Gå til innhold

Garderobe/dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst... Hva skjer med menneskeheten ? Tåler vi ingenting lenger ? Kropp er kropp. Om en med penis dusjer ved siden av gir jeg blaffen i. 

Verre for henne å dusje sammen med mange mannfolk og føle seg som ei jente. 

Anonymkode: 35936...844

Men altså hun ser jo ut som en mann så ingen mann ser jo på henne liksom. Denne personen har ingenting i en damegarderobe å gjøre! Ikke med penis! Det er jo liksom en grunn til at det er delte garderober da.

Anonymkode: 4af17...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi det kan gå utover guttene i herregarderoben så skal jentene også få? Hva slags logikk er det?

Men igjen, jeg har da ingen oversikt over livet til disse, jeg vil bare ikke ha dem der. Vi normale skal ikke trenge å vurdere i hvilken grad mannen i garderoben er mann. Han er feil og ekkel og skal ut.

Anonymkode: 936c3...6c3

Logikken er jo at man må sikre at det ikke er rom for at barn utsettes for overgrep i garderoben. Uansett. Siden alle kjønn kan være utsatt for det fra alle kjønn.

Jeg prøver oppriktig å forstå hvorfor det er vanskelig for deg. "Feil og ekkel" er veldig følelsesbasert, ikke logisk - men det ser du jo sikkert selv også?

Personlig er jeg for så vidt tilhenger av at alle garderober skal gi muligheten til å skifte og dusje uten publikum overhodet, altså, selv om jeg tenker det er sunt for barn å se kroppsmangfold.

Anonymkode: fc299...b3e

Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Synes ikke peniser er spesielt skumle heller.

Faktisk hadde jeg ikke brydd meg om det var heterofile menn i damegarderoben heller. Hvis det verste som kan skje er at de begjærer meg med blikket - so what? Det er ikke farlig at noen synes du er seksuelt attraktiv. Det har INGEN innvirkning på mitt gjøren og laden i garderoben.

Anonymkode: 92299...01e

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er ikke det en mann i dameklær. Altså transvesitt.

Vedkommende har da allerede vært igjennom både hormonbehandling og mye annet. Så eneste som står igjen som ett «bevis» på at vedkommende har vært annet kjønn er penisen. 

Anonymkode: 5f5c8...e72

Er fortsatt en mann da. 

Anonymkode: 97d5e...898

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Logikken er jo at man må sikre at det ikke er rom for at barn utsettes for overgrep i garderoben. Uansett. Siden alle kjønn kan være utsatt for det fra alle kjønn.

Jeg prøver oppriktig å forstå hvorfor det er vanskelig for deg. "Feil og ekkel" er veldig følelsesbasert, ikke logisk - men det ser du jo sikkert selv også?

Personlig er jeg for så vidt tilhenger av at alle garderober skal gi muligheten til å skifte og dusje uten publikum overhodet, altså, selv om jeg tenker det er sunt for barn å se kroppsmangfold.

Men den logikken er jo luftslott. Jeg forholder meg til en virkelighet der man får gjøre det man praktisk sett kan. En ting man kan er å holde peniser ute av jentegarderoben. Og er det virkelig så veldig galt at det er følelsestyrt? Det blir gjerne det når man har ferska en ti-femten griser som onanerer til småbarn i dusjen, klår i badstua, tar på barn i bassenget under vann eller blotter seg i bassenget. Du devaluerer så godt du kan ved å kalle det følelsesstyrt, men for meg er det statistisk rådata om menn: det er for mange av dem som er avvikere, så hold dem unna flest mulig nakenarenaer.

Skrevet

Ok. Men da forstår jeg i hvert fall rasjonalet ditt, selv om jeg er uenig. Du går ut fra at veldig mange menn er avvikere og at den beste måten å møte det på er å holde dem unna flest mulig arenaer med nakne mennesker, samt at transpersoner som fremdeles har penisen er menn.

Skrevet

I våre dager bør man akseptere det. Det hadde nok jeg gjort... 

Anonymkode: 1f4fb...e9f

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Men da forstår jeg i hvert fall rasjonalet ditt, selv om jeg er uenig. Du går ut fra at veldig mange menn er avvikere og at den beste måten å møte det på er å holde dem unna flest mulig arenaer med nakne mennesker, samt at transpersoner som fremdeles har penisen er menn.

Transpersoner som er født med penis er menn uansett. Men har de penis er det synlig.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Synes ikke peniser er spesielt skumle heller.

Faktisk hadde jeg ikke brydd meg om det var heterofile menn i damegarderoben heller. Hvis det verste som kan skje er at de begjærer meg med blikket - so what? Det er ikke farlig at noen synes du er seksuelt attraktiv. Det har INGEN innvirkning på mitt gjøren og laden i garderoben.

Anonymkode: 92299...01e

Tror vel du også forstår at de som ikke vil ha menn der er mer bekymret for det motsatte... 🤦🏼‍♀️

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Folk som har penis ER jo menn. 

Skrevet

Jeg kan ikke gå i en herregarderobe selv om jeg anlegger bart og skjegg og mangler pupper. Så nei, han er fortsatt en mann og har ingenting i en herregarderobe å gjøre.

Anonymkode: fb824...33f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke gå i en herregarderobe selv om jeg anlegger bart og skjegg og mangler pupper. Så nei, han er fortsatt en mann og har ingenting i en herregarderobe å gjøre.

*damegarderobe 

Skrevet

Jeg tror ikke dette noensinne har skjedd, eller vil skje, men hvis vi tenker hypotetisk: Hvis jeg visste at hun var i gang med kjønnskorrigerende behandling, ville jeg hatt stor sympati med henne, men ellers ikke tenkt noe mer over det. Hvis jeg ikke visste at personen var i gang med kjønnskorrigerende behandling, ville jeg kanskje blitt litt forvirret. Hvis hun kom inn i garderoben med typiske dameklær, hadde langt hår, sminke eller andre kjennetegn, ville jeg sikkert tenkt at det antakeligvis var en person i gang med kjønnskorrigerende behandling. Men hvis jeg kun så personen i dusjen, ville jeg kanskje blitt litt satt ut.

Jeg har faktisk dusjet med en dame som ble født som mann, på forrige jobben min. Jeg vet ikke om hun hadde fjernet penis, for hun hadde håndkle rundt seg når hun gikk inn i dusjen, og hver dusj var et avlukke med forheng foran. Men det var i alle fall helt uproblematisk for meg. Hun var i tillegg lesbisk, uten at det endret noe på hvordan jeg tenkte.

Anonymkode: 81fb9...f8e

Skrevet

Så usannsynlig er det da ikke, se denne saken f.eks. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/transperson-nektet-inngang-pa-spa-1.13419722 Ikke vanskelig å finne flere med google.

Det er ingen som kan se kjønnsidentiteten din uten klær. Ingen kan faktisk vite om en person med mannskropp faktisk føler seg som kvinne eller bare sier det for å få komme inn i damegarderoben for å glo på nakne damer. Det bør jo heller ikke være noe problem for vedkomne å bruke herregarderoben, ingen der vil jo vite at vedkomne "egentlig" er kvinne heller.

Anonymkode: a68d4...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...