Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Hei jeg lurer på hvordan dere gjør det i bhg ang tilgang til drikke for barna? Anonymkode: e3482...c1a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Barna har egne kopper i deres høyde ved vasken. De drikker av dem når de ønsker det. De minste får hjelp. Ellers tar vi ut kopper og vann eller saft når vi er ute. 😊 Anonymkode: f0479...898
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 De har drikkeflaske hjemmefra. Hvis de har glemt får de kopp i barnehagen. Anonymkode: 0048a...202
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 Drikkeflaske som foreldrene har med hjemmefra. Får låne kopp hvis de ikke har med Anonymkode: d1f9e...0db
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Barnehagen har drikkeflasker som er kette å vaske i maskina. Anonymkode: ddb50...670
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Står flaskene fremme hele tiden? Anonymkode: e3482...c1a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 I vår barnehage har barns med egne drikkeflasker hjemmefra som fylles med vann og står lett tilgjengelig for barna hele dagen. Disse tas med ut også. Oppbevares i egne plastkasser for hver avdeling. Vi foreldre må selv ta med flaskene hjem og vaske dem. Anonymkode: 5ffe6...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: I vår barnehage har barns med egne drikkeflasker hjemmefra som fylles med vann og står lett tilgjengelig for barna hele dagen. Disse tas med ut også. Oppbevares i egne plastkasser for hver avdeling. Vi foreldre må selv ta med flaskene hjem og vaske dem. Anonymkode: 5ffe6...d2d Det er så tungvint. Anonymkode: f234e...2e3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Flasker til dei som har det, og kopp til dei andre 😊 Anonymkode: 85c6f...7af
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så tungvint. Anonymkode: f234e...2e3 Er det? La barna løpe rundt med en camelbak på ryggen da 😂 Anonymkode: dc9d5...c06
Pobie Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så tungvint. Anonymkode: f234e...2e3 Barnehagen her gjør det samme og det er da ikke tungvint? Putt den i oppvaskmaskinen eller bruk 2 minutter og vask for hånd.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så tungvint. Anonymkode: f234e...2e3 Tungvint? Å sende med vannflaske?🙈 I vår bhg sendte vi med flaske på første dag. Den oppbevares og vaskes i bhg og så får vi beskjed når den må byttes. Har akkurat byttet bhg og i den forrige sendte vi med flaske hver dag og vasket hjemme. Selvfølgelig veldig praktisk at vi slipper å tenke på det, men var da virkelig ikke tungvint å sende med hver dag heller.. Anonymkode: b8969...537
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Fikk trekopp av barnehagen. Barnets navn ble inngravert, også av barnehagen, og barnet fikk koppen da hun sluttet😊 Har koppen enda og den er ofte i bruk. Et koselig minne. På turdager måtte vi ha med vannflaske. Anonymkode: c7043...289
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er så tungvint. Anonymkode: f234e...2e3 Er det tungvint for foreldrene å vaske drikkeflaska? Anonymkode: 228ba...74b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 Alle har egen drikkeflaske som står i en plastkasse på avdelingen, den tas og med ut når det trengs. Foreldrene må ta med flaskene hjem og vaske de. Vi vasker de flaskene som aldri blir tatt med hjem. Anonymkode: 228ba...74b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det tungvint for foreldrene å vaske drikkeflaska? Anonymkode: 228ba...74b Enig i at det er litt tungvint. Ikke akkurat å vaske den, men å huske å ta den med hjem og ta den med tilbake. I den første barnehagen vi brukte leverte vi bare en flaske, som var enkel å vaske, uten sugerør. Og så ble den i barnehagen og ble vasket og fylt der. Anonymkode: 9d539...f23
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle har egen drikkeflaske som står i en plastkasse på avdelingen, den tas og med ut når det trengs. Foreldrene må ta med flaskene hjem og vaske de. Vi vasker de flaskene som aldri blir tatt med hjem. Anonymkode: 228ba...74b Men hvordan minner dere foreldrene på det, da? Anonymkode: 24417...193
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Enig i at det er litt tungvint. Ikke akkurat å vaske den, men å huske å ta den med hjem og ta den med tilbake. I den første barnehagen vi brukte leverte vi bare en flaske, som var enkel å vaske, uten sugerør. Og så ble den i barnehagen og ble vasket og fylt der. Anonymkode: 9d539...f23 Men det burde jo ikke være noe vanskeligere å huske drikkeflaska enn å huske annet tøy og utstyr barnet må ha. Anonymkode: 228ba...74b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan minner dere foreldrene på det, da? Anonymkode: 24417...193 Vi skriver det i hvert eneste månedsbrev, vi minner ofte om det under henting. Jeg mener at foreldrene må kunne ta det ansvaret selv, men mange er utrolig sløve, og noen tror ikke at en flaske som det er bare vann på blir skitten Anonymkode: 228ba...74b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det burde jo ikke være noe vanskeligere å huske drikkeflaska enn å huske annet tøy og utstyr barnet må ha. Anonymkode: 228ba...74b Sikkert ikke, men for meg ble det «ennå en ting». Og den stod jo ikke i garderoben sammen med tøyet. Den var enten inne på avdelingen, i tursekken eller i en kasse på uteområdet. Tøy og annet utstyr er heller ikke noe vi har tatt med til og fra barnehagen hver dag. Vi har hatt fullt utstyr i barnehagen og fullt utstyr hjemme, og bare tatt med hjem når noe skal vaskes eller ved bytte av sesong. Anonymkode: 9d539...f23
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #21 Skrevet 3. oktober 2019 Vi har ikke mulighet til å vask 46 flasker hver dag i bhg.... derfor må foreldrene ta de med hjem selv. Jeg må også ta med mine barns flasker hjem.. Og nei det er faktisk ikke vanskelig å huske. Anonymkode: d1f9e...0db
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #22 Skrevet 3. oktober 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi skriver det i hvert eneste månedsbrev, vi minner ofte om det under henting. Jeg mener at foreldrene må kunne ta det ansvaret selv, men mange er utrolig sløve, og noen tror ikke at en flaske som det er bare vann på blir skitten Anonymkode: 228ba...74b Jeg trodde at barnehagen vasket flaskene. Nå ble jeg usikker faktisk. Anonymkode: 24417...193
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #23 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg trodde at barnehagen vasket flaskene. Nå ble jeg usikker faktisk. Anonymkode: 24417...193 Hvis de ikke har gitt beskjed om dere må ta de med hjem, så kan det godt hende at de vasker den der. Noen barnehager har steamere og da går det fort. Vi har vanlig oppvaskmaskin, og det tar tid. Den går allerede 2 ganger om dagen, så å vaske en haug med drikkeflasker helt unødvendig har vi ikke mulighet til. Anonymkode: 228ba...74b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #24 Skrevet 3. oktober 2019 I barnehagen til sønnen vår tar vi med drikkeflaske hver morgen og tar den med hjem om ettermiddagen. Det blir jo en vane etter noen dager, forstår ikke at det skal være så vanskelig. Når jeg henter sønnen min i barnehagen må jeg huske å ta med jakken hans som henger på gjerdet, matboksen som står i én plastboks, drikkeflasken som står i en annen (alt dette er ute), så må jeg inn og sjekke skiftetøyet, ta med hjem det vi trenger eller som er vått/skittent, sjekke om det ligger noen ark eller pinner e.l. som tydeligvis skal med hjem, og så finne ungen. Dette går jo på autopilot, jeg trenger ikke "huskeliste" hver dag. Anonymkode: 0e44c...1b5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2019 #25 Skrevet 3. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I barnehagen til sønnen vår tar vi med drikkeflaske hver morgen og tar den med hjem om ettermiddagen. Det blir jo en vane etter noen dager, forstår ikke at det skal være så vanskelig. Når jeg henter sønnen min i barnehagen må jeg huske å ta med jakken hans som henger på gjerdet, matboksen som står i én plastboks, drikkeflasken som står i en annen (alt dette er ute), så må jeg inn og sjekke skiftetøyet, ta med hjem det vi trenger eller som er vått/skittent, sjekke om det ligger noen ark eller pinner e.l. som tydeligvis skal med hjem, og så finne ungen. Dette går jo på autopilot, jeg trenger ikke "huskeliste" hver dag. Anonymkode: 0e44c...1b5 Så fint for deg, da! Anonymkode: 24417...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå