Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #1 Skrevet 19. september 2019 Jeg har min første barselgruppe i dag i regi av helsestasjonen, og lurer litt på hva som egentlig skjer på disse treffene? Vet at helsesøster styrer timen og at fysioterapaut skal komme innom. Jeg er vanligvis ikke veldig glad i å treffe nye folk og drive med small talk 😅 men hadde jo vært hyggelig å treffe noen flere med barn. Og noen som vet hvor lenge det pleier å vare? Er nemlig avhengig av å bli kjørt og hentet, og da er det greit å vite når jeg skal bli plukket opp igjen Anonymkode: 17767...ab1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #2 Skrevet 19. september 2019 Det er mye smalltalk og går stort sett i babyting. Det kan være hyggelig om man feks ønsker noen å trille sammen med. Her er det bare helsesøster første gangen og så avtaler man å treffes selv, feks en gang i uka. Barselsgruppa blir det man gjør det til. Jeg har fått gode venner i en av mine, mens de to andre ikke var klaff rent sosialt. Første gang har det vart i en time. Kjenner du ikke mange som er i din situasjon, er det fint å ha noen å treffe på dagtid, særlig trille en tur i marka. For trilling har også DNT flotte turer i trillegrupper for folk med vogn - min aller beste anbefaing. (Og finnes det ikke der du er, ta kontakt med ditt lokale turlag og start opp ) Anonymkode: 9e578...3e7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2019 #3 Skrevet 19. september 2019 Jeg orket det ikke, var babysnakk og small talk. Følte press på å gre meg, og at alle måtte se fine ut. Var 12 kilometer dit og så ikke bare å gå dit. Så det orket jeg ikke, blåste i det og vi koste oss heller hjemme. Hadde mer enn nok med å "finne meg selv" i rollen som mor. Hadde nok vært enklere med andre barnet, men erfaringene etter førstemann satt hardt i så ville ikke. Ville bare ha fred og finne en slags rytme på det og dagene handlet stort sett om å få sove nok. Anonymkode: 2df10...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå