Gå til innhold

5 i klassen skal ha Halloween bursdag sammen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Man kan ikke styre hvordan andre skal feire bursdagen sin...

I klassen til ene sønnen min er de fire gutter som har bursdag i januar, de feiret sammen hvert år fra 1. til 5.klasse. Vi spleiset og hadde både kinobursdag, vitensenterbursdag, badelandbursdag, utebursdag med aking og bål og gymsalbursdag med ballspill og lek.

I 6.klasse bestemte de tre andre seg for å feire sammen uten min sønn.

Litt sjokkerende faktisk å få innbydelse siste skoledag før jul til feiring etter jul, uten at vi hadde hørt noe om det. De tre andre guttene spilte håndball sammen mens min gutt spilte fotball, så de tre andre kjente nok hverandre bedre (særlig mammaene), men ingen var uvenner og ingenting var skjedd som skulle tilsi at det ble sånn. Men disse mødrene bestemte da at de tre som var best venner skulle feire sammen.

Jeg gjorde det jeg kunne for å "smøre over" ovenfor min sønn, sa at det var jo naturlig at de som spilte håndball sammen gikk sammen om selskap osv. Alt for at han ikke skulle føle seg utestengt plutselig. Endte med at han det året feiret sammen med bestekompisen som har bursdag i april, og året etter feiret alene.

Greia er at det er ikke noe vi får gjort med hvordan folk ønsker å feire dagen sin. Du kan ikke diktere at de ikke skal slå seg sammen fem stykker fordi det er urettferdig for din datter. Finn på noe eget, lag deres eget selskap.

Anonymkode: 61866...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare spørre om din datter kan være med? Fet er jo ikke for sent selv om det er lagt ut melding. Forklar situasjonen og si at dere hadde synd det hadde være koselig å slenge dere med.

Anonymkode: 8131e...c98

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Men ærlig talt - tror du hun hadde sendt melding hvis din datter ikke var ønsket med?

Tror du føler for mye på dette selv.

Som jeg skrev tidligere, snakk med datteren din - uten at du blander inn dine egne følelser i det! - og hør hva hun vil, om hun vil feire nå eller når hun faktisk har bursdag.

Anonymkode: d353b...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her feiret gutten min med en som hadde bursdag i Juli og min sønn i Oktober. Dem feiret i September. Dem er få gutter i klassen så vanskelig at det klaffer med at dem har bursdag samtidig 

Anonymkode: 09bb2...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Hvis dere vil være med svarer du ja. Hvis dere ikke vil være med svarer du nei. Ikke gjør det vanskeligere enn det er.

Anonymkode: 5bd56...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte det samme, det kan fort bli for dyrt for enkelte om 5-6 stk skal feire sammen.

Anonymkode: d5273...8a4

Men er det billigere om de feirer hver for seg 🤔

I min sønns klasse er det fem gutter som har bursdag mellom 15 og 19 oktober, så utgiftene på gaver blir jo de samme uansett om de feirer sammen eller ikke?

Anonymkode: 451ca...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Åååå...hjelpes! 

Sånn der martyrholdning blir for dumt. Nå har dere blitt invitert med, også er ikke det godt nok heller. Er det ikke slitsomt å gå rundt å se etter det negative hele tiden?

Anonymkode: a62f3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Nå må du gi deg! De har nok bare ikke komt på datteren din, så nå lar du ikke din egen sårede stolthet ødelegge for datteren din!

Du takker pent ja og spør hva du skal bidra med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det billigere om de feirer hver for seg 🤔

I min sønns klasse er det fem gutter som har bursdag mellom 15 og 19 oktober, så utgiftene på gaver blir jo de samme uansett om de feirer sammen eller ikke?

Anonymkode: 451ca...158

Det er jo godt gjort å ha 5 stk som har bursdag i løpet av 5 dager i en klasse? Men uansett så blir jo det 5ganger utgiften, så da blir det lett 500kr, og det er vanskelig for enkelte. 

Anonymkode: d5273...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo godt gjort å ha 5 stk som har bursdag i løpet av 5 dager i en klasse? Men uansett så blir jo det 5ganger utgiften, så da blir det lett 500kr, og det er vanskelig for enkelte. 

Anonymkode: d5273...8a4

Godt gjort? Det er jo ikke akkurat noe vi har gjort med vilje 🤪

Anonymkode: 451ca...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det billigere om de feirer hver for seg 🤔

I min sønns klasse er det fem gutter som har bursdag mellom 15 og 19 oktober, så utgiftene på gaver blir jo de samme uansett om de feirer sammen eller ikke?

Anonymkode: 451ca...158

De som har virkelig dårlig råd går ikke i alle bursdagene, de velger ut bursdagen til sine beste venner også takker de nei til de andre.

Så om alle bursdagene ble feiret hver for seg hadde "den fattige gutten" kanskje gått i bare et eller to selskaper, og det er mye billigere enn å kjøpe fem gaver til samme selskap.

Men vi slår sammen vi altså. Her på skolen har de storklasser med både 40 og 50 elever, så når man skal invitere alle av samme kjønn blir det fort minst 20 gjester, det er ikke alle som kan ha det hjemme. På det meste her har det vært 7 stykker som slo sammen. Det er helt vanlig at minst de som er født i samme måned har feiring sammen.

Anonymkode: 61866...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Takk ja hvis datteren din ønsker. De har sikkert itj tenkt over/vært klar over det. De hadde jo ikke spurt om de ikke hadde ønsket å ha med din datter.

Anonymkode: 8131e...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte det samme, det kan fort bli for dyrt for enkelte om 5-6 stk skal feire sammen.

Anonymkode: d5273...8a4

Hvordan skulle det blitt dyrere??? Det lurer jeg virkelig på! 🤔

Anonymkode: 5d14d...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan skulle det blitt dyrere??? Det lurer jeg virkelig på! 🤔

Anonymkode: 5d14d...934

Tror de mener det vil bli dyrt for noen å punge ut for 5 gaver samtidig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skulle det blitt dyrere??? Det lurer jeg virkelig på! 🤔

Anonymkode: 5d14d...934

De som har virkelig dårlig råd går ikke i alle bursdagene, de velger ut bursdagen til sine beste venner også takker de nei til de andre.

Så om alle bursdagene ble feiret hver for seg hadde "den fattige gutten" kanskje gått i bare et eller to selskaper, og det er mye billigere enn å kjøpe fem gaver til samme selskap.

Anonymkode: 61866...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ja dersom datteren din ønsker å takke ja. Takk nei dersom datteren din ønsker å takke nei. Verre er det faktisk ikke.

Gud som du styrer.

Anonymkode: 0a471...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Du er jo kroneksemplet på en som er lettkrenket! Uansett hva folk gjør!

Anonymkode: 5d14d...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Tror de mener det vil bli dyrt for noen å punge ut for 5 gaver samtidig 

For det er billigere å kjøpe gavene én og én???

Anonymkode: 5d14d...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For det er billigere å kjøpe gavene én og én???

Anonymkode: 5d14d...934

Ja. Hvis selskapene er spredd utover året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forslår at desemberbarn skal feire med de som har bursdag på nyåret verken er, eller har barn som, er født sent på året. Velkommen til 13-årsdag (og Olavs 12-årsdag) liksom 🥳🥳🥳🥳🥳🤦🏼‍♀️

Men Hi. Snakk med foreldrene. Eller lag eget opplegg for bare noen få. Man kan ikke invitere alle alene, i alle fall ikke med så store klasser som det er her. 

Anonymkode: fa1bd...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk melding fra en av de om at ho hadde blitt gjort oppmerksom på at mi datter har i desember og om ho ville vera med (ikkje meg, men en av de andre hadde sendt melding). Usikker på hva vi skal svare. ikkje kjekt viss en ikkje er ønska. Hi

Anonymkode: 60d1e...2e2

Krenka.com

De hadde ikke spurt om dere ikke hadde vært ønsket. Og de fleste er både snille, hjelpsomme og inkluderende, så bli med, bidra og vær fornøyd. 

Anonymkode: fa1bd...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å lese at ikke de inkluderer din datter, hvis det bare er hun igjen som ikke har bursdag. Kan du sende en SMS å spørre om de har plass til å ha med sistemann på dette også ? Det kan de ikke si nei til vel. 
 

men på en annen måte, så blei det mange gaver på en gang.... blir fort dyrt 😞 

Anonymkode: 85d03...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å tenke litt lengre enn sin egen neste, man feirer ikke seks stykker sammen! Ikke fem heller for den saks skyld.

Du finner ikke et barn som heller vil i ett selskap framfor ett.

En annen ting er at 600,- i en runde hadde ødelagt mye i min måned. Å spre det over fire mnd er noe helt annet. Hadde blitt pytteliten skvip hadde jeg måtte kjøpt til alle seks samtidig.

Anonymkode: 9cca1...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig å tenke litt lengre enn sin egen neste, man feirer ikke seks stykker sammen! Ikke fem heller for den saks skyld.

Du finner ikke et barn som heller vil i ett selskap framfor ett.

En annen ting er at 600,- i en runde hadde ødelagt mye i min måned. Å spre det over fire mnd er noe helt annet. Hadde blitt pytteliten skvip hadde jeg måtte kjøpt til alle seks samtidig.

Anonymkode: 9cca1...5ae

Hos oss har 80 prosent av klassen bursdag i løpet av 2 mnd så sier seg selv at vi slår sammen selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...