Gå til innhold

Er det greit å levere ut innbydelse for sent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en person jeg virkelig ikke ønsker i selskap, men jeg kan heller ikke la være å be, da alle vennene til denne personen blir bedt og hun bor nærme og kommer til å se selskapet. Hva om jeg legger innbydelse i postkassen samme dag, rett før selskapet?

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er en person jeg virkelig ikke ønsker i selskap, men jeg kan heller ikke la være å be, da alle vennene til denne personen blir bedt og hun bor nærme og kommer til å se selskapet. Hva om jeg legger innbydelse i postkassen samme dag, rett før selskapet?

Anonymkode: 846f5...514

Ja, det er selvsagt greit.

 

Altså, greit? For hvem?

Anonymkode: 79151...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er selvsagt greit.

 

Altså, greit? For hvem?

Anonymkode: 79151...e7c

Innafor på en måte. 

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innafor på en måte. 

Anonymkode: 846f5...514

For hvem?

Anonymkode: 79151...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke greit, men kanskje forståelig. Men du tabber deg jo litt ut om de f.eks. nettopp har hentet posten og du leverer etterpå. Man trenger ikke så mange hjerneceller da for å skjønne tegningen. 

Anonymkode: 0163f...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sikkert bli oppdaget at det er det du har gjort. Og da fremstår du jo som feig og drittsekkaktig.

Stå for dine valg.

Anonymkode: 4c298...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke greit. Du må ta en beslutning, og stå for den. Det er helt ok å ikke invitere henne, men du må eie det og stå for det.

Anonymkode: 1ee18...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt forstå at du tror dette automatisk fører til at hun ikke kommer. Er da mange som har anledning til å være impulsiv og få til å komme tross kort beskjed. 

 

Anonymkode: a8f75...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo bare for dumt. Ingen inviterer noen med skriftlig invitasjon samme dag eller dagen før. Hun lukter nok lunta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt meir effektivt å la vere å invitere. Då forstår han eller ho at du ikkje ønskar hn der. Det kan vere at vedkommande lurer på om det har skjedd ein feil, då er det enkelt å avkrefte dette ved å seie at nei, ingen invitasjon er komen bort.

Ellers får du invitere personen du ikkje ønsker å ha i selskapet, få opplevinga øydelagt og lage eit innlegg om det her på DIB dagen etter.

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Det er langt meir effektivt å la vere å invitere. Då forstår han eller ho at du ikkje ønskar hn der. Det kan vere at vedkommande lurer på om det har skjedd ein feil, då er det enkelt å avkrefte dette ved å seie at nei, ingen invitasjon er komen bort.

Ellers får du invitere personen du ikkje ønsker å ha i selskapet, få opplevinga øydelagt og lage eit innlegg om det her på DIB dagen etter.

Ja uff, det blir vel til det siste der. Jeg kan oppdatere etter halloween. Jeg håper bare det ikke går utover de andre gjestene at hun kommer, hun eier ikke sosiale antenner.

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja uff, det blir vel til det siste der. Jeg kan oppdatere etter halloween. Jeg håper bare det ikke går utover de andre gjestene at hun kommer, hun eier ikke sosiale antenner.

Anonymkode: 846f5...514

Det er oftast den løysinga som blir valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare "stå for" at du ikke inviterer? Hvorfor lage en slik Grand hotell fremstilling? Har det med barn å gjøre og at du vil utestenge ett barn?

Anonymkode: aed91...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare "stå for" at du ikke inviterer? Hvorfor lage en slik Grand hotell fremstilling? Har det med barn å gjøre og at du vil utestenge ett barn?

Anonymkode: aed91...454

Nei, det er en voksen. Hun har en sønn som gjerne kan komme ( 4 år, vil nok ikke gå alene). Men denne moren kan få de andre barna til å gråte pga frekk oppførsel. 

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en voksen. Hun har en sønn som gjerne kan komme ( 4 år, vil nok ikke gå alene). Men denne moren kan få de andre barna til å gråte pga frekk oppførsel. 

Anonymkode: 846f5...514

Men da sier du ifra til henne om dette, og så lar du være å invitere henne. Du risikerer at andre foreldre ikke vil besøke deg mer, fordi du ikke klarer å stå opp for deg selv.

Slutt å lek martyr!

Anonymkode: 1ee18...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å invitere henne. Om hun spør hvorfor hun ikke ble invitert, så svarer du hva som er grunnen! Om hun slutter å snakke til deg etter det, så får det bare være. Kanskje det får henne til å tenke litt på hvordan hun oppfører seg. 

Anonymkode: 28c0c...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en voksen. Hun har en sønn som gjerne kan komme ( 4 år, vil nok ikke gå alene). Men denne moren kan få de andre barna til å gråte pga frekk oppførsel. 

Anonymkode: 846f5...514

På hvilken måte får hun de andre barna til å gråte, HI?

Anonymkode: aed91...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte får hun de andre barna til å gråte, HI?

Anonymkode: aed91...454

Hun sier stygge ting om dem, behandler urettferdig, svarer ikke når de snakker til henne osv. Jeg mistenker at hun har en diagnose, hun forstår ikke selv hvordan hun er. Jeg har ikke lyst til å utestenge sønnen, vennene hans skal hit, men jeg har ikke lyst til å ha moren her.

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier stygge ting om dem, behandler urettferdig, svarer ikke når de snakker til henne osv. Jeg mistenker at hun har en diagnose, hun forstår ikke selv hvordan hun er. Jeg har ikke lyst til å utestenge sønnen, vennene hans skal hit, men jeg har ikke lyst til å ha moren her.

Anonymkode: 846f5...514

Men kan du ikke bare invitere barnet isåfall?

Anonymkode: aed91...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men kan du ikke bare invitere barnet isåfall?

Anonymkode: aed91...454

Jo, det har jeg lyst til. Da må jeg skrive i innbydelsen at det bare er han vi har plass til og ikke foreldrene, ellers kommer hun nok. 

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det har jeg lyst til. Da må jeg skrive i innbydelsen at det bare er han vi har plass til og ikke foreldrene, ellers kommer hun nok. 

Anonymkode: 846f5...514

Er det Halloween party dette? Du må sende samme invtitasjon til alle isåfall

Anonymkode: aed91...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det Halloween party dette? Du må sende samme invtitasjon til alle isåfall

Anonymkode: aed91...454

Ja, Halloween party. Jeg må vel kanskje det ja.

Anonymkode: 846f5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, Halloween party. Jeg må vel kanskje det ja.

Anonymkode: 846f5...514

Ja, det må du gjøre. Du er ganske sær om du ikke gjør. Fatter ikke helt vurderingsevnen din nå.

Anonymkode: aed91...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Du vurderte å legge invitasjonen i postkassen til barnet dagen etter Halloween med den risiko at det ene barnet ikke skulle få komme, fordi du ikke liker moren? Er det riktig forstått?

Her bruker vi både ranselpost og facebook for å nå alle og du spekulerer altså i hvordan du skal nå alle, unntatt ett barn, mens jeg bruker enormt mye ressurser på å nå ALLE barna.

Fy faen, det er lenge siden jeg har lest noe slik.

Anonymkode: aed91...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vil sikkert bli oppdaget at det er det du har gjort. Og da fremstår du jo som feig og drittsekkaktig.

Stå for dine valg.

Anonymkode: 4c298...ebb

Da jeg skrev dette trodde jeg det kun var snakk om voksne. Det du ønsker å gjøre er jo å utelukke ett barn fordi du ikke liker moren, det er ikke greit, Hi!

Du får heller passe på, ev. alliere deg med en annen forelder som kanskje også har registrert samme oppførsel av denne moren tidligere, så får dere passe på, trå inn og avverge om hun nærmer seg å bli urimelig mot barna.

Hvis det er så ille som det ene svaret ditt over gir inntrykk av, da må du også vurdere om du bør varsle dette videre, for da kan det være at denne moren trenger veiledning. Du kan f.eks. snakke med helsestasjonen eller forklare hva du reagerer på med adferden hennes og be barnevernet om råd.

Men du kan ikke være så stygg at du holder ett eneste barn utenfor!

Anonymkode: 4c298...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...