Gå til innhold

Garderobe/dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert dersom en som identifisere seg som jente, har fått godkjekt kjønnsbytte, men har ikke enda hatt kjønnskorigering kom naken inn for å dusje i dame/jentegarderobe.? 

Jeg hadde synest det var ubehagelig. Vet denne personen idetifiserer seg som dame og byttet navn, men er fortsatt mann i den forstand at det henger på en penis. 

Anonymkode: 97d5e...898

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uaktuelt. Hadde kjeppjagd ham og anmeldt.

Anonymkode: 936c3...6c3

Skrevet

Hvis jeg visste hvorfor vedkommende var der, så tror jeg det hadde gått helt fint for meg personlig. Jeg tåler å se en penis.

Anonymkode: 2521d...aa2

Skrevet

Seriøst... Hva skjer med menneskeheten ? Tåler vi ingenting lenger ? Kropp er kropp. Om en med penis dusjer ved siden av gir jeg blaffen i. 

Verre for henne å dusje sammen med mange mannfolk og føle seg som ei jente. 

Anonymkode: 35936...844

Skrevet

Jeg personlig hadde tålt å se en penis, men hvis jeg hadde med barna så ser jeg for meg en ganske lei situasjon🙈 "Mamma, seeee! En mann med TISS! Mamma, si han må gå ut! Han får ikke lov til å være her...blablabla".

Anonymkode: bc4c4...ae3

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Hadde jeg hatt med barn hadde jeg i alle fall regnet med at denne personen var forberedt på stirring. 

Har en venn som har skiftet kjønn, han nå hun  hadde ALDRI gått i en kvinnegarderobe før hun hadde utført alle operasjoner. Og jeg tror hun også hadde holdt seg unna slike steder en god stund etter, fordi hun hadde vært redd for å bli jaget av sinte damer. Hun har følt mye på fordømmelse og har ikke villet utsette seg for situasjoner der hun potensielt kan møte fordommer. 

Anonymkode: f9462...d0e

Skrevet

Det er så hypotetisk at eg ikkje vil bruke energi på å argumentere i det heile tatt. 

Det er eit typisk i-landsproblem, nokre har så få bekymringar at dei må spekulere ut eitt problem. Gjerne eitt som er eigna til å marginalisere svake grupper ytterligare. 

Skrevet

Problem er vil jo være om personen snakker sant eller ikke. Hvem som helst kan jo si at jeg har skiftet kjønn, bare ikke tatt operasjon enda. Hvordan vite om de lyver eller ikke? Hvordan argumentere da? 

Anonymkode: b7dff...763

Skrevet

Jeg ville heller gått i en fellesgarderobe. Så lenge opperasjonen(e) ikke er gjort kan jeg jo ikke se at vedkommende føler seg som kvinne. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skulle reagert på at en som så ut som en mann var der. Jeg tror jeg hadde blitt veldig usikker på hvordan jeg skulle takle situasjonen.

Anonymkode: 7c467...da4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville heller gått i en fellesgarderobe. Så lenge opperasjonen(e) ikke er gjort kan jeg jo ikke se at vedkommende føler seg som kvinne. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skulle reagert på at en som så ut som en mann var der. Jeg tror jeg hadde blitt veldig usikker på hvordan jeg skulle takle situasjonen.

Anonymkode: 7c467...da4

Samme her. 

Anonymkode: b7dff...763

Skrevet

Det er da ingen som ville gjort det.

En mann som føler seg som en dame vil aldri være komfortabel nok med penisen sin til å slentre inn i en damegarderobe med den slengende.

De ville gått et sted det var avlukkede garderober, familiegarderober, handikapgarderober e.l. eller blitt hjemme til alle operasjoner var gjennomført.

Så det du spør om er helt hypotetisk, det ville ikke skjedd.

Anonymkode: a1586...8da

Skrevet

Det hadde ikke plaget meg.

Problemstillingen er i midlertid fullkomment kunstig og stort sett bare benyttet av fordomsfulle motstandere av det meste utenfor A4. Ingen i den situasjonen utsetter seg frivillig for noe slikt.

Anonymkode: fc299...b3e

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ingen som ville gjort det.

En mann som føler seg som en dame vil aldri være komfortabel nok med penisen sin til å slentre inn i en damegarderobe med den slengende.

De ville gått et sted det var avlukkede garderober, familiegarderober, handikapgarderober e.l. eller blitt hjemme til alle operasjoner var gjennomført.

Så det du spør om er helt hypotetisk, det ville ikke skjedd.

Nåja, ein trans i kr. Sand har kjøpt seg badedrakt som han/hun skal ha på svømmetrening.. I følge fb. 

Så det kan absolutt skje

Skrevet

Hadde vært mitt minste problem. Hadde jeg derimot opplevd noe upassende uansett hvem det var hadde jeg meldt ifra. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nåja, ein trans i kr. Sand har kjøpt seg badedrakt som han/hun skal ha på svømmetrening.. I følge fb. 

Så det kan absolutt skje

Jeg regner med at det da er fellesdusj eller avlukker han/hun kan bruke, og jeg regner også med at for å skjerme andre kvinner ville denne personen latt være å sprade naken blant kvinner i en garderobe.

Men skulle det komme en mann i dameklær inn i garderoben så hadde ikke jeg stresset pga det altså, jeg hadde tatt det som en selvfølge at personen var der for å svømme, ikke for å sikle på meg i garderoben ;)

Skrevet

Men altså, dere som ville plages av det - en trans som gjennomgår kjønnskorrigerende behandling, vil jo gå på hormoner. Ellers får de skjeggvekst og hele pakka. Den mannlige seksualdriften er dermed ekstremt redusert. Hva tenker dere er utfordringen, at vedkommende likevel går rundt og tenner på tilfeldige nakne damer i en garderobe? At det henger en penis der?

Jeg er lesbisk. Er det utfordrende for dere at jeg er i kvinnegarderoben?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, dere som ville plages av det - en trans som gjennomgår kjønnskorrigerende behandling, vil jo gå på hormoner. Ellers får de skjeggvekst og hele pakka. Den mannlige seksualdriften er dermed ekstremt redusert. Hva tenker dere er utfordringen, at vedkommende likevel går rundt og tenner på tilfeldige nakne damer i en garderobe? At det henger en penis der?

Ikke sammenlignbart. Du er anatomisk en kvinne.

Anonymkode: 31898...c4e

Skrevet

De får holde seg i fellesgarderobe. En fisk med genser, er fortsatt en fisk.

Anonymkode: 31898...c4e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Garderoben er kjønnsdelt. Ikke seksualitetsdelt. Jeg blåser i hvem som ser meg naken, men jeg vil ikke ha noen inn der som har feil kjønn og er der av feil grunn. Og jeg bor ikke i ei bygd med åtti mennesker der jeg vet om han mannen i damegarderoben er en som tror han kan kjønnskorrigeres eller om han er en vanlig pervo.

Skrevet

Jeg er klar over at garderoben er kjønnsdelt, men jeg spør hva som utgjør problemet? Dere må jo ha mer å komme med enn "fordi det er sånn."

Om det handler om at vedkommende kunne ha en seksualitet hvor kvinner ble begjært, burde det være et problem å meg også der. Om det handler om at man må se en penis, forstår jeg det ikke - men kan selvsagt forholde meg til at noen synes det er vanskelig. Men fortell hva det er, da?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er klar over at garderoben er kjønnsdelt, men jeg spør hva som utgjør problemet? Dere må jo ha mer å komme med enn "fordi det er sånn."

Om det handler om at vedkommende kunne ha en seksualitet hvor kvinner ble begjært, burde det være et problem å meg også der. Om det handler om at man må se en penis, forstår jeg det ikke - men kan selvsagt forholde meg til at noen synes det er vanskelig. Men fortell hva det er, da?

Det handler for min del mye om barn og ungdom som skal skånes for badelandpervoer. For dem er det utrolig mange av. Jeg har jobbet som badevakt, så dette vet jeg. Jeg vil ikke ha store gutter og voksne menn  inn i damegarderoben under noe som helst påskudd. Det er nå en gang sånn at det er svært få kvinnelige overgripere sammenliknet med mannlige, så du er statistisk sett en mindre trussel.

Skrevet

Menn er absolutt overrepresentert blant seksualforbrytere, ja. Men de er en like stor trussel for barn og unge som er gutter, som de er for barn og unge som er jenter. Så det gir ikke egentlig noen mening.

Og som sagt - de som bedriver kjønnskorrigerende behandling, går på hormoner. Disse reduserer seksualdriften kraftig, og vil for de fleste som går fra biologiske menn til kvinner også medføre ereksjonssvikt. Altså er de en mindre trussel enn de fleste.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med at det da er fellesdusj eller avlukker han/hun kan bruke, og jeg regner også med at for å skjerme andre kvinner ville denne personen latt være å sprade naken blant kvinner i en garderobe.

Men skulle det komme en mann i dameklær inn i garderoben så hadde ikke jeg stresset pga det altså, jeg hadde tatt det som en selvfølge at personen var der for å svømme, ikke for å sikle på meg i garderoben ;)

Nei, han/hun skulle inn i dame garderoben. Siden han/hun har bytta navn og kjønn på folkeregisteret 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Menn er absolutt overrepresentert blant seksualforbrytere, ja. Men de er en like stor trussel for barn og unge som er gutter, som de er for barn og unge som er jenter. Så det gir ikke egentlig noen mening.

Og som sagt - de som bedriver kjønnskorrigerende behandling, går på hormoner. Disse reduserer seksualdriften kraftig, og vil for de fleste som går fra biologiske menn til kvinner også medføre ereksjonssvikt. Altså er de en mindre trussel enn de fleste.

Så fordi det kan gå utover guttene i herregarderoben så skal jentene også få? Hva slags logikk er det?

Men igjen, jeg har da ingen oversikt over livet til disse, jeg vil bare ikke ha dem der. Vi normale skal ikke trenge å vurdere i hvilken grad mannen i garderoben er mann. Han er feil og ekkel og skal ut.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han/hun skulle inn i dame garderoben. Siden han/hun har bytta navn og kjønn på folkeregisteret 

Da er ikke det en mann i dameklær. Altså transvesitt.

Vedkommende har da allerede vært igjennom både hormonbehandling og mye annet. Så eneste som står igjen som ett «bevis» på at vedkommende har vært annet kjønn er penisen. 

Anonymkode: 5f5c8...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...