Gå til innhold

5 i klassen skal ha Halloween bursdag sammen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De er en klasse på 11 stk og nå skal 5 som fyller år fra 30 september og til 19 november feire i lag?, er ikke det litt i overkant. Dattera mi fyller i desember og er blitt holdt utenfor. Min meining er at dersom nokon skal feire i lag så bør de dele seg i to. Det går ikke ann å gjøre noe med i år, men for eit anna år evt. Kan jeg si noe om det eller virker det teit?

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er minst tråd nr 2 om samme emne. 

Svarene blir nok de samme som før, tror du ikke?

Uansett må man jo sette grensen en plass? Om din datter blir med på feiringen er det kanskje en som har bursdag i januar som føler seg utenfor? 

Anonymkode: 451ca...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor det?

Datteren din kan vel feire sammen med de som fyller i januar/februar?

Hele klassen kan jo ikke feire sammen, og datteren din føler seg ikke utenfor om det ikke legges frem sånn for henne. Om du sier at disse som har bursdag nærmest halloween har bestemt seg for å feire sammen, du har bursdag i desember så vi finner på noe annet med deg.

Dere kan jo feire med nissgrøt og pepperkaker i desember eller vente til januar. Ikke noe problem altså.

Ville aldri lagt frem at du synes de bør dele det i to eller ta med datteren din til neste år.

Anonymkode: 61866...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor mange har bursdag fra  19 NOV til  19 feb? 

Kan dere feire sammen? 

Anonymkode: b379f...11a

Ingen. Eldste i klassen fyller året i april. 

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen. Eldste i klassen fyller året i april. 

Anonymkode: 60d1e...2e2

Altså bare mi datter som har 7  desember

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ikke si noe. Det virker teit. 

Anonymkode: fb266...b7e

Men er det så teit når dattera mi har 7 .desember og den neste i klassen ikke er før i april. Sier dere at ingen av dere hadde reagert. HI

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men er det så teit når dattera mi har 7 .desember og den neste i klassen ikke er før i april. Sier dere at ingen av dere hadde reagert. HI

Anonymkode: 60d1e...2e2

Reagerer i grunn mest på at du ikke bare ringer de andre mødrene og får din datter med på fellesfeiringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener fremdeles det samme som i forrige tråden din om akkurat det samme:

Fem som feirer bursdag sammen er altfor mange og kan sette enkelte gjester i økonomisk knipe. To maks tre er innenfor.

At datteren din ikke feirer med dem er helt greit så lenge hun blir invitert.

 

Anonymkode: 9cca1...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert. Går helt fint å ha selskap alene. Noen ganger kan en være heldig og bli spurt om å være med, andre ganger må en selv ta initiativ. Men så lenge en ikke har en idé til en dyr/stor feiring, er det vel ingen problem å ha selskap bare for sitt eget barn. Er vel kjekkest å feire bursdag når en har bursdag uansett?

Anonymkode: 5cfbf...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener fremdeles det samme som i forrige tråden din om akkurat det samme:

Fem som feirer bursdag sammen er altfor mange og kan sette enkelte gjester i økonomisk knipe. To maks tre er innenfor.

At datteren din ikke feirer med dem er helt greit så lenge hun blir invitert.

 

Anonymkode: 9cca1...5ae

For de la det ut på messengergruppe til klassen i dag. Hadde egentlig trudd at foreldrene selv ville du nei for at det var for mange 

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener fremdeles det samme som i forrige tråden din om akkurat det samme:

Fem som feirer bursdag sammen er altfor mange og kan sette enkelte gjester i økonomisk knipe. To maks tre er innenfor.

At datteren din ikke feirer med dem er helt greit så lenge hun blir invitert.

 

Anonymkode: 9cca1...5ae

Jeg tenkte det samme, det kan fort bli for dyrt for enkelte om 5-6 stk skal feire sammen.

Anonymkode: d5273...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det så teit når dattera mi har 7 .desember og den neste i klassen ikke er før i april. Sier dere at ingen av dere hadde reagert. HI

Anonymkode: 60d1e...2e2

SELVFØLGELIG HADDE JEG IKKE REAGERT.

Din datters bursdag er ikke andres "problem", du får feire henne. 

HALLO? Bursdager er ikke felles, det er din datter sin bursdag! Så får hun feire den om hun vil. Skjønner VIRKELIG ikke problemet og du bør ikke si noe, for du fremstår da som skikkelig, SKIKKELIG teit :)

Anonymkode: fb266...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men er det så teit når dattera mi har 7 .desember og den neste i klassen ikke er før i april. Sier dere at ingen av dere hadde reagert. HI

Anonymkode: 60d1e...2e2

Men.. kan ikke dattern din ha bursdagen alene? 

Anonymkode: ca218...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, du bør virkelig ikke si noe. Eller overføre dine følelser til datteren din, hun blir ikke holdt utenfor. Å feire bursdag 2 mnd i forveien blir rart.

Og dyrt at de feirer sammen...hallo. Dert blir ikke dyrere enn om de deler det i 5 separate bursdager. 50×5 er 250 kr...det bør ikke velte budsjettet 

Anonymkode: b5987...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt, du bør virkelig ikke si noe. Eller overføre dine følelser til datteren din, hun blir ikke holdt utenfor. Å feire bursdag 2 mnd i forveien blir rart.

Og dyrt at de feirer sammen...hallo. Dert blir ikke dyrere enn om de deler det i 5 separate bursdager. 50×5 er 250 kr...det bør ikke velte budsjettet 

Anonymkode: b5987...970

De skal feire 1. November. Så det blir en måned. Ganske rart at han som fyller i september skal feire så lenge etterpå.

Anonymkode: 60d1e...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Anonym bruker said:

De skal feire 1. November. Så det blir en måned. Ganske rart at han som fyller i september skal feire så lenge etterpå.

Anonymkode: 60d1e...2e2

Du må spise litt halloween-godteri og gi deg. Du er på jordet her

Anonymkode: b5987...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva problemet er? Har du dårlig råd? Gidder du ikke organisere selskap?

Mer det ikke koseligere å feire bursdag alene? Når man faktisk HAR bursdag?

 

din mening teller virkelig ikke når andre bestemmer hvordan de skal feire selskap. 

Dette blir jo en halloweenfest og lite bursdagspreg. Dermed blir det enkelt å lage en koselig bursdag for jenta di, der ho er hovedperson. 

Grøt og pepperkakebaking er gode forslag! Evt overnattingsselskap for de andre jentene i klassen?

Anonymkode: 866b1...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på en måte skjønne frustrasjonen din.

i fjor var det min datter som ble holdt utenfor fellesfeiringen. Da var de 5 jenter som hadde bursdag fra juli til midten av september som skulle feire sammen. min datter hadde bursdag en uke etter sistemann i denne «gjengen», men fikk ikke være med. DET er faktisk ganske stusselig.

Det er jo ingen stor forskjell på den som har bursdag  1,5 måneder før feiringen og den som evt har bursdag 1,5 mnd etterpå. Det er følelsen av å være utelatt som er viktig å anerkjenne. Det hadde vel ikke kostet de så mange kalorier å spurt om din datter ville med på fellesfeiringen?

Anonymkode: 72bda...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er viktig her er vel hva din datter ev. føler rundt dette, Hi?

Hvis din datter er lei seg og føler seg utestengt, da tar du det opp med de andre foreldrene og spør om å få delta, siden din datters bursdag er like "nær" som den av dem som hadde bursdag først.

Hvis din datter ikke føler seg utestengt og ikke er lei seg pga. dette, da er det jo ikke noe som helst problem. Da har hun sin egen bursdag når den dagen kommer.

Noen over foreslo å feire med de som har bursdag etter jul. Det er virkelig et dårlig forslag! (ser at det uansett ikke er et alternativ pga. første bursdag i april). Jeg er selv født i desember, da jeg var barn ville vært en forferdelig nedtur om jeg skulle feire min bursdag med mine to beste venner som var født i januar. Da hadde jeg ventet hele året på å nå igjen dem, og så skulle vi feire at de på nytt var et år eldre enn meg. Det hadde vært svært lite kjekt, for å si det mildt. Men, som barn ville jeg heller ikke ha ønsket å feire bursdag sammen med flere andre så lenge før min egen dag, så halloweenbursdag hadde jeg nok nektet ;)

Ta utgangspunkt i hva din datter føler, om hun sier noe selv om denne fellesbursdagen til de andre. Gir hun uttrykk for at dette er leit, snakk med de andre om dere kan slenge dere med. Hvis ikke, la det gå. Skulle hun likevel føle på det i etterkant, snakk ev. med dem til neste år.

Men å ha bursdag for så mange felles, det synes jeg egentlig er en uting.

 

Anonymkode: d353b...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre om din datter kan være med? Fet er jo ikke for sent selv om det er lagt ut melding. Forklar situasjonen og si at dere hadde synd det hadde være koselig å slenge dere med.

Anonymkode: 8131e...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...