Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #26 Skrevet 27. oktober 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde du ikke trengt å si noe om heller! Det var et valg du selv tok og da passer det vel ganske dårlig å syte etterpå og rope urettferdig.... Livet er, hvis du som voksent menneske enda ikke har skjønt det, urettferdig. Men denne gangen kunne du faktisk spart deg selv følelsen v urettferdighet og bare ikke sagt noe om graviditeten. Det er en privatsak og ingenting en evt arbeidsgiver har noe som helst med i intervjusituasjonen. Anonymkode: 5d928...448 Som sagt så hadde jeg følt at jeg hadde lurt de hvis jeg ikke sa noe. Jeg skal på flere kontroller fremover osv. Når skulle jeg sagt det da? Jeg skreiv ikke her forå syte, men ønsket å komme med en oppdatering. Og det er kjipt at en vordrene far skal ha det så mye bedre enn mødre. Anonymkode: d03d2...4d7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #27 Skrevet 27. oktober 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Så dumt, Hi. Prøv å tenke at en bedrift med ledere som tenker slik er en bedrift du egentlig ikke ønsker å jobbe i. Jeg har ikke sett tråden din tidligere. Jeg ville helt klart ikke sagt fra såsant jeg ikke var synlig gravid. Selv om det ikke er lovlig er det fremdeles mange arbeidsgivere som fremdeles dessverre skviser bort kvinner kun pga. kjønn. Vet om tilfeller hvor de unnlater å ansette kvinner som ikke har fått barn eller som ikke har fått alle barn de vil ha, for de ønsker ikke at ansatte skal ta permisjon. Og fedrene skvises til å finne permisjonsløsninger som passer arb.giver best, selv om det ikke nødvendigvis passer foreldrene eller barnet. Så nei, man kommer ikke nødvendigvis lengst med ærlighet, dessverre! Før ville jeg sett på det som en selvfølge å si fra, mener at man skal være ærlig. Men har sett så mange ganger at om man er ærligere enn nødvendig, da blir man ofte straffet for det. Håper du har en annen jobb nå, Hi? I så fall har du god tid på deg til å søke andre jobber før du føder og mens du er i permisjon. Lykke til videre, både med svangerskap og fødsel og rett jobb, når den dukker opp Anonymkode: 04197...ac0 Tusen takk for flott svar. Ja er kjipt at det er sånn. Jeg har ikke en annen jobb nei, så får håpe det ordner seg for meg en gang også. Jeg er over halvveis i svangerskapet nå og skal på flere kontroller fremover og jeg klarer ikke å skjule magen i alle klærene jeg har.. Så hadde blitt vanskelig hvis jeg ikke hadde sagt ifra. Hadde hatt dårlig samvittighet.. Anonymkode: d03d2...4d7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2019 #28 Skrevet 27. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for flott svar. Ja er kjipt at det er sånn. Jeg har ikke en annen jobb nei, så får håpe det ordner seg for meg en gang også. Jeg er over halvveis i svangerskapet nå og skal på flere kontroller fremover og jeg klarer ikke å skjule magen i alle klærene jeg har.. Så hadde blitt vanskelig hvis jeg ikke hadde sagt ifra. Hadde hatt dårlig samvittighet.. Anonymkode: d03d2...4d7 Men hva er verst: Dårlig samvittighet, eller å være arbeidsledig? Jeg forstår ikke hvordan disse kontrollene skal ha noe å si, de har du rett på fri til å delta på (så lenge de ikke kan legges utenfor arbeidstid)? Jeg tenker at du skal være tro mot barnet i magen først, og arbeidsgiver som nummer to. Med andre ord, ved å skaffe deg jobb, gjør du det som er best og riktig for barnet. Arbeidsgiver klarer seg. Anonymkode: f109e...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå