Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #26 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg har aldri låst døra når jeg er hjemme, gidder som regel ikke låse om jeg skal på butikken e.l heller 😉 Men har aldri opplevd at noen går rett inn da. Ungene ringer på og venter til noen åpner. Anonymkode: d9eb4...70f
Mamma-til-3-jenter Skrevet 13. oktober 2019 #27 Skrevet 13. oktober 2019 Hvorfor låser dere ikke bare døra da? Veldig enkel løsning på problemet!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #28 Skrevet 13. oktober 2019 På 10.10.2019 den 20.04, Anonym bruker skrev: I mitt hus går jeg gjerne naken når jeg er aleine. Jeg er også til tide litt husredd. Så faren er stor for at jeg hadde også skremt livskiten av en stakkar som sto inne i huset mitt. Enten med min nakne kropp eller ved hjelp av redselsskriket mitt av at noen plutselig var der. Så jeg tenker at du trenger ikke være gamle karen for å lære at man går hjem hvis ingen åpner. Anonymkode: 3d384...f1f Men hvis du er husredd, så låser du vel alltid døren?? Det gjør i alle fall jeg.... Anonymkode: fd07f...217
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #29 Skrevet 13. oktober 2019 På 10.10.2019 den 21.18, Anonym bruker skrev: Det er UNGER. Frontallappen er faktisk ikke fint utviklet som hos oss voksne. Så det som er naturlig og banal folkeskikk for oss er faktisk ikke så enkelt for alle barn. Dersom døra er ulåst kan det være så enkelt at de tror at ringeklokka ikke har virket, at ingen har hørt at de har ringt på, at de plutselig må på do osv osv osv. Anonymkode: 5dc60...778 Herlig. Blir mange unnskyldninger uansett hva dine barn gjør i fremtiden..... stakkars lærere, naboer, venner osv. Anonymkode: 112b5...d1f
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #30 Skrevet 13. oktober 2019 På 10.10.2019 den 17.56, Anonym bruker skrev: Synes ikke det så hyggelig å plutselig ha andres unger stående i stua eller gå rundt i huset når vi ikke er hjemme jeg da ... Anonymkode: 372e7...e32 Man låser jo døra når ingen er hjemme?? Plager dette dere så LÅS døra. Jeez. Anonymkode: 77457...df2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #31 Skrevet 13. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man låser jo døra når ingen er hjemme?? Plager dette dere så LÅS døra. Jeez. Anonymkode: 77457...df2 Hvorfor skal vi måtte låse døra for at dere ikke klarer å oppdra barna deres til å skjønne enkel folkeskikk? Man går aldri inn i ett hus man ikke er invitert inn i. Og dette skjønner barn fra de er for små til å gå på besøk aleine hvis foreldrene gidder å ta seg bryet med å lære de... Anonymkode: 3d384...f1f
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #32 Skrevet 13. oktober 2019 7 timer siden, Mamma-til-3-jenter skrev: Hvorfor låser dere ikke bare døra da? Veldig enkel løsning på problemet! Hvorfor skal man det, folk burde lære ungene sine folkeskikk stedet for. Anonymkode: fa152...8ef
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #33 Skrevet 13. oktober 2019 Foreldre kan fortelle barna mye de, om hvordan de skal oppføre seg og gjør. Som det å ikke trykke på ringeklokka 100ganger, banke ned døra eller gå rett inn. Men når foreldre ikke er med så kan vi ikke rette de. Og sånt kan være glemt med en gang de løper ut døra. Det er da lov å si det til barna at her i huset ønsker vi at dere ringer/banker på og venter til noen evt åpner. Er det ingen som åpner, er vi ikke hjemme eller har mulighet til å åpne og da er vi opptatt. Er ikke så vanskelig å prate til andres unger på en normal men irettesettende måte. Anonymkode: 8f33c...e3e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #34 Skrevet 14. oktober 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal man det, folk burde lære ungene sine folkeskikk stedet for. Anonymkode: fa152...8ef Herregud, disse barna kunne like gjerne vært innbruddstyver. Ville du hatt samme innstilling til det? Ta litt initiativ og disipliner dem selv hvis dette virkelig er en situasjon som foregår i den virkelige verden. Noen mennesker trenger en virkelighetssjekk. Anonymkode: 3a941...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå