Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #26 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet ikke om disse besteforeldrene har lagt andre planer. Du må forsøke å være modig nok til å si det som det er. Alternativt må du si at pga logistikkproblemer klarer dere ikke dette lengre og så lurer du på om du kan levere henne et sted og eventuelt hvor. Anonymkode: 884aa...5ab Ja, det er jo det jeg sier i det første innlegget. Jeg spør om det er greit å ringe foreldrene og spørre om jeg kan levere ungen til besteforeldre. Men jeg må jo sjekke først om de er tilgjengelige. Jeg kommer ikke til å lyve om hvorfor. Anonymkode: 14fda...044
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #27 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er jo det jeg sier i det første innlegget. Jeg spør om det er greit å ringe foreldrene og spørre om jeg kan levere ungen til besteforeldre. Men jeg må jo sjekke først om de er tilgjengelige. Jeg kommer ikke til å lyve om hvorfor. Anonymkode: 14fda...044 Ring foreldrene så snart det lar seg gjøre. Skjønner ikke helt hvorfor du må vite om besteforeldrene er tilgjengelig, but YOU GO GIRL Anonymkode: 884aa...5ab
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2019 #28 Skrevet 1. oktober 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring foreldrene så snart det lar seg gjøre. Skjønner ikke helt hvorfor du må vite om besteforeldrene er tilgjengelig, but YOU GO GIRL Anonymkode: 884aa...5ab Hvor skal jeg ellers levere henne? Anonymkode: 14fda...044
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #29 Skrevet 2. oktober 2019 Du må nok holde ut til frdag, mrn jeg synes du skal ringe foreldrene og be dem gi jenta beskjed om å oppføre seg skikkelig. Fortell dem at hun ikke hører på dere og at dere er lei, men be dem fikse det ved å snakle til henne. Du har essverre påtatt deg dette og må stå i det. Det er ingen selvfølge at noen skal ta over. Anonymkode: fdc81...cac
Mostly Harmless Skrevet 2. oktober 2019 #30 Skrevet 2. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor skal jeg ellers levere henne? Anonymkode: 14fda...044 Kanskje foreldrene har flere alternativer? Synes det er flott du ikke har tenkt å lyve om grunnen. Foreldrene trenger å vite at de har skjemt henne bort i en slik grad at hun ikke er til å ha i hus for andre, så hun forhåpentligvis kan få veiledning nå og slipper å prøve oppdra seg selv som voksen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #31 Skrevet 2. oktober 2019 Noen ganger er det synd det ikke er lov å fike til unger. Jeg hadde tatt henne til side og forklart på den tøffe måten hvor skapet skal stå. For et beist av en unge. Anonymkode: 60426...607
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #32 Skrevet 2. oktober 2019 Det er spesielt når barn og unge ikke hører på relativt fremmede voksne i deres eget hjem. Ringer en bjelle. Uansett, her hadde jeg tatt jenta til sides og på en vennlig måte sagt at dere må ha en samtale. Begynn med å sjekke om det går bra, om det er noe hun er lei seg for, om hun savner foreldrene. Hvis det er noe der, snakk om det og vis forståelse, men vær helt tydelig på at det uansett ikke er greit å ikke høre på deg. Hvis det ikke er noe som plager henne, vær tydelig på at dette er alvorlig, at hun ikke kan oppføre seg sånn. Hadde også ringte foreldrene uansett. Anonymkode: 88a3e...e8b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #33 Skrevet 2. oktober 2019 Har dere høstferie og foreldrene har reist på tur uten ungene sine? Bare det er hinsides merkelig, om det er tilfelle. Angående dårlig oppførsel, ring uansett og si fra til foreldrene. Kanskje er du så heldig å få slippe de siste dagene. Anonymkode: 0d259...828
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #34 Skrevet 2. oktober 2019 Hadde tatt meg godt betalt. Ring foreldrene idag. Hvis de ikke fikser annet pass eller kommer hjem (alle kan faktisk komme hjem altså), får du si at nei, da får barnevernet komme inn i bildet. Anonymkode: e9c6d...614
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #35 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg hadde uansett ringt foreldrene og sagt at dette er veldig utfordrende og beskrevet den oppførselen. Hadde spurt om det finnes andre løsninger da hele familien er på felgen...om de sier nei så har du hvert fall fått sagt i fra. Anonymkode: a8012...28a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #36 Skrevet 2. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde uansett ringt foreldrene og sagt at dette er veldig utfordrende og beskrevet den oppførselen. Hadde spurt om det finnes andre løsninger da hele familien er på felgen...om de sier nei så har du hvert fall fått sagt i fra. Anonymkode: a8012...28a Enig i denne. Du kan be om å få levere henne til andre, men hvis ikke det er noen som kan ta henne, må du faktisk bare stå i det frem til foreldrene kommer hjem. Og du sier selvsagt tydelig fra til dem om datterens oppførsel både nå på tlf, og når de kommer tilbake. Anonymkode: 87a4d...17f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #37 Skrevet 2. oktober 2019 Man kan jo håpe at foreldrene får en plutselig oppvåkning når de får beskjed om at lillegull ikke funker i sosiale settinger utenfor familien. 😕 Anonymkode: a8012...28a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #38 Skrevet 2. oktober 2019 Fortell hvordan dette ender da hi.. Hva sier foreldrene etter du ringer, det er det stor spenning i nå 🙄🙈 Anonymkode: 0d259...828
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #39 Skrevet 2. oktober 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du må nok holde ut til frdag, mrn jeg synes du skal ringe foreldrene og be dem gi jenta beskjed om å oppføre seg skikkelig. Fortell dem at hun ikke hører på dere og at dere er lei, men be dem fikse det ved å snakle til henne. Du har essverre påtatt deg dette og må stå i det. Det er ingen selvfølge at noen skal ta over. Anonymkode: fdc81...cac Jeg ber ikke om at hun skal høre på barna. Hun skal høre på meg Anonymkode: 14fda...044
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #40 Skrevet 2. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere høstferie og foreldrene har reist på tur uten ungene sine? Bare det er hinsides merkelig, om det er tilfelle. Angående dårlig oppførsel, ring uansett og si fra til foreldrene. Kanskje er du så heldig å få slippe de siste dagene. Anonymkode: 0d259...828 Foreldrene bestilte seg tur fordi barna skulle til besteforeldrene. Anonymkode: 14fda...044
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #41 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fortell hvordan dette ender da hi.. Hva sier foreldrene etter du ringer, det er det stor spenning i nå 🙄🙈 Anonymkode: 0d259...828 Jeg har snakket med foreldrene og kommer ikke til å si hva de svarte. Anonymkode: 14fda...044
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #42 Skrevet 2. oktober 2019 Har du prøvd å snakke skikkelig med henne? Jeg ville tatt henne på tomannshånd. Ville sagt rett ut at denne oppførselen ikke er akseptabel, og at den ender nå, ellers ringer du foreldrene i kveld eller i morgen tidlig. Jeg ville bedt henne se seg rundt. Hvis ingen andre oppfører seg på samme vis som henne er det en indikasjon på at oppførselen ikke er innafor. Jeg ville også bedt henne sette seg inn i situasjonen til andre rundt seg. Ville hun synes det var ok om en av de andre forsynte seg med alt snopet? Ville hun synes det var ok om noen tok plassen hennes? Svarte frekt til henne (gi konkrete eksempler på ting hun har sagt og spør hva det får henne til å føle). Hun bør bli skamfull når hun gjøres oppmerksom på hvordan hun ter seg, men i det lange løp vil hun takke deg. Hvis du ikke når frem ville jeg ring foreldrene med en gang. Ellers ville jeg gitt henne en sjanse til å korrigere oppførselen sin. Anonymkode: 38d76...884
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #43 Skrevet 2. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har snakket med foreldrene og kommer ikke til å si hva de svarte. Anonymkode: 14fda...044 Det er greit, lurt å ikke si for mye på nett. Likevel kan du jo si hva det endte med, om du må fortsette å ha henne til fredag eller om besteforeldrene overtar. Er jo det tråden handler om. Anonymkode: 0d259...828
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #44 Skrevet 2. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er greit, lurt å ikke si for mye på nett. Likevel kan du jo si hva det endte med, om du må fortsette å ha henne til fredag eller om besteforeldrene overtar. Er jo det tråden handler om. Anonymkode: 0d259...828 Hvor hun skal være er ikke nødvendig å fortelle, men det blir ikke hos meg. Anonymkode: 14fda...044
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2019 #45 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor hun skal være er ikke nødvendig å fortelle, men det blir ikke hos meg. Anonymkode: 14fda...044 Så deilig at du blir kvitt henne da! Håper du også sier klart fra til ungen om at oppførselen hennes er helt uakseptabel. Og ha en fin siste halvdel av høstferien Anonymkode: 87a4d...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå