Gå til innhold

12-åringen vil ikke på skolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 7 åring som ikke vil på skolen. Elsker skolen og fag, men gruer seg til å være i klasserommet, gruer seg til å prestere. Vanskelig å komme inn i vennegjengen. 

Vi hadde mange møter på skolen. De sa bare at skolen er IKKE problemet. Vi må lære barnet vårt å være trygg på seg selv... De synes det var kjempelurt at jeg bar ungen til skolen hver dag..  Jeg gjorde dette to ganger... fordi skolen ser ned på meg som ikke klarer å få barnet på skolen..  Heldighvis sendte helsesøster henvisning til Familiesenteret her. 

Det var jeg på møte. Han mannen var så hyggelig og dyktig. Han sa at vi gjorde alt riktig. Og at vi ALDRI ALDRI ALDRI skal dytte ungen på skolen. Nå får jeg barnet på skolen hver dag, før var det én  dag i uka.. Vi kommet for sent hver dag.. Men i dag var det bare to minutter.  

Det som har hjulpet er å lytte enda mere på barnet. Det føler deg hørt, at jeg skjønner at det er redd. Bare Det, har gjort alt lettere. Jeg har blitt mere bestemt og markert. I tillegg snill og god. 

Familiesenteret skal ordne tiltak på skolen. Jenta vår skal få det mere tilrettelagt. Hun skal også snakke med han på familiesenteret. 

Så nå skjer det saker her 😊

Anonymkode: 490f0...cf2

Så godt å høre! Vår 12-åring er veldig trygg og har likt seg helt til nå i høst. Møtet i dag var veldig konstruktivt og vi fikk spunnet opp mange gode tiltak og ideer. Vi snakker også mye med sønnen vår og lytter til ham, og han har gått på skolen nå de siste dagene, så vi håper å holde det slik.

HI

Anonymkode: d1691...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er så deilig med folk som omtaler barn med skjellsord, synes jeg. Deilig og konstruktivt.

Anonymkode: f5a4e...9f4

Er det argumentet ditt for at det er greit å ødelegge for resten av klassen? Dersom man ødelegger skoledagen for eksempelvis 19 andre elever fordi man ikke evner å oppføre seg, så er det i grunnen likegyldig hvorfor man gjør det. Og, ja, man vil oppfattes som en pøbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre! Vår 12-åring er veldig trygg og har likt seg helt til nå i høst. Møtet i dag var veldig konstruktivt og vi fikk spunnet opp mange gode tiltak og ideer. Vi snakker også mye med sønnen vår og lytter til ham, og han har gått på skolen nå de siste dagene, så vi håper å holde det slik.

HI

Anonymkode: d1691...20e

Så flott !😃

Anonymkode: 490f0...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...