Gå til innhold

Blir dere invitert i f.eks bursdag til kjæreste sitt barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig så tror jeg ikke 13 åringen vil reagere på at jeg er der.  Vil tror han er blitt vant til meg nå sammen med faren. Vi oppfører oss jo voksent rundt han og ikke veldig «kjæreste». Familien til kjæresten min har jeg også fått en veldig god relasjon til og vet at de vil spør etter meg. 
Men, siden det er mor som skal ha selskap så får hun bestemme, jeg skal ikke blande meg. 
Hele greia startet jo med at jeg syntes det var merkelig at kjæresten min ikke vil si til sin familie at jeg ikke var invitert, at han heller vil si jeg ikke kunne komme. 

Anonymkode: 087c6...255

Det ville jeg tatt "tilfeldig" opp en gang det passet seg, når hans familie er tilstede. Igjen, vil du ha en tøffel?

Anonymkode: 3750e...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ville jeg tatt "tilfeldig" opp en gang det passet seg, når hans familie er tilstede. Igjen, vil du ha en tøffel?

Anonymkode: 3750e...27f

Jeg er ikke redd for å spør kjæresten sine foreldre om hva han sa grunnen var til at jeg ikke var der, de kommer garantert til å si at det var synd jeg ikke kom. Har som sagt fått veldig fint forhold til de. 
Nei, vil ikke ha tøffel, men vil heller ikke virke som den sjalu, sprø nye kjæresten. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet ditt er jo ikke eksen, men kjæresten din. Han må tørre å spørre eksen om du er invitert, eller ikke. Han må tørre å være ærlig overfor sønnen, og alle andre, dersom du ikke er invitert. Jeg synes som sagt ikke det er så rart at du ikke er invitert, gitt hvor kort tid du har kjent gutten, men det er bekymringsverdig at kjæresten din planlegger å lyve.

Anonymkode: ac3b8...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hovedproblemet ditt er jo ikke eksen, men kjæresten din. Han må tørre å spørre eksen om du er invitert, eller ikke. Han må tørre å være ærlig overfor sønnen, og alle andre, dersom du ikke er invitert. Jeg synes som sagt ikke det er så rart at du ikke er invitert, gitt hvor kort tid du har kjent gutten, men det er bekymringsverdig at kjæresten din planlegger å lyve.

Anonymkode: ac3b8...afb

Ja, har fått mange fine svar her inne og det har jo fått meg til å tenke selvfølgelig. Syntes jo også det er rart at han må «skåne» eks kona. Sannheten vil jo komme frem da jeg treffer familien og de spør. De kan nok også finne på å spør eks kona om jeg er invitert, tviler på hun tør å si at jeg ikke er invitert.

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig så tror jeg ikke 13 åringen vil reagere på at jeg er der.  Vil tror han er blitt vant til meg nå sammen med faren. Vi oppfører oss jo voksent rundt han og ikke veldig «kjæreste». Familien til kjæresten min har jeg også fått en veldig god relasjon til og vet at de vil spør etter meg. 
Men, siden det er mor som skal ha selskap så får hun bestemme, jeg skal ikke blande meg. 
Hele greia startet jo med at jeg syntes det var merkelig at kjæresten min ikke vil si til sin familie at jeg ikke var invitert, at han heller vil si jeg ikke kunne komme. 

Anonymkode: 087c6...255

Innlegget mitt var ironisk ment. Helt skrudd at hovedopinionen her går mot at det er mors sympatier og antipatier som skal være styrende for hvordan og med hvem sønnen skal feire bursdagen sin. 

Hilsen anonym du siterte

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du burde være invitert. Men så ser jeg at dere ikke har vært sammen så lenge så det kan jo være grunnen... bor dere sammen?

Neste år burde du bli invitert event burde han feire hos seg med deg og sin familie 🙂

Anonymkode: baeb5...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hovedproblemet ditt er jo ikke eksen, men kjæresten din. Han må tørre å spørre eksen om du er invitert, eller ikke. Han må tørre å være ærlig overfor sønnen, og alle andre, dersom du ikke er invitert. Jeg synes som sagt ikke det er så rart at du ikke er invitert, gitt hvor kort tid du har kjent gutten, men det er bekymringsverdig at kjæresten din planlegger å lyve.

Anonymkode: ac3b8...afb

Enig i dette.

Dessuten, jeg tenker at 13-åringen faktisk bare er 13 år. Når han er hjemme hos far og HI er der har han jo ikke annet valg enn å godta det og gjøre det beste ut av det (så lenge han er noenlunde godt oppdratt). Det betyr ikke at det er særlig kult at pappas ferske kjæreste skal komme i hans bursdag, spesielt ikke når moren kanskje ikke ønsker det (med det er det jo ingen som vet sikkert at hun ikke gjør). At dere har vært sammen nesten et år spiller ingen rolle, 13-åringen har hatt med deg å gjøre et par måneder. Jeg tenker at det er for tidlig at du blir invitert i år, Hi, men neste år er det en selvfølge, om du og kjæresten fremdeles er sammen.

Men problemet her er at kjæresten din er konfliktsky, at han ikke tør spørre, og heller vil lyve og gjøre det pinlig for alle, enn å fortelle sannheten. Han burde heller si noe som at du gjerne skulle vært der, men siden 13-åringen bare har kjent deg kort tid, så ble det slik i år, men at han regner med at du er en selvskreven gjest til neste år. Da setter han grenser uten å gjøre det pinlig for noen. Dette kan han si til sin familie før selskapet.

Men gave kan du godt kjøpe hvis du og gutten har fått et greit forhold, så gir du gaven neste gang dere møtes.

Anonymkode: e5d20...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette troll, eller er det seriøst? 
Hvis dere har vært sammen under ett år og du møtte 13 åringen for første gang for 4 mnd siden så er det en selvfølge at du ikke er invitert i bursdag hjemme hos moren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Supermamm skrev:

Er dette troll, eller er det seriøst? 
Hvis dere har vært sammen under ett år og du møtte 13 åringen for første gang for 4 mnd siden så er det en selvfølge at du ikke er invitert i bursdag hjemme hos moren. 

Uenig!!! Hun kjenner både 13 åringen  godt og har god relasjon til hans familie! Synes det er rart at hun ikke er tilstede. Såfremt det ikke er konflikt mellom han og eks, vondt brudd, utroskap etc.. 

Anonymkode: fcd35...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uenig!!! Hun kjenner både 13 åringen  godt og har god relasjon til hans familie! Synes det er rart at hun ikke er tilstede. Såfremt det ikke er konflikt mellom han og eks, vondt brudd, utroskap etc.. 

Anonymkode: fcd35...50f

Hvor godt kjenner man er 13 åring etter 4 mnd sammen?

Anonymkode: 2c70f...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært gjennom et meget tøft samlivsbrudd og tenker at jeg ikke er klar for å møte min eksmanns nye kjæreste på lang lang tid... 

Anonymkode: ef64d...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat vært gjennom et meget tøft samlivsbrudd og tenker at jeg ikke er klar for å møte min eksmanns nye kjæreste på lang lang tid... 

Anonymkode: ef64d...777

Igjen meg, meg, meg. 

Hva med å la barna få spille hovedrollen i sin egen bursdag, og slippe å bruke denne dagen til å ta hensyn til sine foreldre? Og hvis man som forelder da ikke klarer å vise nok storsinn til å inkludere de det er naturlig for barnet å inkludere, er det fullt mulig å innse at man ikke lenger kan feire som one big happy family, men la gutten ha to feiringer. 

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier 13 åringen da? Det er jo hans dag og han må vel få bestemme hvem han vil ha der eller ikke? Vet iallefall at min tenåring ikke ville hatt min nyekjæreste der etter så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: 13 åringen spurte i går om jeg kom i bursdagen hans.Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, men da svarte kjæresten min at jeg ikke kunne pga jeg hadde lovet min mor å hjelpe henne med noe da.Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe.... 13 åringen sa at det var jo dumt. 
Så tydeligvis syntes han det var greit jeg kom. 
Tok opp med kjæresten etterpå hvorfor han hadde sagt det, og han svarte at det var det greieste. Han ville ikke «mase» på eks kona om at hun måtte invitere meg. 
 

Kjenner jeg ble rimelig oppgitt, ja...

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...