Gå til innhold

Kvifor brukar du tøymjuknar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skyllemiddelfolk stinker ! De får også luftveissykdommer ! Puster plast og billig parfyme ned i lungene. 

Anonymkode: 4dee0...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke skyllemiddel, fordi det inneholder mikroplast og andre kjemikalier som er skadelig for mennesker og miljø. I tillegg lukter det kjemisk og vondt, og et av barna klør når f.eks. besteforeldre har vasket klær med tøymykner ved overnatting der. 
 

Jeg bruker av og til eddik i skyllekammeret i stedet for tøymykner når jeg vasker klær som ikke skal i tørketrommel. (Håndklær, sengetøy, undertøy, sokker og diverse mopper og filler tromles. Resten henges opp)

Anonymkode: 587d9...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skyllemiddelfolk stinker ! De får også luftveissykdommer ! Puster plast og billig parfyme ned i lungene. 

Anonymkode: 4dee0...e83

Hvem får luftveissykdommer? Har du link til forskning som støtter påstanden din? 

Dette er jo svært alvorlige reaksjoner, hvorfor har ikke myndighetene tatt tak i dette?

Anonymkode: ba3ab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker ikke skyllemiddel, fordi det inneholder mikroplast og andre kjemikalier som er skadelig for mennesker og miljø. I tillegg lukter det kjemisk og vondt, og et av barna klør når f.eks. besteforeldre har vasket klær med tøymykner ved overnatting der. 
 

Jeg bruker av og til eddik i skyllekammeret i stedet for tøymykner når jeg vasker klær som ikke skal i tørketrommel. (Håndklær, sengetøy, undertøy, sokker og diverse mopper og filler tromles. Resten henges opp)

Anonymkode: 587d9...510

Men det var ikke hi sitt spørsmål?

Anonymkode: ba3ab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 19.23, Anonym bruker skrev:

Vel, i min nese lukter de parfymefrie også høgg, om enn i litt mindre grad enn de andre. 

Jeg vil at klærne mine skal lukte reint og naturlig, derfor bruker jeg ikke unødvendige kjemikalier i klesvasken. 

Anonymkode: 0fa21...e84

Hva bruker du da? Nei, man kan også bruke aluminiumsfolie i tørketrommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de blir mykere og lukter bedre. mange mykningsmidler lukter for mye, og kan være kvalmende. Den beste syns jeg er First Price sin, for den lukter veldig lite, men akkurat nok til at klærne lukter godt.

Anonymkode: f4364...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 21.11, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker tøymykner fordi jeg synes det lukter godt. Kjøper en ny lukt hver gang flasken er tom. Jeg elsker lukten av nyvasket tøy, spesielt ulltøy med Milo tøymykner. :) 

Anonymkode: 3f11b...349

*grøss*
Jeg kan forestille meg lukten når du har bukse som stinker gul Comfort og bluse som stinker blå omo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gale damen skrev:

*grøss*
Jeg kan forestille meg lukten når du har bukse som stinker gul Comfort og bluse som stinker blå omo.

Ja, det hadde vært skikkelig krise altså...🤣 Antiskyllemiddelfanatikere på sitt beste

Anonymkode: 933e1...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det hadde vært skikkelig krise altså...🤣 Antiskyllemiddelfanatikere på sitt beste

Anonymkode: 933e1...294

Sikkert.

Skyllemiddelfolket er litt sånn som smugrøykere som tror at lukta blir borte når de vasker hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, gale damen skrev:

*grøss*
Jeg kan forestille meg lukten når du har bukse som stinker gul Comfort og bluse som stinker blå omo.

Men klarer du virkelig å lukte det? Jeg merker at tøyet lukter godt når det vått og jeg henger det opp, men jeg synes lukten er omtrent borte når tøyet er tørt.

Jeg bruker også bodylotion som lukter godt, deo som lukter herlig, og parfyme. Synes det er så deilig å omgi meg med gode lukter. Bruker også duftlys, elsker røkelse i julen osv.

Anonymkode: 3f11b...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...