Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #1 Skrevet 24. september 2019 Barnehagen som vi bruker truer foreldrene med at dersom foreldrene holder barna hjemme (lar barna ha fri) så er det bekymringsverdig. Det vil si at de da må melde foreldrene til barnevernet. Det er styreren som holder på med dette, h'n er sinnssyk! Den pedagogiske lederen er uenig i dette her, men har ingenting å si på det. Merket at ped.lederen syntes dette var veldig ubehagelig. Men det er som det er! Og de truer foreldrene, jeg vet ikke hva vi kan gjøre med dette! Tør ikke å melde ifra til kommunen heller, fordi jeg er redd for å starte krig eller noe. Så det blir til at alle foreldrene bare sender barna sine i barnehagen fordi de ikke tør å ha fri med dem. Vet mange er misfornøyde med den barnehagen, men det er over en mil til neste barnehage som har ledig plass. Full barnehagedekning finnes ikke her vi bor. Men er ikke dette sykt, egentlig!? At en styrer kan true foreldre på den måten? På den annen side hadde kanskje barnevernet synes at det hadde vært idiotisk av bhg å melde foreldre på grunn av at de har holdt barna hjemme noen dager? Men man vet jo aldri, leser så mye om bv at man ikke blir sikker... Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #2 Skrevet 24. september 2019 Svake mennesker. Dere får jo bare styre deres egne barn selv, og ikke la dere herse med av en sånn piggsopp. Meld henne for trusler eller hold munn. Anonymkode: 99b16...b88
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #3 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Svake mennesker. Dere får jo bare styre deres egne barn selv, og ikke la dere herse med av en sånn piggsopp. Meld henne for trusler eller hold munn. Anonymkode: 99b16...b88 Meld til hvem? Jeg skjønner hva du mener, men man vil jo verne om barna sine og leve et rolig familieliv. Jeg har en stress-relatert lidelse så det meste handler for min del om å ikke forverre det. JA - jeg er svak! NEI - jeg orker ikke å stå i det! Men jeg er lei meg pga dette her. Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #4 Skrevet 24. september 2019 Men herlighet, sier du at en hel foreldregruppe i barnehagen sender barna dit hver dag i frykt for hva lederen vil gjøre om de tar en fridag? Regner med dere har en foreldrerepresentant, og om du ikke våger/orker ta kampen selv må ihvertfall denne gjøre det. Jeg personlig hadde ringt både helsesøster, barnevernet og ikke minst "skolekontoret" (det heter vel ikke det lenger, men du skjønner hva jeg mener) i kommunen og fortalt hva styreren truer med. Anonymkode: c2bc2...20f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #5 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men herlighet, sier du at en hel foreldregruppe i barnehagen sender barna dit hver dag i frykt for hva lederen vil gjøre om de tar en fridag? Regner med dere har en foreldrerepresentant, og om du ikke våger/orker ta kampen selv må ihvertfall denne gjøre det. Jeg personlig hadde ringt både helsesøster, barnevernet og ikke minst "skolekontoret" (det heter vel ikke det lenger, men du skjønner hva jeg mener) i kommunen og fortalt hva styreren truer med. Anonymkode: c2bc2...20f Hva hvis de tar styreren sin side, da? Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #6 Skrevet 24. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva hvis de tar styreren sin side, da? Anonymkode: 4451c...daf Hvorfor i alle dager skulle de det? Alle barn skal kunne ta en fridag, en oval helg eller hva det måtte være i barnehagen uten at hverken helsesøster, barnevernet eller kommunen bryr seg om det altså. Da jeg hadde mine barn i barnehagen var det en jente som var pålagt å gå der fordi foreldrene var særs dårlige omsorgspersoner og et av tiltakene barnevernet hadde var å kreve full barnehageplass for at noen skulle kunne holde øye med barna deres. Men selv de kunne ta en og annen fridag altså. Normale foreldre med normale barn, helt uten bekymring for omsorgsevnen, kan fint bestemme at barna skal ha fri en dag, eller en uke om så var, uten at noen vil si noe negativt om det. Anonymkode: c2bc2...20f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #7 Skrevet 24. september 2019 For noe vas! Dette er det da ingen som kan ta på alvor. Aldri om jeg tror at en hel foreldregruppe er så dumme at de retter seg etter dette. Du får prøve bedre neste gang. Anonymkode: b6043...384
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #8 Skrevet 24. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: For noe vas! Dette er det da ingen som kan ta på alvor. Aldri om jeg tror at en hel foreldregruppe er så dumme at de retter seg etter dette. Du får prøve bedre neste gang. Anonymkode: b6043...384 Nei, noen av dem vet ikke om det. Heldigvis for dem, eller uheldigvis hvis de skulle få bv på døra. Men mannen min har snakket med andre foreldre som føler seg truet til dette her. Kunne selvsagt gått sammen og gjort noe med dette her - men det krever mye. Jeg kan ikke gi det, jeg er syk. Mye pga dette her og, det er veldig stress. Jeg vil ha fri på torsdag, og ha barnet hjemme, men jeg tør ikke. Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #9 Skrevet 24. september 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle de det? Alle barn skal kunne ta en fridag, en oval helg eller hva det måtte være i barnehagen uten at hverken helsesøster, barnevernet eller kommunen bryr seg om det altså. Da jeg hadde mine barn i barnehagen var det en jente som var pålagt å gå der fordi foreldrene var særs dårlige omsorgspersoner og et av tiltakene barnevernet hadde var å kreve full barnehageplass for at noen skulle kunne holde øye med barna deres. Men selv de kunne ta en og annen fridag altså. Normale foreldre med normale barn, helt uten bekymring for omsorgsevnen, kan fint bestemme at barna skal ha fri en dag, eller en uke om så var, uten at noen vil si noe negativt om det. Anonymkode: c2bc2...20f Jeg vet det. Men de truer oss! Og da blir man faktisk redd, særlig etter alle historiene om bv. Man slutter jo å tro på at systemet fungerer. Jeg tror kanskje ped.leder hadde støttet oss om styreren fulgte opp det som ble truet med, men jeg orker ikke den belastningen. Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #10 Skrevet 24. september 2019 Har dere ikke en SU-representant blant foreldrene. Denne personen kan ta det opp med bhg. på vegne av foreldregruppen. Det er selvsagt ikke bekymringsverdig om noen gir barna sine en fridag fra bhg. innimellom. Anonymkode: 97e6a...448
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #11 Skrevet 24. september 2019 Om dette er tilfellet hadde jeg kontaktet BV og kommunen og informert. Så hadde jeg startet en helvetes krig med dette mennesket. JEG styrer mine barns hverdag og fridager og barnehagen har INGEN medbestemmelse på dette, annet enn informasjon og at jeg følger regler ved ferieavvikling. Det jeg undres over er at alle foreldrene er redd henne og truslene. Dere er voksne mennesker med ansvar for barn. Ta dere sammen. Anonymkode: 902ae...672
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #12 Skrevet 24. september 2019 BV henleggee tullesaker uten å undersøke så slapp helt av. Barnefaren sendte bekymringsmelding på meg fordi jeg byttet bhg uten at han var enig,BV henla saken uten å undersøke å sa det var sak for familievernskontoret ikke BV. Anonymkode: c6b72...71c
crj Skrevet 24. september 2019 #13 Skrevet 24. september 2019 (endret) Barnehage er ikke skole, og har derfor ikke "møteplikt " hver eneste dag sånn som på skolen... jeg holdt barnet mitt hjemme når jeg kunne. Og leverte sent og hentet tidlig, bare fordi jeg hadde mulighet til det inni mellom.. nå går hun i 1.klasse. har SFO, men hender hun ikke er der og noen ganger er hun bare en halvtime til en times tid.. aldri vært noe problemer med det 🙄 Det høres veldig spesielt ut vis det er slik i barnehagen hos dere, at man ikke kan holde barna hjemme, om man ønsker det.. ville snakket med kommunen eller med barnevernet selv... kan jo være du har misforstått situasjonen også, eller at styrer bare har gjort seg misforstått... Endret 24. september 2019 av crj
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #14 Skrevet 24. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, noen av dem vet ikke om det. Heldigvis for dem, eller uheldigvis hvis de skulle få bv på døra. Men mannen min har snakket med andre foreldre som føler seg truet til dette her. Kunne selvsagt gått sammen og gjort noe med dette her - men det krever mye. Jeg kan ikke gi det, jeg er syk. Mye pga dette her og, det er veldig stress. Jeg vil ha fri på torsdag, og ha barnet hjemme, men jeg tør ikke. Anonymkode: 4451c...daf Idiotmenmeske er det du er Anonymkode: 222ce...18c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #15 Skrevet 24. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, noen av dem vet ikke om det. Heldigvis for dem, eller uheldigvis hvis de skulle få bv på døra. Men mannen min har snakket med andre foreldre som føler seg truet til dette her. Kunne selvsagt gått sammen og gjort noe med dette her - men det krever mye. Jeg kan ikke gi det, jeg er syk. Mye pga dette her og, det er veldig stress. Jeg vil ha fri på torsdag, og ha barnet hjemme, men jeg tør ikke. Anonymkode: 4451c...daf Hva tenker du at barnevernet skal gjøre med det? Tror du virkelig at de har ressurser (og interesse av) å sjekke opp små barn som får en fridag i ny og ne? Eneste gang bv bryr seg om barn som blir holdt hjemme er de få tilfellene der foreldrenes av en eller annen grunn (rus eller sykdom) ikke orker å levere i bhg. Gjelder det ikke deg kan du bare slappe av. Anonymkode: b6043...384
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #16 Skrevet 24. september 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, noen av dem vet ikke om det. Heldigvis for dem, eller uheldigvis hvis de skulle få bv på døra. Men mannen min har snakket med andre foreldre som føler seg truet til dette her. Kunne selvsagt gått sammen og gjort noe med dette her - men det krever mye. Jeg kan ikke gi det, jeg er syk. Mye pga dette her og, det er veldig stress. Jeg vil ha fri på torsdag, og ha barnet hjemme, men jeg tør ikke. Anonymkode: 4451c...daf Nei, det krever ikke mye, det krever faktisk ingenting. Du sier til en av de voksne i barnehagen i dag at på torsdag har du fri og vil ha barnet hjemme for dere har noen planer, så de kan skrive det inn i protokollen i barnehagen at barnet ikke kommer. Så har du barnet hjemme. Det krever ingenting! Skulle denne lederen "true" deg på torsdag og si at det er bekymringsfult at barnet var hjemme med deg på torsdag så svarer du at du er ikke enig og dere hadde en fin fridag sammen. Regner ikke med at det skjer noe mer. Skulle denne lederen faktisk melde det til barnevernet så får han bare det da, så får de ledd litt hos barnevernet også. Man har ikke dårlig omsorgsevne fordi man lar barnet få en fridag altså, ærlig talt. Anonymkode: c2bc2...20f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #17 Skrevet 24. september 2019 Hold barnet hjemme når du vil og se om det kommer brev fra bv. Tror nok ikke det skjer altså. I så fall er det brev om at bekymringsmeldingen fra bhg er avsluttet uten videre tiltak. Skulle hun melde, vil bv ta kontakt med henne for å få uttaleser om barnet. Jeg har fylt ut en del slike skjemaer og er det kun fridag styrer har som begrunnelse, blir ikke saken tatt alvorlig i det hele tatt. Jeg ville tatt kontakt med fylkesmannen i kommunen. Legg gjerne ved uttalelser fra flere foreldre (med underskrift) og be om tilsyn av bhg. Anonymkode: 4ef0b...ee7
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #18 Skrevet 24. september 2019 Hehe, må nesten le av dette. Her har det vært flere innlegg, fra foreldre og ansatte i barnehagen som mener barnehagen blir brukt for mye. Barna får ikke fri når foreldrene har fri, må ha full dag i barnehagen når foreldrene bare jobber halv dag osv osv. Så kommer dette innlegge da, hvor en ansatt i barnehagen "nekter" foreldre å la barna få fri, for det er bekymringsfullt Dette er bare latterlig, du gjør som du ønsker altså, virkelig. Anonymkode: c2bc2...20f
appelsinhodet Skrevet 24. september 2019 #19 Skrevet 24. september 2019 Det kommer helt an på. Er det foreldre som ikke makter å levere barnet sitt i bh pga rus eller annen uheldig adferd er det selvsagt en bv-sak
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #20 Skrevet 24. september 2019 Jeg tipper at det er noe her som HI ikke sier. For eksempel at det knytter seg bekymring spesielt til hennes barn, og at barnevernet allerede er inne i bildet. Kanskje hun har fått gratis barnehageplass som tiltak fordi det anses som bra for barnet hennes å være der kontra å gå hele dagen hjemme med mor, for eksempel. Anonymkode: b82b3...0d0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #21 Skrevet 24. september 2019 Slikt vil uansett bare bli henlagt av barnevernet, er jo bare tøv. Tvert imot har jeg opplevd at barnevernet har ment det er bekymringsverdig med barn som aldri har fri fra barnehagen (kombinert med andre bekymringsverdige forhold da, feks at barna kom i barnehage også når de egentlig var syke). Ta ungen fri og kos dere! Anonymkode: 215b0...6b5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #22 Skrevet 24. september 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere ikke en SU-representant blant foreldrene. Denne personen kan ta det opp med bhg. på vegne av foreldregruppen. Det er selvsagt ikke bekymringsverdig om noen gir barna sine en fridag fra bhg. innimellom. Anonymkode: 97e6a...448 Jo, vi har jo det... 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Om dette er tilfellet hadde jeg kontaktet BV og kommunen og informert. Så hadde jeg startet en helvetes krig med dette mennesket. JEG styrer mine barns hverdag og fridager og barnehagen har INGEN medbestemmelse på dette, annet enn informasjon og at jeg følger regler ved ferieavvikling. Det jeg undres over er at alle foreldrene er redd henne og truslene. Dere er voksne mennesker med ansvar for barn. Ta dere sammen. Anonymkode: 902ae...672 Jaja. Jeg prøver jo, da. 3 timer siden, Anonym bruker skrev: BV henleggee tullesaker uten å undersøke så slapp helt av. Barnefaren sendte bekymringsmelding på meg fordi jeg byttet bhg uten at han var enig,BV henla saken uten å undersøke å sa det var sak for familievernskontoret ikke BV. Anonymkode: c6b72...71c Ok 3 timer siden, crj skrev: Barnehage er ikke skole, og har derfor ikke "møteplikt " hver eneste dag sånn som på skolen... jeg holdt barnet mitt hjemme når jeg kunne. Og leverte sent og hentet tidlig, bare fordi jeg hadde mulighet til det inni mellom.. nå går hun i 1.klasse. har SFO, men hender hun ikke er der og noen ganger er hun bare en halvtime til en times tid.. aldri vært noe problemer med det 🙄 Det høres veldig spesielt ut vis det er slik i barnehagen hos dere, at man ikke kan holde barna hjemme, om man ønsker det.. ville snakket med kommunen eller med barnevernet selv... kan jo være du har misforstått situasjonen også, eller at styrer bare har gjort seg misforstått... Nei, det er sant. Nei, det var det som ble reagert på da.. av pedagogisk leder også. 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Idiotmenmeske er det du er Anonymkode: 222ce...18c takk. Men jeg er også et medmenmeske. Sånn som deg. 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker du at barnevernet skal gjøre med det? Tror du virkelig at de har ressurser (og interesse av) å sjekke opp små barn som får en fridag i ny og ne? Eneste gang bv bryr seg om barn som blir holdt hjemme er de få tilfellene der foreldrenes av en eller annen grunn (rus eller sykdom) ikke orker å levere i bhg. Gjelder det ikke deg kan du bare slappe av. Anonymkode: b6043...384 Vet ikke? Hører så mye om dem. Jeg drikker ikke øl engang 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det krever ikke mye, det krever faktisk ingenting. Du sier til en av de voksne i barnehagen i dag at på torsdag har du fri og vil ha barnet hjemme for dere har noen planer, så de kan skrive det inn i protokollen i barnehagen at barnet ikke kommer. Så har du barnet hjemme. Det krever ingenting! Skulle denne lederen "true" deg på torsdag og si at det er bekymringsfult at barnet var hjemme med deg på torsdag så svarer du at du er ikke enig og dere hadde en fin fridag sammen. Regner ikke med at det skjer noe mer. Skulle denne lederen faktisk melde det til barnevernet så får han bare det da, så får de ledd litt hos barnevernet også. Man har ikke dårlig omsorgsevne fordi man lar barnet få en fridag altså, ærlig talt. Anonymkode: c2bc2...20f JEG vet jo det og er enig med deg 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hold barnet hjemme når du vil og se om det kommer brev fra bv. Tror nok ikke det skjer altså. I så fall er det brev om at bekymringsmeldingen fra bhg er avsluttet uten videre tiltak. Skulle hun melde, vil bv ta kontakt med henne for å få uttaleser om barnet. Jeg har fylt ut en del slike skjemaer og er det kun fridag styrer har som begrunnelse, blir ikke saken tatt alvorlig i det hele tatt. Jeg ville tatt kontakt med fylkesmannen i kommunen. Legg gjerne ved uttalelser fra flere foreldre (med underskrift) og be om tilsyn av bhg. Anonymkode: 4ef0b...ee7 takk for råd. 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, må nesten le av dette. Her har det vært flere innlegg, fra foreldre og ansatte i barnehagen som mener barnehagen blir brukt for mye. Barna får ikke fri når foreldrene har fri, må ha full dag i barnehagen når foreldrene bare jobber halv dag osv osv. Så kommer dette innlegge da, hvor en ansatt i barnehagen "nekter" foreldre å la barna få fri, for det er bekymringsfullt Dette er bare latterlig, du gjør som du ønsker altså, virkelig. Anonymkode: c2bc2...20f Det har jeg sett også 3 timer siden, appelsinhodet skrev: Det kommer helt an på. Er det foreldre som ikke makter å levere barnet sitt i bh pga rus eller annen uheldig adferd er det selvsagt en bv-sak Selvsagt... 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tipper at det er noe her som HI ikke sier. For eksempel at det knytter seg bekymring spesielt til hennes barn, og at barnevernet allerede er inne i bildet. Kanskje hun har fått gratis barnehageplass som tiltak fordi det anses som bra for barnet hennes å være der kontra å gå hele dagen hjemme med mor, for eksempel. Anonymkode: b82b3...0d0 Da tipper du feil. Fullstendig feil! 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slikt vil uansett bare bli henlagt av barnevernet, er jo bare tøv. Tvert imot har jeg opplevd at barnevernet har ment det er bekymringsverdig med barn som aldri har fri fra barnehagen (kombinert med andre bekymringsverdige forhold da, feks at barna kom i barnehage også når de egentlig var syke). Ta ungen fri og kos dere! Anonymkode: 215b0...6b5 oki Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #23 Skrevet 24. september 2019 Takk for at dere tar dere tid til å svare. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke tør å stå mer imot, men jeg er bare sliten. Anonymkode: 4451c...daf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #24 Skrevet 24. september 2019 Nei, hva skal man si. Bortsett fra at INGEN oppegående foreldre hadde trodd på dette, eller innrettet seg etter dette. Er det instanser som har anbefalt at barnet ditt er i barnehagen? Anonymkode: c5357...364
Anonym bruker Skrevet 24. september 2019 #25 Skrevet 24. september 2019 Du sier du er syk "mye på grunn av dette her"? Altså, da kan det vel nesten tenkes at akkurat ditt barn har det greiest i barnehagen, mens du får orden på din psykiske helse. Ut over det: Dette er jo bare tull. Anonymkode: ad1a8...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå