Gå til innhold

Hvor mange har begynt på julegaver??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninna mi sier at hu har kjøpt nesten alle julegavene alt. Jeg trur ikke helt det er sant for så tidlig begynner folk jo ikke, hu pleier å like å skryte også, men har dere kjøpt noen gaver? Jeg gjør det ikke før desember.

Anonymkode: f4eb6...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere jeg kjenner som er nesten ferdige. Hvorfor skal man lyve om slikt da?

Jeg har kjøpt to stk og føler at jeg er godt i gang, det er jo bare oktober ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner i juli. Mye salg og så slipper jeg rushet i butikkene i desember. Jeg mangler 4-5 gaver nå

Anonymkode: f952b...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gavene jog kjøper tar jeg i desember. Jeg er også en person som kjøper det de ønsker seg. Kjøper ikke hva som helst som så mange andre gjør. Jeg spør hva de ønsker seg, så kjøper jeg det. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 6f317...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De få gavene jog kjøper tar jeg i desember. Jeg er også en person som kjøper det de ønsker seg. Kjøper ikke hva som helst som så mange andre gjør. Jeg spør hva de ønsker seg, så kjøper jeg det. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 6f317...835

Du tar opp bestilling?

Anonymkode: f4eb6...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke ferdig, men er i gang, og har planlagt en del. Har noen gaver som er planlagt sammen med andre, og det er nesten i boks.
Har en del familie som bor på andre kanter av landet, skal dit i begynnelsen av desember, og kommer til å bytte julegaver da.

Anonymkode: befab...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om mange andre ikke begynner så tidlig, så kan vel hun ha gjort det. Det har hendt at jeg har vært ferdig på denne tiden.

I år, vel... Jeg har begynt å tenke på det. Såvidt. 😛

Anonymkode: 38ddc...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Det er flere jeg kjenner som er nesten ferdige. Hvorfor skal man lyve om slikt da?

Jeg har kjøpt to stk og føler at jeg er godt i gang, det er jo bare oktober ennå. 

Nettopp, det er bare oktober så hvorfor begynne med julegaver da??

Anonymkode: f1289...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar opp bestilling?

Anonymkode: f4eb6...d39

Du kjøper gaver som folk ikke ønsker eller har bruk for? Er du miljøvennlig?

Anonymkode: 4139a...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Venninna mi sier at hu har kjøpt nesten alle julegavene alt. Jeg trur ikke helt det er sant for så tidlig begynner folk jo ikke, hu pleier å like å skryte også, men har dere kjøpt noen gaver? Jeg gjør det ikke før desember.

Anonymkode: f4eb6...d39

Jeg har skrevet liste over hva jeg skal kjøpe. Venter bare på råd til å kjøpe det. Om jeg kjøper i januar eller juni spiller ingen rolle.

Anonymkode: 9b508...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp, det er bare oktober så hvorfor begynne med julegaver da??

Anonymkode: f1289...7c4

1. fordi man ikke orker å stresse rundt i butikkene nærmere jul, når "alle andre er der".
2. fordi man ønsker å bruke desember på å slappe av og kose seg.
3. fordi man må dele opp innkjøpene over flere måneder for å få råd til det, å ta alt på én måned kan ødelegge økonomien for enkelte. Man kunne satt av et visst beløp i måneden, men da kommer man tilbake til punkt 1. og punkt 2.
 

Anonymkode: 9b508...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner i juli. Mye salg og så slipper jeg rushet i butikkene i desember. Jeg mangler 4-5 gaver nå

Anonymkode: f952b...896

Hvordan vet du hva de ønsker seg og trenger om et halvt år? Gave er gave liksom? Du er ferdig med det, spiller ingen rolle om de vil ha det eller trenger det?

Anonymkode: f1289...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar opp bestilling?

Anonymkode: f4eb6...d39

Du har ikke hørt om konseptet ønskeliste??

Anonymkode: f1289...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du hva de ønsker seg og trenger om et halvt år? Gave er gave liksom? Du er ferdig med det, spiller ingen rolle om de vil ha det eller trenger det?

Anonymkode: f1289...7c4

Det er mye man kan gi som folk alltids har bruk for. En vin de liker f.eks. Eller en bok de har snakket om (men glemt).

Anonymkode: 9b508...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir opplevelser i gaver, lite ting. Folk har generelt for mange ting og bruker så mye tid på å rydde og stresse. Derfor kjøper vi gavekort på aktiviteter som vi vet de ønsker seg. Alt fra gavekort på resturant, trampolinepark, leos lekeland, konsert, teater, bowling og kino. Har alt kjøpt inn fine gaveesker og kort. Skriver en hyggelig hilsen til hver enkelt. Gavekortene kjøpes ikke før i starten av desember da de som regel er gyldige et år.

 

tar meg et par timer å kjøre rundt å ordne gavekort.

Anonymkode: 23a29...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp, det er bare oktober så hvorfor begynne med julegaver da??

Anonymkode: f1289...7c4

Det må da virkelig være opp til hver enkelt hva de velger? Noen syns vel det er greit å fordele både jobben og utgiftene?

Det er vel ikke et stort problem for deg hva andre velger å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye man kan gi som folk alltids har bruk for. En vin de liker f.eks. Eller en bok de har snakket om (men glemt).

Anonymkode: 9b508...b34

Er vel en grunn til at de glemte den boken da. Høres skikkelig personlig og gjennomtenkt ut. Men bare giver slipper tenke stresse og bruke så mye penger så er alt greit😳

Anonymkode: f1289...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du hva de ønsker seg og trenger om et halvt år? Gave er gave liksom? Du er ferdig med det, spiller ingen rolle om de vil ha det eller trenger det?

Anonymkode: f1289...7c4

Hverken behov eller ønsker endrer seg vel som regel ikke kjempemye på et halvt år? Man kjøper jo som regel ting som skal vare lenger enn gjennom julen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Det må da virkelig være opp til hver enkelt hva de velger? Noen syns vel det er greit å fordele både jobben og utgiftene?

Det er vel ikke et stort problem for deg hva andre velger å gjøre?

Hvem har sagt det er et problem? Ro deg ned nå. 

Anonymkode: f1289...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Hverken behov eller ønsker endrer seg vel som regel ikke kjempemye på et halvt år? Man kjøper jo som regel ting som skal vare lenger enn gjennom julen? 

😂 Eh jo... man får og skaffer seg jo ting og da endrer jo behovet seg. 

Anonymkode: f1289...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vel en grunn til at de glemte den boken da. Høres skikkelig personlig og gjennomtenkt ut. Men bare giver slipper tenke stresse og bruke så mye penger så er alt greit😳

Anonymkode: f1289...7c4

Ja, og den grunnen er at ingen går rundt og tenker på én ting hele året. Ikke sant? Tenk så kjipt det hadde vært om folk bare ble glade for én bok, ikke noe annet i livet. Så får man den boken av alle da 😂

Selvfølgelig er det personlig å kjøpe gaver. 

Anonymkode: 9b508...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

😂 Eh jo... man får og skaffer seg jo ting og da endrer jo behovet seg. 

Anonymkode: f1289...7c4

Nei. Ikke alle er like miljøfiendtlige som deg som tydeligvis liker bruk og kast. Det du ville ha for 6 måneder siden gjelder ikke lenger liksom. 

Anonymkode: 9b508...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...