Gå til innhold

Har dere en slik venninne som er som "ghost" på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, viktig for henne er jeg altså ikke. Hadde jeg vært viktig for henne, hadde hun i det minste gratulert meg med dagen. Men neida.  Men det er helt greit, jeg tenker at jeg heller ikke trenger å gratulere henne med dagen. Skal HELT slutte å følge med på henne også. Ingenting gleder meg mer enn at jeg kan slutte å gratuelere henne med dagen, slik hun selv gjør. 

Anonymkode: b9ace...b57

Tror du bør logge deg helt av SoMe en stund, når du tar det så alvorlig og legger så mye i det som du gjør

Anonymkode: 39007...1fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du bør logge deg helt av SoMe en stund, når du tar det så alvorlig og legger så mye i det som du gjør

Kanskje venninnen min bør slette profilen heller, dersom hun kun bruker den til stalking. Alternativt kan jeg bare blokkere henne, så slipper hun å få gratis Se og Hør info. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje venninnen min bør slette profilen heller, dersom hun kun bruker den til stalking. Alternativt kan jeg bare blokkere henne, så slipper hun å få gratis Se og Hør info. 

Eller du kan slutte oppføre deg som du er helt sprø, og slutte å stalke og følge mef på hva hun gjør pg ikke gjør. Du er ikke fb politi, slutt å furt. Gratis se pg hør info? Du har høye tanker om deg selv 😂.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller du kan slutte oppføre deg som du er helt sprø, og slutte å stalke og følge mef på hva hun gjør pg ikke gjør. Du er ikke fb politi, slutt å furt. Gratis se pg hør info? Du har høye tanker om deg selv 😂.

Det er ikke jeg som er stalkeren. Jeg kommenterer på innlegg og jeg trykker på liker. Hun kommenterer ingenting og trykker aldri på noe som helst. Hvorfor gidder hun da å være der? Svar meg seriøst, å kalle meg sprø er jo useriøst i en diskusjon!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke jeg som er stalkeren. Jeg kommenterer på innlegg og jeg trykker på liker. Hun kommenterer ingenting og trykker aldri på noe som helst. Hvorfor gidder hun da å være der? Svar meg seriøst, å kalle meg sprø er jo useriøst i en diskusjon!

Du har ikke noe med hvordan hun bruker fb.

Skrevet

Du har ikke noe med hvordan hun bruker fb.

Får bare blokkere henne da, ettersom hun heller ikke har noe med hvordan jeg bruker FB

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får bare blokkere henne da, ettersom hun heller ikke har noe med hvordan jeg bruker FB

Gjør det, hvis det er så viktig for deg

Skrevet

Gjør det, hvis det er så viktig for deg

Selvsagt synes jeg at det er viktig å blokkere alle som ikke selv deler, men som kun er ute etter informasjon fra andre. Synes du at annet er "sprøtt", så får du bare leve videre i hersketeknikk verdenen din men jeg gidder ikke dele livet mitt med andre som selv deler NADA. Det blir jo som i en hvilken som helst annen samtale hvor man føler at man er den eneste som deler. Kall meg gjerne skrullete og sprø, vil heller påstå at du er skrullingen. 

Skrevet

Skal ikke du til Tyrkia snart, HI?

Anonymkode: 13e81...9b7

Skrevet

Nei, skal ikke til Tyrkia. Hvorfor skulle jeg det?

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes at dette var en morsom påstand og vil gjerne ha svar 

Skrevet

Herre, gi meg styrke...

Anonymkode: 144ed...c44

Skrevet

Sånn er jeg! Jeg har da absolutt ingen ansvar for å leve et liv på Facebook. Det å drive å like, kommentere og gratulere på Facebook ser jeg ingen vits i. Forventer heller ikke at de gjør det til meg, selv om jeg ser at jeg får en del gratulasjoner på bursdagen likevel. Jeg foretrekker å både gi og få komplimenter og gratulasjoner på andre måter enn som en kommentar på Facebook. Aldri følt meg som en stalker da, og hvis noen har noe på Facebook som de ikke vil at offentligheten skal se, så bør de heller slette det enn å sitte å bekymre seg for folk som går inn på profilen uten å legge igjen en kommentar...

Anonymkode: 47bad...336

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det syns jeg virkelig du skal gjøre! Kanskje du klarer å slappe litt av og ikke være så opphengt i hva andre gjør og ikke gjør på fb. 

Men da finner du vel en annen å irritere deg over...

Anonymkode: 0489a...d11

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er mange her som har svart deg på hvordan vi bruker facebook. Vi er der pga informasjon fra skole/FAU og barns fritidsaktiviteter. Vi bruker ikke facebook til å opplyse venner og perifere bekjente om livet vårt. Det er likevel ikke til å unngå at du får med deg noen poster i feeden likevel. Det betyr ikke at jeg bruker tid på å romstere rundt på facebook for å finne sladder.

Anonymkode: bb6c4...01b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, skal ikke til Tyrkia. Hvorfor skulle jeg det?

Sorry, du lignet bare veldig på ei fra en annen tråd.....

Skrevet

Hun bruker fb slik som meg, og når jeg tenker meg om også slik som de fleste av mine omgangsvenner. Jeg produserer lite, men kan godt snakke om fb-innhold med felles fb-venner når jeg møter dem. 

Hvis du legger hennes soMe-adferd til grunn for å anklage henne for å være stalker har du misforstått stalker-begrepet. Og egentlig har du misforstått soMe-hensikten også.

Skrevet

Vil ikke kalle slik for verken "stalker" eller "ghoster". Er vel ingen regel som sier at man MÅ dele ting eller gratulere folk med dagen på facebook bare fordi man har profil der? Mange er medlem pga foreldregupper for klassen til ungene eller idrettslag og lignende, uten at de er aktive på andre områder. At de leser de statusene andre velger å dele er vel helt ok selv om de verken liker eller kommenterer? Skjønner ikke problemstillingen...og nei, jeg er ikke sånn selv. Jeg deler en sjelden gang noe + gratulerer mine fb-venner med dagen hvis jeg er innom den dagen og får notifikasjon om at noen har bursdag.

Anonymkode: 779b4...1b8

Skrevet

Jeg er en slik. Har sletta fb for mange år siden men måtte lage ny profil igjen pga skolebarn. Har akseptert noen venner men har fjernet å se innlegg fra alle. Vil kun ha den infoen som er fra de nødvendige gruppene opp i feeden min. Så liker ikke folks oppdateringer fordi jeg ser dem aldri. 

Anonymkode: b9b4a...6c3

Skrevet

Jeg forstår at mange er på FB på grunn av oppdateringer av skole. Hun her har ingen barn og jeg ser ingen grunn til at hun er på facebook for annet enn ren stalking. Sorry, dere som er så pro venninnen min, men jeg er steil og liker ikke å bli stalket. At dere kaller meg for å være stalkeren er ikke annet enn helt insane. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at mange er på FB på grunn av oppdateringer av skole. Hun her har ingen barn og jeg ser ingen grunn til at hun er på facebook for annet enn ren stalking. Sorry, dere som er så pro venninnen min, men jeg er steil og liker ikke å bli stalket. At dere kaller meg for å være stalkeren er ikke annet enn helt insane. 

Jepp, hun er garantert på fb for å stalke på deg... Det har ikke falt deg inn at det kan være grupper hun er medlem av, som gjør at hun er på fb.  Man kan det selv om man ikke har barn skjønner du.

Skrevet

Jepp, hun er garantert på fb for å stalke på deg... Det har ikke falt deg inn at det kan være grupper hun er medlem av, som gjør at hun er på fb.  Man kan det selv om man ikke har barn skjønner du.

Ah, hun er nok ikke der bare for å stalke meg, hun er der for generell stalking. Så høye tanker har jeg ikke om meg selv, dersom det var det som forvirret deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...