Gå til innhold

Pugge til prøver med barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at det varierer fra barn til barn. Jeg var skoleflink og pliktoppfyllende og har aldri blitt hørt i lekser eller fått hjelp til pugging. Hvis det var noe jeg ikke fikk til spurte jeg om hjelp og fikk det. Det ble antatt at jeg fikset det selv, noe jeg gjorde. 

Mine barn fikser lekser selv. De er i toppen på nasjonaleprøver i alle fag. Vi viser likevel interesse og snakker ofte om hva de holder på med på skolen.

Anonymkode: ce04e...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Tror du ikke at jevn god innsats fører til gode resultat ? Alle forstår at nipugging siste kvelden ikke har noe for seg men det at de øver litt hver dag den uken de har prøve må da være lurt? Alle kan ikke prestere like godt men det må da være en ambisjon om å gjøre så godt man kan.

Jo, jeg tror jevne og god innsats gir resultater, men her var vinklingen at det var viktig å pugge til prøven. Det var det som var fokuset. Ut fra hvordan jeg kjenner mange både voksne og barn tror jeg det er vanlig å legge stor vekt på denne "i siste liten-puggingen". Det tror jeg også gjelder hi ut fra hvordan hun ordlegger seg.

Anonymkode: 7f13d...ff6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg tror jevne og god innsats gir resultater, men her var vinklingen at det var viktig å pugge til prøven. Det var det som var fokuset. Ut fra hvordan jeg kjenner mange både voksne og barn tror jeg det er vanlig å legge stor vekt på denne "i siste liten-puggingen". Det tror jeg også gjelder hi ut fra hvordan hun ordlegger seg.

Anonymkode: 7f13d...ff6

I vår 6 klasse så baseres prøver på ukens lekser og undervisning så sånn sett blir det viktig å følge opp lekser og øve litt hver dag. Vi jobber sånn sett med øving hver dag og øver en runde med gloser hver dag. De skal kunne 15 gloser til hver fredag . ( de velger selv nivå og min har valgt nivå 3). Ved å legge opp lekser og prøver på denne måten fungerer ikke pugging i siste liten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...