Gå til innhold

Dere som ikke spiser nøttestek i julen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nøttestek er jo veldig godt da! Jeg spiser kjøtt, men eldste er veggis, så vi har både nøttestek og pinnekjøtt. Jeg velger gjerne nøttesteken fremfor pinnekjøttet. 

Hadde det vært fritt opp til meg hadde vi hatt kveite på julaften. 

Ellers pleier jeg å bare lage falaffel eller no til veggisen, mens vi andre får kjøtt. Og så får vi samme grønnsaker, mos og tilbehør hele gjengen   

Min barndoms julemat er koldtbord, vi har svenske aner, det passer fint for alle. 

Anonymkode: ca23b...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan lager du sausen ? Jeg sliter alltid med sausen

Anonymkode: 8a26d...928

Verdens enkleste saus. Jeg passer hele tida på at det er godt med vann i langpanna når jeg steker ribba, sånn at det "grapset" som er på kantene og i bunnen ikke blir brent. Så siler jeg av krafta når ribba er ferdig, koker og skraper ut av panna og siler det også, skummer av en del av fettet og jevner med maizena. Om den er veldig kraftig, så sper jeg med litt vann, og om den er tynn så koker jeg den inn litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Himmel og hav skrev:

Verdens enkleste saus. Jeg passer hele tida på at det er godt med vann i langpanna når jeg steker ribba, sånn at det "grapset" som er på kantene og i bunnen ikke blir brent. Så siler jeg av krafta når ribba er ferdig, koker og skraper ut av panna og siler det også, skummer av en del av fettet og jevner med maizena. Om den er veldig kraftig, så sper jeg med litt vann, og om den er tynn så koker jeg den inn litt. 

Ok tusen takk:) da skal jeg gjøre det neste gang. Jeg er utrolig glad i saus mens andre her hjemme spiser den helt fint uten saus. 

Anonymkode: 8a26d...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

And (dansk slekt)

Anonymkode: 957ce...1c1

Jeg også :)

Helstekt and fylt med epler og svisker

Anonymkode: 438f8...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og julepølse. Her er det fråtsefest. 

Og riskrem til dessert. 

Anonymkode: 2af1c...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også :)

Helstekt and fylt med epler og svisker

Anonymkode: 438f8...984

Noe av det beste som finns! 😊

Anonymkode: 957ce...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 20.10, Anonym bruker skrev:

Hva spiser dere? Og hva spiser dere til dessert?

Anonymkode: 96bad...32f

Nøttestek? Har venner fra nord til sør, men ALDRI hørt om nøttestek😂. Hva i all verden er det??

Anonymkode: 0e461...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke skulle ha nøttestek så hadde det blitt Tofurky eller Tofuturkey som det også kalles.

Om du ikke liker nøttesteken du har lagd før så finnes det flere oppskrifter. Nøtter kan også byttes ut med andre ting som soyanøtter eller diverse kornsorter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...