Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Hun trykker aldri på "liker", men kan komme med følgende statement i dialog; Ja, jeg såg det på Facebook. Hun gratueler deg aldri med dagen, til tross for at du gratulerer henne. Er du lei av disse "stalkerne" på facebook, om jeg får lov til å kalle dem for det? De har profil men de bruker den ikke til annet enn stalking. Anonymkode: b9ace...b57
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun trykker aldri på "liker", men kan komme med følgende statement i dialog; Ja, jeg såg det på Facebook. Hun gratueler deg aldri med dagen, til tross for at du gratulerer henne. Er du lei av disse "stalkerne" på facebook, om jeg får lov til å kalle dem for det? De har profil men de bruker den ikke til annet enn stalking. Anonymkode: b9ace...b57 Og hvorfor tror du at de stalker deg? Ting kan komme opp i feeden uten at man stalker folk Anonymkode: 39007...1fa
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Ja, jeg har en sånn på fb. Hun elsker å følge med på alle andre og er helt oppdatert, men hun verken deler, liker eller kommenterer. Hun er helt åpen om det også, hun er veldig bevisst på det. Anonymkode: e9753...d25
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Jeg blir litt provosert. Hun mottar mange "gratulerer med dagen" hilsener, men hun gratulerer aldri andre. Ser at hun nå fyller året. Anonymkode: b9ace...b57
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Jeg trykker sjelden på liker og jeg kommenterer ikke noe heller. Har skjult bursdagen min også. Jeg stalker ingen. Jeg er innom og leser varslene jeg får et par ganger om dagen, og da ligger jo noe i ferden og det hender jeg blar gjennom de øverste postene der. Hva er problemet egentlig? Er det ikke ok å la være å kommentere, gratulere og like på Facebook? Er det så viktig? Lever du livet ditt der inne? Facebook er Internett, ikke samtalearena Anonymkode: 62c60...48d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Jeg er en sånn! Ikke fordi jeg går inn for å stalke, men har bare blitt sånn. Jeg skriver aldri status, men kan like ting mine nærmeste legger ut en gang i blandt. Jeg gratulerer med dagen, men bare om jeg tilfeldigvis er inne på fb å det kommer opp. Grunnen til at jeg er på fb er ene og alene fordi der er sider med info, både for klassen til to av barna mine, fotball og håndball, så blir tungvint å ikke ha tilgang. Desverre...hadde sletta hele fb om det ikke var for det! så ja, jeg er «en sånn en», men det er fordi samfunnet har blitt sånn...alt går via fb🙄 jeg har ikke dårlig samvittighet heller, fb er fylt opp med reklamer, kampanjer å andre offisielle ting, er ikke som det var i begynnelsen, så føler virkelig ikke for å legge ut om mitt liv der! Da bruker jeg heller snap og Instagram😊 Anonymkode: 7e163...16a
Gjest Hvit_bil Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir litt provosert. Hun mottar mange "gratulerer med dagen" hilsener, men hun gratulerer aldri andre. Ser at hun nå fyller året. Anonymkode: b9ace...b57 Får mer stalkervibber av deg, siden du får med deg dette. Ting kommer opp i feeden uten at man har bedt om info eller kommentert. Folk er amsvarlige selv for hva de legger ut.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Kan det faktisk være at hun lever livet sitt utenfor Facebook? Jeg liker ikke bilder og storyer. Ikke gratulerer jeg med dagen heller. Det tar jeg over telefonen eller ansikt til ansikt, alt ettersom. Jeg mottok gratulasjoner på bursdagen - nå har jeg fjernet den. Hender seg at jeg ser ting på face og kan nevne det ved dialog. Visste ikke at jeg måtte kommentere på ting (spesielt det som ikke interesserer meg - noe som er mesteparten av hva folk driver med der inne). Jeg er på Facebook av praktiske årsaker. Litt navlebeskuende å tro det dreier seg om stalking. Kanskje hun rett og slett finner det uinteressant. Anonymkode: a1d95...cd6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir litt provosert. Hun mottar mange "gratulerer med dagen" hilsener, men hun gratulerer aldri andre. Ser at hun nå fyller året. Anonymkode: b9ace...b57 Hvordan vet du at hun adri gratulerer andre? Anonymkode: 39007...1fa
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 2 hours ago, Anonym bruker said: Jeg blir litt provosert. Hun mottar mange "gratulerer med dagen" hilsener, men hun gratulerer aldri andre. Ser at hun nå fyller året. Anonymkode: b9ace...b57 Hvis hun bare er ett år kan du håpe det går seg til innen fyller to. Anonymkode: d2f79...a95
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun trykker aldri på "liker", men kan komme med følgende statement i dialog; Ja, jeg såg det på Facebook. Hun gratueler deg aldri med dagen, til tross for at du gratulerer henne. Er du lei av disse "stalkerne" på facebook, om jeg får lov til å kalle dem for det? De har profil men de bruker den ikke til annet enn stalking. Anonymkode: b9ace...b57 Hun bestemmer jo for faen hvordan hun vil bruke Facebook selv. Det er ingen regler på hvordan Facebook skal brukes. Jeg begriper ikke hvorfor du bryr deg om slikt uviktige ting... Anonymkode: ec3b4...54e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 Hvordan vet du st hun aldri gratulerer andre eller trykker liker på noen sine innlegg? Kan det være at du stalker henne? Ellers må man da få bruke fb som man vil. Jeg legger aldri ut oppdateringer, men jeg gratulerer og liker der det passer seg. Anonymkode: 0489a...d11
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 Haha, hjelp. Jeg fordrar ikke min egen facebook-konto, og har den ene og alene fordi det er umulig å vri seg unna med tre unger i skolealder. Hvis jeg liker noens genser sier jeg det til dem når vi sees, ikke på internett. Å måle «poeng» og rettferdighet i et likeverdig «vennskap» ut fra hvem som liker og gratulerer mest. Det var dagens tristeste. Du kan jo forsøke deg med følgende tankerekke: Siden hun ikke legger ut noe og med det forsøker å høste likes, kan det hende hun ikke bryr seg særlig om det og dermed ikke navigerer ut fra det parameteret? Anonymkode: fb387...8f0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 Du har full kontroll på hva hun gjør/ikke gjør på FB, hun sier hun så det på FB (noe du la ut) hvem stalker hvem??? Jeg lever ikke livet mitt på FB og gratulasjoner får de jeg vil gratulere direkte. Jeg har en venninne som har blokkert meg (tidligere venninne kanskje) årsak er at jeg alder liker noe hun deler så da «fortjener» jeg ikke å se det. Nå må voksne folk slutte å definere seg ut fra likes i sosiale medier. Anonymkode: cb3e3...58e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #15 Skrevet 28. september 2019 Jeg er sånn selv. Er kun på fb pga grupper ifb skolen og aktiviteter, men det er ikke til å unngå at man får med seg andre ting også. Jeg er ikke komfortabel med å skrive ting offentlig, ikke en gang gratulerer med dagen, men jeg gratulerer de jeg faktisk har kontakt med på pm. Trykker liker av og til da, men kun når det er noe jeg virkelig liker, ikke for å være grei. 😛 Anonymkode: 78881...cd4
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #16 Skrevet 28. september 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har en sånn på fb. Hun elsker å følge med på alle andre og er helt oppdatert, men hun verken deler, liker eller kommenterer. Hun er helt åpen om det også, hun er veldig bevisst på det. Anonymkode: e9753...d25 So what? Hvis hun ikke liker eller deler er hun da rar? Rar fordi hun ikke bretter ut sitt privatliv på FB? Jaja..... Anonymkode: e1f15...1b9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #17 Skrevet 28. september 2019 På Facebook er du produktet. Jo mer du liker, deler og skriver jo mer penger tjener de. Dine opplysninger selges videre. Jeg er på Facebook på grunn av FAU, fotballlaget til min sønn og tidligere informasjon om min datters håndballag (her har de nå byttet til Spond). Jeg har aldri lagt til noen venner, men aksepterer alle forespørsler. Jeg har så privat konto som mulig og bursdagen min er skjult. Jeg liker aldri, klikker aldri inn på det andre har delt, deler aldri og skriver aldri noe åpent (men skriver beskjeder i gruppene). Likevel får jeg jo med meg det som ligger øverst i feeden. Når jeg ser noen som har bursdag som jeg vil gratulere med dagen tar jeg det per telefon eller sms. Jeg hadde ikke hatt et problem om mine venner fjernet meg fra vennelisten sin. Det som hadde gjort meg trist er om de tror vårt vennskap gjenspeiles i aktivitet på dette nettstedet. Jeg er en god venn selv om jeg ikke liker feriebildet fra Spania. Jeg viser jo interesse ved at jeg neste gang vi møtes sier: «jeg ser dere har vært i Spania, har dere hatt det kjekt?» og er interessert i å høre mer. Hvis du tror alle som er passive på Facebook holder på med stalking synes jeg du skal bruke mindre tid foran skjerm. Anonymkode: bb6c4...01b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #18 Skrevet 28. september 2019 Jeg er en ivrig Facebook-bruker. Jeg lever ikke livet mitt der, men har utrolig mye glede og nytte av Facebook, både privat, i jobb, i fritid og i det å holde kontakten med venner og bekjente som jeg ellers ikke hadde hatt kontakt med. Jeg har flere ganger hatt noen skikkelige fine stunder med gamle venner, nye bekjente, noen som kjenner noen osv fordi vi på en vis holder kontakt på Facebook. Jeg fikk hjelp en gang vi stod fast langt hjemmefra takket være via via på Facebook. Og jeg koser meg med å se hva andre holder på med, fine bilder, koselige historier osc. Men jeg holder ikke på noen måte oversikt over hvem som liker og ikke liker, og er helt enig i at du, HI, hører mer ut som en stalker enn henne du beskylder for å være det. Jeg "liker" gjevnt og trutt og kanskje ganske tilfeldig, for selv om jeg synes FB er helt topp, har jeg et godt og viktigere liv utenom. Jeg gratulerer sjelden eller aldri noen med dagen - den eneste jeg alltid passer på å gratulerer, er en psykisk syk bekjent som jeg vet at sitter og teller gratulasjoner hos andre og tar det fryktelig tungt om hun ikke får mange nok. Hun får nok noen ekstra likes også av og til. Selvfølgelig oppfatter jeg for det meste hvem som ofte liker mine innlegg, men jeg oppfatter ikke hvem som ikke liker dem. Jeg tar det også som en selvfølge at mine venner ikke deler mine innlegg, noe som jo også er helt bortkastet også. Det blir jo som å gjenta samme historien til den samme gjengen, og sånne folk er slitsomme i virkeligheten også. Få deg et liv, HI. Det kan gjerne være delvis på Facebook, men slutt å stalke andre og følge med på hvem og hvor mye de liker og gratulerer osv osv. Sjekker du opp sånne ting i virkeligheten også? Anonymkode: 25189...4d5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #19 Skrevet 28. september 2019 Jeg liker å holde mitt privatliv...semiprivat, så deler veldig lite på Facebook. Men leser og kommenterer andres innlegg. Om du synes dette er hyklerisk, bryr jeg meg ikke om. Hvis alle hadde vært like private som meg, ville vi alle brukt snap Anonymkode: 276db...7b2
It's all about me Skrevet 28. september 2019 #20 Skrevet 28. september 2019 Er mer lei av de som mener det følger forpliktelser med å ha Facebook. Noen liker å skrive, andre liker å lese. Sånn er det og ingenting er feil.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #21 Skrevet 28. september 2019 Jeg kan se mye på facebook utn å kommentere det, det er av den grunn at jeg er på facebook pga gruppene jeg er med i der. Det andre ser jeg ikke på, men det dukker jo opp ting når jeg går inn. La om bruken min drastisk for noen år siden og jeg er veldig glad jeg klarte å snu avhengiheten med å sen hva alle andre la ut. Mine næreste venner vet dette, ingen har blitt sure. Det er flere som har begynt å gjøre som meg vet jeg. Jeg har kuttet ut å gratulere folk på facebook, det eneste er noe slekt som bor i utlandet som jeg ikke har mobilnr til og noen jeg gikk på skole med (er venn med noen fra en spessialklasse fra barneskolen, disse få gratulerer jeg, men ingen andre) Jeg sender heller en mld, ringer på døra osv. Istede for å gratulere naboen med bursdagen på facebook, ringte jeg på døra og hadde med en kake. (Passet veldig bra at både meg og ungene hadde lyst på eplekakedeig, da kunne vi bake kake og vi få deig) Jeg syns slikt er mye hyggeligere enn å sende gratulerer på facebook. Mulig jeg er gammeldags, men ett bevist valg fra min side og jeg ser det smitter over på ungene også. For etter jeg bevist ikke var så aktiv på sosiale medier og prøvde å være sosial istede har de også gjort endringer. Så når jeg ser ringvirkningene det gir mine unger, så skal jeg hvertfall ikke slutte, da får evt de bli sure de som blir sure for at jeg ikke liker bilder eller gratulerer de på facebook. Anonymkode: d0719...283
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #22 Skrevet 28. september 2019 Aha, Kanskje jeg skal gjøre som venninnen min, ikke dele noe som helst fremover, tilslutt blir det kjedelig for henne også, Anonymkode: b9ace...b57
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #23 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Aha, Kanskje jeg skal gjøre som venninnen min, ikke dele noe som helst fremover, tilslutt blir det kjedelig for henne også, Anonymkode: b9ace...b57 Hvorfor tror du ta det du legger ut er så viktig? Kanskje hun ikke bryr seg ned hva du legger ut, kanskje ikke det hun bruker fb til Anonymkode: 39007...1fa
*Miss Marple* Skrevet 29. september 2019 #24 Skrevet 29. september 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Aha, Kanskje jeg skal gjøre som venninnen min, ikke dele noe som helst fremover, tilslutt blir det kjedelig for henne også, Anonymkode: b9ace...b57 Du tror du er så viktig for henne, altså? Du tror ikke at du legger en smule mer i dette enn de aller fleste?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #25 Skrevet 29. september 2019 14 timer siden, *Miss Marple* skrev: Du tror du er så viktig for henne, altså? Du tror ikke at du legger en smule mer i dette enn de aller fleste? Nei, viktig for henne er jeg altså ikke. Hadde jeg vært viktig for henne, hadde hun i det minste gratulert meg med dagen. Men neida. Men det er helt greit, jeg tenker at jeg heller ikke trenger å gratulere henne med dagen. Skal HELT slutte å følge med på henne også. Ingenting gleder meg mer enn at jeg kan slutte å gratuelere henne med dagen, slik hun selv gjør. Anonymkode: b9ace...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå