Gå til innhold

Jeg følger barnet til logoped hver uke. Har jeg rett til fri med lønn eller andre stønader?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg følger mitt barn til logoped hver uke og mister da en time arbeidstid. Denne timen må jeg ta igjen senere. Jeg jobber som lærer og logopedtreningen foregår nå etter min undervisningstid. Jeg har mye arbeid og kjenner at den ekstra timen er veldig uheldig for meg. Sliter med å få unna alt som skal gjøres. Barnet har gått til logoped i nesten et år. Forrige skoleår gikk det fint fordi jeg jobbet et annet sted og jobbet mindre. 

Finnes det regelverk som sier at jeg kan få fri med lønn? Eller har jeg mulighet til annen økonomisk støtte?

 

Anonymkode: 4ff27...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår tariffavtale har vi fri med lønn for å følge barnet til nødvendig helsehjelp, når timen ikke kan fås utenom ordinær arbeidstid. Sjekk tariffavtalen/personalhåndboken deres, og snakk med tillitsvalgt. Antakeligvis får du fri med lønn.

Anonymkode: 18b91...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I vår tariffavtale har vi fri med lønn for å følge barnet til nødvendig helsehjelp, når timen ikke kan fås utenom ordinær arbeidstid. Sjekk tariffavtalen/personalhåndboken deres, og snakk med tillitsvalgt. Antakeligvis får du fri med lønn.

Anonymkode: 18b91...d8d

Men går logoped inn under nødvendig helsehjelp?

Anonymkode: cbe16...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men går logoped inn under nødvendig helsehjelp?

Anonymkode: cbe16...15b

I vår tariffavtale gjør det det.

Anonymkode: 18b91...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I vår tariffavtale har vi fri med lønn for å følge barnet til nødvendig helsehjelp, når timen ikke kan fås utenom ordinær arbeidstid. Sjekk tariffavtalen/personalhåndboken deres, og snakk med tillitsvalgt. Antakeligvis får du fri med lønn.