Gå til innhold

Par i 23 år, nå er han usikker på forholdet


Voksennok

Anbefalte innlegg

Mannen sa for 2 dager siden, etter at vi hadde hatt det jeg trodde var en hyggelig kveld på byen, at han var usikker på forholdet vårt. Etter det har han vært helt avvisende, og når jeg har forsøkt å få han til å snakke om det, går han. Det kom som lyn fra klar himmel, vi har selvsagt hatt opp og nedturer gjennom 23 år, men akkurat nå gikk det bra - trodde jeg. Hva gjør jeg? Skal jeg flytte så han får tenke seg om og bli sikker, skal vi bo under samme tak mens jeg skal gå på vent til han bestemmer seg? Jeg er knust, og ikke minst med tanke på at han ikke vil snakke om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er han da, er det en 40-års krise kanskje?

Jeg tenker at du får gi han littegranne tid, oppfør deg normalt og la hverdagen gå. Men etter et par uker kan du prøve å spørre igjen, og vil han fremdeles ikke snakke om det sier du at dere har to valg, enten bestiller dere tid på familievernkontoret og snakker sammen eller dere går videre uten å tenke mer på dette.

Det kan godt hende han har en liten nedtur, det kan hende han tenker over livet sitt, var dette sånn det skulle bli eller skulle jeg valgt en annen vei osv.

Tror ikke det er mulig å gå gjennom et livslangt forhold uten å av og til lure på om man har tatt de rette valgene, lure på hvordan livet hadde blitt om man valgte annerledes osv. Det er ikke dermed sagt at alt og ett er ute og forholdet er dødt. Han sa kanskje noe han angrer i ettertid på at han sa, da tjener du ingenting på å presse og mase videre om dette.

Jeg er 45 år og har vært sammen med gubben i 22 år selv, gift i 20 år, sånne tanker som mannen din plutselig hadde opplever man jo av og til, det er ikke dermed sagt at man ønsker å avslutte forholdet egentlig.

Anonymkode: 548f8...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han har funnet en annen. Beklager, men sannsynligheten er svært høy. 

Hilsen en annen som har et 20 år langt forhold bak meg

Anonymkode: 739de...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som han har funnet en annen. Beklager, men sannsynligheten er svært høy. 

Hilsen en annen som har et 20 år langt forhold bak meg

Anonymkode: 739de...dc9

Og spesielt siden han ikke vil snakke om det... Lukter svidd langt vei...

Anonymkode: 739de...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med annie ...512: La det gå en stund, noen uker eller dager (alt etter hvor lenge du holder ut), og så tar du saken opp igjen. Nekter han fortsatt å snakke om det, så sier du at greit, du bestiller time på familievernkontoret og så får han velge om dere skal jobbe med forholdet eller om det blir mekling.

Jeg hadde ikke orket å gå slik i uvisse spesielt lenge, så jeg hadde satt hardt mot hardt. For meg ville det vært bedre å få et klart svar, selv om det innebar brudd, for da kunne jeg sørget og jobbet meg gjennom det og etter en stund gått videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. 40-års krisen var over for noen år siden. Vi har sjelden sex, noe som jo er naturlig om han ikke er interessert lengre. Jeg har prøvd å snakke med han igjen, han nekter å snakke om det. Jeg ble helt tatt på senga her, og har ikke tenkt å danse noen runddans, eller stille ultimatum.  Vi har akkurat kommet hjem etter det jeg trodde skulle bli en kjekk tur, men jeg begynner jakten på en leilighet i morgen tidlig. Så får han heller sitte her alene og tenke over fremtiden vår - ingen vits at jeg skal sitte her sammen med han når han ikke vet hva han vil, og ikke vil snakke om det. Gratulerer med bryllupsdagen liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Voksennok skrev:

Takk for svar. 40-års krisen var over for noen år siden. Vi har sjelden sex, noe som jo er naturlig om han ikke er interessert lengre. Jeg har prøvd å snakke med han igjen, han nekter å snakke om det. Jeg ble helt tatt på senga her, og har ikke tenkt å danse noen runddans, eller stille ultimatum.  Vi har akkurat kommet hjem etter det jeg trodde skulle bli en kjekk tur, men jeg begynner jakten på en leilighet i morgen tidlig. Så får han heller sitte her alene og tenke over fremtiden vår - ingen vits at jeg skal sitte her sammen med han når han ikke vet hva han vil, og ikke vil snakke om det. Gratulerer med bryllupsdagen liksom....

Når han ikke vil snakke om det, ikke vil være med på fvk, ikke vil noenting, da tenker jeg det er like greit å bare handle etter hva som er riktig for deg.

Ikke bli overrasket hvis det viser seg at han egentlig har et forhold på si, men ikke vil "ha på seg" å være den som går ut av ekteskapet, og når du flytter så kan han si at det var du som gikk fra ham...

Ta vare på deg selv og gjør det som er riktig for deg. Skal et forhold reddes så må det være to som er villige til å gjøre jobben, man redder ikke et forhold alene!

Anonymkode: c7c3b...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...