Gå til innhold

Baby nekter plutselig pupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Har en baby på 8 mnd som plutselig siden i går ikke vil ha pupp.

i går natt beit hun meg hardt i brystvorta, og jeg hylte, var i halvsøvne. Hun skreik veldig da, men tok puppen igjen og spiste mer resten av natta. Hun er syk og har feber og spiser lite annet, tar ikke flaske. Når jeg prøver å legge henne til puppen snur hun seg bort og gråter. Det har vart et døgn nå. 

Har ammet henne helt uten problemer fram til nå. Har rikelig melk, har pumpet og smakt på den, smaker helt normalt.

Håper dette gir seg, vil så gjerne fortsette amming. Har ammet de andre uten problemer til de var 2 år. Har prøvd å ha henne i sittende stilling også.

vil gjerne høre andres erfaringer her! 

😢😢

Anonymkode: 1a36f...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som dette har direkte sammenheng med at hun er syk og har feber, siden det skjedde nøyaktig samtidig?

Siden hun er åtte måneder, spiser hun vel en del grøt, brødskiver, middag osv.? Får hun i seg noe?

Du må se an allmenntilstanden, og ev. ringe legevakten hvis du blir usikker. Det viktigste er at hun ikke blir dehydrert.

Ammingen fortsetter antakeligvis som før bare hun blir bedre. :) 

Anonymkode: ffd26...d33

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har opplevd dette? Har en baby på 8 mnd som plutselig siden i går ikke vil ha pupp.

i går natt beit hun meg hardt i brystvorta, og jeg hylte, var i halvsøvne. Hun skreik veldig da, men tok puppen igjen og spiste mer resten av natta. Hun er syk og har feber og spiser lite annet, tar ikke flaske. Når jeg prøver å legge henne til puppen snur hun seg bort og gråter. Det har vart et døgn nå. 

Har ammet henne helt uten problemer fram til nå. Har rikelig melk, har pumpet og smakt på den, smaker helt normalt.

Håper dette gir seg, vil så gjerne fortsette amming. Har ammet de andre uten problemer til de var 2 år. Har prøvd å ha henne i sittende stilling også.

vil gjerne høre andres erfaringer her! 

😢😢

Kan være at barnet ditt har vondt i øret da gjør ammingen vondt for henne. Eller at hun rett og slett har fått nok. Prøv å kjøp en tutkopp hvis hun ikke tar flaske.

Skrevet

Tusen takk for svar. Kan virke som om hun har vondt i øret ja. Vi har gitt henne paracet og hun er litt bedre i dag. Tok morsmelk på flaske og har også tatt litt pupp i kveld, så tror det går bedre.

Har hatt syke barn før, men da har jeg kunnet amme dem når de ikke har tatt annen mat. Har fullammet ettåringer i flere dager. 😊
Men har ikke opplevd slik puppenekt før! Det varte i to døgn, men nå ser det ut til at hun tar pupp igjen. 😊 

Glad for det, synes 8 mnd er litt for tidlig å slutte når det ellers har gått så bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...