Gå til innhold

Hva tenker dere om Nathaniel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er nesten 40 år begge 2 og jobber i gode jobber. Søsterene heter Liva og Selma.

Synes Nathaniel er så vakkert, etter denne serien :) dr quinn

Anonymkode: 530c1...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Regner med at du troller. Nathaniel er en stående vits her på forumet, sammen med Crissander og Carosander. Det er ikke et reelt navn som oppegående foreldre gir sine barn.

Anonymkode: 75e38...4a4

er ikke troller. Nathaniel har vert et helt vanlig navn flere år i usa og utlandet og har begynt og komme en del til norge nå, Vi liker det så godt,men enig med Crissander og carosander

Anonymkode: 530c1...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg kjenner en Nathaniel, og jeg kan si at navnet skjemmer ingen. Tok litt tid å venne seg til klingen i navnet, men det gikk det også. 

Anonymkode: acfa6...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at navnet er i bruk i USA er ikke nødvendigvis noen markør på hvordan det fungerer her... Er et sånn navn som gir meg assosiasjoner til en søt, kanskje litt naiv og "enkel" mor, som ikke tenker på annet enn at hun skal få et søtt lite barn som skal oppdras i regnbueglitter og pastell. At barnet etterhvert blir tenåring og voksen er ikke noe som faller henne inn. (Kan av en eller annen grunn ikke se for meg at dette er et forslag fra en far.) 

Anonymkode: e5616...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes diskusjonene på navn her inne er helt sykt. En ting er om navnet er ekstremt, men Nathaniel er helt innenfor. 

At det er tusenvis av barn som bærer navnet bør få voksne kvinner til å tenke seg litt om før de med tastaturet omtaler de som søppel og tapere.

Anonymkode: 895ef...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nathaniel er ikke helt innenfor. Det er et navn som får navnet Harry til å virke smakfullt, passende og ikke-harry i sammenligning.

Anonymkode: 75e38...4a4

Er du mor? Håper ikke det.

Anonymkode: 895ef...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nathaniel er ikke helt innenfor. Det er et navn som får navnet Harry til å virke smakfullt, passende og ikke-harry i sammenligning.

Anonymkode: 75e38...4a4

Selvfølgelig er Nathaniel helt innenfor. Det er folk som deg som gjør at enkelte navn får et dårlig rykte, folk som stempler andre utifra et navn er i mine øyne veldig lite intelligente

Anonymkode: 5b06a...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er nesten 40 år begge 2 og jobber i gode jobber. Søsterene heter Liva og Selma.

Synes Nathaniel er så vakkert, etter denne serien :) dr quinn

Anonymkode: 530c1...4a5

Hahaha. Du er jo BW 

Anonymkode: d4297...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at du troller. Nathaniel er en stående vits her på forumet, sammen med Crissander og Carosander. Det er ikke et reelt navn som oppegående foreldre gir sine barn.

Anonymkode: 75e38...4a4

er en Nathaniel på 14 år i klassen til sønnen min. Begge foreldrene jobber i politiet. Sønnen til en lærer heter og Nathaniel. Selvfølgelig er det oppegående foreldre som liker dette navnet. Mennesker som deg derimot, er ikke helt oppegående. Nathaniel er et etablert og mye brukt navn både i UK og USA. Synes selv det er et pent navn, har altid likt det etter jeg så filmen "den siste mohikaner". Kunne godt ha brukt dette navnet selv.

Anonymkode: 0f382...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke særlig begeistret for navnet, ikke de andre heller. 

Anonymkode: f8f83...ece

Det var unødvendig å si. Hun spurte ikke om hva du synes om jentene som allerede har navn!

Anonymkode: 0f382...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er nesten 40 år begge 2 og jobber i gode jobber. Søsterene heter Liva og Selma.

Synes Nathaniel er så vakkert, etter denne serien :) dr quinn

Anonymkode: 530c1...4a5

Har allid likt Nathaniel etter at jeg så fimen "den siste mohikaner" . Kunne godt brukt det selv. I min sønns klasse er det en som heter Nathaniel og begge foreldre jobber i politiet og en av lærerne har en sønn som heter Nathaniel. Du må ikke bry deg om at enkelte her inne sier at navnet er lavstatus. 

Anonymkode: 0f382...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha. Du er jo BW 

Anonymkode: d4297...c21

Hahaha..det er du som er BW

Anonymkode: 0f382...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navnet, men så liker jeg navn à la Sverre, Olav, Håkon og Vegard. Så Nataniel er ikke i min «sjanger». Liker dere navnet skal dere velge det. 

Anonymkode: 4e069...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

er ikke troller. Nathaniel har vert et helt vanlig navn flere år i usa og utlandet og har begynt og komme en del til norge nå, Vi liker det så godt,men enig med Crissander og carosander

Anonymkode: 530c1...4a5

Gå å legg deg BW. Drittlei disse falske trådene dine. 

 

Anonymkode: 3628b...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker navnet! Sønnen min på 12 heter det, bare uten h’en. Tenker at når det skal uttales på norsk, er det finest uten h synes jeg. Synes ikke det kan sammenlignes med carosander osv, Nataniel er et stødig navn i mine øyne. 

Anonymkode: 00626...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha..det er du som er BW

Anonymkode: 0f382...1b6

Glemte du å bytte bruker hi

Anonymkode: 5b06a...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...