Gå til innhold

Hvor lang tid må man regne med behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min beste tid kom nesten, men problemene forfølger. akkurat som jeg har et slags traume fra fortiden, men jeg ble "offer" for traumen pga hvordan jeg var. men det som irriterer meg er at det er dette som skal stå i veien for det beste jeg nesten opplevde, eller når jeg endelig følte at livet startet. Jeg har egentlig ikke særlig god tid på meg føler jeg, så hvor lang tid må jeg rekne med å være der jeg er? før jeg blir annerledes enn jeg er? jeg vil bli selvsikker og ikke ha noe som helst angst. Jeg bør være ferdig i løpet av et år. 
Men så treig som hjernen er så trenger den vel lenger tid? 

Anonymkode: 2a306...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det deg som nesten ble kjæreste med en tyrker igjen?

Du må bare innse at fortid er fortid, slutte å tenke på hva som kunne ha vært dersomatte hvisomatte.

Du er den du er og kommer aldri til å bli annerledes. Du kan lære deg å leve greit med de utfordringene du har, men du kommer aldri til å bli et annet menneske.

Anonymkode: 6dd9b...1c8

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må bare innse at fortid er fortid, slutte å tenke på hva som kunne ha vært dersomatte hvisomatte.

Du er den du er og kommer aldri til å bli annerledes. Du kan lære deg å leve greit med de utfordringene du har, men du kommer aldri til å bli et annet menneske.

Men jeg vet ikke hva det betyr. Vil det si at jeg for alltid vil være litt stille og sjenertm i og m jeg ikke har blitt annereldes til nå? 

Jeg vil ikke være hun kjedelige, men skal jeg passe inn med de jeg faktisk finner spennede så må jeg bli forandret. Hvorfor er det slik at det nye og spennede fra langt borte faktisk bare blir en kort tid? Og det gamle og kjedelige er faktisk der du har røttene dine, og egentlig hrer hjemme? Noen få flytter utenlands pga får seg kjærester der, men jeg blir en av de kjedelige som blir værende i nærheten av familien min og hjemdistriktet. 

Hele meningen med mitt liv ernjo på bli annnereldes. Jeg hadde så gøy , for første gang på lenge....men itfordringene bankerpå døren hele tiden! Man må liksom alltid tilbake til der man hører hjemme, til det kjedelige. Hvorfor blir jeg aldri fri fra den jeg er? Hvorfor er det morsomme og spennende aldri det som er ment å bli? Men det kjedelige banker på hele tiden.... mennene jeg treffer her er absolutt ingenting :(.   Når jeg nevner kedelig så mener jeg ikke jobb.

Skrevet

Men hva er problemet da, er vel ingen som hindrer deg i å pakke bagen din og flytte til et annet land? Du kan jo ikke bare sitte stille og vente på at ting skal skje av seg selv.

Anonymkode: 67406...400

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men frotiden kom tilbake! Jeg ville så gjerne passe inn med de jeg gikk i klasse med, og likte ikke å måtte flytte unna pga studier, jobb og skole da. Men jeg fikk samme beskjed da, at jeg måtte inse at det var frotid. Men nå kommer folka tilbake :( nå som jeg ikke er interessert i dem lenger. De nye som de alltid sa kom til å komme inn i livet mitt ble ganske kortvarige. Så jeg håper fortiden kommer tilbake en gang til, men de nye folka. De kjedelige fra bondelandet jeg er fra betyr nada nå.

Jeg vet jeg ikke blir et annet menneske. Men hvordan bli kvitt personligheten og sjenansen? Hvordan bli mer full av liv og like utfordringer? 

Jeg bare føler jeg straffes for at jeg har diagnosen. De andr vennene lever videre og gjør nye ting mens jeg må tilbake og fokusere på utfrdringene. Det holder meg igjen rett og slett og det er jævla deprimerende. Nå skriver noen garantert at jeg må alitte å sammenligne meg og at jeg må se det ut fra egne forutsetninger, men hvordan forandre forutsetningene? Føler jeg har bare kjedelige forutsetninger. Og jeg nekter å godta det, være så tafatt .... jeg er nødt å finne en måte å bli en annenpå en måte. F

Skrevet

Du har fått hundrevis av svar før, men du velger å ikke ta til deg noen av dem. Hvorfor fortsetter du å skrive alle disse trådene og spørre om det samme på nytt og på nytt når du ikke tar til deg noen av rådene og gjør noe med det?

Du må akseptere at situasjonen nå er som den er.

Du må bli 100 % ærlig med behandlerne dine (og du vet hva det innebærer!).

Du må være villig til å akseptere at det tar den tiden det tar med behandling, og jo mer du nekter å akseptere her og nå og lar være å være ærlig, jo lenger tid vil det ta for deg å få en endring.

Du må akseptere at endring tar tid og ha tålmodighet.

Du må være villig til å jobbe med deg selv, komme deg ut, gjøre ting som er bra for deg selv om de kanskje ikke er spennende.

Men du nekter å godta, du nekter å akseptere, du nekter å gjøre... da vil du heller ikke få noen god endring. Du kan få det, men ikke så lenge du ikke er villig til å virkelig jobbe med deg selv og gjøre det som skal til.

Du har fått noen kort utdelt i livet. Det er ikke de verste kortene du kunne fått. Det er opp til deg hvor gode du skal gjøre dem.

Anonymkode: f9fb8...42f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

N Du har fått hundrevis av svar før, men du velger å ikke ta til deg noen av dem. Hvorfor fortsetter du å skrive alle disse trådene og spørre om det samme på nytt og på nytt når du ikke tar til deg noen av rådene og gjør noe med det?

Du må akseptere at situasjonen nå er som den er.

Du må bli 100 % ærlig med behandlerne dine (og du vet hva det innebærer!).

Du må være villig til å akseptere at det tar den tiden det tar med behandling, og jo mer du nekter å akseptere her og nå og lar være å være ærlig, jo lenger tid vil det ta for deg å få en endring.

Du må akseptere at endring tar tid og ha tålmodighet.

Du må være villig til å jobbe med deg selv, komme deg ut, gjøre ting som er bra for deg selv om de kanskje ikke er spennende.

Men du nekter å godta, du nekter å akseptere, du nekter å gjøre... da vil du heller ikke få noen god endring. Du kan få det, men ikke så lenge du ikke er villig til å virkelig jobbe med deg selv og gjøre det som skal til.

Du har fått noen kort utdelt i livet. Det er ikke de verste kortene du kunne fått. Det er opp til deg hvor gode du skal gjøre dem.

Men hvordan kaster man kortene? Det ødela så jeg ikke fikk han mannen. Det gjør at jeg må kaste bort livet her. Dør av kjedsomhet. Men hva er vitsen med behandling dersom man ikke forandrer seg? Veldig bortkastet at jeg er frisk når jeg må kaste det bort her. Gleder meg jo ikke til en jævla dag. 

Og er så lei av nedturmennene som tar kontakt. De ble så kjedelige etter jeg dro utenlands. Er så redd at behandlingen kommer å ta så lang tid at jeg mister helt kontakt med han mannen . Nå har vi faktisk ikke skrevet på 1 år, og en annen bedre jente uten Asperger får han. Jeg må vel holde meg trygg pga den...vi med slik handicaphjerne trenger ekstra trygghet vettu. Og den er sikkert så treig at jeg trenger lenger tid enn snittet, fordi hjernen er dødstreig. Herregud så talentløs kroppen er...trenger tid på å bli frisk. Skulle ikke blitt tatt vare på! 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan kaster man kortene? Det ødela så jeg ikke fikk han mannen. Det gjør at jeg må kaste bort livet her. Dør av kjedsomhet. Men hva er vitsen med behandling dersom man ikke forandrer seg? Veldig bortkastet at jeg er frisk når jeg må kaste det bort her. Gleder meg jo ikke til en jævla dag. 

Og er så lei av nedturmennene som tar kontakt. De ble så kjedelige etter jeg dro utenlands. Er så redd at behandlingen kommer å ta så lang tid at jeg mister helt kontakt med han mannen . Nå har vi faktisk ikke skrevet på 1 år, og en annen bedre jente uten Asperger får han. Jeg må vel holde meg trygg pga den...vi med slik handicaphjerne trenger ekstra trygghet vettu. Og den er sikkert så treig at jeg trenger lenger tid enn snittet, fordi hjernen er dødstreig. Herregud så talentløs kroppen er...trenger tid på å bli frisk. Skulle ikke blitt tatt vare på! 

Man kaster ikke kortene, man gjør det beste ut av de kortene man har!

Du kan ikke fjerne diagnosen din med behandling, men du kan komme over depresjon og angst og du kan endre deg selv på mange andre måter.

Du må gi slipp på fortiden og heller begynne å fokusere på her og nå og fremtiden.

Du har langt bedre utgangspunkt enn mange andre, men du velger å sutre og ikke gå 100 % inn for den behandlingen og det som kan gjøre at du får et bedre liv.

Om du bare gjør én ting, skriv ut flere av de lengste trådene du har skrevet her og på andre forum og vis disse til terapeuten din og vær 100 % ærlig om hvor deprimert du er og hvor ekstremt manisk tankene dine er. DA kan du få hjelp, da vil det ta kortere tid. Fortsetter du å drøvtygge fortiden til all evighet kommer du aldri videre.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man kaster ikke kortene, man gjør det beste ut av de kortene man har!

Du kan ikke fjerne diagnosen din med behandling, men du kan komme over depresjon og angst og du kan endre deg selv på mange andre måter.

Du må gi slipp på fortiden og heller begynne å fokusere på her og nå og fremtiden.

Du har langt bedre utgangspunkt enn mange andre, men du velger å sutre og ikke gå 100 % inn for den behandlingen og det som kan gjøre at du får et bedre liv.

Om du bare gjør én ting, skriv ut flere av de lengste trådene du har skrevet her og på andre forum og vis disse til terapeuten din og vær 100 % ærlig om hvor deprimert du er og hvor ekstremt manisk tankene dine er. DA kan du få hjelp, da vil det ta kortere tid. Fortsetter du å drøvtygge fortiden til all evighet kommer du aldri videre.

Jo jeg kaster kortene. Og brenner dem. Så tafatt...står der og får utdelt kort og tar imot dem viljeløst. 

Hva mener du med å gjøre det beste ut av det? Å være glad for den man er? Så kjedelig. Målet er liksom å forandre seg. 

Men jeg håper fortiden kan komme slik som den har gjort allerede. Bare med andre folk. Mener du virkelig at jeg skal se annerledes på de fra hjemstedet mitt og gi de ny sjanse? Det er bare at de er ikke noe spennende eller givende for meg lenger. Men tydeligvis har jeg blitt interessant for en del. 

Mamma har hatt veldig bortkastede bekymringer for meg! Hun har grått mens jeg har vært i utlandet oga jeg var ikke aktiv ila 12 timer en gang. Men hun får meg jo hjem til hvert år! Like hel hele tiden! 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo jeg kaster kortene. Og brenner dem. Så tafatt...står der og får utdelt kort og tar imot dem viljeløst. 

Hva mener du med å gjøre det beste ut av det? Å være glad for den man er? Så kjedelig. Målet er liksom å forandre seg. 

Men jeg håper fortiden kan komme slik som den har gjort allerede. Bare med andre folk. Mener du virkelig at jeg skal se annerledes på de fra hjemstedet mitt og gi de ny sjanse? Det er bare at de er ikke noe spennende eller givende for meg lenger. Men tydeligvis har jeg blitt interessant for en del. 

Mamma har hatt veldig bortkastede bekymringer for meg! Hun har grått mens jeg har vært i utlandet oga jeg var ikke aktiv ila 12 timer en gang. Men hun får meg jo hjem til hvert år! Like hel hele tiden! 

Still spørsmålene til terapeuten din. Vil du egentlig ha et bedre liv? I så fall vet du hva du må gjøre, du har fått hundrevis av svar som alle sier mer eller mindre det samme. Les svarene du får og ta dem til deg istedenfor å bare unngå dem og stille masse nye spørsmål bare for å slippe å ta ansvar for eget liv!

Du har mange gode ting ved deg, det er opp til deg om du vil jobbe for å få det godt i tillegg eller ikke.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Still spørsmålene til terapeuten din. Vil du egentlig ha et bedre liv? I så fall vet du hva du må gjøre, du har fått hundrevis av svar som alle sier mer eller mindre det samme. Les svarene du får og ta dem til deg istedenfor å bare unngå dem og stille masse nye spørsmål bare for å slippe å ta ansvar for eget liv!

Du har mange gode ting ved deg, det er opp til deg om du vil jobbe for å få det godt i tillegg eller ikke.

Men vil det si at man tar til takke med de kjedelige mulighetene? 

Jeg har alltid vært den dårligste i gjengene jeg har vært. Hva er d som gjør det???

Skrevet

Det er jo helt umulig å nå inn til deg, du har en egen forvridd tanke om hvordan livet burde være og nekter ta til deg det folk svarer om hvordan livet faktisk er for de fleste.

Du lever i en fantasi.

Terapeuten din har litt av en jobb...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid vært den dårligste i gjengene jeg har vært. Hva er d som gjør det???

Hvem sier at du er den dårligste, og hva mener du egentlig med den dårligste?

Regner med det er dine egne forskrudde tanker som gjør deg til den dårligste og ikke hva folk flest faktisk tenker...

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er NÅ du tar til takke med de kjedelige mulighetene, fordi du nå nekter å være 100 % ærlig med terapeuten din, fordi du psyker deg selv ned, fordi du nekter å gjøre det som skal til for at du skal bli bedre/bra av depresjonen din og dine maniske tanker.

Om du velger å være 100 % ærlig med terapeuten din (og igjen, du VET hva du da må gjøre!), OG du aksepterer at du må bruke den tiden det tar å blir bra OG at du er villig til å gjøre mye kjedelig i den prosessen og se det nyttige i det for å få det bedre - DA vil du ikke trenge å "ta til takke" med bare det kjedelige.

Så dette er helt og holdent DITT valg!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt umulig å nå inn til deg, du har en egen forvridd tanke om hvordan livet burde være og nekter ta til deg det folk svarer om hvordan livet faktisk er for de fleste.

Du lever i en fantasi.

Terapeuten din har litt av en jobb...

Jeg deiter i «de fleste». Jeg tenker på hva jeg vil. Så talentløse mennesker er. Drive å ta til takke med alt fordi dere ikke får til noe.   Jeg dør av kjedsomhet. Jeg skal ikke bestemme hva dere synes er bra. 

Men jeg klarer å forelske meg, men typisk nok var det for langt unna for den jævla moren min. Nå er alle menn kjedelige i ettertid. I såfal av de som har vist interesse for meg. Skal man bare ta til takke hele tiden? Hvem kan bli sammen med han i Tyrkia da? Hvorfor er vi så talentløse ?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er NÅ du tar til takke med de kjedelige mulighetene, fordi du nå nekter å være 100 % ærlig med terapeuten din, fordi du psyker deg selv ned, fordi du nekter å gjøre det som skal til for at du skal bli bedre/bra av depresjonen din og dine maniske tanker.

Om du velger å være 100 % ærlig med terapeuten din (og igjen, du VET hva du da må gjøre!), OG du aksepterer at du må bruke den tiden det tar å blir bra OG at du er villig til å gjøre mye kjedelig i den prosessen og se det nyttige i det for å få det bedre - DA vil du ikke trenge å "ta til takke" med bare det kjedelige.

Men trenger sikkert mye mer tid enn de fleste. Typisk min kropp. Sånn jævla svak kropp som trenger tid. 

Skrevet

Å herregud så lei jeg er deg! Dra hodet ut av din egen ræv, og slutt å syt!

Anonymkode: 14963...056

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier at du er den dårligste, og hva mener du egentlig med den dårligste?

Regner med det er dine egne forskrudde tanker som gjør deg til den dårligste og ikke hva folk flest faktisk tenker...

Var aldri lærerens favoritt på skolen. Karakterene på skolen var middels. Og jeg er selvfølgelig en av disse «slet på skolen» barna som har vanlig jobb. Sånn vanlig lavtlønnsdame. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men HVA gjør en bra fra depresjon? 

Skrevet

Hva med å finne en hobby? Noe nytt og kanskje litt utfordrende? Det treffer du nye mennesker, og kanskje livet ikke blir så kjedelig? 

Anonymkode: a8523...77c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men trenger sikkert mye mer tid enn de fleste. Typisk min kropp. Sånn jævla svak kropp som trenger tid. 

So what? Hvis din kropp og psyke trenger lengre tid (som så veldig mange andre også gjør! - du er ikke så spesiell!!), så må du bare akseptere det. Hvis du nekter å akseptere det, da sikrer du bare at du vil bruke mye, mye lenger tid, kanskje heller aldri bli bra.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men HVA gjør en bra fra depresjon? 

Slutt å skrive alle disse sutretrådene hvor du bare rakker ned på deg selv og alle rundt deg, du psyker deg selv ned på denne måten. Slutt å skrive alle disse maniske trådene på nettet.

Begynn å være 100 % åpen og ærlig med terapeuten din (og du VET hva det innebærer!) og begynn å gjøre ting.

Nå sitter du på nettet og sutrer og gnager manisk på det samme negative hver eneste dag, mange tråder på ulike forum. Du sørger for å opprettholde din egen depresjon, du forsterker depresjonen din og du dyrker dine maniske sider.

Bryt det mønsteret - følg rådene du har fått uendelig mange ganger før på både her på forumet og på andre. Alle forteller deg det samme, men det er DU som må gjøre jobben!

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

So what? Hvis din kropp og psyke trenger lengre tid (som så veldig mange andre også gjør! - du er ikke så spesiell!!), så må du bare akseptere det. Hvis du nekter å akseptere det, da sikrer du bare at du vil bruke mye, mye lenger tid, kanskje heller aldri bli bra.

Slutt å skrive alle disse sutretrådene hvor du bare rakker ned på deg selv og alle rundt deg, du psyker deg selv ned på denne måten. Slutt å skrive alle disse maniske trådene på nettet.

Begynn å være 100 % åpen og ærlig med terapeuten din (og du VET hva det innebærer!) og begynn å gjøre ting.

Nå sitter du på nettet og sutrer og gnager manisk på det samme negative hver eneste dag, mange tråder på ulike forum. Du sørger for å opprettholde din egen depresjon, du forsterker depresjonen din og du dyrker dine maniske sider.

Bryt det mønsteret - følg rådene du har fått uendelig mange ganger før på både her på forumet og på andre. Alle forteller deg det samme, men det er DU som må gjøre jobben!

Til første avsnitt; men hvordan kan noen være så heleig å ikke trenge lang tid? Slike følesomme asperger hjerner yrenger selvfølgelig ekstra ekstra lang tid. Sånn jævla dårlig kvalitetskropp!!!

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til første avsnitt; men hvordan kan noen være så heleig å ikke trenge lang tid? Slike følesomme asperger hjerner yrenger selvfølgelig ekstra ekstra lang tid. Sånn jævla dårlig kvalitetskropp!!!

Les det jeg skrev igjen - og så ser du på ditt svar. Det du skriver her er bare nok et manisk uttrykk fra deg selv, fordi du heller vil klage og sutre enn å faktisk gjøre noe med situasjonen din.

Du trenger tid, hva andre trenger av tid, kortere eller lengre, spiller absolutt ingen rolle. Du må akseptere den tiden du trenger.

Begynn å faktisk lese de svarene du får og ta det til deg og begynn å ta ansvar for eget liv.

Les svarene du har fått på nytt!

Og slutt å skrive mer!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les det jeg skrev igjen - og så ser du på ditt svar. Det du skriver her er bare nok et manisk uttrykk fra deg selv, fordi du heller vil klage og sutre enn å faktisk gjøre noe med situasjonen din.

Du trenger tid, hva andre trenger av tid, kortere eller lengre, spiller absolutt ingen rolle. Du må akseptere den tiden du trenger.

Begynn å faktisk lese de svarene du får og ta det til deg og begynn å ta ansvar for eget liv.

Les svarene du har fått på nytt!

Og slutt å skrive mer!

Men jeg ser ingen grunn til å være glad for den jeg er. Dårlig kvalitet som trenger ekstra tid på å bli brA

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg ser ingen grunn til å være glad for den jeg er. Dårlig kvalitet som trenger ekstra tid på å bli brA

Les rådene du får - vær ærlig med terapeuten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...