Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 HJELP.. Hva har man absolutt ikke på seg i bryllup, og kan noen (mange) komme med bildeeksempler på hva som er greit å gå i i bryllup? Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Bruk sunn fornuft. Unngå hvitt, for korte/utringede kjoler og i noen tilfeller sort. Kle deg i noe du selv føler deg vel og fin i, og se på antrekksbeskrivelsen i innbydelsen. Kos deg! Hvis gjestene har det bra har brudeparet det bra, og omvendt😊 Anonymkode: 8cee7...046
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Ikke hvit, rød eller svart kjole. Ikke for kort, ikke for utringet. En fin, anstendig kjole eller en buksedress er bra 😊 Anonymkode: 3ca18...5e5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruk sunn fornuft. Unngå hvitt, for korte/utringede kjoler og i noen tilfeller sort. Kle deg i noe du selv føler deg vel og fin i, og se på antrekksbeskrivelsen i innbydelsen. Kos deg! Hvis gjestene har det bra har brudeparet det bra, og omvendt😊 Anonymkode: 8cee7...046 Hva er for kort kjole :)? Det er ingen antrekksbeskrivelse så tipper vi egentlig kan dukke opp i det vi måtte ønske. Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke hvit, rød eller svart kjole. Ikke for kort, ikke for utringet. En fin, anstendig kjole eller en buksedress er bra 😊 Anonymkode: 3ca18...5e5 Ok. Buskedress tror jeg blir vanskelig å finne, men skal forsøke å finne en anstendig kjole. Synes bare det er vanskelig å vite om kjolen er "fin nok", eller om den blir hverdagslig? Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke hvit, rød eller svart kjole. Ikke for kort, ikke for utringet. En fin, anstendig kjole eller en buksedress er bra 😊 Anonymkode: 3ca18...5e5 Så nøye er det ikke. Du kan bruke de fargene du vil bare kjolen ikke ser ut som en brudekjole. Hvor lang den bør være kommer an på dresskoden. For de fleste er bryllup en mulighet til å bruke det fineste du har og det fineste du har er bra nok. Det er veldog sjelden noen egentlig trenger å kjøpe ny kjole til bryllup, selv om mange har lyst. Anonymkode: d98bc...cb5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Skrevet 7. oktober 2019 Men JAKKE da? Må jeg ha en sånn superfin kåpe liksom? Hjelp, kjenner dette blir dyrt Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #8 Skrevet 7. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva er for kort kjole :)? Det er ingen antrekksbeskrivelse så tipper vi egentlig kan dukke opp i det vi måtte ønske. Anonymkode: 0afe9...ba0 Det kommer litt an på kjolen, men stumpen bør ikke flagre løs😅 Hvis det ikke er beskrivelse ville jeg valgt noe du selv synes er fint. når jeg ser på bildene fra vårt bryllup er det smilene på ansiktene til menneskene jeg er så glad i jeg ser. Anonymkode: 8cee7...046
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #9 Skrevet 7. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok. Buskedress tror jeg blir vanskelig å finne, men skal forsøke å finne en anstendig kjole. Synes bare det er vanskelig å vite om kjolen er "fin nok", eller om den blir hverdagslig? Anonymkode: 0afe9...ba0 Da må du jo spørre deg selv om du ville gått i kjolen til hverdags. Hvis den er for pyntet for jobb er den sikkert fin nok til bryllup 😊 hvis du bruker Pinterest kan du prøve å søke der. F.eks. kan du søke på "wedding guest dress" eller noe lignende. Anonymkode: 3ca18...5e5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #10 Skrevet 7. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så nøye er det ikke. Du kan bruke de fargene du vil bare kjolen ikke ser ut som en brudekjole. Hvor lang den bør være kommer an på dresskoden. For de fleste er bryllup en mulighet til å bruke det fineste du har og det fineste du har er bra nok. Det er veldog sjelden noen egentlig trenger å kjøpe ny kjole til bryllup, selv om mange har lyst. Anonymkode: d98bc...cb5 Jeg har ikke noe passende, jeg har en kjole fra Floyd, men den er kort og upassende. Jeg har antrekk jeg bruker i bursdager liksom, men det er ikke pyntet på den måten. Ville følt meg underpyntet. Vil bare føle at jeg glir inn som en del av mengden, i en nøytral - men pyntet - kjole. Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #11 Skrevet 7. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kommer litt an på kjolen, men stumpen bør ikke flagre løs😅 Hvis det ikke er beskrivelse ville jeg valgt noe du selv synes er fint. når jeg ser på bildene fra vårt bryllup er det smilene på ansiktene til menneskene jeg er så glad i jeg ser. Anonymkode: 8cee7...046 Ok Vil i alle fall ha noe med lange ermer, jeg er så kald av meg. Men ikke sort er vanskelig å finne Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Skrevet 7. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så nøye er det ikke. Du kan bruke de fargene du vil bare kjolen ikke ser ut som en brudekjole. Hvor lang den bør være kommer an på dresskoden. For de fleste er bryllup en mulighet til å bruke det fineste du har og det fineste du har er bra nok. Det er veldog sjelden noen egentlig trenger å kjøpe ny kjole til bryllup, selv om mange har lyst. Anonymkode: d98bc...cb5 Jeg hadde reagert hvis en av gjestene mine dukket opp i flammende rød kjole, ikke bare på grunn av hva det "tradisjonelt" betyr, men også fordi det fort blir et blikkfang og tar oppmerksomhet fra bruden. Samme med hvitt. Svart er en sørgefarge. Anonymkode: 3ca18...5e5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #13 Skrevet 7. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men JAKKE da? Må jeg ha en sånn superfin kåpe liksom? Hjelp, kjenner dette blir dyrt Anonymkode: 0afe9...ba0 Nei, det må du ikke. Du tar den jakken eller kåpen du har som passer best til antrekket. En vanlig vinterjakke er helt fint om vinteren. Bruk det du har. Anonymkode: d98bc...cb5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #14 Skrevet 7. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må du jo spørre deg selv om du ville gått i kjolen til hverdags. Hvis den er for pyntet for jobb er den sikkert fin nok til bryllup 😊 hvis du bruker Pinterest kan du prøve å søke der. F.eks. kan du søke på "wedding guest dress" eller noe lignende. Anonymkode: 3ca18...5e5 Ok, ja, det vet jeg ikke helt. Jeg har nemlig en kjempeavslappet stil til vanlig Hjemme går jeg i joggebukse og hettegenser for å si det sånn Det er jo ikke verdens undergang om jeg bommer på kjolen da, men. Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #15 Skrevet 7. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det må du ikke. Du tar den jakken eller kåpen du har som passer best til antrekket. En vanlig vinterjakke er helt fint om vinteren. Bruk det du har. Anonymkode: d98bc...cb5 Okei Da tar jeg vinterjakka mi da. Den er forsåvidt fin og nøytral. Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #16 Skrevet 7. oktober 2019 Jakka skal henge ute i gangen, det er viktigere at den passer været på utsiden enn at den passer kjolen. Jeg ville valgt en lang kjole, pene sko og en pen veske. Jeg er også veldig avslappet ellers, lever livet i dongeribukse, t-skjorte og cardigan, hver eneste dag Mange fine kjoler her: https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/kjoler-til-bryllup Anonymkode: 6e992...e0b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #17 Skrevet 7. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde reagert hvis en av gjestene mine dukket opp i flammende rød kjole, ikke bare på grunn av hva det "tradisjonelt" betyr, men også fordi det fort blir et blikkfang og tar oppmerksomhet fra bruden. Samme med hvitt. Svart er en sørgefarge. Anonymkode: 3ca18...5e5 Da vil jeg si du er veldig sær. Kronprinsesse Mary gikk for eksempel i knall rød kjole i bryllupet til prinsesse Madelene. Sorte og hvite kjoler blir helt flotte med lott tilbehør i andre farger. Anonymkode: d98bc...cb5
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #18 Skrevet 7. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da vil jeg si du er veldig sær. Kronprinsesse Mary gikk for eksempel i knall rød kjole i bryllupet til prinsesse Madelene. Sorte og hvite kjoler blir helt flotte med lott tilbehør i andre farger. Anonymkode: d98bc...cb5 Det med at man ikke skal bruke rød kjole har jeg bare lest her inne. Det står ikke noe om det i Skikk og Bruk, og som du skriver; det er godt nok for kongelige. Anonymkode: 8cee7...046
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #19 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg ville ungått helhvitt og helsort, samt for kort. Og med for kort så mener jeg at kjolen burde gå til minst rett over kneet når det er bryllup Anonymkode: 4edde...440
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #20 Skrevet 7. oktober 2019 Det er bl.a. når jeg leser tråder som dette at jeg blir ekstra glad for å ha bunad. Her jeg bor og i "min krets" er bunad det selvfølgelige klesvalget i barnedåp, konfirmasjon og bryllup. Anonymkode: 9b3ca...d5c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #21 Skrevet 7. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: HJELP.. Hva har man absolutt ikke på seg i bryllup, og kan noen (mange) komme med bildeeksempler på hva som er greit å gå i i bryllup? Anonymkode: 0afe9...ba0 I de fleste bryllup holder det å bruke sunn fornuft. Dropp hvitt, slik at bruden skiller seg klart ut. Ellers er det ingen normale mennesker som tror at rød kjole betyr at du har ligget med brudgommen, grønn at du er sjalu eller svart at du sørger. Lårkort og dyp kløft kan droppes. Bruk huet. Anonymkode: 8d6e9...8e2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #22 Skrevet 7. oktober 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bl.a. når jeg leser tråder som dette at jeg blir ekstra glad for å ha bunad. Her jeg bor og i "min krets" er bunad det selvfølgelige klesvalget i barnedåp, konfirmasjon og bryllup. Anonymkode: 9b3ca...d5c Jeg har ikke råd til å kjøpe ny bunad. Har en, men den er str XS og jeg er størrslse L Anonymkode: 0afe9...ba0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #23 Skrevet 7. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke råd til å kjøpe ny bunad. Har en, men den er str XS og jeg er størrslse L Anonymkode: 0afe9...ba0 Javel, hvilke bunader leveres i faste størrelser? Min er sydd til meg, uavhengig av størrelse. Anonymkode: 9b3ca...d5c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #24 Skrevet 7. oktober 2019 Reglene er vel ganske løse i vår tid. Invitasjonen sier vel noe om dresskode? https://www.dresskoder.no/bryllup/index.html Anonymkode: b2158...320
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #25 Skrevet 7. oktober 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Javel, hvilke bunader leveres i faste størrelser? Min er sydd til meg, uavhengig av størrelse. Anonymkode: 9b3ca...d5c Du skjønner vel at man kan omtale en bunad i ulike størrelser selv om de ikke er faste. Jeg kan fin si om min at den er for liten, da JEG er i størrelse L, mens bunaden er alt for liten, dvs. rundt størrelse S.. Anonymkode: bfd7b...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå