Gå til innhold

What not to wear - i bryllup!


Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP.. Hva har man absolutt ikke på seg i bryllup, og kan noen (mange) komme med bildeeksempler på hva som er greit å gå i i bryllup?

Anonymkode: 0afe9...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk sunn fornuft. Unngå hvitt, for korte/utringede kjoler og i noen tilfeller sort. Kle deg i noe du selv føler deg vel og fin i, og se på antrekksbeskrivelsen i innbydelsen. Kos deg! Hvis gjestene har det bra har brudeparet det bra, og omvendt😊

Anonymkode: 8cee7...046

Skrevet

Ikke hvit, rød eller svart kjole. Ikke for kort, ikke for utringet. En fin, anstendig kjole eller en buksedress er bra 😊 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk sunn fornuft. Unngå hvitt, for korte/utringede kjoler og i noen tilfeller sort. Kle deg i noe du selv føler deg vel og fin i, og se på antrekksbeskrivelsen i innbydelsen. Kos deg! Hvis gjestene har det bra har brudeparet det bra, og omvendt😊

Anonymkode: 8cee7...046

Hva er for kort kjole :)? 

Det er ingen antrekksbeskrivelse så tipper vi egentlig kan dukke opp i det vi måtte ønske.

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvit, rød eller svart kjole. Ikke for kort, ikke for utringet. En fin, anstendig kjole eller en buksedress er bra 😊 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Ok. Buskedress tror jeg blir vanskelig å finne, men skal forsøke å finne en anstendig kjole. Synes bare det er vanskelig å vite om kjolen er "fin nok", eller om den blir hverdagslig? 

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvit, rød eller svart kjole. Ikke for kort, ikke for utringet. En fin, anstendig kjole eller en buksedress er bra 😊 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Så nøye er det ikke. Du kan bruke de fargene du vil bare kjolen ikke ser ut som en brudekjole. Hvor lang den bør være kommer an på dresskoden.

For de fleste er bryllup en mulighet til å bruke det fineste du har og det fineste du har er bra nok. Det er veldog sjelden noen egentlig trenger å kjøpe ny kjole til bryllup, selv om mange har lyst.

Anonymkode: d98bc...cb5

Skrevet

Men JAKKE da? Må jeg ha en sånn superfin kåpe liksom? Hjelp, kjenner dette blir dyrt :P

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva er for kort kjole :)? 

Det er ingen antrekksbeskrivelse så tipper vi egentlig kan dukke opp i det vi måtte ønske.

Anonymkode: 0afe9...ba0

Det kommer litt an på kjolen, men stumpen bør ikke flagre løs😅 Hvis det ikke er beskrivelse ville jeg valgt noe du selv synes er fint.

når jeg ser på bildene fra vårt bryllup er det smilene på ansiktene til menneskene jeg er så glad i jeg ser. 

Anonymkode: 8cee7...046

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Buskedress tror jeg blir vanskelig å finne, men skal forsøke å finne en anstendig kjole. Synes bare det er vanskelig å vite om kjolen er "fin nok", eller om den blir hverdagslig? 

Anonymkode: 0afe9...ba0

Da må du jo spørre deg selv om du ville gått i kjolen til hverdags. Hvis den er for pyntet for jobb er den sikkert fin nok til bryllup 😊 hvis du bruker Pinterest kan du prøve å søke der. F.eks. kan du søke på "wedding guest dress" eller noe lignende. 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så nøye er det ikke. Du kan bruke de fargene du vil bare kjolen ikke ser ut som en brudekjole. Hvor lang den bør være kommer an på dresskoden.

For de fleste er bryllup en mulighet til å bruke det fineste du har og det fineste du har er bra nok. Det er veldog sjelden noen egentlig trenger å kjøpe ny kjole til bryllup, selv om mange har lyst.

Anonymkode: d98bc...cb5

Jeg har ikke noe passende, jeg har en kjole fra Floyd, men den er kort og upassende. Jeg har antrekk jeg bruker i bursdager liksom, men det er ikke pyntet på den måten. Ville følt meg underpyntet. Vil bare føle at jeg glir inn som en del av mengden, i en nøytral - men pyntet - kjole. 

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kommer litt an på kjolen, men stumpen bør ikke flagre løs😅 Hvis det ikke er beskrivelse ville jeg valgt noe du selv synes er fint.

når jeg ser på bildene fra vårt bryllup er det smilene på ansiktene til menneskene jeg er så glad i jeg ser. 

Anonymkode: 8cee7...046

Ok :) Vil i alle fall ha noe med lange ermer, jeg er så kald av meg. Men ikke sort er vanskelig å finne :P

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så nøye er det ikke. Du kan bruke de fargene du vil bare kjolen ikke ser ut som en brudekjole. Hvor lang den bør være kommer an på dresskoden.

For de fleste er bryllup en mulighet til å bruke det fineste du har og det fineste du har er bra nok. Det er veldog sjelden noen egentlig trenger å kjøpe ny kjole til bryllup, selv om mange har lyst.

Anonymkode: d98bc...cb5

Jeg hadde reagert hvis en av gjestene mine dukket opp i flammende rød kjole, ikke bare på grunn av hva det "tradisjonelt" betyr, men også fordi det fort blir et blikkfang og tar oppmerksomhet fra bruden. Samme med hvitt. Svart er en sørgefarge. 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men JAKKE da? Må jeg ha en sånn superfin kåpe liksom? Hjelp, kjenner dette blir dyrt :P

Anonymkode: 0afe9...ba0

Nei, det må du ikke. Du tar den jakken eller kåpen du har som passer best til antrekket. En vanlig vinterjakke er helt fint om vinteren. Bruk det du har.

Anonymkode: d98bc...cb5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du jo spørre deg selv om du ville gått i kjolen til hverdags. Hvis den er for pyntet for jobb er den sikkert fin nok til bryllup 😊 hvis du bruker Pinterest kan du prøve å søke der. F.eks. kan du søke på "wedding guest dress" eller noe lignende. 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Ok, ja, det vet jeg ikke helt. Jeg har nemlig en kjempeavslappet stil til vanlig :) Hjemme går jeg i joggebukse og hettegenser for å si det sånn :) Det er jo ikke verdens undergang om jeg bommer på kjolen da, men.

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det må du ikke. Du tar den jakken eller kåpen du har som passer best til antrekket. En vanlig vinterjakke er helt fint om vinteren. Bruk det du har.

Anonymkode: d98bc...cb5

Okei :) Da tar jeg vinterjakka mi da. Den er forsåvidt fin og nøytral.

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet

Jakka skal henge ute i gangen, det er viktigere at den passer været på utsiden enn at den passer kjolen.

Jeg ville valgt en lang kjole, pene sko og en pen veske. Jeg er også veldig avslappet ellers, lever livet i dongeribukse, t-skjorte og cardigan, hver eneste dag ;)

Mange fine kjoler her:

https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/kjoler-til-bryllup

Anonymkode: 6e992...e0b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde reagert hvis en av gjestene mine dukket opp i flammende rød kjole, ikke bare på grunn av hva det "tradisjonelt" betyr, men også fordi det fort blir et blikkfang og tar oppmerksomhet fra bruden. Samme med hvitt. Svart er en sørgefarge. 

Anonymkode: 3ca18...5e5

Da vil jeg si du er veldig sær.

Kronprinsesse Mary gikk for eksempel i knall rød kjole i bryllupet til prinsesse Madelene. Sorte og hvite kjoler blir helt flotte med lott tilbehør i andre farger. 

Anonymkode: d98bc...cb5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da vil jeg si du er veldig sær.

Kronprinsesse Mary gikk for eksempel i knall rød kjole i bryllupet til prinsesse Madelene. Sorte og hvite kjoler blir helt flotte med lott tilbehør i andre farger. 

Anonymkode: d98bc...cb5

Det med at man ikke skal bruke rød kjole har jeg bare lest her inne. Det står ikke noe om det i Skikk og Bruk, og som du skriver; det er godt nok for kongelige. 

Anonymkode: 8cee7...046

Skrevet

Jeg ville ungått helhvitt og helsort, samt for kort. Og med for kort så mener jeg at kjolen burde gå til minst rett over kneet når det er bryllup :)

Anonymkode: 4edde...440

Skrevet

Det er bl.a. når jeg leser tråder som dette at jeg blir ekstra glad for å ha bunad. Her jeg bor og i "min krets" er bunad det selvfølgelige klesvalget i barnedåp, konfirmasjon og bryllup. 

Anonymkode: 9b3ca...d5c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HJELP.. Hva har man absolutt ikke på seg i bryllup, og kan noen (mange) komme med bildeeksempler på hva som er greit å gå i i bryllup?

Anonymkode: 0afe9...ba0

I de fleste bryllup holder det å bruke sunn fornuft. Dropp hvitt, slik at bruden skiller seg klart ut. Ellers er det ingen normale mennesker som tror at rød kjole betyr at du har ligget med brudgommen, grønn at du er sjalu eller svart at du sørger. Lårkort og dyp kløft kan droppes. Bruk huet. 

Anonymkode: 8d6e9...8e2

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bl.a. når jeg leser tråder som dette at jeg blir ekstra glad for å ha bunad. Her jeg bor og i "min krets" er bunad det selvfølgelige klesvalget i barnedåp, konfirmasjon og bryllup. 

Anonymkode: 9b3ca...d5c

Jeg har ikke råd til å kjøpe ny bunad. Har en, men den er str XS og jeg er størrslse L

Anonymkode: 0afe9...ba0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke råd til å kjøpe ny bunad. Har en, men den er str XS og jeg er størrslse L

Anonymkode: 0afe9...ba0

Javel, hvilke bunader leveres i faste størrelser? Min er sydd til meg, uavhengig av størrelse. 

Anonymkode: 9b3ca...d5c

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel, hvilke bunader leveres i faste størrelser? Min er sydd til meg, uavhengig av størrelse. 

Anonymkode: 9b3ca...d5c

Du skjønner vel at man kan omtale en bunad i ulike størrelser selv om de ikke er faste. Jeg kan fin si om min at den er for liten, da JEG er i størrelse L, mens bunaden er alt for liten, dvs. rundt størrelse S..

Anonymkode: bfd7b...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...