Gå til innhold

Forespørsel på Finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger masse klær veldig billig på Finn.no. 6-7 poser til 150 kr. I annonsen har jeg skrevet: «Hentes i *****»

Nå spør hun som vil kjøpe klærne om jeg kan levere de til henne, som betyr en kjøretur på 25 minutter hver vei for meg, til et sted jeg ellers aldri drar til.

Synes det er frekt. Jeg har svart at hun må hente de hos meg. 

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: eb72d...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde svart som deg uten å lage ein tråd på dib om det. 

Skrevet
2 minutter siden, Syngensang skrev:

Hadde svart som deg uten å lage ein tråd på dib om det. 

Hyggelig berte du da! Skikkelig godklump! 😁

Skrevet

Det er frekt, ja! Hadde svart at jeg kunne levere det for 300kr (en times jobb) pluss utgifter til drivstoff og evnt bom. Da tenker jeg hun velger å hente selv ;) 

Anonymkode: 170ed...1bd

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sagt at da koster det 500 kr ekstra for levering på døra.

Anonymkode: 77697...e48

😂👏🏻

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg selger masse klær veldig billig på Finn.no. 6-7 poser til 150 kr. I annonsen har jeg skrevet: «Hentes i *****»

Nå spør hun som vil kjøpe klærne om jeg kan levere de til henne, som betyr en kjøretur på 25 minutter hver vei for meg, til et sted jeg ellers aldri drar til.

Hva hadde du gjort? 

Hvilken str? Jeg tar gjerne å henter 👍😅

Anonymkode: 00fa8...616

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, sikkert like hyggeleg som deg, som blir så snurt over at nokon spør om du kan køyre at du må legge det ut på internettet. Det er jo berre å seie nei. Som du allereie har gjort. Det er ikkje sikkert ho la merke til at det må hentast. Eller så har ho ikkje bil, osb. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken str? Jeg tar gjerne å henter 👍😅

Str 86/92. 😉😁

Skrevet

Du må ikke la deg overraske av svarene du får på Finn. Utrolig mye rare mennesker! Bare si høflig nei.

Anonymkode: 45412...1b2

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Str 86/92. 😉😁

Ja jeg har ingen klær i den størrelsen til min datter. Er det gutt eller jente? ♥️ Bor du langt unna? He he jeg bor i Oslo området

Skrevet

Tenker at det må da være lov til å spørre. Kjøper vet ikke hvor desp du er på å selge. Det er jo bare å si enkelt "nei, det må hentes" - case closed 🤷‍♀️

Anonymkode: 00a49...501

Skrevet

Synes kjøper burde være takknemlig for å få så mye klær for 150 kr, og ikke minst hentet selv evt få noen til å hente for seg. Jeg har 4 barn, og klær er dyrt. 😅 Det er min mening. 

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Hva hadde du gjort? 

levere gjerne til folk jeg,men da skal jeg ha 200kr over

Anonymkode: 25280...05b

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

levere gjerne til folk jeg,men da skal jeg ha 200kr over

Anonymkode: 25280...05b

billigere for dem at du sender da

Anonymkode: 81f8c...182

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du virker både nærtakende og litt dum.

Anonymkode: a3a16...f36

Skrevet
19 timer siden, Syngensang skrev:

Ja, sikkert like hyggeleg som deg, som blir så snurt over at nokon spør om du kan køyre at du må legge det ut på internettet. Det er jo berre å seie nei. Som du allereie har gjort. Det er ikkje sikkert ho la merke til at det må hentast. Eller så har ho ikkje bil, osb. 

Hun som spør om hi kan levere, er jo frekkere enn flatlusa. Hvordan du får det til at det er hi som er problemet skjønner ikke jeg. Hbis hun av en eller annen grunn ikke kan hente, og ønsker at hi skal levere det, da burde hun selvfølgelig si at hun skal betale hi for kjøringen hvis hi kan levere det.

Anonymkode: f1ed5...e8f

Skrevet
21 hours ago, Syngensang said:

Hva faen... Så du tenker det er rimelig å tenke at ting man kjøper bare kommer gratis hjem til en? Enten avtaler man å betale porto, eller henter.

Å forvente hjemkjøring er helt på trynet.

Anonymkode: b8eca...30c

Skrevet

Herregud! 

Når ble det så utrolig frekt å stille et enkelt spørsmål? 

Denne kjøperen kan da vel ikke nødvendigvis vite ar hun bor på et sted du ellers aldri ferdes. For alt hun vet kunne det tenkes at du kjørte forbi hver dag, at du jobbet i nærheten, at mora di bor i nabolaget osv. 

Jeg både selger omgir bort masse klær og utstyr. Synes aldri det er frekt at folk spør om det kan fraktes eller om vi kan møtes et sted. Det er jo bare å si nei hvis det ikke passer!

Anonymkode: 13bea...d66

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen... Så du tenker det er rimelig å tenke at ting man kjøper bare kommer gratis hjem til en? Enten avtaler man å betale porto, eller henter.

Å forvente hjemkjøring er helt på trynet.

Anonymkode: b8eca...30c

Nei, det er slett ikkje rimeleg å forvente at ting blir gratis heimkøyrt. 

Men eg tenkjer at det går an å spørje, det betyr ikkje at ein forventar eit positivt svar. Og eg tenkjer og, som eg no har sagt eitpar gonger, at det er berre for deg å seie nei, og så gå vidare her i livet. Det er verkeleg ikkje noko å uffe seg over, verken på anonymforum eller i det verkelege livet. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun som spør om hi kan levere, er jo frekkere enn flatlusa. Hvordan du får det til at det er hi som er problemet skjønner ikke jeg. Hbis hun av en eller annen grunn ikke kan hente, og ønsker at hi skal levere det, da burde hun selvfølgelig si at hun skal betale hi for kjøringen hvis hi kan levere det.

HI er ikkje problemet i handelen. Viss hi ikkje kan eller vil køyre så seier ho berre nei. Også er den saka ute av verda. Eg forstår berre ikkje kvifor det skal vere sååååå frekt å spørje? Og kvifor ho har behov for å få medhald på eit forum om at det er frekt å spørje? Det er ikkje frekt å seie nei, eg kan ikkje køyre heller. Det er heilt ok. Eg hadde, som tidlegare opplyst sagt nei. Og ikkje tenkt noko meir på det. 

Skrevet
13 minutter siden, Syngensang skrev:

Men eg tenkjer at det går an å spørje, det betyr ikkje at ein forventar eit positivt svar. Og eg tenkjer og, som eg no har sagt eitpar gonger, at det er berre for deg å seie nei, og så gå vidare her i livet. Det er verkeleg ikkje noko å uffe seg over, verken på anonymforum eller i det verkelege livet. 

Du må være rimelig ny her på DIB  hvis du ikke har fått med deg hva dette anonymforumet brukes til. 

Skrevet
13 minutter siden, Syngensang skrev:

Det blir vel opp til hi og hver enkelt bruker hva man velger å spørre om her eller?

Anonymkode: f51c2...25c

Skrevet
11 minutter siden, Syngensang skrev:

HI er ikkje problemet i handelen. Viss hi ikkje kan eller vil køyre så seier ho berre nei. Også er den saka ute av verda. Eg forstår berre ikkje kvifor det skal vere sååååå frekt å spørje? Og kvifor ho har behov for å få medhald på eit forum om at det er frekt å spørje? Det er ikkje frekt å seie nei, eg kan ikkje køyre heller. Det er heilt ok. Eg hadde, som tidlegare opplyst sagt nei. Og ikkje tenkt noko meir på det. 

Litt treg du eller? 

Jeg spurte «hva hadde du gjort?» Hva du tenker om at jeg legger ut dette på et forum får bli din sak. 

Skrevet
34 minutter siden, Syngensang skrev:

Jeg er fremdeles helt uenig med deg. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du leker forumpoliti

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt treg du eller? 

Jeg spurte «hva hadde du gjort?» Hva du tenker om at jeg legger ut dette på et forum får bli din sak. 

Eg svarte : "Eg hadde gjort som deg. Uten lage tråd på dib om det" . Det var vel svar på spørsmålet ditt? Det var du som krangla på det, men det var altså det eg svarte på ditt spørsmål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...