Gå til innhold

Galleblærebetennelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du greier sitte å skrive her har du neppe så vondt, men høres jo ikke bra ut. Jeg ville ringt og hørt hvis jeg var deg, du sier jo febril. Jeg føler meg febril under 38 siden normaltemperaturen er under 36.

Anonymkode: 882b9...7ac

Jeg klarte å være her for å få tankene over på noe annet, med to dren inn i leveren og bukhulen, med epidural og nyoperert på overvåkning, så du skal ikke kimse av hva vi damer klarer💪🏼😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Twintipp skrev:

Jeg klarte å være her for å få tankene over på noe annet, med to dren inn i leveren og bukhulen, med epidural og nyoperert på overvåkning, så du skal ikke kimse av hva vi damer klarer💪🏼😅

Epidural fjerner jo smerter da. Og man er vel rimelig medisinert da? Når jeg har anfall vrir jeg meg i smerter og greier ikke kjøre noe «nyttig». Alt blir bare «blur». 

Anonymkode: 882b9...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ofte ikke hvor ille det står til med galleblæra før man opererer. Jeg hadde ikke forhøyet crp og ingen smerter i det hele tatt ukene før jeg ble operert. Likevel sa kirurgen at jeg ble operert i grevens tid for den galleblæra hadde ikke overlevd mange ukene til. 

Anonymkode: 0048e...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du greier sitte å skrive her har du neppe så vondt, men høres jo ikke bra ut. Jeg ville ringt og hørt hvis jeg var deg, du sier jo febril. Jeg føler meg febril under 38 siden normaltemperaturen er under 36.

Anonymkode: 882b9...7ac

Nei, jeg skriver ikke at jeg har vondt heller, da.. Men som du ser over her, trenger ikke et symptom å være konstant smerte heller :)

Da jeg var på legevakten hadde jeg vondt. Dagen etter hadde jeg vondt. Har bare ubehag nå.

Anonymkode: 6fdf6...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man vet ofte ikke hvor ille det står til med galleblæra før man opererer. Jeg hadde ikke forhøyet crp og ingen smerter i det hele tatt ukene før jeg ble operert. Likevel sa kirurgen at jeg ble operert i grevens tid for den galleblæra hadde ikke overlevd mange ukene til. 

Anonymkode: 0048e...a3f

Uffda, nå ble jeg skremt i alle fall. Hadde du ingen symptomer da?

Anonymkode: 6fdf6...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Twintipp skrev:

Jeg klarte å være her for å få tankene over på noe annet, med to dren inn i leveren og bukhulen, med epidural og nyoperert på overvåkning, så du skal ikke kimse av hva vi damer klarer💪🏼😅

😅 Ikke verst det!

Anonymkode: 6fdf6...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Epidural fjerner jo smerter da. Og man er vel rimelig medisinert da? Når jeg har anfall vrir jeg meg i smerter og greier ikke kjøre noe «nyttig». Alt blir bare «blur». 

Anonymkode: 882b9...7ac

Nei, epidural fjerne ikke alle smerter. Ikke kombinert med hurtigvirkende og langtidsvirkende morfin engang.

Men, ved betennelse bør du ikke ha anfallssmerter, jeg hadde betennelse i leveren med veldig vage/lite smerter. Det utarter seg ulikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uffda, nå ble jeg skremt i alle fall. Hadde du ingen symptomer da?

Anonymkode: 6fdf6...49c

Jeg hadde ingen symptomer ukene før nei. Jeg hadde jevnlige anfall i flere år før jeg fikk operasjon. De aller fleste anfallene var forholdsvis milde så jeg var ikke noe bekymret selv før kirurgen fortalte hvordan tilstanden faktisk var etter operasjonen.  

Anonymkode: 0048e...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ingen symptomer ukene før nei. Jeg hadde jevnlige anfall i flere år før jeg fikk operasjon. De aller fleste anfallene var forholdsvis milde så jeg var ikke noe bekymret selv før kirurgen fortalte hvordan tilstanden faktisk var etter operasjonen.  

Anonymkode: 0048e...a3f

Du hadde flaks, da. Nei jeg vet ikke, jeg føler jeg må gjøre det legen sier. Men føler meg relativt dårlig da, selv "bare" med 37,6 i feber. Har vedvart hele dagen. Men er ganske kvalm da. 

Men før dette skjedde, var jeg smittet med virus (gørr og snørr, ikke feber dog), og det går febersykdom i omgangskretsen min så er så vanskelig å vite... 

 

 

Anonymkode: 6fdf6...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 8.30, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært hos legevakt, og lege. Crp er såpass lav at de ikke ønsker å starte på antibiotika/utføre operasjon, fikk beskjed om å avvente og se om jeg får feber etc.

Anonymkode: 6fdf6...49c

Jeg hadde 7 anfall på 6 mnd, hadde aldri forhøyet crp eller feber. Fikk operasjon pga alle anfallene. Kirurgen mente galleblæren min hadde betent en stund, da konsistensen på den var unormal. Ble aldri behandlet for betennelse.

Anonymkode: 4994c...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde 7 anfall på 6 mnd, hadde aldri forhøyet crp eller feber. Fikk operasjon pga alle anfallene. Kirurgen mente galleblæren min hadde betent en stund, da konsistensen på den var unormal. Ble aldri behandlet for betennelse.

Anonymkode: 4994c...91d

Oi, det hørtes ikke helt bra ut da. Rar konsistens liksom. Men da du ble operert, gikk det bra eller? Har du merka noe i etterkant? Gjorde det vondt? 

Anonymkode: 6fdf6...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...