Gå til innhold

Hvordan bli glad i barnet i magen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også må du ikke fortvile over at du føler på denne måten. Flott at du innrømmer det, det er første steg på veien til å få det bearbeidet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke slem eller utakknemlig, men du er allerede en god mamma med omsorg for dette barnet ved at du allerede nå annerkjenner at du strever litt og ønsker å gjøre noe med det - Selv om det bare er på et forum. 

Neste skritt blir jm. Tro meg, de har hørt mye rart. Og disse følelsene er vanligere en du tror. 

Hadde selv et snev av lignende med nr2 hvor jeg tenkte at jeg ikke kunne bli like glad i denne som med nummer en, og dårlig samvittighet for at jeg tilsidesatt nr en fordi vi ville ha fler barn. Men de følelsene forduftet etter fødselen 😉 Snakket med jm om det også, og det hjalp å høre at jeg ikke var den eneste. 

Anonymkode: d86a0...ee4

Godt å høre at jeg er normal. Men er det normalt å ikke ønske dette barnet? Jeg orker ikke tanken en gang! Samboer er oppgitt på meg. Sier jeg må gå til psykolog...

Anonymkode: b5aee...fe0

Skrevet
1 time siden, appelsinhodet skrev:

Du skal ikke se bort ifra at en av guttene dine blir jente en dag😉muligheten er der, og da er du den beste mor til å støtte opp om det. Uansett, blir du like glad i denne gutten som i de andre barna dine, når den første skuffelsen får lagt seg. Ellers vil jeg råde deg til å slutte å prøve på å få en jente, med mindre du har et enormt nettverk som kan hjelpe til å ta seg av alle barna dine. Noen par får ikke jenter. Vær takknemlig for et friskt og sunt barn uansett kjønn❤️

Samboer har sterilisert seg.. så ingen fare..

Men hva mener du med at de blir jenter?

Skrevet
1 time siden, appelsinhodet skrev:

Også må du ikke fortvile over at du føler på denne måten. Flott at du innrømmer det, det er første steg på veien til å få det bearbeidet. 

Hvordan bearbeide det da?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Samboer har sterilisert seg.. så ingen fare..

Men hva mener du med at de blir jenter?

At de sliter såpass psykisk at de drar til en lege og tror at det går an å operere seg om til å "bli jente" (dvs kjønnslemleste seg selv). Det er noen som gjør det.

De fleste angrer i etterkant, og sliter voldsomt psykisk i etterkant. Så er ikke å anbefale. 

Anonymkode: 8bc03...cfa

Skrevet

Merkelig at ikke én person i denne tråden omtaler barnet som et foster, ikke et menneske engang. 

I aborttråder er de jo på pletten med én gang for å fortelle hvor lite verdt mennesket (unnskyld, fosteret) i magen er. 

Men HI: Disse følelsene er normale i din situasjon, og det kommer til å gå over. Du kommer til å forstå at barn er barn, og dette barnet er helt unikt. Ditt barn ❤️ 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig at ikke én person i denne tråden omtaler barnet som et foster, ikke et menneske engang. 

I aborttråder er de jo på pletten med én gang for å fortelle hvor lite verdt mennesket (unnskyld, fosteret) i magen er. 

Men HI: Disse følelsene er normale i din situasjon, og det kommer til å gå over. Du kommer til å forstå at barn er barn, og dette barnet er helt unikt. Ditt barn ❤️ 

Takk. Håper det.Men akkurat nå blir jeg bare sur og sint når jeg kjenner han sparker i magen. Helt grusomt å føle det sånn. Vil ikke ha babyen.

Skrevet
On 9/25/2019 at 4:34 PM, Anonym bruker said:

Jeg er fortvilet pga har mange barn og venter nå min fjerde gutt! Er jeg så forferdelig når jeg sier jeg håpte på en jente? Ja, jeg innrømmer at jeg er skuffet! Jeg gleder meg ikke til barnet blir født. Jeg er sliten og trist..  Jeg kan selvsagt ikke si dette til noen

det er du ikke i det hele tatt, tenkte slik selv,men vi ble gravid en 5 gang, og fikk da 2 jente tvilinger, min største frykt var og få 2 gutter , så du er nok ikke alene og føle det slikt

Anonymkode: ba0ad...2fb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er du ikke i det hele tatt, tenkte slik selv,men vi ble gravid en 5 gang, og fikk da 2 jente tvilinger, min største frykt var og få 2 gutter , så du er nok ikke alene og føle det slikt

Din største frykt var å få to gutter?! Er du ikke riktig klok? Snakk om å leve et beskyttet liv!

Anonymkode: 71c99...01a

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så koselig at du fikk 2 jenter til slutt da ❤

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Så koselig at du fikk 2 jenter til slutt da ❤

Ja etter 4 gutter var det fantastisk ❤️

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja etter 4 gutter var det fantastisk ❤️

Det forstår jeg. Nå er samboer sterilisert så da får det holde med 4 gutter her 🙈

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Håper det.Men akkurat nå blir jeg bare sur og sint når jeg kjenner han sparker i magen. Helt grusomt å føle det sånn. Vil ikke ha babyen.

Jeg tror nok dette er langt forbi det amerikanerne kaller «gender dissapointment»... det høres ut som om du har en svangerskapsdepresjon. Du må snakke med jordmor, muligens blir du henvist til psykolog. Ingen barn skal trenge å bli født til en mor i den tilstanden du er i nå, det er ikke verken rettferdig eller bra for noen.  

Så - snakk med jordmor, helst i morgen. 

Anonymkode: f9164...816

Skrevet

Å være litt og kortvarig skuffet om du hadde håpet på et annet kjønn, det er forståelig, spesielt når hormonene også løper litt løpsk i kroppen.

Men slik du er nå er jeg helt enig med mannen din - du trenger hjelp, for det høres ut som om du har fått en svangerskapsdepresjon! Og da må du ta ansvar for å skaffe deg hjelp! Ikke utsett det, ta kontakt med jordmor og ev. lege i morgen!

Du er egentlig priveligert, Hi. Du har en god mann som ser deg og som bryr seg. Du har tre flotte barn og nå er du så heldig at du skal få et til. Du er priveligert. Fokuser på alle de godene du har, for det er mange.

Ring jordmor og ev. lege i morgen!

Anonymkode: b9739...9ed

Skrevet

Prøv dette: Gi barnet i magen et navn, så blir det ofte litt mindre hypotetisk. Da går det kanskje fra være "gutt nr 4" til å bli en egen liten person. Det hjalp for meg.

Anonymkode: 0dc38...bfe

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre at jeg er normal. Men er det normalt å ikke ønske dette barnet? Jeg orker ikke tanken en gang! Samboer er oppgitt på meg. Sier jeg må gå til psykolog...

Når jeg leser resten av svarene dine etter dette, bl. a om at du blir sint ved spark osv så tenker jeg også nå at du er litt over terskelen for "bare vanlig" nedstemthet, men faktisk på vippen til svangerskapsdepresjon. Så vær så snill å snakk med jm din om det. De dømmer deg ikke, og vet at det ikke kommer av at du er slem. Tvert imot, du viser jo at du er en god mor når du forstår at dette ikke er bra for noen av dere og at du trenger hjelp. Jo tidligere du får hjelp jo lettere er det å komme ut av depresjonen. 

Skrevet

Hei dere. Hi her.

Ja, det føles som depresjon. Jeg datt i do. Har ikke orket å lage mat og jeg ligger mye i sengen. Ønsker ikke et nytt barn. Er så sliten og ufattelig leeeeeei. Har ALDRI egentid... Jeg var i grunn litt deprimert i forrige svangerskap også. Jeg har i grunn ingen venner heller 😥

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

At de sliter såpass psykisk at de drar til en lege og tror at det går an å operere seg om til å "bli jente" (dvs kjønnslemleste seg selv). Det er noen som gjør det.

De fleste angrer i etterkant, og sliter voldsomt psykisk i etterkant. Så er ikke å anbefale. 

Er du helt ute å kjøre??? Hvorfor skriver du slikt? Du må være ruset.

Anonymkode: 03ca3...113

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei dere. Hi her.

Ja, det føles som depresjon. Jeg datt i do. Har ikke orket å lage mat og jeg ligger mye i sengen. Ønsker ikke et nytt barn. Er så sliten og ufattelig leeeeeei. Har ALDRI egentid... Jeg var i grunn litt deprimert i forrige svangerskap også. Jeg har i grunn ingen venner heller 😥

Så snakk med jordmor da. Ta tak i deg selv, kvinne. Du lager mennesker, da har man ikke tid til å legge seg under dyna. Få hjelp. Dette ordner seg,men det krever egeninnsats. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei dere. Hi her.

Da bestemmer du deg her og nå - i morgen skal du ringe jordmor og lege, eller minst en av dem.

Snakk med mannen din her og nå i kveld, si at du skal ringe jordmor/lege i morgen. Da forplikter du deg litt til å gjøre det også. I tillegg så viser du mannen din at du tar ansvar for din egen helse.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da bestemmer du deg her og nå - i morgen skal du ringe jordmor og lege, eller minst en av dem.

Snakk med mannen din her og nå i kveld, si at du skal ringe jordmor/lege i morgen. Da forplikter du deg litt til å gjøre det også. I tillegg så viser du mannen din at du tar ansvar for din egen helse.

Nei, jeg vil ikke snakke med noen.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke?

Liker du å ha det vondt? Synes du det er ok mot din mann og barn at du ikke tar ansvar for din egen helse og psyke?

Selv om du ikke ønsker dette barnet så har du som mor et ansvar for å ta vare på deg selv og skaffe deg hjelp når du trenger det. Nå trenger du det!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det skal du. Du fortjener å ha det bra. Gutten i magen fortjener å ha det bra og de tre guttene du allerede har fortjener å ha det bra. 

Du trenger hjelp. 

Anonymkode: e77da...6f5

Skrevet

Jeg har også 4 gutter. Kjente også på de følelsene du har men når han kom ut så var det kjærlighet ved første blikk ;)💙

Anonymkode: 48923...d24

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også 4 gutter. Kjente også på de følelsene du har men når han kom ut så var det kjærlighet ved første blikk ;)💙

Anonymkode: 48923...d24

Så koselig å høre ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...