Gå til innhold

Kvifor brukar du tøymjuknar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg slutta for mange år sidan. Men no hugsar eg ikkje kvifor😆. Kanskje det er lurt likevel? 

Anonymkode: b7850...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker det ikke. Men brukte det for at tøyet skulle lukte godt før, og for at det ikke skulle bli elektrisk etter tørketrommelen!

Anonymkode: 9006e...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker det ikke. Men brukte det for at tøyet skulle lukte godt før, og for at det ikke skulle bli elektrisk etter tørketrommelen!

Anonymkode: 9006e...d1c

Det demrar for meg at det lukta godt ja, mendet de rar og eg har ein tendens til å gløyme å ta ut klesvasken. Og då luktar det mykje verre om ein har i tøymjuknar enn om ein ikkje har hatt det, kan det stemme? 

Anonymkode: b7850...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det fordi jeg synes klærne blir stive og stygge uten, men jeg bruker kun uten parfyme. Alle jeg har kjent med parfyme lukter overveldende sterkt. 

Anonymkode: ae65a...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker det for at tøyet skal bli mykt og ikke elektrisk, men bruker som oftest nøytal uten parfyme da.

Anonymkode: d0699...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg slutta for mange år sidan. Men no hugsar eg ikkje kvifor😆. Kanskje det er lurt likevel? 

Anonymkode: b7850...dd6

Ikke lurt 🤪 folk har en tendens til å bruke skyllemiddel med lukt, vaskemiddel med lukt, parfyme, deo med lukt , fuktighetskrem med lukt, gjerne hårprodukter med lukt, and let med just say, they smell like shit 🤪🙈 

Så er der en del klær som ikke skal vaskes med skyllemiddel, og det blir jo liggende rester i maskinen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Comfort hvit fordi da lukter klærne friskt og blir myke. Jeg bruker aldri tørketrommel og uten tøymykner blir klær og håndklær harde. 

Noen av de som ikke bruker det har jo en nærmest religiøs motstand mot det. La folk gjøre som de vil, tenker jeg. 

Anonymkode: ba3ab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker overhodet ikke tøymykner. Alle som en av disse myknerne lukter høgg, og tøymykner legger seg som et "belegg" på klærne. 

Et liten skvalp edikk i ny og ne gjør nytta. 

Anonymkode: 0fa21...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker overhodet ikke tøymykner. Alle som en av disse myknerne lukter høgg, og tøymykner legger seg som et "belegg" på klærne. 

Et liten skvalp edikk i ny og ne gjør nytta. 

Anonymkode: 0fa21...e84

Edikk brur eg av og til om dere lukt i maskina. 

Anonymkode: b7850...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker det for at tøyet skal bli mykt og ikke elektrisk, men bruker som oftest nøytal uten parfyme da.

Anonymkode: d0699...af5

Syns ikkje dei blir stive utN, men trur kanskje det har mest med vatnet å gjere? 

Anonymkode: b7850...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker overhodet ikke tøymykner. Alle som en av disse myknerne lukter høgg, og tøymykner legger seg som et "belegg" på klærne. 

Et liten skvalp edikk i ny og ne gjør nytta. 

Anonymkode: 0fa21...e84

Det er ikke sant, tøymykner uten parfyme lukter ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, DetYrer skrev:

Det er ikke sant, tøymykner uten parfyme lukter ikke noe.

Vel, i min nese lukter de parfymefrie også høgg, om enn i litt mindre grad enn de andre. 

Jeg vil at klærne mine skal lukte reint og naturlig, derfor bruker jeg ikke unødvendige kjemikalier i klesvasken. 

Anonymkode: 0fa21...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange plagg som IKKE tåler skyllemiddel, så for å gjøre vasken enklere så dropper jeg skyllemiddel på alt. Klær med stretch, tekniske klær som treningstøynog turtøy, samt ull skal man ikke bruke skyllemiddel på. 

Anonymkode: 8773b...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker overhodet ikke tøymykner. Alle som en av disse myknerne lukter høgg, og tøymykner legger seg som et "belegg" på klærne. 

Et liten skvalp edikk i ny og ne gjør nytta. 

Anonymkode: 0fa21...e84

 

55 minutter siden, prekæs skrev:

Bruker ikke. Unødvendig bruk av kjemikalier, dessuten lukter de parfymerte høgg, uten unntak.

 

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, i min nese lukter de parfymefrie også høgg, om enn i litt mindre grad enn de andre. 

Jeg vil at klærne mine skal lukte reint og naturlig, derfor bruker jeg ikke unødvendige kjemikalier i klesvasken. 

Anonymkode: 0fa21...e84

Hi spør vel de som bruker tøymykner? Da er jo grunnen til at dere ikke bruker litt irrelevant? 

Anonymkode: ba3ab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er utrolig mange plagg som IKKE tåler skyllemiddel, så for å gjøre vasken enklere så dropper jeg skyllemiddel på alt. Klær med stretch, tekniske klær som treningstøynog turtøy, samt ull skal man ikke bruke skyllemiddel på. 

Anonymkode: 8773b...f24

Jeg bruker skyllemiddel på alt bortsett fra yttertøy hvor det står at det ikke skal brukes. 

Går helt fint det, altså. 

Anonymkode: ba3ab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tøymykner fordi jeg synes det lukter godt. Kjøper en ny lukt hver gang flasken er tom. Jeg elsker lukten av nyvasket tøy, spesielt ulltøy med Milo tøymykner. :) 

Anonymkode: 3f11b...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det lukter deilig, og blir mykt og godt. 

Anonymkode: aeb9d...748

Dette👆🏻

Anonymkode: 8bdc3...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker under en ts i vaska, kun for å slippe klagene fra ett barn. Det er vist krise om det ikke lukter noe, om det bare er rent så stinker det vist. Kan være enig med henne i en bitte liten periode, når vi fikk ny vaskemaskin luktet det metall de første vaskene. Vi har ingen ting som har parfyme i seg i huset nesten, utenom zalo og min deo. Så alle nye lukter luktes her i huset, å forklare en hormonell fjortiss at vaskemaskinen er ny og bare må bli brukt noen ganger er dødfødt. Den kampen gadd jeg ikke og brukte bittelitt og har fortsatt siden jeg syns det er utrolig deilig at noe lukter litt. Andre hadde nok sagt at det ikke luktet noe når klærne våre er ferdig vasket, men for meg som ikke kan ha brukt noe med parfyme eller lukt så er det himmel. 

Anonymkode: ab686...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...