Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Vi har 2 tette og derfor har vi søskenvogn, vi venter straks nr 3. Han eldste er ikke 3 år enda og bruker mye vogn enda. Han har aldri kunnet stå på ståbrett, det bare går ikke, vi har prøvd. Han er også typen som ikke ønsker å ofre sitt sete i vogna 😅 Hva gjør vi når tredje kommer? Skaffe oss trippelvogn? Eller hva anbefaler du? Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Bæresjal til babyen til eldste begynner å gå mer selv. Anonymkode: ede31...26c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 han eldste må du jo bare få til og gå eller stå på slik brett, slik var det med min som var nesten 2 når han ble tvillingstorebror Anonymkode: 897ef...a30
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bæresjal til babyen til eldste begynner å gå mer selv. Anonymkode: ede31...26c Bæresjal er ikke noe for meg.. Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: han eldste må du jo bare få til og gå eller stå på slik brett, slik var det med min som var nesten 2 når han ble tvillingstorebror Anonymkode: 897ef...a30 Ja. Kan prøve det. Gikk det greit med din gutt? Overgangen Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bæresjal er ikke noe for meg.. Anonymkode: 5f1a2...1c1 Da må du øve eldste til å gå selv. Jeg brukte forøvrig ikke bæresjal selv til mine to første, men til tredje og fjerde var det et must. Har fire tette. Anonymkode: ede31...26c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 Hva med noe sånt? Det er et ståbrett med sete 🙂 https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognstilbehor/stabrett/bumprider-stabrett-med-sete-gra Anonymkode: c2a6d...12e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da må du øve eldste til å gå selv. Jeg brukte forøvrig ikke bæresjal selv til mine to første, men til tredje og fjerde var det et must. Har fire tette. Anonymkode: ede31...26c 4 tette? Oj.. Du er tøff 😊 jeg har prøvd bæresjal til ene, men likte det ikke.. Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 Hva med søskensete? Det går kanskje ikke på tvillingvogn? Eller ståbrett med sete? Anonymkode: 3a961...5e0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 Du får vel kjøpt en sånn "sykkel" med bøyle til vogna, så han kan sitte på den? Men ellers er det kanskje på tide å ta minste i en enkel trille mens storebror går nå mens du er gravid så han venner seg til å gå før babyen kommer. Ikke noe greit med tanke på sjalusi om babyen kommer og tar hans plass i vogna... Anonymkode: ae2d0...d69
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153173878 Anonymkode: 3a961...5e0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får vel kjøpt en sånn "sykkel" med bøyle til vogna, så han kan sitte på den? Men ellers er det kanskje på tide å ta minste i en enkel trille mens storebror går nå mens du er gravid så han venner seg til å gå før babyen kommer. Ikke noe greit med tanke på sjalusi om babyen kommer og tar hans plass i vogna... Anonymkode: ae2d0...d69 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153173878 Tror det finnes andre typer også, mener å ha sett en traktorlignende plastsak som var festet på vogna. Anonymkode: ae2d0...d69
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 Jeg tenker at han bare må lære seg å gå. Han er tre år og blir storebror til noen som trenger vognen mer. Det er jo dere foreldre som bestemmer. Her i huset har ikke vogna vært interessant mer enn til 2,5 år, og da kun til soving. Anonymkode: 4584b...299
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 Løpesykkel. Eller brett med sete. Det bør barn beherske fra de er to år. Er han tre sykler han jo på en vanlig sykkel. Anonymkode: 15647...828
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Løpesykkel. Eller brett med sete. Det bør barn beherske fra de er to år. Er han tre sykler han jo på en vanlig sykkel. Anonymkode: 15647...828 Du tar det for gitt at alle 3åringer sykler? Eller at det er en smal sak å passe på en 3åring som durer i vei i trafikken mens man skal passe på to små i vogn? Anonymkode: c6031...c73
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Løpesykkel. Eller brett med sete. Det bør barn beherske fra de er to år. Er han tre sykler han jo på en vanlig sykkel. Anonymkode: 15647...828 Han sykler desverre ikke. Og han klarer ikke en gang å sykle på trehjulsykkel. Han er ikke blitt 3 enda Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at han bare må lære seg å gå. Han er tre år og blir storebror til noen som trenger vognen mer. Det er jo dere foreldre som bestemmer. Her i huset har ikke vogna vært interessant mer enn til 2,5 år, og da kun til soving. Anonymkode: 4584b...299 Han er ikke blitt 3 år enda. Han elsker å sitte i vogna på turer. Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=153173878 Tror det finnes andre typer også, mener å ha sett en traktorlignende plastsak som var festet på vogna. Anonymkode: ae2d0...d69 Ikke dumt. Skal sjekke dette ut Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #19 Skrevet 28. september 2019 Det finnes en mengde ulike bæretøy. Elastisk sjal, vanlig sjal, tube, slynge, bæresele. Jeg ble aldri venn med vanlig sjal eller slynge, men brukte elastisk bæresjal da babyen var liten, og gikk over til manduka etterhvert. Det tar litt tid å bli vant til, men så er det en fantastisk hjelp i hverdagen. Baby får være nær deg mens du gjør alt som må gjøres i hverdagen, med eldre søsken, hus og matlaging. Det høres ut som om du har en liten og umoden snart-treåring, som verken klarer å stå på ståbrett, gå ved siden av, bruke løpesykkel eller sykle selv. Det tenker jeg dere må øve på. Andre barn på samme alder har øvd lenge allerede, dette er ting det er helt vanlig å kunne i hans alder. Mens dere øver ville jeg hatt baby på kroppen i en eller annen bæreanordning, og mellomste i enkel vogn. Når tvillingvogna tas frem igjen har eldste glemt at det var «hans plass». Anonymkode: f5949...bed
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #20 Skrevet 28. september 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Han er ikke blitt 3 år enda. Han elsker å sitte i vogna på turer. Anonymkode: 5f1a2...1c1 Men han er vel vant til å gå på tur med barnehagen, sitter jo ikke i vogn da. Anonymkode: 3a961...5e0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #21 Skrevet 28. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes en mengde ulike bæretøy. Elastisk sjal, vanlig sjal, tube, slynge, bæresele. Jeg ble aldri venn med vanlig sjal eller slynge, men brukte elastisk bæresjal da babyen var liten, og gikk over til manduka etterhvert. Det tar litt tid å bli vant til, men så er det en fantastisk hjelp i hverdagen. Baby får være nær deg mens du gjør alt som må gjøres i hverdagen, med eldre søsken, hus og matlaging. Det høres ut som om du har en liten og umoden snart-treåring, som verken klarer å stå på ståbrett, gå ved siden av, bruke løpesykkel eller sykle selv. Det tenker jeg dere må øve på. Andre barn på samme alder har øvd lenge allerede, dette er ting det er helt vanlig å kunne i hans alder. Mens dere øver ville jeg hatt baby på kroppen i en eller annen bæreanordning, og mellomste i enkel vogn. Når tvillingvogna tas frem igjen har eldste glemt at det var «hans plass». Anonymkode: f5949...bed Jeg er vell ingen god mor kan jeg tenke meg som ikke har øvd med han. Får se om jeg får til det der bære greiene. Takk for innspill Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #22 Skrevet 28. september 2019 På dib er alt alltid enkelt, alle treåringer går alltid selv, har sluttet med bleie og er rett før de leser selv. Den virkelige verden er ikke sånn. Min treåring kunne stå på ståbrett, meg stort sett ville han heller gå, dvs han ville leke med en stein i grøfta, sette seg litt på bakken mens han pratet, plaske i alle søledammer osv osv. På den måten kunne vi lett bruker tre kvarter på å komme oss hjem, mot 10 min hvis han hadde stått på ståbrettet. For oss fungerte det, fordi jeg hadde kun han og en baby som sov i vogna, men med en utålmodig 1 åring i tillegg, hadde det ikke vært like lett. Men det er ikke mange løsninger og du, HI, virker ikke så villig til å velge en av dem. Enten må du ha vogn alle kan sitte i, en stor, mest sannsynlig, uhåndterlig vogn. Eller så må eldste ha ståbrett, sykkel el eller du må bære en. Hvis ikke du vil gå for en av de løsningene, må du kjøre overalt. Anonymkode: d9adb...c85
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #23 Skrevet 28. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men han er vel vant til å gå på tur med barnehagen, sitter jo ikke i vogn da. Anonymkode: 3a961...5e0 Ja. Det og. Anonymkode: 5f1a2...1c1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #24 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Det og. Anonymkode: 5f1a2...1c1 Nå ble jeg litt usikker på hva du mener? Sitter han i vogn når barnehagen går på tur? Anonymkode: 3a961...5e0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2019 #25 Skrevet 28. september 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er vell ingen god mor kan jeg tenke meg som ikke har øvd med han. Får se om jeg får til det der bære greiene. Takk for innspill Anonymkode: 5f1a2...1c1 Det var ikke i mine tanker at du er en dårlig mor, og jeg beklager om det ble oppfattet sånn! Min feil, litt trøtt og sliten i dag. Det var kun meningen å dele erfaring. Jeg har også tre tette, og har både jobbet hardt for å selvstendiggjøre den eldste, og vært avhengig av å ha yngstemann i bæretøy for å ha hendene fri til alt annet. Det høres ut som om du har et barn som trenger MYE MER øvelse enn mange andre barn. Det krever mer av oss som foreldre, sånn er det bare, dessverre. Anonymkode: f5949...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå