Gå til innhold

Barnevernet. Noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hva skal man si.

Bortsett fra at INGEN oppegående foreldre hadde trodd på dette, eller innrettet seg etter dette. 

Er det instanser som har anbefalt at barnet ditt er i barnehagen? 

Anonymkode: c5357...364

Nei... Ingen andre enn meg selv har anbefalt det. UTELUKKENDE på grunn av vennene i barnehagen.

Anonymkode: 4451c...daf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier du er syk "mye på grunn av dette her"? Altså, da kan det vel nesten tenkes at akkurat ditt barn har det greiest i barnehagen, mens du får orden på din psykiske helse.

Ut over det: Dette er jo bare tull.

Anonymkode: ad1a8...223

Neida. Du misforstår, det er ikke sånn at jeg sitter og griner pga det :P

Men jeg orker ikke å ta opp kampen med dem, for mitt inntrykk (og etter hva jeg har hørt fra andre foreldre) er at de er litt.. ja..

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for at dere tar dere tid til å svare. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke tør å stå mer imot, men jeg er bare sliten. 

Men hva skal du stå i mot?

Du gir beskjed, gjerne i god tid, om at barnet skal ha fri på torsdag. Jeg er 99 % sikker på at ingen kommer til å si noe på det. Og om den 1 % slår til og noen kommenterer det negativt så sier du at det er ditt valg. Ikke diskuter mer enn det.  

Hvordan skal det gå videre i livet hvis du ikke tør å stå opp for barnet ditt? Det kan faktisk bli bekymringsfullt. 

Anonymkode: b6043...384

Skrevet

Min samtale med styrer ville vært som følger: 

«Jeg kommer til å ha barnet mitt hjemme hver torsdag fremover, så jeg endrer plassen til 4 dager.» 

ferdig. 

Hvis hun skulle driste seg til å si noe om at det ikke er lurt ville jeg sagt: 

«haha, tøysekopp. Hadet bra.» 

Anonymkode: 22885...6be

Skrevet

Kun lest hovedinnlegget her, men det du sier synes jeg bare høres rart ut. Du har vel ikke misforstått noe? Det virker jo nesten sånn. Veldig merkelig at en hel foreldregruppa er «redde» og ikke tør å gå sammen mot dette? Kontakte kommunen sammen f.eks.? Hvis dere alle da får barnevernet på nakken så vil de jo få det meget hektisk i den lille bygda. 

Barnet ditt kan jo stå på venteliste i annen barnehage også og gå der den går fram til da. Ellers er det vel bare å pakke sammen sakene å flytte. Det er også en mulighet🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8d371...3d1

Skrevet

Helt uavhengig av den skrullete barnehagestyreren her: 

😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳

Anonymkode: 7bdb2...f54

Skrevet

Noen mennesker skulle virkelig aldri ha påtatt seg ansvar for flere enn seg selv.

Anonymkode: 7bdb2...f54

Skrevet

Vet at noen bhg snakker om bekymringsmelding om ett barn er mye borte over tid og det ikke blir gitt beskjed til bhg og bhg ikke får kontakt for og høre hvordan det er med barnet (om det er alvorlig sykt ) men det er om det er ofte og over mange dager, en to tre fridager som er sakt fra om er helt ok. Men det er når bhg ikke får beskjed eller ikke får kontakt med hjemmet og det gpr en stund det begynner og bli bekymringsverdig. 

Anonymkode: 27bd9...1f4

Skrevet

Du må ha misforstått. Hvis eneste grunn for å melde til barnevernet er at dere holder ungen hjemme en dag, så ville jeg ikke vært så bekymret. La de melde, det vil ikke bli tatt på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...