Gå til innhold

Blir dere invitert i f.eks bursdag til kjæreste sitt barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere vært sammen kun et pr så har du vel akkurat møtt 13 åringen? Regner med dere ikke bor sammen siden du ikke skriver samboer.

 

hvor lenge har det vært slutt med kjæresten og xen? Har litt å si om han gikk pga deg eller om de aldri har vært sammen.

 

du skjønner vel at det blir litt kleint for 13 åringen å ha både mor og nydama? Hva sier far til dine barn? Får han ta med kjæreste i bursdagene hos deg? Synes han det er greit at du tar med kjæresten hjem til han?

Anonymkode: a6fd0...c59

Har kjent 13 åringen i ca. fire mnd og de har vært skilt ca tre år, så det er ikke pga meg de gikk fra hverandre. Ja, min eks mann hadde fått lov å ta med seg sin nye kjæreste og ja, jeg hadde kunnet ta min kjæreste med til min eks mann. De har truffet hverandre og jeg har truffet nye kjæresten til min eks. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke at du har noe å gjøre i selskapet til en du bare har kjent i 4 mnd. 

Jeg får litt neller av de som skal leke familie med full pakke med det samme de blir sammen. 

Og selvsagt skal mannen si hvorfor du ikke kommer, kanskje han tilogmed ser det selv?

Vent til neste år før det ev blir en sak. 

Anonymkode: 125fc...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns ikke at du har noe å gjøre i selskapet til en du bare har kjent i 4 mnd. 

Jeg får litt neller av de som skal leke familie med full pakke med det samme de blir sammen. 

Og selvsagt skal mannen si hvorfor du ikke kommer, kanskje han tilogmed ser det selv?

Vent til neste år før det ev blir en sak. 

Anonymkode: 125fc...5fb

Vi tenker eller prøver ikke å leke noen form for familie i det hele tatt. Jeg lager heller ingen sak av dette annet enn at jeg hører her inne hva folk mener. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjent 13 åringen i 4 måneder, og jeg antar du kun har truffet han et par ganger?  Hadde vært veldig unaturlig om du ble invitert i selskap.

 

når du og kjæresten flytter sammen og du blir en naturlig del av hverdagen til 13 åringen med samvær, hverdagsmiddagen og kjøring på aktiviteter og har vært det et års tid. DA kan du vurdere om det er greit å komme i selskapet hans. 

 

Inviterer du moren hans i ditt selskap? 

Anonymkode: a6fd0...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har kjent 13 åringen i 4 måneder, og jeg antar du kun har truffet han et par ganger?  Hadde vært veldig unaturlig om du ble invitert i selskap.

 

når du og kjæresten flytter sammen og du blir en naturlig del av hverdagen til 13 åringen med samvær, hverdagsmiddagen og kjøring på aktiviteter og har vært det et års tid. DA kan du vurdere om det er greit å komme i selskapet hans. 

 

Inviterer du moren hans i ditt selskap? 

Anonymkode: a6fd0...c59

Treffer han annen hver uke, kjørt han til trening etc. Spiser ofte middag sammen den uken han er hos faren. 
Jeg inviterer da ikke moren i bursdag til mitt barn selvfølgelig. Men, jeg inviterer kjæresten min, min eks mann og hans kjæreste selvfølgelig. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 mnd!!! Hallo! Du er forløbi kun er flamme pappa'n hans har. Det er ikke naturlig for ham at du kommer. Du kan jo forsvinne neste uke! Skjønner at du føler at dere er godt kjent, men for ett barn er du absolutt ikke familie! Jeg inviterte ikke kjæresten til lillesøstra mi i barnedåp fordi di hadde vært sammen i 5mnd bla. Han er forøvrig borte fra livene våre nå, og er glad jeg ikke har involvert 8 "tanter og onkler" i familien før barna er 5 år. Og du skal være "bonus mamma" om forholdet varer. Det er mye viktigere enn tante. 4 mnd er ikke ett semester en gang. 

Voks opp!

Anonymkode: 2c70f...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 mnd!!! Hallo! Du er forløbi kun er flamme pappa'n hans har. Det er ikke naturlig for ham at du kommer. Du kan jo forsvinne neste uke! Skjønner at du føler at dere er godt kjent, men for ett barn er du absolutt ikke familie! Jeg inviterte ikke kjæresten til lillesøstra mi i barnedåp fordi di hadde vært sammen i 5mnd bla. Han er forøvrig borte fra livene våre nå, og er glad jeg ikke har involvert 8 "tanter og onkler" i familien før barna er 5 år. Og du skal være "bonus mamma" om forholdet varer. Det er mye viktigere enn tante. 4 mnd er ikke ett semester en gang. 

Voks opp!

Anonymkode: 2c70f...ec9

Jeg sier jo ikke noe sted at jeg skal inviteres eller er sur av den grunn. Det jeg reagerte mest på, er at kjæresten min ikke vil si til sin familie at jeg ikke er invitert. Han vil bare si at jeg ikke kunne komme. Er det jeg i utgangspunktet reagerer på, så voks opp kommentaren dun kan du spare deg.  

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg røde varsellamper om dominerende eks som fortsatt ønsker å markere territorie, pluss konfliktsky mann. Kombinasjonen kommer til å skape masse frustrasjoner for deg, så dette ville jeg tatt tak i allerede nå. Se om det er rom for forbedringer mens det enda er retrettmuligheter. 

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her får jeg røde varsellamper om dominerende eks som fortsatt ønsker å markere territorie, pluss konfliktsky mann. Kombinasjonen kommer til å skape masse frustrasjoner for deg, så dette ville jeg tatt tak i allerede nå. Se om det er rom for forbedringer mens det enda er retrettmuligheter. 

Anonymkode: d79fb...d91

Ja, hun  nekter å gi slipp på eks familien og ja, han er konfliktsky da det gjelder henne. Vi har diskutert dette flere ganger, det er blitt litt bedre, men det er fortsatt en vei å gå det ser jeg absolutt. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun  nekter å gi slipp på eks familien og ja, han er konfliktsky da det gjelder henne. Vi har diskutert dette flere ganger, det er blitt litt bedre, men det er fortsatt en vei å gå det ser jeg absolutt. 

Anonymkode: 087c6...255

Helt konkret rundt denne saken tenker jeg det er på sin plass å innføre to feiringer, så lenge ikke alle klarer å være rause og alle er inkludert. Hun feirer sønnen med sin familie, far feirer sønnen med sin familie. Dersom du og sønnen har et godt forhold vil jeg tro han ønsker at du er inkludert, kan til og med hende at han blir litt såra fordi du ikke "vil" prioritere han på en sånn dag. Dårlig grunnlag for deres videre forhold.. 

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt konkret rundt denne saken tenker jeg det er på sin plass å innføre to feiringer, så lenge ikke alle klarer å være rause og alle er inkludert. Hun feirer sønnen med sin familie, far feirer sønnen med sin familie. Dersom du og sønnen har et godt forhold vil jeg tro han ønsker at du er inkludert, kan til og med hende at han blir litt såra fordi du ikke "vil" prioritere han på en sånn dag. Dårlig grunnlag for deres videre forhold.. 

Anonymkode: d79fb...d91

Det kommer dessverre ikke til å skje, det vet jeg bare. 
Jeg kjenner jo ikke 13 åringen veldig godt enda, men han aksepterer meg uten problem osv. 
Hadde tenkt å kjøpe en liten gave til han, men er jo redd det også blir feil? Har også tenkt tanken om han syntes det er rart jeg ikke er der. 
Jeg vet egentlig ikke noe om noe kjenner jeg. Personlig tror jeg 13 åringen ville sett på det som naturlig at jeg er der, (han har jo sett meg flere ganger med resten av familien), men det er moren som bestemmer. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det er snakk om en 13-åring, ikke en 3-åring.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal dilles sånn, det er da bare å snakke med han. Si at siden forholdet til pappa er såpass ferskt enda er det ikke naturlig at du er med i et familieselskap til mamma, men du har en gave til han og ønsker han en fin feiring. Han skjønner da det, ærlig talt.

Hvorfor skal voksne legge så mange følelser og tanker på ungene, så lenge de får ting forklart og får en formening om at vi voksne synes ting er greit, så synes de også at det er greit. Det trenger ikke komplitiseres så veldig.

 

Anonymkode: f6146...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, det er snakk om en 13-åring, ikke en 3-åring.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal dilles sånn, det er da bare å snakke med han. Si at siden forholdet til pappa er såpass ferskt enda er det ikke naturlig at du er med i et familieselskap til mamma, men du har en gave til han og ønsker han en fin feiring. Han skjønner da det, ærlig talt.

Hvorfor skal voksne legge så mange følelser og tanker på ungene, så lenge de får ting forklart og får en formening om at vi voksne synes ting er greit, så synes de også at det er greit. Det trenger ikke komplitiseres så veldig.

 

Anonymkode: f6146...6fe

Er det noen det dilles med så er det moren til denne gutten. 

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer dessverre ikke til å skje, det vet jeg bare. 
Jeg kjenner jo ikke 13 åringen veldig godt enda, men han aksepterer meg uten problem osv. 
Hadde tenkt å kjøpe en liten gave til han, men er jo redd det også blir feil? Har også tenkt tanken om han syntes det er rart jeg ikke er der. 
Jeg vet egentlig ikke noe om noe kjenner jeg. Personlig tror jeg 13 åringen ville sett på det som naturlig at jeg er der, (han har jo sett meg flere ganger med resten av familien), men det er moren som bestemmer. 

Anonymkode: 087c6...255

I år ville jeg ikke laget noe styr, forholdet deres er ferskt og planer for dagen er allerede lagt. Men ville vært i forkant og lufta hvordan far ser for seg fremover. Hadde definitivt ikke ønsket å bli fanget i et forhold der eksen er toneangivende for deres liv. 

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 17.21, Anonym bruker skrev:

Er det så selvsagt? Min kjæreste vil selvfølgelig bli invitert da vi skal feire mine barns bursdag. Vi har innlemmet han i familien. Vil saken stille seg annerledes den dagen vi blir samboere og eventuelt gifter oss? Eller er jeg da fortsatt ikke familie?  

Anonymkode: 087c6...255

Så han er med til din eks og feirer?

Anonymkode: c48c4...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hun  nekter å gi slipp på eks familien og ja, han er konfliktsky da det gjelder henne. Vi har diskutert dette flere ganger, det er blitt litt bedre, men det er fortsatt en vei å gå det ser jeg absolutt. 

Anonymkode: 087c6...255

Du har skrevet om hun her inne før?

Anonymkode: c48c4...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har skrevet om hun her inne før?

Anonymkode: c48c4...b56

Nei, husker jeg leste om ei som er ganske lik, men var ikke meg som skrev den gangen. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så han er med til din eks og feirer?

Anonymkode: c48c4...b56

Skulle vi feiret mitt barns bursdag hjemme hos min eks mann, så hadde kjæresten vært med, ja.

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 16.26, Anonym bruker skrev:

Kjæresten min har en sønn som fyller 13 år om ikke lenge. Eks kona har invitert til familie selskap, men jeg ble ikke invitert. 
Jeg kjenner ikke eks kona så veldig godt, men kjenner sønnen og kjæresten min sin familie. Kjæresten min sier hans familie vil lure på hvorfor jeg ikke er der, og jeg sa han kunne jo si det som det er, at jeg ble ikke invitert. Dette kvier han seg for og vil heller si at jeg ikke kunne. Syntes det er litt spesielt. 

Anonymkode: 087c6...255

Jeg ble ikke det. Men vi har bare vært sammen et års tid og føler ikke det er naturlig enda

Anonymkode: f629b...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo invitert!!! Hun har vel ikke deg på Facebook/messenger og sender derfor innbydelse til han. Naturlig at han tar med deg...

Anonymkode: fcd35...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo invitert!!! Hun har vel ikke deg på Facebook/messenger og sender derfor innbydelse til han. Naturlig at han tar med deg...

Anonymkode: fcd35...50f

Hun har meg på Messenger. Tror nok ikke jeg er invitert, nei og i følge de fleste her inne så det ikke naturlig at jeg blir med, nei. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært naturlig å be deg. Du er en naturlig del av barnets pappa. Du kjenner barnet, familie osv. 
kan skjønne det hvis det er sjalusi, vondt brudd etc. Ikke ellers.

Er da voksne mennesker hvor alle har tilknytning til bursdagsbarnet som ønsker å feire barnet. Du er ikke hvem som helst liksom. 

Anonymkode: fcd35...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har meg på Messenger. Tror nok ikke jeg er invitert, nei og i følge de fleste her inne så det ikke naturlig at jeg blir med, nei. 

Anonymkode: 087c6...255

Det føles ikke naturlig for moren til barnet, og det mener tydeligvis de fleste her at alle - inkludert bursdagsbarnet - skal ta hensyn til. Herlig hvordan folk klarer å legge smålige følelser til side og sette barna først 👏

Anonymkode: d79fb...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det føles ikke naturlig for moren til barnet, og det mener tydeligvis de fleste her at alle - inkludert bursdagsbarnet - skal ta hensyn til. Herlig hvordan folk klarer å legge smålige følelser til side og sette barna først 👏

Anonymkode: d79fb...d91

Helt ærlig så tror jeg ikke 13 åringen vil reagere på at jeg er der.  Vil tror han er blitt vant til meg nå sammen med faren. Vi oppfører oss jo voksent rundt han og ikke veldig «kjæreste». Familien til kjæresten min har jeg også fått en veldig god relasjon til og vet at de vil spør etter meg. 
Men, siden det er mor som skal ha selskap så får hun bestemme, jeg skal ikke blande meg. 
Hele greia startet jo med at jeg syntes det var merkelig at kjæresten min ikke vil si til sin familie at jeg ikke var invitert, at han heller vil si jeg ikke kunne komme. 

Anonymkode: 087c6...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...