort gjennomskuet.

Irritert? På meg?

Hele PROBLEMET ER JO at han helt ærlig syntes det så jævlig ut. Hadde han vært irritert, så hadde jeg tenkt at det bare var fordi han var irritert. Det hadde ikke vært noe problem.

Skrevet (endret)
På 31.10.2019 den 17.15, Anonym bruker skrev:

Homsete mann? Håper alle som leser denne kommentaren ser et sammenheng her med de barna på skolen som mobber andre gutter fordi de viser følelser, henger med jenter og er flinke til ting som anses og være ‘’jentete’’. De barna som ofte slenger fra seg ‘’slutt å være så homo’’, ‘’er du homo eller?’’ og ‘’du virker som en homsete gutt’’. Dette er et prakteksempel på hvor barna lærer disse holdningene fra. 

Jeg syns det er skammelig og faktisk litt flaut når ‘’voksne’’ mennesker sitter å skriver det du gjør her. Vedder på at du ikke hadde turt å skrive det samme med navn og ansikt, for jeg håper og tror du vet at det du skriver her faktisk ikke er greit og du hadde nok kjent på skammen om noen tok dette opp med deg ansikt til ansikt. Men dette er jo anonymt så da er det vel ikke så farlig? Da er det greit å vise frem hvor dårlig menneske man er fordi ingen vet hvem du er vel? Patetisk.

‘’Mannfolk skal ikke bry seg om sånt’’ wow. Menn kan være opptatt av at det skal være ryddig og synes at det er pent med pynt i huset, uten at de er homo. Menn skal kunne gråte og vise følelser uten å bli stempla som homser. De skal kunne henge med det motsatte kjønn uten at folk skal mene det kun er greit hvis det er romantikk eller wex i bildet. Menn kan være med andre kvinner og bare være venner. 
Hva mener DU mannfolk SKAL bry seg om egentlig? :) Er det noe fasit? Lever du etter jenteting og gutteting? At guttebarn ikke skal leke med barbier og babydukker fordi de da risikerer å bli homo? Jentebarn skal ikke leke med biler og actionfigurer fordi de blir lesbiske? Gutter skal like blå og grønn, mens jenter skal like rosa og lilla? Håper du lærer barna dine bedre verdier, folkeskikk og moral enn det du fremstiller her. Makan

Endret av Juicies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...