Gå til innhold

Åh..jeg klarer ikke å gå opp i vekt..Hva gjorde du for å legge på deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg veier nå 53 kg. Jeg er 163cm høt. Min idealvekt (sånn jeg føler det) ligger på 57-58. Jeg har ikke klart å spise godt i mange mnd nå, har gått ned 15 kg på kort stund. I tillegg begynte jeg på adhd medisin for en mnd siden og det hjelper ikke akkurat på matlysten. Jeg vil ikke gå ned mer, føler meg helt skrapet og ikke fin i det hele tatt. Dårlig med energi har jeg også (til tross for adhd medisinen). Lurt å slutte på medisinen i et par uker kanskje? Sånn at jeg muligens får opp matlysten litt? Jeg hadde jo ikke matlyst før jeg begynte på den heller..

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo ganske normalvektig! Jeg er 182 cm høy og veier 55! Jeg legger heller ikke på meg, men jeg tenker det er en fin ting. Jeg har depresjon og stress og angst, og tenker det er ganske heldig at jeg slipper stressfaktoren med å passe på jeg spiser i tillegg.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo ganske normalvektig! Jeg er 182 cm høy og veier 55! Jeg legger heller ikke på meg, men jeg tenker det er en fin ting. Jeg har depresjon og stress og angst, og tenker det er ganske heldig at jeg slipper stressfaktoren med å passe på jeg spiser i tillegg.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Det er ikke en fin ting å være undervektig, slik du er. Det er ikke bra for helsa, og det er dessuten lite pent. 

HI: Sats på kaloririk og sunn mat. En god neve nøtter om dagen gir mye ekstra energi. 

Anonymkode: 2ec16...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å veie så lite, selv om det er innenfor normalen. Når jeg har dårlig energi og ser trett og gammel ut, så vet jeg at denne vekten ikke passer meg, derfor vil jeg opp igjen. Jeg eier ikke matlyst og kommer jo derfor garantert til å gå ned mer.

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke en fin ting å være undervektig, slik du er. Det er ikke bra for helsa, og det er dessuten lite pent. 

HI: Sats på kaloririk og sunn mat. En god neve nøtter om dagen gir mye ekstra energi. 

Anonymkode: 2ec16...941

Tror ikke du jeg har prøvd alt det der? jeg spiser kaker til nesten hver dag. Jeg er virkelig ikke slik at jeg legger det på meg. Jeg spiser for det meste sunn mat. Taco av fisk, pizza lager jeg nesten hver dag for det er det som holder meg mett. nøtter spiser jeg også. 
Jeg spiser aldri smågodt da. 
Men noen av oss legger bare ikke på oss. men ts kan jo prøve å spise masse protein.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg liker ikke å veie så lite, selv om det er innenfor normalen. Når jeg har dårlig energi og ser trett og gammel ut, så vet jeg at denne vekten ikke passer meg, derfor vil jeg opp igjen. Jeg eier ikke matlyst og kommer jo derfor garantert til å gå ned mer.

Anonymkode: 07309...ccb

nei men da får du tvinge i deg mat da.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke en fin ting å være undervektig, slik du er. Det er ikke bra for helsa, og det er dessuten lite pent. 

HI: Sats på kaloririk og sunn mat. En god neve nøtter om dagen gir mye ekstra energi. 

Anonymkode: 2ec16...941

Jeg klarer ikke å spise noe skjønner du ..maten bare vokser i munnen min 😕 Har overlevd på nutridrikke fra apoteket. Men mandler liker jeg veldig godt..Skal prøve det 🙂

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

nei men da får du tvinge i deg mat da.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Jepp...dødsenkelt altså

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jepp...dødsenkelt altså

Anonymkode: 07309...ccb

hva er alternativet? da får du godta at du er såpass "tynn", selv om du med dine lave cm egentlig er normalvektig. 
Alkohol hjalp meg da, men da drakk jeg 4 dager i uken. frykelig usunn måte å gjøre det på, men det kan jo være et alternativ. drikk øl til maten, med alkohol. alkohol sløver forbrenninga. så lenge du ikke skal kjøre selvsalgt.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du jeg har prøvd alt det der? jeg spiser kaker til nesten hver dag. Jeg er virkelig ikke slik at jeg legger det på meg. Jeg spiser for det meste sunn mat. Taco av fisk, pizza lager jeg nesten hver dag for det er det som holder meg mett. nøtter spiser jeg også. 
Jeg spiser aldri smågodt da. 
Men noen av oss legger bare ikke på oss. men ts kan jo prøve å spise masse protein.

Anonymkode: 4bdd5...e76

"Alt det der"? Nøtter? Hvordan i all verden skal jeg kunne vite hva du har prøvd? Du skriver jo at du synes det er positivt å være undervektig. 

Anonymkode: 2ec16...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

"Alt det der"? Nøtter? Hvordan i all verden skal jeg kunne vite hva du har prøvd? Du skriver jo at du synes det er positivt å være undervektig. 

Anonymkode: 2ec16...941

nok av overvektige som klager. tenk at du faktisk heldig som slipper å måtte løpe etter å spist et jævla kakestykke.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nok av overvektige som klager. tenk at du faktisk heldig som slipper å måtte løpe etter å spist et jævla kakestykke.

Anonymkode: 4bdd5...e76

At du er det, mener du? Du er jo ikke heldig dersom du har en undervektig og usunn kropp. Personlig synes jeg undervekt ser mye verre ut enn litt overvekt (og selv er jeg helt normalvektig, takk som spør). 

Anonymkode: 2ec16...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hva er alternativet? da får du godta at du er såpass "tynn", selv om du med dine lave cm egentlig er normalvektig. 
Alkohol hjalp meg da, men da drakk jeg 4 dager i uken. frykelig usunn måte å gjøre det på, men det kan jo være et alternativ. drikk øl til maten, med alkohol. alkohol sløver forbrenninga. så lenge du ikke skal kjøre selvsalgt.

Anonymkode: 4bdd5...e76

Ja, jeg er nok "normalvektig".men jeg trives ikke med denne vekten..i tillegg fortsetter jeg å gå ned. Øl til maten 4 dager i uka ja..det er lurt! Nei, hva skal jeg gjøre..Jeg får ikke maten ned. Derfor spør jeg her om noen har råd til meg. Å tvinge ned maten er ikke et alternativ

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er nok "normalvektig".men jeg trives ikke med denne vekten..i tillegg fortsetter jeg å gå ned. Øl til maten 4 dager i uka ja..det er lurt! Nei, hva skal jeg gjøre..Jeg får ikke maten ned. Derfor spør jeg her om noen har råd til meg. Å tvinge ned maten er ikke et alternativ

Anonymkode: 07309...ccb

da får du gå til legen og si problemet . hvis du ikke får ned maten kan det jo alltids være noe galt

Anonymkode: 4bdd5...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163cm høy og gikk opp fra 44kg til 52kg på sjokolade/is/brus + vanlig mat. Tok et par år. Sto stille på 48kg i nesten ett år. 

Har en mye bedre kropp nå. 

Anonymkode: 2c913...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

da får du gå til legen og si problemet . hvis du ikke får ned maten kan det jo alltids være noe galt

Anonymkode: 4bdd5...e76

Det har jeg så klart gjort..vært hos legen altså. Det er ikke noe galt med meg..bortsett fra dårlig matlyst

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsdrikker fra apoteket der lege regner ut hvor mye du bør få i deg hver dag for å legge på deg.

nøtter, avocado, h-melk, knekkebrød laget av nøtter, kjerner osv.

Anonymkode: c99c4...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk 3 liter cola med sukker daglig i 4 år for å legge på meg. Gikk opp, kroppen fant ny trivselsvekt, og den hadde jeg i 15 år. Etter tre svangerskap kom det på enda noen kilo og ble liggende der. Trives bedre med 3-4 kilo for mye som nå enn 20 for få, og både ser og føler meg bedre. Kanskje ikke riktig måte å gjøre det på, men effektivt var det. Matlyst finnes omtrent ikke og mat vokser i munnen på meg. På en god dag spiser jeg 2, kanskje 3, ganger. Til vanlig holder det med én gang, og da gjerne én eller to skiver eller en salat med avocado,egg, noe kjøtt og ost. Drikker vann, kaffe og noe brus, men ikke store mengder. Spiser sjelden søtt, chips o.l. Mangler ganske enkelt sultfølelse og har lang metthetsfølelse. Kan føle meg overspist/stappmett en hel dag etter 2 skiver til frokost. Prøver derfor også å være nøye med inntaket, at jeg får i meg variert med fett, protein etc. Ikke så lett alltid, men har ingen mangler og alle verdier er godt innenfor normalt. 

Anonymkode: 6bd92...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drakk 3 liter cola med sukker daglig i 4 år for å legge på meg. Gikk opp, kroppen fant ny trivselsvekt, og den hadde jeg i 15 år. Etter tre svangerskap kom det på enda noen kilo og ble liggende der. Trives bedre med 3-4 kilo for mye som nå enn 20 for få, og både ser og føler meg bedre. Kanskje ikke riktig måte å gjøre det på, men effektivt var det. Matlyst finnes omtrent ikke og mat vokser i munnen på meg. På en god dag spiser jeg 2, kanskje 3, ganger. Til vanlig holder det med én gang, og da gjerne én eller to skiver eller en salat med avocado,egg, noe kjøtt og ost. Drikker vann, kaffe og noe brus, men ikke store mengder. Spiser sjelden søtt, chips o.l. Mangler ganske enkelt sultfølelse og har lang metthetsfølelse. Kan føle meg overspist/stappmett en hel dag etter 2 skiver til frokost. Prøver derfor også å være nøye med inntaket, at jeg får i meg variert med fett, protein etc. Ikke så lett alltid, men har ingen mangler og alle verdier er godt innenfor normalt. 

Anonymkode: 6bd92...df3

Men hvordan følte du deg etter 3 liter cola om dagen i 4 år? Altså..Det hadde jeg nok klart å få i meg, men er litt redd for hva det gjør med resten av kroppen min🙈

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan følte du deg etter 3 liter cola om dagen i 4 år? Altså..Det hadde jeg nok klart å få i meg, men er litt redd for hva det gjør med resten av kroppen min🙈

Anonymkode: 07309...ccb

Og hva med tennene dine?

Anonymkode: 07309...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bare legger ikke på seg, til tross for å ha prøvd alle muligheter. Jeg er 168 og veier 43 kg, alt for lite! Men har prøvd i 4-5 år å gå opp i vekt, uten noe som helst resultat. Gått til ernæringsfysiolog og fulgt matplan, fått resept fra lege på næringsdrikker samt har jeg spist bra hjemme og prøvd å trene meg til muskler. Ingenting har gitt resultat. Som legen sier : Noen kropper bare er slik! Samtidig kan familie også ha noe å si 

Anonymkode: ed9ea...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg helt ok, men var i tenårene da. Ble mobbet for undervekten og var rimelig desperat. Hadde nok større energimengde da enn om jeg skulle gjort det samme nå. 🙈 Tennene klarte seg bra, men drakk i stedet for måltid så ble ikke småslurker gjennom hele dagen likevel. Var og er også nøye med tannpuss, tråd og skyllevann.  

Anonymkode: 6bd92...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene styrke og spise mye. Man får matlyst av trene styrke og i tillegg vil du legge på deg i form av muskler. Spis fløte, rømme, h-melk, avocado, feit fisk etc. Og spis det du ønsker i helgene. Pizza, brus , godteri etc. 

Anonymkode: 67272...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker sjokolade melk so drikk oboy med h-melk. 

Spis sjokolade, chips. Smågodt.

Stek maten i melange. Spis masse kylling filet med ris😊 pommfri med ost og dressing. Ting med masse smelta ost. Hamburger. 

Baguetter med smør og sylte eller Nugatti. Eller ost og skinke. 

 

Anonymkode: cc70c...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke å spise noe skjønner du ..maten bare vokser i munnen min 😕 Har overlevd på nutridrikke fra apoteket. Men mandler liker jeg veldig godt..Skal prøve det 🙂

Anonymkode: 07309...ccb

Hvis du ellers er frisk må det jo ligge noe psykisk bak hvorfor du føler maten vokser i munnen på deg og du ikke greier å spise.

Jeg gikk brått ned mange kilo for noen år siden uten å ha gjort noe for det. Jeg spiste nesten på trass for å få vekten normal igjen. Jeg spiste mer næringstett mat, brukte mer gode oljer, og jeg spiste mer til hvert måltid og spiste flere måltider + næringstette mellommåltider/sunne snacks.

Når du sliter så med å spise så tenker jeg at du må gjøre noe med årsaken til det, for da er det ikke like mye hva du spiser som er problemet, men selve spisingen din som er problemet. Jeg ville søkt hjelp for det, f.eks. psykolog for å finne årsaken.

Anonymkode: fbd74...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...