Gå til innhold

Er dette sant? Fb-"venn" som deler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For å si det slikt så vet jeg at det er slikt det foregår selv om jeg ikke kan legge frem noe bevis! Jeg skulle søke på noe og tok ett ark og fulgte det ut.. så skulle jeg levere dette, og da sa de nei denne er for utlendinger du må ha det andre! Selv om de var kliss like! Jeg kjenner ett par som får mer støtte en det jeg gjor og de var fra utlandet. Ei annen jeg kjenner som trengte hjelp, fikk ikke hjelp.. så hjalp noen utlendinger henne og fikk hjelpen i fra nav! Så jo mye er sang i det skrivet der! Og hvorfor skal de ha full pensjons rett når vi som er uføre ikke får det! Jeg er født med en kronisk tilstand som gjør jeg ikke kan jobbe desverre men blir straffet for det! 

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å si det slikt så vet jeg at det er slikt det foregår selv om jeg ikke kan legge frem noe bevis! Jeg skulle søke på noe og tok ett ark og fulgte det ut.. så skulle jeg levere dette, og da sa de nei denne er for utlendinger du må ha det andre! Selv om de var kliss like! Jeg kjenner ett par som får mer støtte en det jeg gjor og de var fra utlandet. Ei annen jeg kjenner som trengte hjelp, fikk ikke hjelp.. så hjalp noen utlendinger henne og fikk hjelpen i fra nav! Så jo mye er sang i det skrivet der! Og hvorfor skal de ha full pensjons rett når vi som er uføre ikke får det! Jeg er født med en kronisk tilstand som gjør jeg ikke kan jobbe desverre men blir straffet for det! 

Anonymkode: 5376f...035

Dette henger jo heller ikke på greip, i det hele tatt. Jeg er jurist og kjenner regelverket i folketrygdloven ganske godt. Jeg er sikkert heller ikke den eneste her som kjenner folk som jobber i NAV, og som kunne fortalt deg at dette bare er tull. Det er likebehandling i Norge, uavhengig av etnisitet. Det svært begrensede unntaket som noen her har vist til når det gjelder flyktninger gjelder bare opptjeningstiden for uføretrygd og pensjon, ikke noen annet. Og det gjelder bare flyktninger (dvs. personer som har fått asyl i Norge fordi de er forfulgt). Det gjelder ikke for andre innvandrere, og heller ikke for folk som har fått opphold f.eks. på humanitært grunnlag. 

Anonymkode: d9ba6...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å si det slikt så vet jeg at det er slikt det foregår selv om jeg ikke kan legge frem noe bevis! Jeg skulle søke på noe og tok ett ark og fulgte det ut.. så skulle jeg levere dette, og da sa de nei denne er for utlendinger du må ha det andre! Selv om de var kliss like! Jeg kjenner ett par som får mer støtte en det jeg gjor og de var fra utlandet. Ei annen jeg kjenner som trengte hjelp, fikk ikke hjelp.. så hjalp noen utlendinger henne og fikk hjelpen i fra nav! Så jo mye er sang i det skrivet der! Og hvorfor skal de ha full pensjons rett når vi som er uføre ikke får det! Jeg er født med en kronisk tilstand som gjør jeg ikke kan jobbe desverre men blir straffet for det! 

Anonymkode: 5376f...035

Tja.. jeg vet at månen er en gul ost, selv om jeg dessverre ikke kan bevise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde vært artig med kilder som motbeviste dette innlegget. For mange mange år siden så bodde jeg sammen med en fra midtøsten og vi hadde en stund en litt tøff periode så vi levde på støtte fra sosialen (en del av Nav). Da var det slik at de gangene jeg gikk å ba om støtte så fikk vi sjekken etter 2 uker og når han gikk så fikk han den på dagen. 

Anonymkode: 3403d...9f1

Da fikk han ikke ordinær sosialhjelp, men nødhjelp. Dvs. bare halvparten av det du fikk. 

Anonymkode: c6113...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gale damen skrev:

Tja.. jeg vet at månen er en gul ost, selv om jeg dessverre ikke kan bevise det.

Dummeste kommentaren eg har hørt på lenge

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette henger jo heller ikke på greip, i det hele tatt. Jeg er jurist og kjenner regelverket i folketrygdloven ganske godt. Jeg er sikkert heller ikke den eneste her som kjenner folk som jobber i NAV, og som kunne fortalt deg at dette bare er tull. Det er likebehandling i Norge, uavhengig av etnisitet. Det svært begrensede unntaket som noen her har vist til når det gjelder flyktninger gjelder bare opptjeningstiden for uføretrygd og pensjon, ikke noen annet. Og det gjelder bare flyktninger (dvs. personer som har fått asyl i Norge fordi de er forfulgt). Det gjelder ikke for andre innvandrere, og heller ikke for folk som har fått opphold f.eks. på humanitært grunnlag. 

Anonymkode: d9ba6...6ce

Da kan du tydeligvis ikke kjenne systemet godt nok når du skriver dette! Jeg har fysisk sett dette.. så da mener du jeg er blind? 

Jeg jobbet med ei fra Irak og hun var utplassert hos oss og hun sa at hun kjente mange som kunne bare gå ned til nav med regninger osv å grine å få penger.. hun hatet at det var slikt for hun var ærlige! Så hvis du påstår at du vet all regelverket og er jurist så har du tydeligvis bommet litt på denne fronten gitt

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å si det slikt så vet jeg at det er slikt det foregår selv om jeg ikke kan legge frem noe bevis! Jeg skulle søke på noe og tok ett ark og fulgte det ut.. så skulle jeg levere dette, og da sa de nei denne er for utlendinger du må ha det andre! Selv om de var kliss like! Jeg kjenner ett par som får mer støtte en det jeg gjor og de var fra utlandet. Ei annen jeg kjenner som trengte hjelp, fikk ikke hjelp.. så hjalp noen utlendinger henne og fikk hjelpen i fra nav! Så jo mye er sang i det skrivet der! Og hvorfor skal de ha full pensjons rett når vi som er uføre ikke får det! Jeg er født med en kronisk tilstand som gjør jeg ikke kan jobbe desverre men blir straffet for det! 

Anonymkode: 5376f...035

Det der er bare vås. Jeg jobber i NAV, og jeg vet at det ikke er sant. Det eneste innvandrere kan få som ikke nordmenn kan få er introduksjonsstønad. Jeg tror du skal begynne å lese litt andre nettsider enn Resett.

Anonymkode: 3b9fe...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var det jeg tenkte. Men har noen en eller annen link som kan motbevise posten hans, eller må jeg senke meg til hans nivå og begynne med drittslenging?

HI

Anonymkode: 5d38a...939

Du kan jo kikke gjennom statsbudsjettet. https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2020/. Vi har dessuten en blå regjering nå som er langt mer opptatt av å kutte i trygder og andre ytelser. Er det da logisk at de vil øke uføretrygden til innvandrere? Det er tross alt Frp og Høyre vi snakker om her. Venstre og Krf blir dessuten ikke heiet på av opposisjonspartiene.

Anonymkode: 3b9fe...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du skal begynne å lese litt andre nettsider enn Resett.

Anonymkode: 3b9fe...20f

*Klosett

(Og riktig det, det er ingen nettavis, det er bare en nettside)

Anonymkode: cd35d...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

DET STÅR BOKSTAVELIG TALT: "DEM OG OSS"!!!

Det står ikke, "en del av oss får nå trygd, fordi noen av oss er så heldige å være født med en annen etnisitet". Det står, "innvandrerne".

Når folk kaller tomme busseter for, "snikislamisering", så er folk dumme, ja. Når de at på til bruker uttrykk som, "kakerlakker", om nordmenn med en annen etnisitet enn dem så er de rasister, jo. Når folk deles inn i, "dem og oss", så er det en kategorisering ut fra etnisitet, som er selve definisjonen på rasisme.

Anonymkode: cd35d...97b

Jau, men det er ikkje sikkert det er folk som har gått "livets harde skole" som seier slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å si det slikt så vet jeg at det er slikt det foregår selv om jeg ikke kan legge frem noe bevis! Jeg skulle søke på noe og tok ett ark og fulgte det ut.. så skulle jeg levere dette, og da sa de nei denne er for utlendinger du må ha det andre! Selv om de var kliss like! Jeg kjenner ett par som får mer støtte en det jeg gjor og de var fra utlandet. Ei annen jeg kjenner som trengte hjelp, fikk ikke hjelp.. så hjalp noen utlendinger henne og fikk hjelpen i fra nav! Så jo mye er sang i det skrivet der! Og hvorfor skal de ha full pensjons rett når vi som er uføre ikke får det! Jeg er født med en kronisk tilstand som gjør jeg ikke kan jobbe desverre men blir straffet for det! 

Anonymkode: 5376f...035

Det at flyktninger slipper full opptjeningstid, gjør bare at de får mindre sats på uføretrygd og pensjon. Nordmenn som har bodd frivillig i utlandet samt innvandrere forøvrig, som ikke har full trygdetid, får avkortning av uføretrygd (altså mindre enn minstetrygden). Det er inntekten din som avgjør om du får mer enn minstebeløpet. Nordmenn som har avkortet opptjeningstid i Norge, kan søke om uføretrygd (hvis det finnes) i det landet de har jobbet og tjent penger, 

Jeg regner med at du er ung ufør, hvis du er alvorlig syk uten arbeidserfaring, så du har mer utbetalt enn uføre flyktninger. 

Resten av det du sier er svada. Om noen har fått mer utbetalt enn deg, skyldes dette forhold som du tydeligvis ikke kjenner til. Satser varierer fra kommune til kommune, og folk har ulike utgifter (husleie, strøm). 

Uvitenhet skaper mye unødvendig frustrasjon og sinne. Spesielt når man er rask på avtrekkeren og man bare antar at man vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Uvitenhet skaper mye unødvendig frustrasjon og sinne. Spesielt når man er rask på avtrekkeren og man bare antar at man vet. 

Det er helt sant det, det er de som vet minst som er mest påståelige. Du har helt rett i det.

Anonymkode: cd35d...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du tydeligvis ikke kjenne systemet godt nok når du skriver dette! Jeg har fysisk sett dette.. så da mener du jeg er blind? 

Jeg jobbet med ei fra Irak og hun var utplassert hos oss og hun sa at hun kjente mange som kunne bare gå ned til nav med regninger osv å grine å få penger.. hun hatet at det var slikt for hun var ærlige! Så hvis du påstår at du vet all regelverket og er jurist så har du tydeligvis bommet litt på denne fronten gitt

Anonymkode: 5376f...035

At hun fra Irak (angivelig) sier a det er slik, beviser ingenting! Du har ikke sett disse utbetalingene og kvitteringene. Om hun fra Irak har sagt noe slikt, må hun ha funnet ut at det er best å si til nordmenn at man er en ærlig sjel, hvis ikke vil hun bli mistenkeliggjort for å være en snylter. De som jobber på NAV har ikke mulighet til å gi penger etter eget forgodtbefinnende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke.

MEN flyktninger som kommer til Norge får fulle pensjonsrettigheter selv om de ikke har full opptjeningstid. Dette gjelder ikke nordmenn som har bodd noen år utenlands, de får trekk i pensjon.

 

 

 

 

Anonymkode: b6e13...cad

Ikke nå lenger

Anonymkode: 9be50...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du tydeligvis ikke kjenne systemet godt nok når du skriver dette! Jeg har fysisk sett dette.. så da mener du jeg er blind? 

Jeg jobbet med ei fra Irak og hun var utplassert hos oss og hun sa at hun kjente mange som kunne bare gå ned til nav med regninger osv å grine å få penger.. hun hatet at det var slikt for hun var ærlige! Så hvis du påstår at du vet all regelverket og er jurist så har du tydeligvis bommet litt på denne fronten gitt

Anonymkode: 5376f...035

Seriøst? "Jeg kjenner en som påstår at hun kjenner noen som får noe som jeg ikke får" - det er bevisførselen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jul herfra og til månen skrev:

At hun fra Irak (angivelig) sier a det er slik, beviser ingenting! Du har ikke sett disse utbetalingene og kvitteringene. Om hun fra Irak har sagt noe slikt, må hun ha funnet ut at det er best å si til nordmenn at man er en ærlig sjel, hvis ikke vil hun bli mistenkeliggjort for å være en snylter. De som jobber på NAV har ikke mulighet til å gi penger etter eget forgodtbefinnende. 

At andre her inne nekter for at det ikke er slikt beviser heller ingen ting så da er det ord mot ord tydeligvis.. så kom med motbevis da

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Seriøst? "Jeg kjenner en som påstår at hun kjenner noen som får noe som jeg ikke får" - det er bevisførselen din?

Og bevisførelsen din er at dette ikke stemmer.. kom med motbevis her da

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Antar ikke. Vi vet! 

Alle som har «Livets harde skole» under utdannelse, forteller verden at de ikke har utdannelse og derfor er ganske kunnskapsløs og lett å påvirke. Stort sett de som deler slikt. 

Anonymkode: 0a955...a84

Eneste av mine Facebook venner, som deler rasistiske innlegg, er advokat. De få som har gått livets harde skole, er ikke rasister, de er omsorgsfulle, og bryr seg om at alle skal ha det bra. 

Anonymkode: 7aba8...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du tydeligvis ikke kjenne systemet godt nok når du skriver dette! Jeg har fysisk sett dette.. så da mener du jeg er blind? 

Jeg jobbet med ei fra Irak og hun var utplassert hos oss og hun sa at hun kjente mange som kunne bare gå ned til nav med regninger osv å grine å få penger.. hun hatet at det var slikt for hun var ærlige! Så hvis du påstår at du vet all regelverket og er jurist så har du tydeligvis bommet litt på denne fronten gitt

Anonymkode: 5376f...035

Det er faktisk stor forskjell på Nav kontorer og. Har en venninne som er sosionom, og har jobbet på flere Nav kontor. Og på det ene stedet, sa hun at det var jo helt vilt hvor mye sosial stønad de delte ut, var jo bare for folk og komme å grine så fikk de penger. Men her var det hovedsakelig etniske nordmenn det var snakk om. Hun orket bare og jobbe der i 1 år. For syntes det var idiotisk det de holdt på med.

Anonymkode: 7aba8...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

At andre her inne nekter for at det ikke er slikt beviser heller ingen ting så da er det ord mot ord tydeligvis.. så kom med motbevis da

Anonymkode: 5376f...035

Din påstand, så bevisbyrden ligger hos deg. I følge lover og regler, stemmer ikke det du sier, og da må du bevise at det ikke er sant. At noen sier noe og at du mener noen har fått noe du ikke har fått, beviser ikke en tøddel, men forventer ikke at du skal skjønne selv urimeligheten i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste av mine Facebook venner, som deler rasistiske innlegg, er advokat. De få som har gått livets harde skole, er ikke rasister, de er omsorgsfulle, og bryr seg om at alle skal ha det bra. 

Anonymkode: 7aba8...123

Har du tatt en titt på profilene som driver med nedrig oppgulp på nettet? Utrolig mange som har gått på «Livets harde skole». Noen har til og med gått på «Livets knallharde skole». Det er noen enkle, men fredelige sjeler som har gått på den skolen, men veldig mange av dem er dessverre svært bitre, feilinformerte og kunnskapsløse med tunellsyn. Det betyr ikke at de ikke vil familie og venner vel, de skjønner bare ikke hvordan samfunnet egentlig henger sammen. Ikke bare når det kommer innvandrere, men også miljø, økonomi og vitenskap generelt. 

https://www.vredens-gnag.no/livets-harde-skole-soker-rektor/

https://www.vredens-gnag.no/rekordsoking-til-livets-harde-skole/

https://www.dagbladet.no/kultur/kjaeligre-du-paring-livets-harde-skole/60162263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jul herfra og til månen skrev:

Har du tatt en titt på profilene som driver med nedrig oppgulp på nettet? Utrolig mange som har gått på «Livets harde skole». Noen har til og med gått på «Livets knallharde skole». Det er noen enkle, men fredelige sjeler som har gått på den skolen, men veldig mange av dem er dessverre svært bitre, feilinformerte og kunnskapsløse med tunellsyn. Det betyr ikke at de ikke vil familie og venner vel, de skjønner bare ikke hvordan samfunnet egentlig henger sammen. Ikke bare når det kommer innvandrere, men også miljø, økonomi og vitenskap generelt. 

https://www.vredens-gnag.no/livets-harde-skole-soker-rektor/

https://www.vredens-gnag.no/rekordsoking-til-livets-harde-skole/

https://www.dagbladet.no/kultur/kjaeligre-du-paring-livets-harde-skole/60162263

For å si det slik så høres det mer ut som du er bitter og sur i kommentarene dine 😳

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jul herfra og til månen skrev:

Din påstand, så bevisbyrden ligger hos deg. I følge lover og regler, stemmer ikke det du sier, og da må du bevise at det ikke er sant. At noen sier noe og at du mener noen har fått noe du ikke har fått, beviser ikke en tøddel, men forventer ikke at du skal skjønne selv urimeligheten i det. 

I følge lover og regler 🤣 du vet vell at det som blir praktisert i ett nav kontor, ikke blir praktisert hos andre? Når du ringer 5 ganger til nav, så får du 5 forskjellige svar? Gå å ta deg ett søtt eple, for sur skapen din forgifter her inne

Anonymkode: 5376f...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...