Gå til innhold

Hjelp til å tolke test


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Okay! Takk for alle svar! Har ikke sjans til å vente et par dager 😂 så kjøper en digital i dag og tar den i morgen tidlig, evt. i natt viss jeg må bo do i løpet av natta 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse vil jeg tro slår ut på digital senere i dag også, dersom du klarer å holde deg minst 4 timer😅

Anonymkode: f731b...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var svakere enn det der, og jeg er gravid:) tok en CB digital dagen etter som viste gravid 2-3:)

Anonymkode: 3601d...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovisaaaa skrev:

Dro til legen og tok blodprøve i dag, veldig spent på svaret. Fortsatt ingen mens, så håper og håper 🤞🤞

Spennende🤞 Tatt blodprøve i dag selv, ny på fredag🙏

Anonymkode: f731b...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovisaaaa skrev:

Dro til legen og tok blodprøve i dag, veldig spent på svaret. Fortsatt ingen mens, så håper og håper 🤞🤞

Hvorfor drar du til legen for å ta en blodprøve for dette? Snakk om å bruke legen for småting. Greit nok, jeg vet ikke hele historien din, men hvis alle de som prøver/er gravide skulle gjort det så er det ikke rart det blir kø hos legen.

Testen din ser positiv ut, mine har alltid sett sånne ut 3 ganger, kommer ann på hvor mye hcg man produserer. Skal du ha mensen, den har ikke kommet og du har to streker så er du nok gravid, gratulerer så mye😊

Anonymkode: af4a6...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk :)

Gidder ikke utbrodere hele mitt privatliv her, jeg ville bare opplyse om at jeg hadde vært hos legen og venter på svar, siden flere også spurte om oppdatering 😅 årsaken til at jeg dro til legen har du forøvrig ingenting med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lovisaaaa skrev:

Jo takk :)

Gidder ikke utbrodere hele mitt privatliv her, jeg ville bare opplyse om at jeg hadde vært hos legen og venter på svar, siden flere også spurte om oppdatering 😅 årsaken til at jeg dro til legen har du forøvrig ingenting med 😊

Jeg synes det er fint at du oppdaterer jeg, spennende, lykke til :D Skriv her åssen det gikk da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lovisaaaa skrev:

Jo takk :)

Gidder ikke utbrodere hele mitt privatliv her, jeg ville bare opplyse om at jeg hadde vært hos legen og venter på svar, siden flere også spurte om oppdatering 😅 årsaken til at jeg dro til legen har du forøvrig ingenting med 😊

Har du tatt digital i dag eller? ☺️

Anonymkode: f731b...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at andre også venter i spenning! Fortsatt ikke mensen 😁 klarte å holde meg fra å kjøpe en ny test, siden jeg har tatt blodprøve. Skal få svar i morgen, så blir fort ikke så mye søvn i natt 😂🤞 sier fra så snart jeg vet mer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor drar du til legen for å ta en blodprøve for dette? Snakk om å bruke legen for småting. Greit nok, jeg vet ikke hele historien din, men hvis alle de som prøver/er gravide skulle gjort det så er det ikke rart det blir kø hos legen.

Testen din ser positiv ut, mine har alltid sett sånne ut 3 ganger, kommer ann på hvor mye hcg man produserer. Skal du ha mensen, den har ikke kommet og du har to streker så er du nok gravid, gratulerer så mye😊

Anonymkode: af4a6...2ad

Du vet at man ikke alltid trenger legetime for blodprøvetaking? Spesielt for en HCG-prøve?🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 1d9f4...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lovisaaaa skrev:

Fått svar på blodprøven og er gravid 😁🎉🥰 4 uker i dag 😅

Sååå gøy, HI😍😍 Gratulerer så masse😍🤰🏻

Anonymkode: 1d9f4...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Lovisaaaa skrev:

Fått svar på blodprøven og er gravid 😁🎉🥰 4 uker i dag 😅

Gratulerer så mye! 🥰🥳 

Jeg får ikke svar før over helga, skal ta prøve 2 i morgen. Ei evig pine😅

Anonymkode: f731b...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at man ikke alltid trenger legetime for blodprøvetaking? Spesielt for en HCG-prøve?🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 1d9f4...d17

Uansett unødvendig. En graviditetstest hadde funket like bra. Eller du vet kanskje ikke at det koster penger å analysere blodprøver?

Anonymkode: 63e92...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at man ikke alltid trenger legetime for blodprøvetaking? Spesielt for en HCG-prøve?🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 1d9f4...d17

Jepp, det vet jeg godt. Syns fortsatt det er unødvendig bruk av legetjeneste da man har veldig gode tester. Men som jeg skrev så vet jeg ikke problemstillingen. Der jeg jobber må man innom legen først for å ta blodprøver, helsesekretærne har ikke lov til å rekvirere prøver bare fordi en pasient vil, selv om mange tror det. 

Anonymkode: af4a6...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig voldsomt å ta blodprøve hos fastlegen to dager etter IKM, når HI kunne tatt en digital test. Men jeg regner med det er andre faktorer her.

Anonymkode: 9074a...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, chill. Lag den egen tråd og diskuter dine sterke motsetninger til å ta blodprøver/graviditetstest hos legen 😂 hadde de villa jeg skulle pisse en kopp feks, så hadde jeg vel fått tilbudet vil jeg tro 🤦🏼‍♀️

Anyways, tusen takk for gratulasjoner 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett unødvendig. En graviditetstest hadde funket like bra. Eller du vet kanskje ikke at det koster penger å analysere blodprøver?

Anonymkode: 63e92...ab7

 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker veldig voldsomt å ta blodprøve hos fastlegen to dager etter IKM, når HI kunne tatt en digital test. Men jeg regner med det er andre faktorer her.

Anonymkode: 9074a...ea5

Jeg skjønner hi godt, men vet ikke mer enn at de har prøvd lenge. Hadde jeg hatt den minste antydning til å være gravid hadde jeg stått på døren til legen fort som fy, fordi jeg har problemer med å bli gravid (nå innsett at jeg ikke kan bli gravid igjen). Og jeg vet at legen hadde tatt i mot meg med åpne armer. Så jeg skjønner ikke poenget med disse halvsure svarene.

Hipp hurra for deg hi og masse lykke til!❤

Anonymkode: a8166...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg skjønner hi godt, men vet ikke mer enn at de har prøvd lenge. Hadde jeg hatt den minste antydning til å være gravid hadde jeg stått på døren til legen fort som fy, fordi jeg har problemer med å bli gravid (nå innsett at jeg ikke kan bli gravid igjen). Og jeg vet at legen hadde tatt i mot meg med åpne armer. Så jeg skjønner ikke poenget med disse halvsure svarene.

Hipp hurra for deg hi og masse lykke til!❤

Anonymkode: a8166...1a6

Hva skal man gjøre med blodprøvesvaret da? Det hjelper hverken mot spontanabort eller sier noe om videre utsikter.  En gravitest kjøpt på rema hadde gjort akkurat samme nytten. Ikke rart det er ventelister i helsevesenet. 

Anonymkode: 63e92...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lovisaaaa skrev:

Herregud, chill. Lag den egen tråd og diskuter dine sterke motsetninger til å ta blodprøver/graviditetstest hos legen 😂 hadde de villa jeg skulle pisse en kopp feks, så hadde jeg vel fått tilbudet vil jeg tro 🤦🏼‍♀️

Anyways, tusen takk for gratulasjoner 😊😊

Chiller helt jeg, er jo du som holder på å dø av latter. Ser bare ikke vitsen med en blodprøve når du sitter med positiv test, du blir ikke mere gravid, du får ikke svar på hvordan det kommer til å gå osv...og nå snakker jeg ikke om mistanke om abort og sånt.

Men igjen, gratulerer😊

Anonymkode: af4a6...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 17.00, Anonym bruker skrev:

Positiv. Har heller aldri hørt om skyggestreker før jeg fant dette forumet. En gang var streken på min så skal at vi måtte stå med testen omtrent inni lyspæra for å se streken. Det var tvillinger 

Anonymkode: 7b20c...8ff

Samme her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal man gjøre med blodprøvesvaret da? Det hjelper hverken mot spontanabort eller sier noe om videre utsikter.  En gravitest kjøpt på rema hadde gjort akkurat samme nytten. Ikke rart det er ventelister i helsevesenet. 

Anonymkode: 63e92...ab7

Klapp igjen surfette

Anonymkode: f2e8f...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, det vet jeg godt. Syns fortsatt det er unødvendig bruk av legetjeneste da man har veldig gode tester. Men som jeg skrev så vet jeg ikke problemstillingen. Der jeg jobber må man innom legen først for å ta blodprøver, helsesekretærne har ikke lov til å rekvirere prøver bare fordi en pasient vil, selv om mange tror det. 

Anonymkode: af4a6...2ad

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett unødvendig. En graviditetstest hadde funket like bra. Eller du vet kanskje ikke at det koster penger å analysere blodprøver?

Anonymkode: 63e92...ab7

Jeg jobbet som helsesekretær før jeg tok høyere utdanning, så jeg vet ganske mye. Så mye at dere framstår som 2 idioter😂 Uansett, hvorfor bry dere? Det er noen som tar den avgjørelsen om hun skal få ta den blodprøven. Har de kapasitet til det så får hun ta den på dagen. Alt man skal stikke nesa si i..

Anonymkode: 1d9f4...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal man gjøre med blodprøvesvaret da? Det hjelper hverken mot spontanabort eller sier noe om videre utsikter.  En gravitest kjøpt på rema hadde gjort akkurat samme nytten. Ikke rart det er ventelister i helsevesenet. 

Anonymkode: 63e92...ab7

Hva andre gjør eller ikke gjør angår vel ikke deg? Har du så lite å bedrive tankene dine med? Begynn å spill sjakk eller noe.

Ikke bry deg om disse kjerringene hi. Det er egentlig bare mest synd i dem, fordi de har opplevd noe som gjør at de ikke kan bli glad på andres vegne når det gjelder tema. Bare synd og trist egentlig. Men hurra for deg, du skal bli mamma😍

Anonymkode: 1d9f4...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...