Gå til innhold

En forelder på skolen antydet at..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg synes er rart er at de jeg kjenner som selger klær, brukte vintersko 50kr, vinterjakke 75 osv, er alle folk med veldig god råd. De med dårligere råd gir det videre gratis til noen som trenger det. Jeg synes det er litt smålig å selge alt. Brukt bok 20kr osv. Vi donerer til andre med barn eller et loppemarked. 

Anonymkode: 82ffa...63e

Vi selger alt som er pent brukt, både etter barna og oss. Vi har veldig god råd. Selger det for mellom 20-30 kr sånn ca. Alt vi får inn gir vi videre til en god sak (akkurat nå gir vi alt vi får inn til "life4kids") Kan det ikke være at flere gjør dette? Jeg synes det er veldig givende selv om det tar litt tid.

Anonymkode: e4afd...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gir ikke bort merkeklær som er brukt en gang og kostet 8-900 som nytt . Så grådig er jeg

Anonymkode: f7aab...b68

På siden av temaet, men hvorfor har du merkeklær til 8-900 som knapt er brukt? Ser stadig vekk annonser på Finn for slikt og skjønner det oppriktig ikke.

Anonymkode: 6d4c0...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gir ikke bort merkeklær som er brukt en gang og kostet 8-900 som nytt . Så grådig er jeg

Anonymkode: f7aab...b68

Hæ, kjøper du merkeklær og bruker de en gang? Da skjønner jeg at du velger å selge, men det er neppe sånn de fleste av oss handler.

Anonymkode: c91e4...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver her, legger du det ut gratis kan du glede deg til en hel haug med mer eller mindre useriøse meldinger. 

Hva enkelte foreldre mener om den saken er meg riv, ruskende likegyldig. 

Anonymkode: 69ba0...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tjent 5000 kr de siste ukene. Hadde ull og vinterklær osv for to år liggende. Lager pakker og selger enkeltvis det som ikke selges av pakket. Lav pris så blir ting solgt. 50kr her, 400 kroner der blir litt penger. Har en boks i gangen jeg legger det som er solgt så enkelt å finne når de kommer å henter. 

Har annonse ute med mye klær på en gang og sletter etterhvert. Lite jobb utenom å ta bilde av klærne.

Anonymkode: 8841d...a45

Vi har veldig god råd, men bruker ikke mye penger fordi vi kan. Synes det er greit å selge videre brukt. Fretex er ganske dyrt så fattige har ofte ikke råd til å kjøpe dyre, brukte klær der. Å gi klær bort blir bare mas. Folk vil ha ekstra bilder og mye styr. Selger man feks en pent brukt reimadress til 300 kr kjøper folk da de koster 1000kr ny

Anonymkode: 8841d...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som flere skriver her, legger du det ut gratis kan du glede deg til en hel haug med mer eller mindre useriøse meldinger. 

Hva enkelte foreldre mener om den saken er meg riv, ruskende likegyldig. 

Anonymkode: 69ba0...550

Å gi bort på Finn er jo (minst) like mye styr som å selge!

Når jeg sier jeg gir bort, så mener jeg at jeg gir bort til noen jeg kjenner. På samme måte får jeg klær fra venner og slektninger med barn som er eldre enn mine. Tipper de fleste som har sagt at de gir bort mener det samme, eventuelt til organisasjoner, ikke at de gir bort på Finn.

Anonymkode: 6d4c0...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye over det. Jeg gir gratis, mannen selger. Han selger vanligvis større ting, jeg gir bort klær. 

Anonymkode: d26e0...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at utsagnet sier mer om de som uttaler det enn de som selger. Apropos merkeklær, det hender at barna får fine merkeklær fex til jul som blir lite brukt/ vokser ut av. Likeså er ullklær, finklær og ytterplagg ofte dyre i innkjøp. De klærne prøver jeg å få noen kroner for ja. Har hverken dårlig eller god råd,og fire unger.

Selger ikke bukser for 30 kr nei. Slikt gir jeg bort. Til minste har vi fått masse brukt tøy, dette selger jeg ikke videre men gir til Fretex eller noen jeg kjenner. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god råd vi. Kjøper alt for mye, da er det greit æ få gjen litt . Kan godt selges hverdagstøy også. Kanskje 30 plagg for 2-300 kroner. Da er det tøy for mange tusen som folk får veldig billig. Rart folk ikke setter pris på det. Man er gnien om man vil ha det gratis da 

Anonymkode: f7aab...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...